Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vermoed dat Spyromaniac niet verwijst naar de betoging tegen de Brexit in Londen, maar eerder naar het protest tegen dit gedrocht van een auteursrechtenvereniging.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Dat houdt idd meer steek, was verward met dat de petitie tegen de Brexit ook zo'n 5 miljoen handtekeningen had.
    Dit inderdaad, alleen al in München 40.000 betogers afgelopen weekend. Helaas een minimale hoeveelheid aandacht gekregen in onze media.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    160 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    Helaas een minimale hoeveelheid aandacht gekregen in onze media.
    Op HLN zie ik van vandaag zelfs geen artikel staan, of ik moet er heel scheel naast kijken. Het is nu wel van de Persgroep maar op De Morgen staat toch een betalend artikeltje.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    PS, SPa, CD&V, Groen?

Maar bon, ik ben niet helemaal mee, denk ik. Ik ken er ook amper wat van, dus ik heb alleen maar alles mee van een paar artikeltjes. Maar ik snap de hele ophef niet zo.
    Dit artikel op Tweakers vat het goed samen imo: https://tweakers.net/reviews/6956/eu...-linktaks.html
    Vrij compleet en toch niet te langdradig en technisch.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

oldPES's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Dit artikel op Tweakers vat het goed samen imo: https://tweakers.net/reviews/6956/eu...-linktaks.html
    Goed , duidelijk artikel.

En ook een stap in de goede richting. Er wordt veel te gemakzuchtig met auteursbeschermd materiaal omgesprongen. Tis niet van jou (foto, muziek, clip)? Niet aanraken/gebruiken!

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
    -- Google - this--
    Open case met een P4s8x, eerste mobo met SATA - futureproofed. Upgradeable naar een single core Pentium 4 multithreading (lijkt alsof je 2 CPU's hebt, ik zweer) en incompatible met 8 GB GDDR5 RAM - built to last. Op aanvraag HDMI mono sound support 320 x 210 VGA kwaliteit. 100% Google startpagina. 2 x IDE of SCSI schijven, ben niet zeker. Customizable. YouTube compatible en gratis Google Plus account met profielfoto. Sluit af binnen 3 seconden (indien powerknop 3 sec ingehouden wordt).

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oldPES Bekijk bericht
    Goed , duidelijk artikel.

En ook een stap in de goede richting. Er wordt veel te gemakzuchtig met auteursbeschermd materiaal omgesprongen. Tis niet van jou (foto, muziek, clip)? Niet aanraken/gebruiken!

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
    Heb je het artikel wel goed gelezen? Snap je de gevolgen?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Ja, da's dus één van de artikels die ik gelezen heb... Maar daarin zie ik dus niet wat het grote probleem precies zou zijn.
    Voorlopig zie ik vooral dat alle "problemen" voorspellingen zijn over hoe bedrijven ermee om zullen gaan. Misschien. En dan nog, vind ik die niet zo heel raar. Het komt er toch op neer dat grote platforms nu verantwoordelijk gesteld worden voor inbreuken op auteursrecht. En dat is op zich geen probleem, maar de schrik is dat die platforms zullen overcensureren met veel valse positives. Dat is nog maar de vraag, natuurlijk. Dat er dan ook een systeem kan komen om die false positives weg te werken, dat wordt in die voorspelling niet meegenomen.

Maar "de grondvesten van het internet zijn in het gevaar" vind ik een beetje overtrokken. Memes zijn niét de grondvesten van het internet...

Maar ik zeg het, ik ken er echt niet genoeg van om er veel zinnigs over te zeggen. Ik kan alleen maar een paar artikels lezen en daarop mijn mening baseren.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ja, da's dus één van de artikels die ik gelezen heb... Maar daarin zie ik dus niet wat het grote probleem precies zou zijn.
    Voorlopig zie ik vooral dat alle "problemen" voorspellingen zijn over hoe bedrijven ermee om zullen gaan. Misschien. En dan nog, vind ik die niet zo heel raar. Het komt er toch op neer dat grote platforms nu verantwoordelijk gesteld worden voor inbreuken op auteursrecht. En dat is op zich geen probleem, maar de schrik is dat die platforms zullen overcensureren met veel valse positives. Dat is nog maar de vraag, natuurlijk. Dat er dan ook een systeem kan komen om die false positives weg te werken, dat wordt in die voorspelling niet meegenomen.

Maar "de grondvesten van het internet zijn in het gevaar" vind ik een beetje overtrokken. Memes zijn niét de grondvesten van het internet...

Maar ik zeg het, ik ken er echt niet genoeg van om er veel zinnigs over te zeggen. Ik kan alleen maar een paar artikels lezen en daarop mijn mening baseren.
    Goh ja, hoeveel keer is er hier al een artikel in zijn volledigheid gepost? Verwijderen jullie dat elke keer, gaan jullie dat verwijderen? Gaat Telenet de moeite willen doen om een forum als dit open te houden of gaan ze liever de zever van een klacht van pakweg De Morgen vermijden door na het eerste geval het forum te sluiten? Etc.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Goh ja, hoeveel keer is er hier al een artikel in zijn volledigheid gepost? Verwijderen jullie dat elke keer, gaan jullie dat verwijderen? Gaat Telenet de moeite willen doen om een forum als dit open te houden of gaan ze liever de zever van een klacht van pakweg De Morgen vermijden door na het eerste geval het forum te sluiten? Etc.
    Een link op een forum naar artikels mag wel nog, toch? Denk dat 90% van de artikels hier linkjes zijn, en de link-met-oneliner-posts zijn wat mij betreft niet de belangrijkste posts van het forum. Maar als ik het goed heb, is auteursrecht daar niet op van toepassing. Hiervoor niet en nu al niet:
    Hierbij lijkt slechts in beperkte mate sprake te zijn van een drempel. Hyperlinks en particulier, niet-commercieel gebruik van perspublicaties door individuen zijn uitgezonderd. Ook losse woorden of zeer korte fragmenten uit een perspublicatie vallen buiten het nieuwe recht.
    Temeer om dat dit geen platform is om nieuwsberichten te verzamelen en te herpubliceren zonder eigen inbreng en voor commercieel gewin. Dat zijn toch belangrijke nuances die vlug worden weggeveegd, heb ik de indruk.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Elke keer iemand hier vraagt achter een betalend artikel te posten en als iemand het doet gebeurt er een inbreuk op artikel 13 denk ik.
    Jullie zullen al die posts dan moeten verwijderen.

Alles wat op het forum wordt geupload is daar onderhevig aan volgens mij.
    Profile pictures, fotoalbums, ...

Nu dat is hoe ik het in worst case scenario zie evolueren.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

iTrader
    1 (100%)
    Een link op een forum naar artikels mag wel nog, toch? Denk dat 90% van de artikels hier linkjes zijn, en de link-met-oneliner-posts zijn wat mij betreft niet de belangrijkste posts van het forum. Maar als ik het goed heb, is auteursrecht daar niet op van toepassing. Hiervoor niet en nu al niet:

Temeer om dat dit geen platform is om nieuwsberichten te verzamelen en te herpubliceren zonder eigen inbreng en voor commercieel gewin. Dat zijn toch belangrijke nuances die vlug worden weggeveegd, heb ik de indruk.
    Daarom dat ik ook niet zei “links” maar wel artikels in hun volledigheid.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Daarom dat ik ook niet zei “links” maar wel artikels in hun volledigheid.
    En zoals ik al zei: Amper een probleem voor ons, want ik denk dat 90% van de artikels linkjes zijn.
    Maar ik weet het helemaal niet zo zeker, hoor. Want de laatste bepaling geldt ook nog altijd: Dit is geen platform om nieuwsberichten te verzamelen en te herpubliceren. Dat staat wel expliciet vermeld in het artikel, en volgens mij ook in de wet. Dus zelfs dan valt het er nog niet onder.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Nee dat klopt.
    Maar het zou wel nogal vaag zijn opgemaakt.
    En het is een springplank naar mogelijke nieuwe gelijkaardige wetgeving.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    160 (100%)
    En dat is op zich geen probleem, maar de schrik is dat die platforms zullen overcensureren met veel valse positives. Dat is nog maar de vraag, natuurlijk. Dat er dan ook een systeem kan komen om die false positives weg te werken, dat wordt in die voorspelling niet meegenomen.
    Dit is toch ongeveer wat er de afgelopen jaren gebeurd is met Youtube en hun demonetization? Diezelfde overcensuur door filters met uiteraard vele false positives, die dan manueel worden herbekeken na klachten van uploaders en waarbij wachttijden enorm opliepen en bepaalde kanalen werden voorgetrokken ten opzichte van andere.

En dat ging dan over censuur voor hun eigen ads, ik kan aannemen dat dat met boetes op copyright nog strenger zal worden en dat de clipjes bijvoorbeeld niet online gaan in tegenstelling tot online gaan maar geen advertentieinkomsten opleveren.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Er zal veel content verdwijnen.

iTrader
    1 (100%)
    En zoals ik al zei: Amper een probleem voor ons, want ik denk dat 90% van de artikels linkjes zijn.
    Maar ik weet het helemaal niet zo zeker, hoor. Want de laatste bepaling geldt ook nog altijd: Dit is geen platform om nieuwsberichten te verzamelen en te herpubliceren. Dat staat wel expliciet vermeld in het artikel, en volgens mij ook in de wet. Dus zelfs dan valt het er nog niet onder.
    Tuurlijk, ik denk dat, jij ook. Maar wat gaat Telenet mgmt denken als een of andere mediagroep het in zijn hoofd krijgt om er een zaak van te maken. Naar de rechtbank gaan, geld steken in zoiets of gewoon het forum dat toch al gewoon geld kost verwijderen?

Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten