Pagina 6 van 172 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste
    Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zijn dit nu veronderstellingen, of heb je ook iets van cijfers of bronnen om je betoog op te baseren? Want sorry, ranten vanuit persoonlijke overtuigingen en ervaringen zoals de meerderheid van de posters hier doen is gemakkelijk en getuigt imo eerder van intellectuele luiheid en whataboutism. En het gebruiken van alarmerende, uit context getrokken foto's lijkt me eerder het prerogatief van Greenpeace of Lakigkgar.

Dat er aanzienlijke problemen zijn die te weinig aangepakt worden weet iedereen, maar daar naartoe verwijzen om zelf niks te doen of, erger, evoluties om er iets aan te doen af te wijzen, dat kan enkel schuldig verzuim genoemd worden.
    Alles, de woordvoerder van het Vakantiesalon geeft die trends weer. Ik vermoed dat we zo iemand wel mogen geloven?

Die foto's geven aan wat er gaande is in deze wereld. Ik snap niet wat er uit de context getrokken is. Zelfs de bergen, waar je toch respect van de klimmers zou verwachten, liggen vol vuil.
    Ga eens in uw lokaal bos wandelen. Loop eens langs wat grachten.. dat is niets uit context.

Ik vermoed dat je toch merkt dat ik woedend ben op de mensheid en zijn verzuim. In vorige posts gaf ik aan geleerd te zijn om m'n meegebracht vuil ook weer mee naar huis te brengen. Dus lokaal doe ik m'n best om te recycleren, ik ruim m'n vuil op en zal niets op straat of in de gracht smijten. Maar ik heb wel een auto en motor, een gsm, tablet, laptop en pc en ga op reis. Dus ik vervuil mee. Ben ik bereid om dat op te geven? Neen.
    Zijn jullie bereid om dat op te geven. Zijn die jongeren bereid om dat op te geven? Neen.

Dus ja, ik heb respect voor de natuur, maar ik ben ook een realist. Zoals ik al zei: de mens is een egoïstisch nestvervuilend wezen. Dat gaat zo blijven. Mooi hoor die betogingen, maar laten we binnen vijf a tien jaar eens kijken of hun levenswijze zoveel schilt van de onze.
    De feiten die nu op tafel liggen bewijzen het omgekeerde. We misbruiken de aarde, maar niemand wil ook maar iets opofferen van zijn comfort of luxe.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    @Tonerider; Mja als je die redenatie doortrekt kan je jezelf beter ineens laten steriliseren, of nog beter, jezelf van kant maken, dan kies je pas echt voor de natuur. Minder vlees eten, minder reizen, meer recycleren, ... ja. Anderzijds moet je echt niet alle levenskwaliteit en vooruitgang laten vallen. Als we alle plezier zouden uitroeien omdat het meer energie kost dan te leven als een plant, dan zouden we de boel niet eens meer voor onszelf moeten redden.

Hoe meer je zelf kan bijdragen hoe beter maar de echte verandering gaat echt wel politiek doorgevoerd moeten worden. Onze hele infrastructuur moet veranderen, van energie opwekking tot afval verwerking. Inzetten op concepten zoals hyperloop zodat we het merendeel van de vluchten kunnen wegconcurreren. Technologie is deel van het probleem maar moet ook deel worden van de oplossing en de overheid moet dat stimuleren. De gemiddelde mens ga je echt niet kunnen overtuigen om al zijn luxe te laten vallen. Je moet die luxe groener maken.

"Men are only as good as their technical development allows them to be." - George Orwell
    en die vetgedrukte zinnen zijn de redenen waarom het niet gaat lukken.

Politiek slaagt er nog niet in een consistent beleid te voeren in welke auto's ze moeten promoten. Ze slagen er niet in om een deftig energiebeleid te hebben. Ze slagen er niet om een grondig openbaar vervoer op poten te zetten. En dan zouden ze nu ineens bedrijven gaan aanzetten tot groene technologie. Keep on dreaming.

En IVM de gemiddelde mens: dat vasthangen aan luxe, dat is het hem juist. We moeten terug naar de basisbehoeften van de mens. Wat hebben we echt nodig? Hebben we wel al die luxe nodig. Moeten we wel een versafdeling met groenten en fruit van over heel de wereld. Moeten we al die gadgets en verre reizen en citytrips?
    In tegenstelling tot vernieuwing in technologie is dit iets wat we snel zouden kunnen doorvoeren. Als we onze hang naar luxe nu loslaten heeft dat een direct effect op vervoer en productie. Maar geen kat die dat wil lossen.

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    We gaan toch niet terugkeren in de tijd ? De mens zal idd al die luxe niet laten , je moet toch nog kunnen genieten van het leven ook zekers. 1 keer op jaar een reis met het vliegtuig ? Wat is daar mis mee ? Een keer iets exotisch eten , wat is daar mis mee ?

Dat we met te veel zijn op deze aardbodem , dát is het grote probleem. Maar de mensen die 3 4 keer op reis gaan per jaar , die gaan dat niet laten hoor , ze kunnen het zich veroorloven. Maar het zal weer de gewone man zijn die een heel jaar hard werkt voor 1 keer op reis te gaan , voor 1 keer op restaurant te gaan , die droomt van een mooie wagen , die is de dupe. En de rijken zullen gewoon verder doen.

Moest een elektrische wagen goedkoper zijn , ik zou 1 kopen maar dat is niet zo , en mijn werk is te ver voor de fiets , openbaar vervoer kan ook niet wegens vreemde uren. En anders gebruik ik hem om boodschappen te doen , en dat is meestal een hele hoop , en met de fiets zou dit ook gewoon veel langer duren en de vrije tijd is al zeer beperkt.
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {BK}Black Devil Bekijk bericht
    En de rijken zullen gewoon verder doen.m
    Dat is ook een argument die steeds maar terugkomt, en ondertussen al grijs gedraaid is.

Het lijkt mij overigens ook niet meer dan logisch dat rijken meer luxe hebben. Dat is een beetje de defintie van financieel rijk te zijn. Het is overigens ook zeer moeilijk om te bepalen hoeveel luxe normaal is, en in hoeverre luxe zelfs normaal is.

Kan je doortrekken voor veel dingen. Je hebt het niet nodig, maar het is handig als je het hebt. Dat is wat luxe met je doet. Het maakt uw leven makkelijk, en op een bepaald moment ben je het zo gewoon dat het haast lijkt dat je niet meer zonder kan.

Het voorbeeld van de winkel is zeer goed trouwens. Genoeg mensen in België die zonder wagen door het leven gaan, deze mensen kunnen ook naar de winkel gaan hoor. Maar zij passen hun gedrag aan. Zij moeten niet gaan bulken in de Colruyt, maar elke dag of om de twee dagen om kleine hoeveelheden gaan.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Dat is ook wel iets waar ik moeite mee heb. Ik heb zelf nog maar 1 keer gevlogen. Maar... ik wil echt super graag andere culturen zien en naar andere landen naartoe reizen, maar buiten Europa is er toch geen andere optie dan het vliegtuig, dus wat kan ik dan doen. Die droom opgeven?
    Dit is dus wat ik bedoel met bereid zijn opofferingen te maken.
    Jij en al die jongeren zullen hun persoonlijke dromen niet opgeven om het milieu te redden. Dat moet geforceerd worden waar dat het het meeste pijn doet: de portefeuille en dat betekent dat sommige hobbies terug zoals 50 jaar geleden (citytrips naar Japan bv) enkel nog weggelegd zijn voor de rijken. Voor mijn part is dat ok.

En we denken daarbij niet eens aan alle vormen van indirecte vervuilingen:
    https://m.hln.be/wetenschap-planeet/...isen~ab3e9d06/

Er is niemand die stilstaat dat een hond goed is voor jaarlijks 3677km rondrijden in een suv.

Ik noem mezelf dus eerder ook ecorealist. Ik drink voor 95% kraanwater en koffie. Of bier op fles/vat. Niks plastic pet fles. Ook op het werk geen plastic bekertjes voor koffie of water maar een glas en een tas. Geen apart plastic potteke voor de saus. Ik kap dat op mijn frieten. Als iedereen die beetjes al eens zou doen, maar dat doen ze niet. De personeelscafetaria moet eerst 10 cent voor die pottekes aanrekenen vooraleer mensen hun gedrag aanpassen. En dan nog zijn er er die bereid zijn om dat te betalen. :-)
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 25 januari 2019 om 08:28
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het zal gewoon meer en meer de wet van de sterkste worden. Veelal van de slimste en rijkste dus.

Als je de genen en het geluk niet meehebt, bespaar uw mogelijke kinderen de miserie dan.
    Maar ook dan weer, de mens is niet in staat zichzelf deze regel op te leggen.

De gelukkige arme zal iemand zijn die zijn gezond blijft, en kan genieten van de kleine dingen.

Een land als Brazilië is een perfect voorbeeld daarvan. Wie niet meer meekan eindigt in de flavela.
    Wie geld heeft, koopt hoge hekken en doet maar op.

Maar hoe zal een mens gezond blijven op deze planeet als men zo verder doet?

De farma wrijft zich alvast in de pollekes.
    Zoveel zieken verslaafd aan hun pillekes, steeds moeilijker krijgend om ze te betalen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    De gevormde sulfides slaan binnen de twee weken neer en zijn dus een lokaal milieuprobleem. Gezien de wettelijke verplichting van 2016 om in nationale wateren zwavelarme brandstof te gebruiken is dit probleem grotendeels beperkt tot onbewoonde oceanen en landen die zich vrijwillig niet naar deze verplichting schikken. De klimaatimpact van schepen is dus bij de beste, en om over milieuproblemen te spreken moeten er ook mensen in de buurt wonen.
    Heeft dat geen impact op de lokale fauna en flora waar de zwavel neerslaat?
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Er is niemand die stilstaat dat een hond goed is voor jaarlijks 3677km rondrijden in een suv.
    En als ik met mijn hond naar een bos/plein ga wandelen, ben ik de hele wandeling bezig met afval op te ruimen om te vermijden dat mijn hond het zou opeten 'k heb dan echt niet het gevoel dat mijn hond het grootste milieuprobleem in die situatie is.

Alles heeft een impact op het milieu, ik denk dat we ons daar gewoon bewust van moeten zijn. Telkens een of ander net-geen-clickbaitartikel posten om met het vingertje naar iets anders te wijzen, lost niks op.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    https://www.hln.be/de-krant/scholen-...cUSn5VglIsxhRM

Wat een willekeur. Ik ben eens benieuwd op het einde van het jaar wat er gaat gebeuren als er effectief een hele hoop niet slagen. Dan zullen mama en papa wel komen klagen.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    https://www.hln.be/de-krant/scholen-...cUSn5VglIsxhRM

Wat een willekeur. Ik ben eens benieuwd op het einde van het jaar wat er gaat gebeuren als er effectief een hele hoop niet slagen. Dan zullen mama en papa wel komen klagen.
    Ik vind de laatste alinea wel geniaal. Vanaf er echte gevolgen aan verbonden zijn is het milieu plots iets minder belangrijk.
    Piss off the easily pissed off.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Ik vind de laatste alinea wel geniaal. Vanaf er echte gevolgen aan verbonden zijn is het milieu plots iets minder belangrijk.
    St-Bavo staat wel bekend in het Gentse als een van de strengste/meest gedisciplineerde scholen. Wordt daar ook vrij erin gedrild - hun uniform is recent verstrengd op vraag van de leerlingen zelf bv.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emiel Goelen Bekijk bericht
    Ik begrijp dat dus niet he. Is er iemand in deze thread die vindt dat het huidige klimaatbeleid zoals het is prima is?
    Is er iemand die meer auto's wilt? Is er iemand die wilt dat het openbaar vervoer gewoon blijft werken zoals het nu werkt? Is er iemand die vindt dat de huidige politieke klasse de klimaatproblematiek op de juiste manier is aan het aanpakken? is er iemand hier die zegt : 'Van Marghem? Toffe griet, levert goed werk.'

Waarom zou in in godsnaam gaan zitten afgeven op een groep jongeren, die de grootste gevolgen meedragen van de luchtverontreiniging en de klimaatopwarming zullen dragen, waarom zou ge in godsnaam proberen om het gesprek te gaan verschuiven over het percentage van die jongeren die wel/niet rookt, die wel/niet gaan shoppen, die wel/niet hun festivaltenten opruimen, die wel/niet in de zomer op vakantie gaan? Ik begrijp dat dus niet.

Ik zal mijn sentimenteel betoog kort houden he, maar waarom wilt ge die mensen die op straat komen voor een ander soort beleid, een ander soort wereld, ge weet wel die wereld waar ge als kind misschien van droomde, met straten waar ge over kunt fietsen zonder in een hoestbui te barsten, die pleiten voor propere lucht, voor plaatsen waar er nog ruimte is voor groen, voor een bewustere manier omspringen met grondstoffen --- waarom steekt ge uw tijd en uw energie hier en nu in het vinden van redenen om die mensen de wind uit de zeilen te halen?

Ge moet het toch godverdomme al vér gaan zoeken he met uw argumenten over festivaltenten en over saffen smoren, ik hoop dat ge dat zelf ook inziet.
    Zowat het meest zinnige dat hier staat.

Ik snap het niet: een groot deel van onze jeugd geeft aan ongerust te zijn over hun toekomst. En wat waar komen ze hier mee af: "oh nee, ze roken, gebruiken een smartphone en ruimen hun rommel op een festival ni op". Alles is precies beter dan beginnen nadenken over een oplossing voor het probleem.

Ik ga me niet verder in de discussie mengen, het enige wat ik nog wil opmerken is dat eigen acties idd een druppel op een hete plaat zijn. Maar dat mag geen excuus zijn, je moet daar imo voorbij kijken. 't is net omdat iedereen zo redeneert dat het bij een paar druppels blijft. Met hoe meer je bent hoe meer druppels, tot je tot op't eind genoeg bent om die plaat daadwerkelijk af te koelen.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Ik snap het niet: een groot deel van onze jeugd geeft aan ongerust te zijn over hun toekomst. En wat waar komen ze hier mee af: "oh nee, ze roken, gebruiken een smartphone en ruimen hun rommel op een festival ni op". Alles is precies beter dan beginnen nadenken over een oplossing voor het probleem..
    vh klimaat een individuele verantwoordelijkheid maken om nergens over te moeten praten en hen het zwijgen op te leggen. klassieke retoriek en drogreden, zelfde niveau als De Block en Gezondheidszorg.
    heel dat klimaat is een structureel probleem dat ge amper opgelost krijgt en een ingewikkeld kluwen is.
    al was het maar het eenvoudige reden dat we ons vandaag moeten pijn doen, bv financieel, maar er zelf nooit de vruchten zullen van dragen.

het klimaat is gewoon een gevolg van hoe onze maatschappij georganiseerd is, in de breedste zin van het woord.
    de trein Brussel-Schiphol is, bij wijze van spreken, duurder als vliegen van brussel naar ginder met tussenstop in Warschau
    daar kan geen jongere iets aan doen.

voor delhaize volstaat het om 5 vd 15 uitgestalde vissen te verkopen. Dan zijn ze uit de kosten en de rest mag maw de vuilbak in.
    de klassieke overbevolkingsproblematiek maar zeg komende donderdag eens tegen de 15 en 16jarigen dat ze beter geen kinderen krijgen als ze met het milieu inzitten.
    1 voorbeeld van zichzelf pijn doen zonder er ooit zelf de vruchten van te plukken, ge zult maar weinig jongeren vinden die daarmee akkoord gaan.

de betogingen zijn mooi, bewijst dat ze er mee bezig zijn, maar wel naïef. Daar is op zich ook niets mis mee want ik verwacht van 15 jarigen niet dat het economen en bio-ingenieurs zijn die alle oplossingen in hun binnenzak hebben steken.

iTrader
    0
    We merken dat er geen grenzen meer zijn en dat gezinnen zelfs hun kinderen meenemen op fietsvakantie naar Vietnam.
    Inderdaad, wat een regelrechte pest is dat zeg. Die ouders die niet willen geweten hebben dat kinderen nu eenmaal een limiterende factor zijn voor hun reisplannen en ze die dus maar overal mee naartoe zeulen. De vraag of die kinderen daar iets aan hebben om huilend van plek naar plek te hollen, wordt niet eens gesteld. Het belangrijkste is dat de mama en de papa ondanks hun kinderwens toch nog steeds de vakanties kunnen plannen die ze willen, en ze daar geen millimeter op willen toegeven. Egocentrisme 2.0.

Zo vervallen desolate pareltjes van de natuur in regelrechte kinderpretparken door dit soort degoutant massatoerisme.

Glor's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Inderdaad, wat een regelrechte pest is dat zeg. Die ouders die niet willen geweten hebben dat kinderen nu eenmaal een limiterende factor zijn voor hun reisplannen en ze die dus maar overal mee naartoe zeulen. De vraag of die kinderen daar iets aan hebben om huilend van plek naar plek te hollen, wordt niet eens gesteld. Het belangrijkste is dat de mama en de papa ondanks hun kinderwens toch nog steeds de vakanties kunnen plannen die ze willen, en ze daar geen millimeter op willen toegeven. Egocentrisme 2.0.

Zo vervallen desolate pareltjes van de natuur in regelrechte kinderpretparken door dit soort degoutant massatoerisme.
    Hyperbool 3.0!

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Trotse winnaar van de pronostiekcompetitie 2005-2006
    Sponsored by 9 lives

Pagina 6 van 172 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste

Regels voor berichten