Pagina 1 van 8 12345 ... Laatste
    BelgianWolf's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)

Niet iedereen kan een huis kopen. Is dit nog normaal nieuws?

Sorry als ik hierover ga zagen of in de misse subforum zit. Moest dat zo zijn mag altijd verwijdert worden of verplaatst <3
    Maar ik was hier nu net dit aant lezen :
    https://www.hln.be/geld/-niet-iedere...eten~afd2d916/

Is dit nog normaal nieuws?
    Ik, als jongeman van 25 samen met mijn vriendin, die helaas geen grote boterham heeft meegekregen van thuis, noch persée een grote spaarboek heeft. Vind dit helemaal geen menselijke uitspraak.
    Ik weet dat als ik een lening van een bank krijg. Ik deze samen met mijn vriendin gewoon kan afbetalen (zonder dat ik er een sneetje kaas voor moet laten liggen). Waarom heb ik dan volgens deze PALJAS niet eens het recht meer om bij een bank te gaan aankloppen om een lening? omdat ik niet zoals hij de chance had van een iets beter geplaatst gezin te komen?

Ligt dit aan mij? Hoef ik te boeten voor het feit dat onze belgische staat niet met geld om kan gaan op een correcte manier?
    Waarom hoeft een jongere generatie volgens deze heer te boeten voor iets wat al jaren geleden is gestart?
    Ik voel mij persoonlijk enorm bij mijn Kl* genomen als ik dit artikel lees. Zeker aangezien ik van plan was om dit jaar te gaan zoeken achter een woning of bouwgrond. Inplaats van dit op mijn gemak te doen. Geeft deze aankondiging mij het gevoel dat ik dit hals overkop ga moeten doen voor dat dit ook gewoon waarheid word.

Ik hoop echt wel dat ik ergens een deel mis of een punt niet in snap. Kan iemand mij dat uitleggen toevallig?
    Laatst gewijzigd door BelgianWolf; 15 februari 2019 om 19:56

iTrader
    0
    Aangezien er geen enkele specifieke maatregel wordt genoemd, laat staan dat die dan nog eens algemeen wordt aangenomen, zie ik ècht niet waar jij je druk om maakt.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BelgianWolf Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Sorry als ik hierover ga zagen of in de misse subforum zit. Moest dat zo zijn mag altijd verwijdert worden of verplaatst <3
    Maar ik was hier nu net dit aant lezen :
    https://www.hln.be/geld/-niet-iedere...eten~afd2d916/

Is dit nog normaal nieuws?
    Ik, als jongeman van 25 samen met mijn vriendin, die helaas geen grote boterham heeft meegekregen van thuis, noch persée een grote spaarboek heeft. Vind dit helemaal geen menselijke uitspraak.
    Ik weet dat als ik een lening van een bank krijg. Ik deze samen met mijn vriendin gewoon kan afbetalen (zonder dat ik er een sneetje kaas voor moet laten liggen). Waarom heb ik dan volgens deze PALJAS niet eens het recht meer om bij een bank te gaan aankloppen om een lening? omdat ik niet zoals hij de chance had van een iets beter geplaatst gezin te komen?

Ligt dit aan mij? Hoef ik te boeten voor het feit dat onze belgische staat niet met geld om kan gaan op een correcte manier?
    Waarom hoeft een jongere generatie volgens deze heer te boeten voor iets wat al jaren geleden is gestart?
    Ik voel mij persoonlijk enorm bij mijn Kl* genomen als ik dit artikel lees. Zeker aangezien ik van plan was om dit jaar te gaan zoeken achter een woning of bouwgrond. Inplaats van dit op mijn gemak te doen. Geeft deze aankondiging mij het gevoel dat ik dit hals overkop ga moeten doen voor dat dit ook gewoon waarheid word.

Ik hoop echt wel dat ik ergens een deel mis of een punt niet in snap. Kan iemand mij dat uitleggen toevallig?
    Een eigen huis kopen is dan ook geen recht.

Asateo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Zie Mulan: niets om je direct zorgen over te maken.

Algemeen genomen is het belangrijk dat banken niet té snel leningen geven aan mensen die die niet kunnen terugbetalen. Daaruit kwam de crisis van 2008 voort. Dat wil niet zeggen dat je (zelfs als ze er werk van maken) geen lening gaat kunnen aangaan als je vast werk hebt.
    Blessed are the meek: for they shall inherit the earth. Matthew 5:5
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    10 (100%)
    Ja klopt ik snap wel waar jullie naartoe willen Asateo en Mulan.
    Tgeeft mij gewoon nogmaals een enorm slecht gevoel over de belgische maatschappij...
    Snapte? tegewoordig ist al wat de klok slaagt dat mijn generatie het hier wel zal opkuisen.
    Dat vind ik er zo kloten aan. Ik heb geen moeilijk leven en ik wil ook niemand een moeilijk leven geven. Maar dergelijke artikels daar krijg ik de kriebels van als jonge gast met een oog op de toekomst.

En Paradijsappel : damnit daar hebde mij wel ja. Inderdaad geen recht x)

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    105 (100%)
    Waar zegt die dat jij geen recht hebt op een woning en bijhorende lening? Nergens. Je leest zaken die er niet staan, net zoals het merendeel van de HLN commentatoren.

Heeft hij gelijk dat té risicovolle leningen moeten vermeden worden? Uiteraard. Indien het later misloopt met dergelijke leningen, zijn de bank en de overheid waarschijnlijk weer de boeman terwijl de ontlener, de 'kleine man', het slachtoffer is.

iTrader
    10 (100%)
    Good Point.
    Alvast thx voor de logische reacties zeker en vast.
    Voor het stom te zeggen : ik snap jullie punten zeker en vast. stelt me al iet of wat meer gerust.
    Ik kan er helaas nix aan doen dat ik soms wel eens twijfel aan dingen denk ik dan.
    Extra opinies of mensen hun inzichten kunnen dan steeds helpen B)

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Het is meer kritiek op dat de verhouding aflossing/ besteedbaar inkomen altijd maar erger en erger wordt, zodoende de portefeuilles risicovoller worden waardoor men meer reserves moet aanhouden waardoor de winstgevendheid daalt waardoor men nog meer leningen wil pushen,...

Vroeger was de regel 1/3de
    Nu zijn de banken al content als je nog 1.000 € over hebt na aflossing.
    o/

iTrader
    4 (100%)
    Je zegt het nu toch zelf: je kunt samen met je VRIENDIN een lening aflossen. Wat als jullie uit elkaar gaan na 5j?

Sent from my iPhone using Tapatalk

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Je zegt het nu toch zelf: je kunt samen met je VRIENDIN een lening aflossen. Wat als jullie uit elkaar gaan na 5j?

Dat is de gangbare situatie inderdaad, dat je samen een lening aflost.

iTrader
    0
    Misschien eens leren begrijpend lezen..

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    An sich niet altijd een groot probleem voor de bank. Je verkoopt je woning dan en je betaalt nog steeds de lening af ...
    Pas als je niet meer betaalt kan de bank er zijn broek eraan scheuren, niet eerder hé.

Uit elkaar gaan is voor een bank geen reden om uw lening gratis te geven

iTrader
    10 (100%)
    Ik volg de quote van ParadijsAppel wel (: De gangbare situatie bij ONS thuis is altijd geweest dat je zoiets samen aflost. Als je het alleen kan doen chapeau. Is bij mij niet het geval.
    Uit elkaar gaan is altijd een mogelijkheid bij iedereen maar daar zijn evengoed oplossingen voor ben ik zeker van. Zo een dingen zijn dan ook niet te voorspellen.
    Maar aangezien het na 9 jaar nog altijd geen issue is voor mij en ik ze nog altijd niet wil dood doen. Ga ik die richting ook niet uit denken tot dat het zo ver moest komen (:

Chaebol: voor dergelijke reacties kom ik eerlijk gezegd niet naar het forum met een vraag of post (: dus w/e ge nog zou hebben van input. Laat maar.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Een paar jaar terug hebben ze net hetzelfde getoeterd, banken waren te laks, banken namen te weinig marge, ...
    We zijn ondertussen een paar jaar verder en daar is niets mee gebeurd.
    Zou me in uw geval niet teveel zorgen.

Volgens u zouden er dan enkel nog leningen mogen worden verstrekt als elk van de partners de lening alleen kan overnemen?
    Dan gaan er niet veel huiseigenaars meer zijn, enkel nog diegene die een bom geld mee kregen van mama/papa...

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Volgens u zouden er dan enkel nog leningen mogen worden verstrekt als elk van de partners de lening alleen kan overnemen?
    Dan gaan er niet veel huiseigenaars meer zijn, enkel nog diegene die een bom geld mee kregen van mama/papa...
    Dikke zever. Gewoon niet boven uw stand leven zoals 90% vd Belgen

Pagina 1 van 8 12345 ... Laatste

Regels voor berichten