Bekijk resultaten enquête: Voor welke partij stem je bij de komende federale verkiezingen?

Aantal stemmers
139. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Open Vld

11 7,91%
  • N-VA

54 38,85%
  • VLAAMS BELANG

32 23,02%
  • CD&V

2 1,44%
  • PVDA

1 0,72%
  • GROEN

19 13,67%
  • sp.a

7 5,04%
  • Andere (Volt, DierAnimal, PV&S, D-SA, Piratenpartij, PRO, Be-One, B.U.B., de coöperatie)

2 1,44%
  • Blanco

7 5,04%
  • Ik ga niet stemmen

4 2,88%
  • Ik mag nog niet stemmen

0 0%
    puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Oh wel on the bright side: nu stopt tenminste de toevloed aan verkiezingsfolders (GEEN RECLAME sticker helpt geen fluit)
    FYI, de postbode is wettelijk verplicht om die dingen in uw bus te deponeren, worden ook niet gezien als reclame maar als informatie.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nu ja ivm bijzitter.
    Heeft er al iemand zijn of haar vergoeding als bijzitter al gestort gekregen? OK het is maar 28€ voor 10 uur daar aanwezig zijn, maar het blijft wel 28€

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Nu ja ivm bijzitter.
    Heeft er al iemand zijn of haar vergoeding als bijzitter al gestort gekregen? OK het is maar 28€ voor 10 uur daar aanwezig zijn, maar het blijft wel 28€
    Verkiezingen zijn een paar weken geleden, kom eens terug als we een paar maanden verder zijn... Het blijft België hé.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a met Tapatalk

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    FYI, de postbode is wettelijk verplicht om die dingen in uw bus te deponeren, worden ook niet gezien als reclame maar als informatie.
    Ik neem dat de postbode ook echt niet kwalijk. Ik neem dat de politici kwalijk.

Eigenlijk is dat ook een vorm van zelfbediening: reclame voor henzelf bestempelen als informatie. Wat is er informatief aan brochures die duidelijk de vorm en inhoud van elk andere reclamefolder hebben? Het enige dat ze voor mijn part in mijn brievenbus mogen steken is enerzijds een exemplaar van hun partijprogramma en anderzijds een kopietje van de voorakkoorden die ze gesloten hebben. Alleen als je dat laatste hebt kan je eigenlijk een volledig geïnformeerde keuze maken, maar dat geven ze natuurlijk nooit niet vrij.

Glor's schermafbeelding
    iTrader
    0

Eigenlijk is dat ook een vorm van zelfbediening: reclame voor henzelf bestempelen als informatie. Wat is er informatief aan brochures die duidelijk de vorm en inhoud van elk andere reclamefolder hebben? Het enige dat ze voor mijn part in mijn brievenbus mogen steken is enerzijds een exemplaar van hun partijprogramma en anderzijds een kopietje van de voorakkoorden die ze gesloten hebben. Alleen als je dat laatste hebt kan je eigenlijk een volledig geïnformeerde keuze maken, maar dat geven ze natuurlijk nooit niet vrij.
    Nu, al teveel voorakkoorden zijn er precies toch niet gesloten.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Trotse winnaar van de pronostiekcompetitie 2005-2006
    Sponsored by 9 lives

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)

De vraag is of je al die programma's zou lezen.
    En welke voorakkoorden? Ik zie geen enkel voorakkoord hoor.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    tja
    dat de aldi morgen een papier in de bus steekt dat de aardbeien deze week -50% staan is ook gewoon informeren, denk ik dan

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    tja
    dat de aldi morgen een papier in de bus steekt dat de aardbeien deze week -50% staan is ook gewoon informeren, denk ik dan
    Met dat grote verschil dat gaan stemmen verplicht is. En men u dus verplicht moet informeren.
    Aardbeien kopen in de aldi is niet verplicht. En hoef je dus ook niet verplicht voor te informeren.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    De vraag is of je al die programma's zou lezen.
    En welke voorakkoorden? Ik zie geen enkel voorakkoord hoor.
    Ik had het over de gemeenteraadsverkiezingen in Bilzen.

Ik zou daar effectief in lezen, misschien niet alles maar voldoende. Het interesseert mij alleszins meer om te weten wat een partij wilt doen na de verkiezingen, dan dat de kandidaat op plaats elf een hondenfluisteraar is, met 4 kinderen, die ook graag gaat fietsen in het weekend.

Er was in Bilzen de vorige gemeenteraadsverkiezingen sowieso een voorakkoord. Onderzoek van een professor van de UHasselt heeft overigens aangetoond dat in ongeveer 70% van de gemeenten een voorakkoord was. De kiezers verdienen het eigenlijk meer om dat te weten, dan om hopen nutteloze folders met halve biografieën van kandidaten die toch nooit verkozen zullen geraken in hun brievenbus gepropt krijgen als ware het een papiermand.

Op federaal vlak zou het mij verbazen als daar een voorakkoord zou zijn geweest. Op Vlaams vlak lijkt het mij niet onaannemelijk dat daar een Zweeds voorakkoord zou zijn, maar dat werd eerlijk gezegd nog relatief duidelijk gecommuniceerd, Bart De Wever heeft bijvoorbeeld duidelijk aangegeven dat het zijn voorkeurscoalitie was, OpenVLD idem, alleen de CD&V was wat minder enthousiast leek mij.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Met dat grote verschil dat gaan stemmen verplicht is. En men u dus verplicht moet informeren.
    Aardbeien kopen in de aldi is niet verplicht. En hoef je dus ook niet verplicht voor te informeren.
    Ik ben ook tegen de stemplicht.
    Ik moet trouwens eten om te overleven, wie er in de gemeenteraad zit kan mij eigenlijk minder schelen als wat er in de Aldi in promotie is, en zelfs dan heb ik nog een sticker op mijn brievenbus hangen dat ik geen ongeadresseerde reclame wil.

Hoe je het ook draait of keert, het is een zoveelste voorbeeld van politieke zelfbediening. De overgrote meerderheid van de verkiezingsfolders zijn niet informatief, maar zuivere reclame.

iTrader
    0

Die partijnamen daar... Afgaande op dat interview met die vrouw die vergeten was op wie ze vorige keer stemde, begrijp ik wel waarom 'Trots op Bilzen' en 'Beter Bilzen' een ruime meerderheid hebben.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    En niemand die voor "Billig Bilzen" ging ?
    *** Also sprach Zarathustra ***

Pagina 121 van 121 Eerste ... 2171111117118119120121

Regels voor berichten