Bekijk resultaten enquête: Voor welke partij stem je bij de komende federale verkiezingen?

Aantal stemmers
139. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Open Vld

11 7,91%
  • N-VA

54 38,85%
  • VLAAMS BELANG

32 23,02%
  • CD&V

2 1,44%
  • PVDA

1 0,72%
  • GROEN

19 13,67%
  • sp.a

7 5,04%
  • Andere (Volt, DierAnimal, PV&S, D-SA, Piratenpartij, PRO, Be-One, B.U.B., de coöperatie)

2 1,44%
  • Blanco

7 5,04%
  • Ik ga niet stemmen

4 2,88%
  • Ik mag nog niet stemmen

0 0%
    squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het begint te kriebelen bij VLD en CDv

De viswijven van beide partijen... ik bedoel de topvrouwen ... eisen duidelijkheid van de wever.

De schrik zit er goed in.
    Zou bdw ze willen verleiden om fouten te maken? Als in toch maar snel federaal overstag gaan om ergens postjes te hebben?

Geen balls of steel alvast deze leading ladies
    En als de beide dames het been stijf houden, zal hij wel een opening houden naar SPa. Voor CD&V zijn ze dan twee keer gerold op dezelfde manier op twee verkiezingen tijd. Je zou denken dat je moet leren uit je fouten, maar blijkbaar niet dus...

iTrader
    0
    Objectief gezien is BDW natuurlijk wel al 3 weken bezig ondertussen zonder al te veel beweging, of zo lijkt het toch. Maar enige optie blijft Zweedse, dat weet iedereen, andere scenario's - buiten het uitblijven van een Vlaamse regering- zijn ondenkbaar.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Het begint te kriebelen bij VLD en CDv

De viswijven van beide partijen... ik bedoel de topvrouwen ... eisen duidelijkheid van de wever.

De schrik zit er goed in.
    Zou bdw ze willen verleiden om fouten te maken? Als in toch maar snel federaal overstag gaan om ergens postjes te hebben?

Geen balls of steel alvast deze leading ladies
    Wat een vrouwvriendelijke analyse, zeg. Viswijven, verleiden, ballen, leasing ladies. Sorry, maar dit vind ik echt wel van bedenkelijk niveau, hoor. Je kunt het toch ook hebben over de politieke situatie, de onderhandelingen of de posities? Vanwaar die nood om te hameren op het geslacht?
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Wat een vrouwvriendelijke analyse, zeg. Viswijven, verleiden, ballen, leasing ladies. Sorry, maar dit vind ik echt wel van bedenkelijk niveau, hoor. Je kunt het toch ook hebben over de politieke situatie, de onderhandelingen of de posities? Vanwaar die nood om te hameren op het geslacht?
    Het zijn vrouwen. Hence deze woorden.
    Moesten het venten zijn, kreeg je dezelfde analyse met andere adjectieven.

Hou je hondenfluitje maar op zak, geen paniek
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    Objectief gezien is BDW natuurlijk wel al 3 weken bezig ondertussen zonder al te veel beweging, of zo lijkt het toch. Maar enige optie blijft Zweedse, dat weet iedereen, andere scenario's - buiten het uitblijven van een Vlaamse regering- zijn ondenkbaar.
    Ze dachten in antwerpen dat de zweedse ook de enige oplossing was, en CD&V dacht van dan maar veel meer te eisen dan hun electoraal gewicht verantwoordde. De rest is geschiedenis...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Ze dachten in antwerpen dat de zweedse ook de enige oplossing was, en CD&V dacht van dan maar veel meer te eisen dan hun electoraal gewicht verantwoordde. De rest is geschiedenis...
    Alsof SPA wel staat te springen om met VB te regeren. En N-VA dan als economisch rechtse partij met twee linkse in de regering
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Imo staat de wever voor een moeilijke keuze.

Ofwel een Vlaamse regering met verliezers.
    Moeilijk om de rechtervleugel af te dekken die aanschurken tegen vb.

Gaat hem met vb in zee, staat België in brand.

Beide keuzes zijn shit, en brengen bovendien moeilijkheden federaal met zich mee.

Daarom speelt hij de waiting game, hoopt dat de rest uit zenuwachtigheid de eerste fout maken.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Alsof SPA wel staat te springen om met VB te regeren. En N-VA dan als economisch rechtse partij met twee linkse in de regering
    Neen, die staan ook niet te springen. Het zal zo gemakkelijk niet zijn om die te overtuigen. Aan de andere kant hebben ze in antwerpen wel hun slag binnengehaald en hebben ze de praktijktesten voor racisme gekregen he...

En op vlaams en federaal niveau zijn er veel grotere vissen te verdelen...

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Imo staat de wever voor een moeilijke keuze.

Ofwel een Vlaamse regering met verliezers.
    Moeilijk om de rechtervleugel af te dekken die aanschurken tegen vb.

Gaat hem met vb in zee, staat België in brand.

Beide keuzes zijn shit, en brengen bovendien moeilijkheden federaal met zich mee.

Daarom speelt hij de waiting game, hoopt dat de rest uit zenuwachtigheid de eerste fout maken.
    Inderdaad, en das ook het slimste wat hij kan doen he.

Het zou zelfs naief zijn een vlaamse regering te vormen met de verliezers, voor er een federale is. Anders word je daar simpelweg aan de kant gezet, en wordt de vlaamse verkiezingsuitslag op alle niveaus compleet genegeerd.

Op vlaams niveau blijven praten met VB en tijd rekken tot er een federale regering is, is gewoon het beste wat hij kan doen.

Er zal steeds meer druk komen van de verliezers, uit wallonie en vooral ook in de media om de vlaamse regering eerst te vormen zoals gewoonlijk. Men zal NVA beschuldigen van filibusteren, belgie proberen vast te rijden, enz. Maar dit keer hoop ik dat ze niet plooien tot er federaal een oplossing is, of totdat het federaal duidelijk wordt dat enkel een volgende verregaande constitutionele stap de enige uitweg is.

Als NVA moet kiezen tussen compleet de vlaamse kiezer verraden of het federale niveau van belgie in de vuilbak gooien, is de keuze snel gemaakt lijkt me. Een tijdje zonder vlaamse regering is daarvoor een kleine prijs.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 19 juni 2019 om 19:58
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Zoals te voorspellen viel:

De mislukking van de informateurs ligt open en bloot op tafel, maandag naar de koning en einde opdracht?

Cieltje Van Achter en Theo Francken stellen dat hun partij, de N-VA, dus bereid is te praten. Wat zijn de gevolgen? De Vadder: "Bij de PS zou men er niet klaar voor zijn. De partij is bezig met een zo links mogelijke coalitie op de been te brengen en dat is écht het kompas waar die partij op dit moment op vaart. Kijken naar rechts, in de richting van MR, laat staan in de richting van de N-VA, is voor de PS onmogelijk en dat betekent ook dat de MR "er naast grijpt". In Brussel zit de MR al in de oppositie sinds 2004, en dat zal wellicht nog eens verlengd worden. Maar ook aan Waalse zijde probeert de PS de MR er niet bij te nemen met die minderheidsformule waarbij PS en Ecolo op zoek gaan naar andere mensen. In de eerste plaats wordt er naar CDH-parlementsleden gekeken, misschien zelfs naar de partij in zijn geheel."
    PS wilt niet eens met de MR samenwerken, zegt al genoeg over wat hun werkelijke intenties zijn. Als die laatste partij een beetje een ruggengraat heeft, dan laten ze hun broodnodige federale deelname afhangen van Brussel en Wallonië. In ieder geval ziet het er naar uit dat nog steeds niets mogelijk is zonder nieuwe staatshervormingen, en dat blijft in het voordeel van de N-VA spelen.

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Ik snap het toneel niet goed dat er nu wordt opgevoerd. Alsof er hier een haar op iemands hoofd geloofd dat we een regering gaan kunnen maken met hoe de kaarten nu liggen? De vraag is alleen hoelang de mensen het toneel blijven geloven.

iTrader
    1 (100%)
    De quote van Francken is wel onpoint: “Zij die er zeggen zo van te houden, dragen het ten grave. #België #ironie”

iTrader
    0
    Eigenlijk hoopt De Wever erop dat N-VA federaal in de oppositie gedwongen wordt. De overige Vlaamse traditionele partijen en Groen zullen dan een regering vormen met een Vlaamse minderheid. BDW zal de oppositierol zodanig goed verpakken dat hij geen gezichtsverlies hoeft te lijden. Het gevolg is dat we een regering gaan krijgen waar langs Vlaamse kant quasi geen draagvlak voor is, VB en N-VA kunnen zich in de oppositie verkneukelen en afwachten tot de volgende verkiezingen waarbij ze samen hopen de 50 % te halen, welkom confederalisme.

Dit zou geen tactische maar een strategische zet zijn.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Eigenlijk hoopt De Wever erop dat N-VA federaal in de oppositie gedwongen wordt. De overige Vlaamse traditionele partijen en Groen zullen dan een regering vormen met een Vlaamse minderheid. BDW zal de oppositierol zodanig goed verpakken dat hij geen gezichtsverlies hoeft te lijden. Het gevolg is dat we een regering gaan krijgen waar langs Vlaamse kant quasi geen draagvlak voor is, VB en N-VA kunnen zich in de oppositie verkneukelen en afwachten tot de volgende verkiezingen waarbij ze samen hopen de 50 % te halen, welkom confederalisme.

Dit zou geen tactische maar een strategische zet zijn.
    Dus het enige waar De Wever en N-VA op hoopt volgens jou, is zetels? Ik vind dat geen gezonde instelling, dat strategie groter is en belangrijker is dan beleid.
    Het grote doel moet toch zijn je beleid voeren, en in België maak je dan een bestuursakkoord met de andere winnaars. Niet het schijn-tweepartijenstelsel dat vooral het VB, maar een groot deel van de N-VA ook graag in stand houdt van "links-rechts", of eigenlijk zelfs "wij-zij".

Ik vind dat een combinatie van twee van de verrotste manieren om aan politiek te doen, iets wat het systeem van binnenuit kapotvreet: Strategie>beleid en polarisatie.

Daarom dat ik ook niet denk dat dat echt het doel is van De Wever. Ik denk echt dat het zijn doel is om wel mee te doen. En dan hoort daar een compromis bij, een akkoord. Kunnen praten met mensen. Ik heb er al een heel stuk over geschreven in dit topic even geleden, maar waarom kan De Wever niet de bruggenbouwer zijn? Die taak leggen we aan anderen op, maar ik zou die toch ook graag ook aan hem opleggen.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Dus het enige waar De Wever en N-VA op hoopt volgens jou, is zetels? Ik vind dat geen gezonde instelling, dat strategie groter is en belangrijker is dan beleid.
    Het grote doel moet toch zijn je beleid voeren, en in België maak je dan een bestuursakkoord met de andere winnaars. Niet het schijn-tweepartijenstelsel dat vooral het VB, maar een groot deel van de N-VA ook graag in stand houdt van "links-rechts", of eigenlijk zelfs "wij-zij".

Ik vind dat een combinatie van twee van de verrotste manieren om aan politiek te doen, iets wat het systeem van binnenuit kapotvreet: Strategie>beleid en polarisatie.

Daarom dat ik ook niet denk dat dat echt het doel is van De Wever. Ik denk echt dat het zijn doel is om wel mee te doen. En dan hoort daar een compromis bij, een akkoord. Kunnen praten met mensen. Ik heb er al een heel stuk over geschreven in dit topic even geleden, maar waarom kan De Wever niet de bruggenbouwer zijn? Die taak leggen we aan anderen op, maar ik zou die toch ook graag ook aan hem opleggen.
    De Wever zijn doel is confederalisme, en om dat doel te bereiken is er een strategische zet nodig en niet 5 jaar een beleid voeren met de PS waarin hij het ene compromis na het andere zal moeten sluiten wat hem uiteindelijk nog meer stemmen zal kosten waardoor hij zijn confederalisme volledig kan vergeten.

Pagina 122 van 136 Eerste ... 2272112118119120121122123124125126132 ... Laatste

Regels voor berichten