Pagina 2 van 8 Eerste 123456 ... Laatste
    Another J's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dus door het illegale druggebruik legaal te maken gaat de overheid de controle erover krijgen om dan kwaliteit te garanderen? Ik denk dat dat de grootste misvatting is...
    Drink jij alcohol?

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Dus door het illegale druggebruik legaal te maken gaat de overheid de controle erover krijgen om dan kwaliteit te garanderen? Ik denk dat dat de grootste misvatting is...
    Hoe zou jij dan als overheid controle willen krijgen over de distributie, productie en kwaliteitsgarantie van een product?

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Obesitas, anorexia, alcoholisme, slaappillen, suiker, kalmeermiddelen, pijnstillers, ... Ik durf het niet uit mijn hoofd zeggen, maar ik zou graag eens de cijfers van psychiatrische zorgcentra en/of afkickklinieken zien en kijken hoeveel mensen daar binnenkomen met een legale of illegale problematiek. Ik zeg nu hiermee ook niet "we moeten alles legaliseren want er zijn al verslavingen die legaal zijn!" - versta mij niet verkeerd. Ik vind dit gewoon niet zo'n belangrijke factor in de mate waarin iets al dan niet legaal moet zijn, en de overheid blijkbaar ook niet.

De discussie gaat ook over gebruik, niet over misbruik. 't Is net door de overheid die controle te geven dat je het ene kan faciliteren en het andere kan vermijden. Een dealer verkoopt gewoon hé, wat kan hem dat schelen als gij 2 keer de dodelijke dosis in uw kraam wilt smijten zo lang ge maar betaalt.
    Ik denk eerlijk gezegd dat de overheid dat wel een belangrijke factor vindt, het is inderdaad wat hypocriet (van de overheid en van ons) maar het is nu eenmaal makkelijker om iets illegaal te houden dan iets legaal plots illegaal te maken.

En je kan inderdaad zeggen dat we op die manier misschien misbruik kunnen voorkomen, maar dan kan je ook weer terugwijzen naar de voorbeelden die je zelf geeft: die zijn wel legaal en ook daar is het misbruik soms heel groot. We slagen er in die gevallen, ondanks dat het legaal is , ook slechts met wisselend succes in om misbruik te voorkomen. Is het dan niet wat te voorbarig om er vanuit te gaan dat we dat wel voor elkaar zullen krijgen als het gaat om drugs?

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    En je kan inderdaad zeggen dat we op die manier misschien misbruik kunnen voorkomen, maar dan kan je ook weer terugwijzen naar de voorbeelden die je zelf geeft: die zijn wel legaal en ook daar is het misbruik soms heel groot. We slagen er in die gevallen, ondanks dat het legaal is , ook slechts met wisselend succes in om misbruik te voorkomen. Is het dan niet wat te voorbarig om er vanuit te gaan dat we dat wel voor elkaar zullen krijgen als het gaat om drugs?
    100% akkoord hoor. Ik denk dat we eigenlijk het idee dat we misbruik kunnen voorkomen ineens mogen schrappen. Maar goed, ik zou persoonlijk als arts op een spoeddienst bijvoorbeeld liever iemand met een overdosis pillen binnenkrijgen waarvan ik weet wat er precies in die pillen zat. Liefst vanal geen overdosissen, maar het nadeel aan vrije wil is dat mensen ook vrij zijn om domme dingen te doen

Ik ga zeker niet beweren dat drugs legaal maken alle problemen gaat oplossen. Verre van.

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik denk eerlijk gezegd dat de overheid dat wel een belangrijke factor vindt, het is inderdaad wat hypocriet (van de overheid en van ons) maar het is nu eenmaal makkelijker om iets illegaal te houden dan iets legaal plots illegaal te maken.

En je kan inderdaad zeggen dat we op die manier misschien misbruik kunnen voorkomen, maar dan kan je ook weer terugwijzen naar de voorbeelden die je zelf geeft: die zijn wel legaal en ook daar is het misbruik soms heel groot. We slagen er in die gevallen, ondanks dat het legaal is , ook slechts met wisselend succes in om misbruik te voorkomen, is het dan niet wat te voorbarig om er vanuit te gaan dat we dat wel voor elkaar zullen krijgen als het gaat om drugs?
    Zelfs met legale alcohol zijn er nog steeds alcoholiekers, maar ze drinken tenminste al geen zelfgestookte methanol meer. Legalisatie is misschien niet de perfecte oplossing maar wel de minst gevaarlijke optie.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Another J Bekijk bericht
    Drink jij alcohol?
    Whataboutism. Hoe alcohol in iedere drugsdiscussie gebruikt wordt om moeilijke vragen te ontwijken.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Zoals de overheid dat nu doet met alcohol en sigaretten.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Whataboutism. Hoe alcohol in iedere drugsdiscussie gebruikt wordt om moeilijke vragen te ontwijken.
    Wanneer ik beslis alcohol te drinken, ga ik dat kopen in een winkel.
    Op de etiketten vind ik nuttige informatie die me meer vertellen over de inhoud, het %, de kwaliteit,...

Ik ken niemand die alcohol koopt bij louche types die zelfgestookte drank van bedenkelijke kwaliteit verkopen in flessen zonder etiket..

Jij wel?
    Laatst gewijzigd door Another J; 22 maart 2019 om 13:06

iTrader
    0
    De maatschappelijke overlasten, de kosten, het menselijk leed die illegale drugs met zich meebrengen zijn buiten alle proportie.

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Whataboutism uw moeder. Het is nu eenmaal exact hetzelfde en toont perfect aan hoe legalisering van harddrugs werkt. Elke moeilijk vraag wordt volledig beantwoord door te wijzen naar hoe het loopt met alcohol.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Zelfs met legale alcohol zijn er nog steeds alcoholiekers, maar ze drinken tenminste al geen zelfgestookte methanol meer. Legalisatie is misschien niet de perfecte oplossing maar wel de minst gevaarlijke optie.
    Er zijn op zijn minst twee facetten aan: Het feit dat alcohol legaal is zorgt er inderdaad voor dat het van betere kwaliteit is, maar anderzijds zorgt het legaal zijn er ook voor dat er meer gebruikers zijn van een product dat, zelfs als het kwaliteitsvol is, nog steeds ongezond is en tot problemen kan leiden.

Dat zou bij drugs ook zo zijn, de kwaliteit zou beter zijn maar een groot deel van de problemen die drugsgebruik met zich meebrengt blijven bestaan en meer mensen zouden er last van hebben.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Whataboutism uw moeder. Het is nu eenmaal exact hetzelfde en toont perfect aan hoe legalisering van harddrugs werkt. Elke moeilijk vraag wordt volledig beantwoord door te wijzen naar hoe het loopt met alcohol.
    Hoeveel miserie, doden en zieken veroorzaakt alcohol wel niet. Als alcohol ons voorbeeld is lijkt het mij een logischer reactie om te zeggen: dit doen we nooit meer.

Persoonlijk wil ik best wat hypocrisie aanvaarden om geen tweede alcohol te moeten normaliseren.

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Dus de drugs die je kan kopen via officiële kanalen (en betere kwaliteit) zal de bovenhand van de markt nemen in Antwerpen? Gebruikers gaan niet meer voor de goedkopere straatkwaliteit gaan die ze nu al gebruiken?

een redenering die ik niet kan volgen tbh

OF

Gaan de officiële kanalen onder de huidige marktprijs gaan (of subsidies geven ) om de aankoop te stimuleren? Nog lagere drempel, nog meer gebruikers en de medische kosten gesponsord door de belastingbetaler omhoog

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er zijn op zijn minst twee facetten aan: Het feit dat alcohol legaal is zorgt er inderdaad voor dat het van betere kwaliteit is, maar anderzijds zorgt het legaal zijn er ook voor dat er meer gebruikers zijn van een product dat, zelfs als het kwaliteitsvol is, nog steeds ongezond is en tot problemen kan leiden.

Dat zou bij drugs ook zo zijn, de kwaliteit zou beter zijn maar een groot deel van de problemen die drugsgebruik met zich meebrengt blijven bestaan en meer mensen zouden er last van hebben.

Nope, in Nederland zijn er minder cannabisgebruikers dan in de omringende landen. En in landen waar alcohol illegaal is wordt er niet minder gedronken dan in andere landen. Beschikbaarheid heeft amper invloed op het gebruik, dat is al meermaals bewezen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Dus de drugs die je kan kopen via officiële kanalen (en betere kwaliteit) zal de bovenhand van de markt nemen in Antwerpen? Gebruikers gaan niet meer voor de goedkopere straatkwaliteit gaan die ze nu al gebruiken?

een redenering die ik niet kan volgen tbh

OF

Gaan de officiële kanalen onder de huidige marktprijs gaan (of subsidies geven ) om de aankoop te stimuleren? Nog lagere drempel, nog meer gebruikers en de medische kosten gesponsord door de belastingbetaler omhoog
    Hoeveel mensen koper en nog illegale alcohol of sigaretten omdat het goedkoper is?

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Sigaretten is geen harddrugs om te beginnen, zijn nooit illegaal geweest? Slaat op niks dus
    En alcohol is een fenomeen dat afstamt van nog voor de middeleeuwen en al jaar en dag deel uitmaakt van de maatschappij.
    Vertel mij eens welke stappen en kwaliteitslabels je moet halen om uw zelfgebrouwen bier aan uwe buur te verkopen?

Vergelijking met alcohol heeft enkele raakvlakken, maar daar stopt het ook. Andere harddrugs, behalve opiaten, zijn van een andere categorie, veelal synthetisch en de gevolgen van verslaving zijn ook compleet anders.

Steeds diezelfde vergelijking bovenhalen om toe te passen op andere situaties. Meh, mij overtuig je allesbehalve
    (in b4 cannabis : ook opnieuw aan ander soort drugs met andere werking & gevolgen)

Pagina 2 van 8 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten