Pagina 48 van 51 Eerste ... 384445464748495051 Laatste
    Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik stropop nergens want wat ik zeg is gebaseerd op cijfers van Statbel, niet op lucht.
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-toe~a051a38d/
    Antwerpen is traditioneel de stad waar die exodus het hoogste ligt. Zowat 8.183 millennials ruilden in 2018 de grootstad in voor een gemeente in de rand terwijl er maar 4.780 bijkwamen, een verschil van 3.403. In 2015 lag dat verschil nog op 2.629. Ook uit Gent vertrokken vorig jaar 2.183 meer jonge personen en hun kinderen uit de stad dan dat er bijkwamen, dat was op 10 jaar tijd nooit zo hoog.

-> de 'gemiddelde' vlaming trekt dus weldegelijk in versneld tempo weg. Dan mag je de oorzaak daarvan gerust leggen bij het beleid dat in grootsteden de afgelopen jaren gevoerd werd en met name ook op vlak van mobiliteit.

Beweren dat je een probleem oplost door de oorzaak van het probleem nog drastischer toe te passen kan je alleen maar zeggen wanneer je zo'n gigantisch groot groen ideologisch bord voor je hoofd hebben hangen dat je even goed een homeopathie cursus kan beginnen. Die hanteren namelijk ook dat soort backwards logica.
    -LEZ: Ah, ja? Zinnigheid van wagen telt niet mee? Waarom is mijn kleine naar dan nog altijd geen probleem, maar de giga diesel van mijn ouders wel? De hunne is nieuwer. Geef toe: Je focust op 1 detail dat toevallig past in je kraam en vergeet de rest.

-Circularieplan: Uiteraard rijd je dan sneller. Dat is de definitie van vlotter. En dat hoeft niet sneller dan 30 te zijn, als je daarvoor stilstond en nu 20 rijdt, ben je sneller. Dus minder lang in de auto.

En je zei niet dat de gemiddelde Vlaming een villa wil. Dan had ik je gewoon gelijk gegeven. Je zei dat ‘de gemiddelde Vlaming het beu is om gepest te worden in de stad en daarom wegtrekt.’
    Als ik dan zeg dat je ook een andere conclusie kunt trekken, op evenveel gestoeld als jouw nattevingerwerk, is dat belachelijk en ‘een bord voor mijn kop’. Zie je dan niet dat dat evenzeer voor jouw loze conclusie geldt?

Het is alleen maar de oorzaak van het probleem volgens jou. Niet volgens mij. Ik zeg dat je maar gokt naar de oorzaak en die hier neerzet als feit. Terwijl ik zo nog een andere oorzaak kan bedenken, de leefbaarheid of de slechte lucht. Als dat de oorzaak is, en ik dat zou aanpakken door nog strenger de auto te beperken in steden, is er toch geen sprake van de oorzaak van de stadsvlucht nog drastischer toe te passen? Jij kunt gewoon niet verder kijken dan ‘jouw’ oorzaak, die geen enkele grond heeft, behalve dat jij zogezegd voor de gemiddelde Vlaming spreekt.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.standaard.be/cnt/dmf20191122_04731224

‘We zijn onze dorpen in ijltempo aan het verknoeien’

We moeten dichter bij elkaar gaan wonen. Het perverse neveneffect van die mantra is dat onze dorpen vol*gebouwd worden met appartementen. Na het platteland helpen we nu ook de gemeentekernen om zeep. Met verdichting als schaamlap.
    Iemand die heel het artikel integraal kan posten?

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht

Spoiler:
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht

‘We zijn onze dorpen in ijltempo aan het verknoeien’

We moeten dichter bij elkaar gaan wonen. Het perverse neveneffect van die mantra is dat onze dorpen vol*gebouwd worden met appartementen. Na het platteland helpen we nu ook de gemeentekernen om zeep. Met verdichting als schaamlap.

Altijd afgevraagd, als je in 1 van die giga appartementsblokken woont, waar iedereen elkaar we ergens kent na x tijd, en je kent bv. iets van computers.

Een pestelijke nachtmerrie?

Of een extreem pestelijke nachtmerrie?

Van het moment dat ze ruiken, die in appartement 3D kent iets van computers, en dat vuurtje loopt gauw rond. Afzien, ze staan zo schaamteloos de deurbel van 3D te verkrachten.

Ik kan het me zo levendig voorstellen.

(Of ben ik weer te cynisch?)

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Altijd afgevraagd, als je in 1 van die giga appartementsblokken woont, waar iedereen elkaar we ergens kent na x tijd, en je kent bv. iets van computers.

Van het moment dat ze ruiken, die in appartement 3D kent iets van computers, en dat vuurtje loopt gauw rond. Afzien, ze staan zo schaamteloos de deurbel van 3D te verkrachten.

Lijkt me alleen een probleem als je daar in mee gaat
    *** Also sprach Zarathustra ***

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht

Ik denk dat je cynisch bent.

Ik woon als jonge kerel met een technische achtergrond (dat weten ze ook) in een blok vol met oude mensen.
    Ze zijn hier nog nooit aan de deur komen bellen voor een defecte lamp of dergelijke te laten vervangen.
    ...Ω...

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht

Ik woon als jonge kerel met een technische achtergrond (dat weten ze ook) in een blok vol met oude mensen.
    Ze zijn hier nog nooit aan de deur komen bellen voor een defecte lamp of dergelijke te laten vervangen.
    Het klinkt eerder als een vorm van wereldvreemde paranoia. Van alles dat wrijving kan geven als je in zo'n grote blok woont is "mensen die mij komen vragen om hun PC-issues op te lossen" nu wel het laatste waar ik aan zou denken.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Lijkt me alleen een probleem als je daar in mee gaat
    Nochtans reeds gebasseerd op een verhaal van een kennis. Maar wou het in vraagstelling aanhalen om te zien wat er zou komen.

Mensen kenden totaal geen schaamte.

En ja je moet assertief zijn, is met alles zo. Maar het ging toch best ver.

In de winkel is het vaak dokken, dat zacht karakter zal het wel veel goedkoper doen. Hij is ook alleenstaand, dat geeft de mensen een mindere drempel om het te vragen, als je een gezin hebt laten ze u wel met rust.

Hij is wel niet zo assertief, maar ook geen snulleke om het zo te zeggen.

Kerel is er wel op doorgeslagen. Bellen en berichtjes van of hij eens niet wou komen zien, vaak op uren waarbij je denkt.... Elke dag wel iets was het.
    Een paar keer teveel nee zeggen, en je bent uiteraard de slechterik wel die niets goed kan en wil doen.

Nu iedereen lijkt wel ruzie te hebben met elkaar daar als ik het hoor.

217 appartementen, als ik de blok google waar hij woont. Kan al tellen.

Er is ook een buurtwinkeltje in 1 van de blokken.
    Hij vermijdt dat omdat hij steevast wel werd aangeklamd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht

Ik heb een technische achtergrond.

Kennissen vragen me regelmatig om eens naar hun pc te komen zien. En eens ze dat weten.
    Vandaag ook weer, iemand heeft een nieuwe pc, maar wilt niet betalen voor software, en of ik alles kan installeren.
    Ik: "heb je een windows?". Zij: "waar haal ik dat?"
    Nee, is geen bozo, heeft 2 masters, maar god het moest maar eens geld kosten.

Zijn dan geen buren, laat staan dat ze in dit dorp wonen.
    Maar bon, ik krijg op een jaar 8 van die vragen, ik ga dit niet buiten proporties trekken.
    Maar ik kan me die kennis zijn miserie wel voorstellen, die woont in een dorp binnen dorp.

(Toppunt was ene die vroeg of ik zijn zoon geen bijles java wou geven.
    Ik dacht echt van ga toch heen. Gewoon niet geantwoord, maar je merkt nadien dat de kennisrelatie lichtjes gebroken is.
    Mocht die ook niet even 40km verder wonen. Soit, mss maar goed. Maar hoever men soms durft gaan....)
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 24 november 2019 om 00:19

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Mijn excuses, ik ging ervan uit dat jij mijn vorige posts in het mobiltieitstopic ook zou gelezen hebben, die waarin ik zeg dat de middenklasse naar de suburbs verhuist, de rijken het centrum hebben, en de armen de zones waar niemand anders wil wonen en ze niet uitkunnen. En kijk, jonge gezinnen verlaten de stad op zoek naar betaalbaardere oorden waar ze wel kunnen betalen wat ze nodig hebben.
    - "Iets wel of niet kunnen betalen"
    - "Wat iemand nodig heeft"

Men verschuilt zich telkens opnieuw achter die subjectieve bewoordingen om de indruk te wekken dat daar een zekere dwang mee gepaard gaat, terwijl het hier meestal gewoon om vrije keuzes gaat. En dus om prioriteiten. Zeg maar gewoon zoals het is hoor: "Ondanks de groeiende problematieken rond ruimtelijke ordening, mobiliteit, uitstoot, kosten voor nutsvoorzieningen, enzovoort, ... ga ik deze problematieken nog verder versterken en de facturen nog verder doorschuiven richting de maatschappij en de toekomstige generaties, enkel en alleen omdat ik er zelf beter van word." Dat zou tenminste een eerlijk antwoord zijn.

Ik ga u daarmee evenveel of even weinig veroordelen als ervoor, maar het zou tenminste al getuigen van een zekere eerlijkheid. Het is namelijk heel menselijk dat je egoïstische keuzes maakt, een maatschappij moet daarmee om kunnen gaan. Daarom zou er zoiets moeten bestaan als een overheid die het algemeen belang in de gaten houdt. Een regering die ingrijpt wanneer de individuele belangen het algemeen belangt (teveel) schaden. Maar goed, zolang we met de huidige generatie laffe populisten opgescheept zitten, zullen het nog een tijdje de individuele belangetjes zijn die de bovenhand voeren vrees ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Ik weet het, het is makkelijker te stoppen met nadenken en op het ene ding in te zoomen dat je denkt te kunnen weerleggen, maar zo'n zelfverklaarde denker als jij zou daar toch niet moeten stoppen.

Verder weer veel geblaas over hoe jij beter weet wat mensen nodig hebben, het dikke egoïsten zijn, Calimerogezever, enzovoort. Dixit een ingenieur met vrouw die ook niet slecht zal verdienen en dus wel in een ok buurt in Gent kon wonen. Ik gok dat jouw recente uitlatingen over het KI ook gebaseerd zijn op je eigen KI dat te hoog is naar jouw zin, eigenbelang gelijkstellen aan het belang van de samenleving, ook normaal menselijk gedrag.
    Ik vind het persoonlijk dan weer makkelijker om te weigeren nadenken over alle consequenties die zich breder (maatschappij) en verder (toekomst) afspelen dan louter het eigen gezinnetje hier en nu. Nu, begrijp me niet verkeerd. Het is in principe uw taak niet. Dat is de taak van een regering die al te egoïstisch gedrag moet bijsturen met wetten en regels.

Maar in afwezigheid van een dergelijke regering, vind ik toch nog steeds frappant hoeveel verstandige mensen, hooggeschoolden, verantwoordelijke papa's en mama's, mensen met dure functietitels, ... dan maar gewoon lekker opportunistisch in dat gat springen i.p.v. daar kritische vragen bij te stellen. Ik dacht dat we als volwassen mensen de fase toch al ontgroeid waren van "mama en papa kijken eventjes niet, laat ons vlug de snoepenkast plunderen". Je zou toch denken dat, bij afwezigheid van een verantwoordelijke regering top-down, er toch enige verantwoordelijkheidszin zou opborrelen bottom-up.

Maar ook dat niet blijkbaar. Gewoon volbouwen dit landje, iedereen grijpt nog wat hij kan. Après nous, le déluge. Dan kijken we wel weer richting de politici. Zolang we zelf geen verantwoordelijkheidszin moeten opbrengen is het allemaal goed. En hier komt mijn kern van het liberalisme terug naar boven: Geen vrijheid zonder verantwoordelijkheid.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geloof jij nu zelf wat je verkondigd? Zo ja dan ben jij de enige volgens mij die het maatschappelijk belang boven het eigenbelang stelt. Alhoewel ik dit erg betwijfel en de vraag stel of dit online niet makkelijk te verkondigen is. Net zoals toen je toch maar toegezegd had voor je salariswagen onder die immense druk van buitenaf

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mac-bc kijkt ook graag alleen naar de zaken die in zijn voordeel pleiten en negeert de rest. Zo geniet hij in Gent een aanvullende personenbelasting van 6,9% maar betaal ik in een relatief véél kleinere stad meer dan 8%.
    Ondertussen krijgt Gent wel een veelvoud uit het gemeentefonds om zijn zaken mee te bekostigen. Maar die verdomde gedecentraliseerden toch! Ook al pendel ik voor mijn job voor 90% met de trein en woon ik op fietsafstand van een station waar ik die trein kan nemen.

Pas op, ik volg mac-bc in het gegeven dat een overheid het algemeen belang zou moeten dienen. Ik denk dat ik alleen een heel andere invulling zou geven aan dat algemeen belang, dan dat hij en de partij waar hij waarschijnlijk voor gestemd heeft. Toegeven de invulling die ik geef aan het algemeen belang en maatregels die ik daarbij zou treffen verschillen ook van de visie van de partij waar ik uiteindelijk voor gestemd heb. Politiek is in dit land nu éénmaal kiezen tussen cholera en de pest. Dat maakt politiek tegenwoordig ook zo moeilijk, er is niet zoiets als één duidelijk voorschrift voor wat het algemeen belang is, en wat niet. Zelfs bij de grootste bepleiters van het algemeen belang, vind je met grote regelmaat hypocrieten terug die binnen datzelfde kader enorm egoïstische keuzes gemaakt hebben. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een Frank Deboosere die anderen graag de les leest over de opwarming van het klimaat - iets wat effectief een groot probleem is - maar zelf vier kinderen op de wereld gezet heeft. Tja, ...

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    - "Iets wel of niet kunnen betalen"
    - "Wat iemand nodig heeft"

Men verschuilt zich telkens opnieuw achter die subjectieve bewoordingen om de indruk te wekken dat daar een zekere dwang mee gepaard gaat, terwijl het hier meestal gewoon om vrije keuzes gaat. En dus om prioriteiten. Zeg maar gewoon zoals het is hoor: "Ondanks de groeiende problematieken rond ruimtelijke ordening, mobiliteit, uitstoot, kosten voor nutsvoorzieningen, enzovoort, ... ga ik deze problematieken nog verder versterken en de facturen nog verder doorschuiven richting de maatschappij en de toekomstige generaties, enkel en alleen omdat ik er zelf beter van word." Dat zou tenminste een eerlijk antwoord zijn.
    Hier gaan we weer.

Het was inderdaad een vrije keuze voor mij om uit Gent weg te trekken, maar gezien het budget ging mijn levenskwaliteit - en die van mijn vriendin en honden - gewoon te veel moeten lijden onder de "keuze" om in Gent te blijven. Jij kan zeggen dat daar geen dwang mee gepaard gaat, voor mij was dat echter wel zo. Iets kopen in Gent was gewoon geen optie. Ik wens u veel succes met in Gent iets te vinden waar ge met 2 mensen en een grote hond in kunt wonen (lees: een tuin heeft, tenzij als ge het een keuze vindt om mijn hond niet in de keuken te laten kakken) met een budget van rond de 250. Dat gaat niet. Dat kan niet. Punt.

Maar doe gerust voort vanuit uw huis in Gent met bovengemiddeld woonoppervlak (groter dan mijn huis buiten de stad, overigens), om dan te zeggen dat ge u "verplicht" voelde om een bedrijfswagen te nemen. Maar voor mij was het een keuze om kleiner dan u te gaan wonen in een goedkoper gebied, terwijl gij bij uw bedrijfswagen geen keuze had, hé. Nee, mac werd gekraakt door de maatschappij. Mac probeerde zo hard zich te verzetten, en probeert nu op het internet mensen te behoeden van hetzelfde onrecht dat hem is aangedaan. Verdomme toch, wat gij moet afzien met uw bovengemiddeld groot huis in het centrum (met een hoog KI hé jongens!) en uw bedrijfswagen.

Echt mac, veel sterkte. Bedankt dat ge toch blijft de strijd tegen de hypocrisie voeren. Ik zal proberen mijn leven te beteren en met mijn gezin in een garagebox in een grootstad trekken zodat gij in uw ruime living kunt neerploffen en denken "hoera, weer een ziel gered en de maatschappij dichter bij een ideale wereld gebracht."

En als ge nu gaat afkomen met "huur dan iets", dan hebt ge blijkbaar naast geen idee van hoe duur een huis is, ook geen idee hoe duur het is om te huren. Het verschil tussen huur en een hypotheek voor een vergelijkbare woning is quasi nihil.

Stop met u weg te steken achter "het is uw keuze" en ga eens écht het debat aan. Iedereen die u tegenspreekt maakt volgens u gewoon verkeerde keuzes, en daarmee maakt ge elke discussie onmiddellijk monddood. Dat is al weken, maanden zo. Nooit komt er een argument, enkel een "logica" en het verwijzen naar "keuzes maken". Maar als gij dan een keuze maakt die tegen uw principes ingaat, dan hebben ze u gekraakt. Dan heeft de maatschappij gewonnen en uw weerstand neergehaald. Awel, mac, in plaats van altijd te kakken op het KI en bedrijfswagens hé, geef mij gerust uw bedrijfswagen en koop met mijn budget een ander huis in Gent in de plaats. Ik zal in het uwe gaan wonen en met veel plezier uw grondlasten betalen. Dan kunt ge weer koosjer door het leven. Nu zijt ge eigenlijk gewoon een karikatuur van uzelf aan het worden.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    --knip-

Theoretisch, mogelijks. Maar het is oh zo hypocriet om over individuele verantwoordelijkheid te prediken als je zelf zo een lange lijst van individueel egoïstische exploten hier al gepost hebt. En dat isdan nog maar enkel hetgene waar je geen probleem mee hebt om er hier over te toeteren.
    *** Also sprach Zarathustra ***

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik vind het persoonlijk dan weer makkelijker om te weigeren nadenken over alle consequenties die zich breder (maatschappij) en verder (toekomst) afspelen dan louter het eigen gezinnetje hier en nu. Nu, begrijp me niet verkeerd. Het is in principe uw taak niet. Dat is de taak van een regering die al te egoïstisch gedrag moet bijsturen met wetten en regels.

Maar in afwezigheid van een dergelijke regering, vind ik toch nog steeds frappant hoeveel verstandige mensen, hooggeschoolden, verantwoordelijke papa's en mama's, mensen met dure functietitels, ... dan maar gewoon lekker opportunistisch in dat gat springen i.p.v. daar kritische vragen bij te stellen. Ik dacht dat we als volwassen mensen de fase toch al ontgroeid waren van "mama en papa kijken eventjes niet, laat ons vlug de snoepenkast plunderen". Je zou toch denken dat, bij afwezigheid van een verantwoordelijke regering top-down, er toch enige verantwoordelijkheidszin zou opborrelen bottom-up.

Maar ook dat niet blijkbaar. Gewoon volbouwen dit landje, iedereen grijpt nog wat hij kan. Après nous, le déluge. Dan kijken we wel weer richting de politici. Zolang we zelf geen verantwoordelijkheidszin moeten opbrengen is het allemaal goed. En hier komt mijn kern van het liberalisme terug naar boven: Geen vrijheid zonder verantwoordelijkheid.
    Ik vind hier toch heel grote tegenstrijdigheden in terug.
    Je kan niet tegelijkertijd stellen dat het de verantwoordelijkheid is van de overheid om ouderlijk toezicht te houden op zijn burgers alsof het kleine kinderen zijn en dan verbaasd zijn dat die laatste de snoepenkast plunderen bij afwezigheid. Want je zegt zelf dat het nu eenmaal kleine kinderen zijn die per definitie hiervoor geen verantwoordelijkheid kunnen dragen.

- Ofwel stel je dat burgers niet in staat zijn om voorbij de grenzen van hun eigen 'egoisme' te kijken en daarom een sterke autoriteit nodig hebben die alles regelt.
    - Ofwel stel je dat er weldegelijk zoiets hoort te bestaan als individuele, burgerlijke verantwoordelijkheid in plaats van alle schuld en/of het aanreiken van oplossingen naar de overheid af te schuiven.

De meeste van jouw posts lijken naar het eerste te sturen. En dat is bovenal omdat je persoonlijk zelf voor de makkelijkste of voordeligste oplossing kiest, ironisch genoeg hetgeen dat je je medeburgers verwijt.

Het hoeft ook niet perse overheid versus burger te zijn. Tussenin, op gemeentelijk niveau zou je al enorm veel kunnen realiseren op vlak van mobiliteit. Zelfs veel meer dan op federaal of regionaal niveau omdat die bestuursorganen veel dichter bij de burger staan en een beter zicht hebben op wat een realistische aanpak is. Maar dat wordt niet gedaan, in de plaats daarvan schuiven de gemeentes de verantwoordelijkheden mee af naar federaal of zelfs Europees niveau in plaats van hun burgers te wijzen op de gevolgen. We zien daar een groot jojo-effect.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 25 november 2019 om 11:23
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    -LEZ: Ah, ja? Zinnigheid van wagen telt niet mee? Waarom is mijn kleine naar dan nog altijd geen probleem, maar de giga diesel van mijn ouders wel? De hunne is nieuwer. Geef toe: Je focust op 1 detail dat toevallig past in je kraam en vergeet de rest.

-Circularieplan: Uiteraard rijd je dan sneller. Dat is de definitie van vlotter. En dat hoeft niet sneller dan 30 te zijn, als je daarvoor stilstond en nu 20 rijdt, ben je sneller. Dus minder lang in de auto.
    Wat is het nut van vragen te stellen waarop ik het antwoord al gegeven heb?
    Blijven afkomen over 'zinningheid' van voertuigen met wat hooguit een schijn van een anekdote genoemd kan worden is compleet nutteloos aangezien de LEZ criteria volkomen gekend zijn. De euronorm heeft geen fluit te maken met de 'zinnigheid' of je type voertuig maar met de generationele leeftijd van je voertuig. Want het is een door EU opgelegde norm die autofabrikanten moeten halen. Ik kan morgen een toyota landcruiser kopen die de Euronorm 6.2 haalt en waarmee ik probleemloos in Gent en Antwerpen kan rondtoeren.
    De realiteit is dat vanaf 2020 maar liefst 620.000 wagens niet meer mogen rondrijden in Antwerpen of Gent. En of dat dit nu een pick-uptruk of een ford fiesta is, maakt geen fuck uit. Het enige dat telt is de euronorm.
    https://www.hln.be/de-krant/620-000-...r-in~a943b718/

Over het circulatieplan blijf je verkopen dat waar men vroeger stil stond, nu opeens vlot kan doorrijden terwijl het omgekeerde waar is. Het circulatieplan doet juist opstroppingen ontstaan doordat het:
    1. de permeabiliteit van het stratennet voor wagens zodanig beperkt dat deze allemaal naar dezelfde banen gestuurd worden die niet overweg kunnen met deze vergrote capaciteit en overrompeld worden
    2. ieder voertuig dwingt om blokjes rond te rijden waardoor je per wagen juist meer stadsverkeer inwerkt

Dit is gewoon common sense. Iedereen die binnen een LEZ woont of zich met de wagen verplaatst weet dat dit zoal in theorie als de praktijk het bedoelde effect is van het circulatieplan. Je kan het circulatieplan hoe dan ook niet als iets 'positiefs' proberen te verkopen aan mensen die afhankelijk zijn van een wagen.

En je zei niet dat de gemiddelde Vlaming een villa wil. Dan had ik je gewoon gelijk gegeven. Je zei dat ‘de gemiddelde Vlaming het beu is om gepest te worden in de stad en daarom wegtrekt.’
    Als ik dan zeg dat je ook een andere conclusie kunt trekken, op evenveel gestoeld als jouw nattevingerwerk, is dat belachelijk en ‘een bord voor mijn kop’. Zie je dan niet dat dat evenzeer voor jouw loze conclusie geldt?

Het is alleen maar de oorzaak van het probleem volgens jou. Niet volgens mij. Ik zeg dat je maar gokt naar de oorzaak en die hier neerzet als feit. Terwijl ik zo nog een andere oorzaak kan bedenken, de leefbaarheid of de slechte lucht. Als dat de oorzaak is, en ik dat zou aanpakken door nog strenger de auto te beperken in steden, is er toch geen sprake van de oorzaak van de stadsvlucht nog drastischer toe te passen? Jij kunt gewoon niet verder kijken dan ‘jouw’ oorzaak, die geen enkele grond heeft, behalve dat jij zogezegd voor de gemiddelde Vlaming spreekt.
    Netto stromen er meer Vlamingen buiten dan naar de stad. De cijfers van statbel bevestigen dat de conclusie dat de 'gemiddelde' vlaming de stad ontvlucht de enige juiste. Het gaat niet alleen om 'willen', ze 'doen' dat effectief ook cijfermatig onderbouwd.
    En opnieuw, nergens zei ik dat mobiliteit de 'enige' oorzaak van die stadsvlucht is. Dat stond in mijn eerste post al. Er zijn genoeg studies die gevoerd zijn die bevestigen dat niet de leefbaarheid maar wel de betaalbaarheid en daarmee inclusief alle extra mobiliteitsonkosten die grootsteden opleggen, de voornaamste oorzaak is waarom mensen uit steden wegvluchten.
    https://www.matexi.be/nl/over-matexi...rs/stadsvlucht
    Met de data die beschikbaar is, is het giswerk over leefbaarheid en slechte lucht puur langs jou kant.

Dankzij de dwang om iedere 8 jaar verplicht een andere wagen te moeten kopen, de extra taxatie voor oudere euronorm wagens, het voorstel om nieuwbouw met eigen autostaanplaatsen niet meer goed te keuren en daarmee gepaard de extra kostprijs om je wagen in je eigen straat te mogen parkeren en/of de huuronkosten voor garageboxen die in Leuven de pan uitzwieren (meer dan 100€/maand), heeft het mobiliteitsbeleid de kloof in kostprijs tussen 'wonen in de stad' en het platteland - de grootste oorzaak van de stadsvlucht - alweer groter gemaakt.

Leefbaarheid in de grootsteden heeft een serieuze kostprijs. En de meeste mensen wensen / kunnen die prijs niet te betalen en kiezen daarom voor leefbaarheid op het platteland.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Pagina 48 van 51 Eerste ... 384445464748495051 Laatste

Regels voor berichten