Pagina 31 van 44 Eerste ... 2127282930313233343541 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Over welke straten in Gent gaat het hier eigenlijk? Want iedereen denkt direct aan de drukke binnenstad, waar je je inderdaad nog best van al verplaatst met fiets of openbaar vervoer. Maar huizen met tuintjes en opritten, doen mij nu niet bepaald denken aan het centrum van de stad, maar eerder aan de buitenrand. En wat is er verkeerd aan om met je wagen tot aan de buitenrand van de stad te komen?

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Helemaal gelijk, dat zei ik eerder ook al. Dat neemt niet weg dat de redenering achter het voorstel OOK steek blijft houden, en dat door de parkeerplaats daar op je eigen grond te hebben effectief de parkeerplaats voor je grondgebied je eigen privé domeintje wordt.
    Maar evengoed is er eigenlijk niks dat de bewoners tegenhoudt om hun auto te parkeren op hun grasperk. In dat opzicht is het dus een gigantische non-maatregel.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Maar evengoed is er eigenlijk niks dat de bewoners tegenhoudt om hun auto te parkeren op hun grasperk. In dat opzicht is het dus een gigantische non-maatregel.
    Al loop je dan het risico dat je ingesloten wordt door mensen die zich perfect reglementair parkeren voor je voortuin.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Al loop je dan het risico dat je ingesloten wordt door mensen die zich perfect reglementair parkeren voor je voortuin.
    Leg gewoon kiezel, dat is niet verhard (heb ik begrepen).

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    161 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Niet echt. Ik heb maar 8 jaar in een blok gewoond waarvoor wel een beperkte hoeveelheid plaats was, maar ik zette me steevast effectief 500 meter verder op de parking van het station, en dat deed ik in weer en wind, met boodschappen of zonder.
    Dan hebt ge natuurlijk geluk dat ge zo een parking hebt he!

Anders is het meedoen met de loterij van een plaatsje te vinden. Een bewonerskaart betekent niets op dat vlak, alleen dat uw loterijticket wat goedkoper is. Als ge pech hebt, staan er ook nergens markeringen en krijgt ge een zootje ongeregeld van geparkeerde voertuigen met soms twee meter ongebruikte ruimte tussen. Naadt dat zootje moeten dan fietser en auto's op de weg passeren, als ge nog meer pech hebt ook nog een bus.

Als bezoeker met de auto in een stad is die loterij niet erg IMO, dat is iets dat ge weet en heeft dan nog een correct ontradend effect. Maar als bewoner vind ik dat anders. Ik zou me er wel in kunnen vinden dat mensen met een eigen parking dan ook minstens de prijs van een bewonerskaart op straat zouden moeten betalen, nadat ge die mensen de uitleg hebt gegeven over hoe ge het ziet.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niet echt. Ik heb maar 8 jaar in een blok gewoond waarvoor wel een beperkte hoeveelheid plaats was, maar ik zette me steevast effectief 500 meter verder op de parking van het station, en dat deed ik in weer en wind, met boodschappen of zonder.
    En daar kon je gratis staan vermoed ik? Ik wil niets zeggen, maar de parking van het station dient die niet voornamelijk voor pendelaars? Je weet wel, die mensen die maar het openbaar vervoer moeten nemen in plaats van met de wagen naar Brussel te rijden. Er is zo ergens een stationsparking (ik denk dat het in Oudenaarde was maar ben totaal niet zeker) die eerst gratis was, uiteraard enkel bedoeld voor pendelaars. Maar omdat gans de buurt zich daar kwam zetten hebben ze die parking dan maar betalend gemaakt.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    En daar kon je gratis staan vermoed ik? Ik wil niets zeggen, maar de parking van het station dient die niet voornamelijk voor pendelaars? Je weet wel, die mensen die maar het openbaar vervoer moeten nemen in plaats van met de wagen naar Brussel te rijden. Er is zo ergens een stationsparking (ik denk dat het in Oudenaarde was maar ben totaal niet zeker) die eerst gratis was, uiteraard enkel bedoeld voor pendelaars. Maar omdat gans de buurt zich daar kwam zetten hebben ze die parking dan maar betalend gemaakt.
    Deze parking bestond uit 40 plaatsen voor de pendelaars (die er niet waren, station was heel goed bereikbaar met de fiets, en beide buurgemeentes hebben hun eigen station), maar heeft de gemeente vergroot naar plaats voor 100 wagens, waar er door de ligging allicht (en slechts 1 ingang) een 30-tal wagens staan. Ik ben dan nog het type persoon dat m'n wagen extra ver zet en geen buren wil zodat ik geen krassen op de deuren krijg.

Nog een zinloze poging tot hypocrisie dan?

Serieus, ik snap echt wel dat het niet fijn is, en ik vind ook dat men zelf zou moeten mogen beslissen wat men op eigen grond doet. Het enige wat ik zei was dat de gedachtegang achter het idee zeer zeker logisch is, dat er dan ook nog enkele gezinnen zijn die het niet leuk vinden, snap ik. Maar heus niets wereldschokkends dat niet opgelost kan worden...

Daarnaast heb ik trouwens ook een appartement gehad waar je verplicht een staanplaats van €16000 bij moest kopen zodat je wagen (ondanks gratis bewonerskaart) niet op straat moest staan.

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    En als de eigenaar na een drukke werkdag thuiskomt met zijn 3 kinderen, waarvan 1 nog in de maxi-cosy, en met een koffer vol boodschappen mag die zich 500m verder gaan parkeren omdat er nergens meer plaats is. Ipv mooi op zn eigen stukje grond te staan.

Dit soort reacties toont aan dat het bij de meeste toch vooral een mentaliteitsprobleem is, vanaf dat iemand nog maar een voorstel doet om de overlast te verminderen voelen ze zich persoonlijk aangevallen en krijg je een hoop overgedramatiseerde excuses om overmatig autogebruik goed te praten. Want dan heeft iedereen plots 8 gehandicapte kinderen én een slechte knie én een vrouw met 2 geamputeerde benen én een zieke hond én de bussen rijden nooit op tijd én de fietspaden liggen er slecht bij én de nmbs staakt te veel... en al die redenen moeten dan zogezegd aantonen dat autorijden een basisbehoefte is die zo goedkoop mogelijk hoort te zijn want iedereen die hen dat niet gunt is een jaloerse bakfietshippie!
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Leg gewoon kiezel, dat is niet verhard (heb ik begrepen).
    Als je dat uitvoert en daarop parkeert, heb je nog steeds een illegale parkeerplaats aangelegd hoor. Zo simpel zijn bouwvoorschriften niet te omzeilen.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je bent nog vergeten te vermelden dat deze persoon een handicap heeft en maar één arm ofzo?

Dus, of in de eigen straat waar parkeerplaatsen zijn,...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Dit soort reacties toont aan dat het bij de meeste toch vooral een mentaliteitsprobleem is, vanaf dat iemand nog maar een voorstel doet om de overlast te verminderen voelen ze zich persoonlijk aangevallen en krijg je een hoop overgedramatiseerde excuses om overmatig autogebruik goed te praten. Want dan heeft iedereen plots 8 gehandicapte kinderen én een slechte knie én een vrouw met 2 geamputeerde benen én een zieke hond én de bussen rijden nooit op tijd én de fietspaden liggen er slecht bij én de nmbs staakt te veel... en al die redenen moeten dan zogezegd aantonen dat autorijden een basisbehoefte is die zo goedkoop mogelijk hoort te zijn want iedereen die hen dat niet gunt is een jaloerse bakfietshippie!
    Ja, overdrijf en trek het in het belachelijke.

Ik heb effectief 3 maand in die situatie gezeten. Dagelijks. (En echt met 3 kinderen waarvan de jongste in maxi-cosy).
    Leuk ze. 5x heen-en-weer naar de auto om de boodschappen in huis te brengen. En dit telkens met die jongste in 1 hand te dragen. De 2 oudste (4 en 6j) onverantwoord voor de tv gesmeten dan, en de deur vast.

Dit kwam door wegenwerken dus ik wist dat er een eind aan ging komen. Maar dit zou echt wel een reden geweest zijn om te verhuizen moest dat iets permanent zijn.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Omdat als mijn wagen in m'n voortuin staat, niemand de parkeerplaats voor m'n grondgebied kan gebruiken, want dan kan de eigenaar er niet af. Is toch logisch? Daarmee zeg ik niet dat het verbieden logisch is, maar de redenering erachter snap ik wel.

Het argument dat er dan meer "groen" is, dat is nonsens, paar vierkante meter gras,...
    Zoals ik gisteren al zei is deze premise fout: de openbare weg is helemaal geen parkeerplaats. Het is er nooit voor bedoeld en het gebruik ervan is puur gedoogbeleid.
    Deze morgen zat de woordvoerder van Lijn de oorzaak van de laadtijdigheid van het OV nog toe te schrijven aan het veelvoud aan wegversmallingen en obstakels die ervoor zorgen dat ook bussen amper vlot vooruit geraken.

Daarnaast wordt het helemaal niet logisch als je het volledige plaatje schetst. Want ook al ga je door het wegwerken van opritten naar private autostaanplaatsen overdag (wanneer mensen ze het minst nodig hebben) wat extra parkeerruimte creëren, je gaat voor en na de werkuren, net wanneer mensen het meeste nood hebben aan een autostaanplaats, de maximale parkeercapaciteit verkleinen door het wegnemen van alle private autostaanplaatsen en die mensen op een straat te duwen waar nu al amper plaats is.

Groen weet dit en we moeten nu ook niet naief doen. Eerder dan dat Groen hier oprecht mensen die parkeerplaats voor hun auto in de stad zoeken probeert te helpen, willen ze door het verbieden van private autostaanplaatsen een schaarste aan parkeerplaatsen creëren en zo wagenbezit ontmoedigen.

Veel geluk als je geen 4x4 offroad banden hebt. De eerste weken / maanden lukt dat, en dan is je gras naar de knoppen. En dan wordt het winter en zit je banden in de modder te dabben en je gevel en ramen vol te spatten. Been there done that.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 14 oktober 2019 om 18:29
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ohohoh, ook dat mag eigenlijk niet. Die parkings zijn bedoeld voor pendelaars, en steeds meer wordt er door de NMBS een beleid gevoerd om iedereen die niet gebruik maakt van de trein daar weg te jagen zodat de pendelaars plaats hebben. In Aarschot heeft de NMBS er betaalparkings van gemaakt. Wie in Aarschot woont betaalt 241,53 €/jaar en de rest 362,30€/ jaar om daar te mogen staan.Pendelaars krijgen ook 33% korting.
    https://www.hln.be/in-de-buurt/aarsc...haos~a87075c2/

En het gevolg is dat veel van die pendelaars nu een langere afstand met de wagen afleggen naar de volgende trein halte waar er wel nog gratis parking is:
    https://www.hln.be/in-de-buurt/aarsc...baar~a5e1de8b/

Kafka ten top

Helemaal gelijk, dat zei ik eerder ook al. Dat neemt niet weg dat de redenering achter het voorstel OOK steek blijft houden, en dat door de parkeerplaats daar op je eigen grond te hebben effectief de parkeerplaats voor je grondgebied je eigen privé domeintje wordt.
    Het wegnemen van een oprit van 3 meter breed om op de openbare weg een parkeerplaats te creëren die minstens 6 meter moet zijn om zijdelings deftig te kunnen parkeren houdt totaal geen steek. Netto pak je daarmee parkeerruimte af.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Zoals ik gisteren al zei is deze premise fout: de openbare weg is helemaal geen parkeerplaats. Het is er nooit voor bedoeld en het gebruik ervan is puur gedoogbeleid.
    Deze morgen zat de woordvoerder van Lijn de oorzaak van de laadtijdigheid van het OV nog toe te schrijven aan het veelvoud aan wegversmallingen en obstakels die ervoor zorgen dat ook bussen amper vlot vooruit geraken.
    De openbare weg is geen parkeerplaats, de parkeerplaatsen langs de openbare weg zijn wel degelijk parkeerplaatsen zou ik zeggen,...

Daarnaast wordt het helemaal niet logisch als je het volledige plaatje schetst. Want ook al ga je door het wegwerken van opritten naar private autostaanplaatsen overdag (wanneer mensen ze het minst nodig hebben) wat extra parkeerruimte creëren, je gaat voor en na de werkuren, net wanneer mensen het meeste nood hebben aan een autostaanplaats, de maximale parkeercapaciteit verkleinen door het wegnemen van alle private autostaanplaatsen en die mensen op een straat te duwen waar nu al amper plaats is.
    Daarnaast gaat de totale parkeercapaciteit helemaal niet naar beneden. Zelfs niet als je de plaatsen in de mensen hun tuin wil mee rekenen, want die blokkeren per definitie de plek voor die tuin. Men neemt ook niet 'alle private autostaanplaatsen weg', dus dat argument slaagt ook nergens op.

Groen weet dit en we moeten nu ook niet naief doen. Eerder dan dat Groen hier oprecht mensen die parkeerplaats voor hun auto in de stad zoeken probeert te helpen, willen ze door het verbieden van private autostaanplaatsen een schaarste aan parkeerplaatsen creëren en zo wagenbezit ontmoedigen.
    Daar was ik, en denk bijna iedereen hier, het ook over eens...

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    In Gent kost een bewonerskaart voor een tweede wagen 250€ per jaar. (https://stad.gent/nl/mobiliteit-open...nersvergunning)
    Voor die wagen zit je dan aan bijna 70 cent per dag. Ik vind dat nu toch ook niet weinig.
    je kan geen tweede wagen hebben als je geen eerste wagen hebt. Dus dan betaal je niet 250 voor een wagen, maar 160 gemiddeld voor een wagen. Da's 44 cent per dag.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim
    Wil je een bewonerskaart voor een derde wagen, dan heb je blijkbaar gewoon pech. Als uw meerderjarige kinderen het niet snel afbollen, zit je nog eens met dat probleem.
    Er bestaat zoiets als Cambio, net voor die zoveelste extra wagen die dan wss het minst gebruikt wordt...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    En als de eigenaar na een drukke werkdag thuiskomt met zijn 3 kinderen, waarvan 1 nog in de maxi-cosy, en met een koffer vol boodschappen mag die zich 500m verder gaan parkeren omdat er nergens meer plaats is. Ipv mooi op zn eigen stukje grond te staan.
    Weinig mensen die er iets op zullen hebben dat je in dat geval even dubbel parkeert om de boodschappen uit te doen en daarna terug afkomt. Ik heb overigens jarenlang in een buurt gewoond zonder voortuintje, zonder (bruikbare) garage en toch altijd kunnen parkeren binnen de 200 meter in de buurt (en ja, ook enkele jaren in Gent). denk niet echt dat je situatie zo vaak voorkomt.

Volgens mij wordt deze heksenjacht nog het meest gesteund door diegene die ook zo hard tegen bedrijfswagens zijn. Namelijk mensen die er geen krijgen, en zelf ergens noodgedwongen op een appartement in de stad wonen.
    beetje simpel, hé. Ik krijg er geen (maar wil er ook geen), ik woon niet op een appartement. Heb ik nu recht van spreken?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Wat is het probleem dan als er parkeerplaatsen niet beschikbaar zouden zijn voor niet-bewoners als ze er toch niet parkeren?
    omdat de buur die geen oprit kan hebben wegens een gewoon rijhuis of die boom die voor zijn mogelijke oprit geplaatst is (en niet voor de andere zijn huis) misschien OOK meerderjarige kinderen heeft die hun auto ergens willen plaatsen?

Over welke straten in Gent gaat het hier eigenlijk? Want iedereen denkt direct aan de drukke binnenstad, waar je je inderdaad nog best van al verplaatst met fiets of openbaar vervoer. Maar huizen met tuintjes en opritten, doen mij nu niet bepaald denken aan het centrum van de stad, maar eerder aan de buitenrand. En wat is er verkeerd aan om met je wagen tot aan de buitenrand van de stad te komen?
    Rond de buurt van Gent-Sint-Pieters heb je zeker kandidaat-woningen waarover het zou kunnen gaan. Zo ver moet je niet kijken.
    Jawel. Dat is niet toegelaten.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Ohohoh, ook dat mag eigenlijk niet. Die parkings zijn bedoeld voor pendelaars, en steeds meer wordt er door de NMBS een beleid gevoerd om iedereen die niet gebruik maakt van de trein daar weg te jagen zodat de pendelaars plaats hebben. In Aarschot heeft de NMBS er betaalparkings van gemaakt. Wie in Aarschot woont betaalt 241,53 €/jaar en de rest 362,30€/ jaar om daar te mogen staan.Pendelaars krijgen ook 33% korting.
    https://www.hln.be/in-de-buurt/aarsc...haos~a87075c2/

En het gevolg is dat veel van die pendelaars nu een langere afstand met de wagen afleggen naar de volgende trein halte waar er wel nog gratis parking is:
    https://www.hln.be/in-de-buurt/aarsc...baar~a5e1de8b/

Kafka ten top

Het wegnemen van een oprit van 3 meter breed om op de openbare weg een parkeerplaats te creëren die minstens 6 meter moet zijn om zijdelings deftig te kunnen parkeren houdt totaal geen steek. Netto pak je daarmee parkeerruimte af.
    Er zijn voldoende stationsparkings waar men gewoon mag staan, in het dorp waar ik woonde was dat zelfs tussen de gemeente en NMBS overeen gekomen.

Daarnaast haal je het voorbeeld aan van Aarschot, waar ik toevallig nu ook woon. In Aarschot zit je met een véél te kleine parking voor het zeer populaire station. Zelfs toen de parking niet betalend was had men een overlast probleem van mensen die overal en nergens hun wagen parkeerde. Men heeft die dan betalend gemaakt en had gehoopt zo mensen weg te jagen en de mensen van in de buurt met de fiets te laten komen. Het is nu doordat mensen van buiten Aarschot zoveel meer moeten betalen dat het zij zijn die weg blijven en niet de Aarschot bewoners zelf, die komen met de wagen of fiets en bezetten de parking. Andere gemeentes zien dit en in verschillende gemeentes rondom ons zijn ze dit ook aan het invoeren of bezien.

Pagina 31 van 44 Eerste ... 2127282930313233343541 ... Laatste

Regels voor berichten