Pagina 5 van 224 Eerste 1234567891555105 ... Laatste
    Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mweh, passeert dit toevallig op fb:

Meer dan 50% van de zwaardwalvissen wordt bedreigd door giftige chemicaliën die al decennia lang zijn verboden, maar nog steeds in zee voorkomen.

https://www.graphicnews.com/nl/pages...waardwalvissen

---

Antarctica: plastic contamination reaches Earth's last wilderness

Traces of microplastics and hazardous chemicals found in majority of snow and ice samples taken earlier this year

https://www.theguardian.com/environm...ast-wilderness

Ik ga van deze thread, de meest depressieve thread allertijden maken.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 24 januari 2019 om 22:56
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ze worden niet vrijgepleit van enige inspanning, maar in mijn openingpost staat wel dat het achtergebleven afval op festival volgens mij "cherrypicking" is, omdat dat inderdaad wordt opgeruimd achteraf, bij elke evenement (ook voor volwassenen) voorkomt, en dat niet enkel klimaatjongeren naar een festival gaan, maar zij deel uitmaken van een grotere groep jongeren.

En de bewering dat jongeren hypocriet zijn omdat ze deze zomer toch met het vliegtuig op vakantie gaan, slaat omwille van dezelfde redering ook nergens op. Omdat diezelfde jongeren dat dus niet mogen. Bij mij was het een eigen keuze om de bus te nemen trouwens. Op die manier zag je je vrienden al sneller, en had je ook meer onafhankelijkheid s'ochtends (en geen gezaag). Met de auto naar school gebracht worden op 16 / 17 jaar is gewoon awkward.

Dat zal in bepaalde gezinnen zo zijn, maar in mijn gezin werd het niet toegelaten dat ik vegetarisch zou eten. Ik ga er wel mee akkoord dat jongeren nog meer kunnen doen, maar niemand moet hier als een monnik gaan leven. Dat is ook het punt niet.

Die persoon die rokende jongeren aanhaalde in het ergernissen-topic heb ik gewoon op de negeerlijst geplaatst. Die post kon ik echt niet serieus nemen. Daar werden jongeren weer met allemaal vooroordelen afgeschilderd (gaan roken, of gaan shoppen in de nieuwstraat). Dat is puur cherrypicken. Als ik niet klimaatbewust was, en ik was een meisje, en ik moest een examen gaan doen en ik werd gezien in een van die winkels had die persoon mij gebruikt wellicht om de acties van 30.000 jongeren teniet te doen. Aan zo een discussies begin ik al niet. Dat is gewoon enkel en alleen zien wat je wilt zien, en dat dan gebruiken om je punt mee te staven. Dat slaat nergens op en is totaal naast de kwestie.

De kritiek zou hier gericht moeten zijn tegen onze regering, niet naar andere landen, en niet naar onze jongeren. Zorg dat er geen reden is om te staken voor het klimaat, en dan kan men weer verder gaan.
    Misschien sta ik ook al op je negeerlijst, maar ga toch even antwoorden.
    Die festivals is geen cherrypicking. Het gaat me niet enkel om het opruimen (alhoewel ik van het principe ben dat als je het tot ginder kan meesleuren dat je het ook wel weer naar huis kan meesleuren. In principe is het eten en drinken op, dus het zou minder moeten wegen), maar vooral over het feit dat er zoveel rommel is. Waarom een berg tentjes die maar 1 jaar meegaan? Waarom zo'n berg afval? Men spreekt over 40 tot 50 TON afval voor 1 festival. Die wordt misschien wel opgeruimd, maar die verdwijnt daarmee niet in 'thin air'. Om zo vervuilend te zijn, is ook een keuze.
    En het maakt niet uit of ook volwassenen dit doen. Zetten ze zich niet juist af tegen het beleid en gedrag van de volwassenen? Dus ze mogen onze generatie (terecht) verwijten maken, maar als het dan op daadwerkelijk gedrag komt, mogen ze zich excuseren door te zeggen: 'jullie doen het, dus mogen wij het ook'? Vreemde redenatie.

I.v.m. vakantie kan ik nog volgen dat ze mee moeten. Langs de andere kant: ze zijn mondig genoeg om zonder begeleiding in Brussel te mogen gaan betogen en mondig genoeg om hun onvrede tegenover politiekers te uiten, maar thuis zouden ze dan volgens u niets te zeggen hebben? Lijkt me sterk.

Maar jij doet evengoed aan cherrypicken. Je negeert alle argumenten die tegen uw stelling zijn, bestempelt ze als cherrypicking of plaatst de mensen zelf op uw negeerlijst op basis van 1 post. Je kan toch zelf inzien dat je dan ook niet goed bezig bent (en zeker geen mensen mee op uw kar gaat krijgen).

Wat dat van jij als meisje ertussen staat, snap ik niet. Ten eerste lijkt het me seksistisch om er van uit te gaan dat je een meisje moet zijn om te shoppen. Ten tweede, denk ik niet dat het om 1 persoon ging, anders zou het inderdaad een belachelijk argument zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Waarom is het zo binair? Zwart of wit? Aan of uit?
    Waarom kunnen ze niet veel doen voor het milieu, maar niet alles? Of inzitten met het milieu, mee zorgen voor een grotere bewustwording, onderdeel uitmaken van een veranderende samenleving, van een grondstroom die de tanker kan keren. En tegelijk geen veganist zijn?

Daarnaast maak je 1 groep "jongeren", en die kap je allemaal samen. Kijk eens hier naar dit forum. Zou je kunnen zeggen: "25-tot-35-jarigen zitten niet in met het milieu"? Of "25-tot-35-jarigen zijn rechts"? Nee. Er zijn zo geen veralgemenende uitspraken te maken. Dus dan kun je daarna ook niet zeggen dat die groep die niet bestaat hypocriet is, omdat iemand die jij randomly hebt ingedeeld in die groep iets anders doet dan wat iemand anders uit die onbestaande groep zegt.

Maar daarnaast nog: Waarom denk je dat dat de jeugd de toestemming zou moeten hebben van de vorige generatie om iets te doen? Laat staan betogen/protesteren. Dat is net dé manier van uitdrukken die geen goedkeuring nodig heeft van anderen.
    omdat je niet kan zeggen: regeringen los het op, maar wij willen wel verder gaan met de luxe die we hebben. Onze kledij moet nog altijd luxe confectie zijn die in Bangladesh op milieu en mensonvriendelijke wijze gemaakt wordt, wij willen nog om de 3 jaar ne nieuwe smartphone die in China wordt gemaakt en we eten heel graag onze luxeproducten die van de andere kant van de wereld komen. Wat verwacht je dan van de regering?

We kopen geen gilette meer omdat ze ons betuttelen en willen Gilette zo corrigeren. Maar oh wee als het over onze verworven luxe producten gaat. Dan geldt ineens de credo van 'hit them where it hurts' niet meer en dan geloven we ineens niet meer dat ons aankoopgedrag producenten kan sturen?

We willen nu ingrijpende veranderingen, maar zelf moeten we niet binair zijn?

BTW: ik heb volgens mij niet gezegd dat ze onze toestemming moeten hebben. Van mij mogen ze betogen zoveel ze willen. Maar ik mag ook wel de mening toegedaan zijn dat ze a) er dan ook naar moeten leven en b)ook de gevolgen van hun gedrag moeten dragen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Dat snappen ze nu op hun 16 inderdaad. We zullen kijken als ze 26 zijn hoe het dan gesteld is. Pasop, dat is geen directe aanval op de jongeren zelf eh. Maar dat zie je nu ook, alles wordt op de lange baan geschoven terwijl we zelf ook net zo goed weten dat het moet. We weten dat we langer moeten werken maar toch wordt er nog steeds bij elk faillissement gegooid met brugpensioen.
    Er waren tussen december 2017 en november 2018 (12 maanden) net geen 6000 nieuwe bruggepensioneerden. Daarvan waren er 864 wegens een collectieve sluiting (een deeltje daarvan dus faillissementen). Er waren bijna 10000 faillissementen. Van die faillissementen waren er wss nog geen 100 waarbij brugpensioen zou kunnen gebruikt zijn.

Even de cijfers om te duiden dat de media (schijnbaar) het veel méér doet laten voorkomen dan het echt gebeurt.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Misschien sta ik ook al op je negeerlijst, maar ga toch even antwoorden.
    Die festivals is geen cherrypicking. Het gaat me niet enkel om het opruimen (alhoewel ik van het principe ben dat als je het tot ginder kan meesleuren dat je het ook wel weer naar huis kan meesleuren. In principe is het eten en drinken op, dus het zou minder moeten wegen), maar vooral over het feit dat er zoveel rommel is. Waarom een berg tentjes die maar 1 jaar meegaan? Waarom zo'n berg afval? Men spreekt over 40 tot 50 TON afval voor 1 festival. Die wordt misschien wel opgeruimd, maar die verdwijnt daarmee niet in 'thin air'. Om zo vervuilend te zijn, is ook een keuze.
    En het maakt niet uit of ook volwassenen dit doen. Zetten ze zich niet juist af tegen het beleid en gedrag van de volwassenen? Dus ze mogen onze generatie (terecht) verwijten maken, maar als het dan op daadwerkelijk gedrag komt, mogen ze zich excuseren door te zeggen: 'jullie doen het, dus mogen wij het ook'? Vreemde redenatie.

I.v.m. vakantie kan ik nog volgen dat ze mee moeten. Langs de andere kant: ze zijn mondig genoeg om zonder begeleiding in Brussel te mogen gaan betogen en mondig genoeg om hun onvrede tegenover politiekers te uiten, maar thuis zouden ze dan volgens u niets te zeggen hebben? Lijkt me sterk.

Maar jij doet evengoed aan cherrypicken. Je negeert alle argumenten die tegen uw stelling zijn, bestempelt ze als cherrypicking of plaatst de mensen zelf op uw negeerlijst op basis van 1 post. Je kan toch zelf inzien dat je dan ook niet goed bezig bent (en zeker geen mensen mee op uw kar gaat krijgen).

Wat dat van jij als meisje ertussen staat, snap ik niet. Ten eerste lijkt het me seksistisch om er van uit te gaan dat je een meisje moet zijn om te shoppen. Ten tweede, denk ik niet dat het om 1 persoon ging, anders zou het inderdaad een belachelijk argument zijn.
    Je staat niet op mijn negeerlijst. Ik denk daar ook niet aan.

Dat er op festivals een berg afval is, oké, maar er gaan daar ook een massa mensen naartoe, en dat is een massa-evenement. Elk massa-evenement heeft dat probleem. En niet iedereen die vandaag in Brussel gaan staken is, gaat naar een festival en vice versa. Dat gaat niet om dezelfde groepen. Niet iedereen dat naar een festival gaat, maakt ook een berg afval trouwens. Heel dat gedoe leidt ook af van het probleem. Deze jongeren betogen tegen de overheid die te weinig doet tegen het klimaat. Daar gaat het hem om. Het is niet omdat er een hoop jongeren bij zijn die hypocriet zijn of maar gaan spijbelen omdat ze kunnen spijbelen, dat de overheid daarom niet in fout is, of er een ander beleid moet komen. Bovendien is het ook de taak v/d overheid om mensen aan te sporen om hun levenswijze aan te passen. Zo zijn er anti-rook campagnes en sensibiliseringcampagnes, en kan de overheid er ook voor opteren om meer campagnes voor vegetarisme, minder afval achter te laten op massa-evenementen en campagnes tegen minder vliegreizen op te starten, als de vraag daarvoor aanwezig is, zoals men nu aantoont. Ik zeg niet dat het afval op een festival geen probleem is, maar het leidt wel af van de kwestie, en gaat niet over dezelfde groep die daar staat in Brussel.

Veel mensen die inderdaad klimaatbewust genoeg zijn om naar Brussel te gaan, zijn misschien inderdaad mondig genoeg om ook thuis op een andere manier te leven. Als ze thuis dan wel iets voor te zeggen hebben, hebben zij misschien juist hun ouders al aangespoord om wel anders te gaan leven. Sommigen gaan dit niet gedaan hebben, en er zullen er ook zijn die niet mondig genoeg zijn om dat te doen. Ik was op die leeftijd niet mondig, assertief of vastberaden genoeg om dat te doen, maar ik zou daar wel in Brussel gestaan hebben.

Het argument dat iemand mensen heeft staan roken of in de nieuwstraat heeft zien shoppen, vind ik echt nergens op slaan. Het zullen er misschien niet 1 maar 3 of 4 geweest zijn op de 30.000, en wie zegt dan ook dat ze aansloten waren bij "Youth for Climate". Je mag zeggen wat je er van wilt, maar dat vind ik echt een non-argument hoor. Dat kan ik onmogelijk serieus nemen. Het feit dat je het initiatief van 30.000 mensen wilt ondermijnen door dat één iemand een paar mensen heeft zien staan winkelen of er een tiental heeft zien staan roken. Allez, waar slaat dat op. Ik vind dat belachelijk ja. Het is nog raar dat die persoon het dan niet had over het overmatig smartphonegebruik van die jongeren (of ja, blijkbaar toch wel, hoe cliché ook ). Ik vraag me verder af wat op lolplayer dan wel te zoeken had op een doordeweekse namiddag in de Nieuwstraat maar soit.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lukraak eens enkele populaire mythes ontkrachten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Je woont nu ook wel in het land van de elektrische wagen bij uitstek.

En je moet een beetje eerlijk blijven.
    Als de fossiele brandstoffen niet kapot belast werden en uw elektrische wagen niet enorm overgesubsidieerd en opgedrongen met oliegeld dan reed jij nu ook gewoon met een diesel of een benzine.
    Fossiele brandstoffen zijn de meest gesubsideerde brandstoffen ter wereld, iets wat het IMF overigens al jaren aanklaagt wegens goed voor de economie in het Midden-Oosten maar slecht voor de onze. Op het winnen, transporteren, verfijnen en verbruiken van fossiele brandstoffen worden wereldwijd ongeveer 500 miljard euro subsidies of belastingkortingen toegekend. Het enige wat echt belast wordt is het gebruik van fossiele brandstof voor persoonlijk vervoer, en dan nog vooral enkel in de EU. Maar dat is maar een fractie van het totale verbruik van fossiele brandstoffen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Mweh, eerst deftige oplaadpunten hebben, voldoende elektriciteit. Zijn we ook al jaren verder.

Dan, die batterij wordt ooit ook weer ergens gedumpt.

Hoeveel kostbare gebieden moeten evenzeer ontgonnen worden voor al de specifieke batterij metalen.

Het zal altijd wel iets zijn.
    Het kobaltgebruik in batterijen daalt jaar na jaar, helaas wel geoffset door de toenemende batterijproductie. Maar gezien de stijgende prijs van kobalt stappen steeds meer batterijproducenten van het gebruik van kobalt af. Enkel Chinezen en Volkswagen blijven inzetten op batterijen met kobalt.

Er is geen tekort aan lithium, het is zelfs een van de meest voorkomende elementen in onze aardkorst die zelfs in Europa gewonnen kunnen worden. Deze mythe is ontstaan uit het feit dat er op dit moment weinig lithiummijnen zijn en de productie dus achterblijft, omdat er tot nu toe nooit zo'n grote vraag naar het erts was. Het lithium uit batterijen kan overigens voor meer dan 97% teruggewonnen worden via een zeer low-tech proces (vermalen en dan luchtscheiding, iets waar het Belgische Umicore overigens marktleider in is), waardoor niemand zich aan een tekort verwacht.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    De 20 grootste schepen vervuilen evenveel als alle autos in de wereld. Dat jullie een oplossing zien in electrische wagens is bijna even aandoenlijk als die kindjes in de wetstraat.

Als die jongeren IETS willen bereiken, dat ze ook wat terminals in Antwerpen blokkeren of bevoorradingsposten van brandstof. Als ze dan ook navolging krijgen in het buitenland, dan...misschien. Want daar waren de gele hesjes toevallig en misschien onbewust net wel aan de juiste boom aan het blaffen. In Brussel wat gaan roepen daarentegen is gewoon zinloos, ook al hebt ge 100% gelijk.
    Nope. Schepen zijn zelfs bij de meest efficiënte voertuigen ter wereld. Deze mythe is ontstaan omdat de zwaveluitstoot van de 15 grootste schepen idd hoger ligt dan alle auto's op een ontwikkeld werelddeel te samen. Alhoewel zwavel een milieuimpact heeft, is de klimaatimpact ironisch genoeg zelfs negatief: meer zwavel in de atmosfeer doet de klimaatopwarming gedeeltelijk teniet.

Er wordt smalend gedaan over die kinderen met hun goedkope slogans in Brussel, maar mij lijkt het dat die nog altijd beter geinformeerd zijn dan 80% van de posters in deze thread.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    9 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    52 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je staat niet op mijn negeerlijst. Ik denk daar ook niet aan.

Dat er op festivals een berg afval is, oké, maar er gaan daar ook een massa mensen naartoe, en dat is een massa-evenement. Elk massa-evenement heeft dat probleem. En niet iedereen die vandaag in Brussel gaan staken is, gaat naar een festival en vice versa. Dat gaat niet om dezelfde groepen. Niet iedereen dat naar een festival gaat, maakt ook een berg afval trouwens. Heel dat gedoe leidt ook af van het probleem. Deze jongeren betogen tegen de overheid die te weinig doet tegen het klimaat. Daar gaat het hem om. Het is niet omdat er een hoop jongeren bij zijn die hypocriet zijn of maar gaan spijbelen omdat ze kunnen spijbelen, dat de overheid daarom niet in fout is, of er een ander beleid moet komen. Bovendien is het ook de taak v/d overheid om mensen aan te sporen om hun levenswijze aan te passen. Zo zijn er anti-rook campagnes en sensibiliseringcampagnes, en kan de overheid er ook voor opteren om meer campagnes voor vegetarisme, minder afval achter te laten op massa-evenementen en campagnes tegen minder vliegreizen op te starten, als de vraag daarvoor aanwezig is, zoals men nu aantoont. Ik zeg niet dat het afval op een festival geen probleem is, maar het leidt wel af van de kwestie, en gaat niet over dezelfde groep die daar staat in Brussel.
    waarom leidt het af van de kwestie? Het is toch deel van het probleem? Dat er een fout beleid is, ga ik trouwens mee akkoord hoor, maar je kan niet enkel de bal in hun kamp plaatsen zonder zelf te willen veranderen.
    Veel mensen die inderdaad klimaatbewust genoeg zijn om naar Brussel te gaan, zijn misschien inderdaad mondig genoeg om ook thuis op een andere manier te leven. Als ze thuis dan wel iets voor te zeggen hebben, hebben zij misschien juist hun ouders al aangespoord om wel anders te gaan leven. Sommigen gaan dit niet gedaan hebben, en er zullen er ook zijn die niet mondig genoeg zijn om dat te doen. Ik was op die leeftijd niet mondig, assertief of vastberaden genoeg om dat te doen, maar ik zou daar wel in Brussel gestaan hebben.
    dat vind ik dan vreemd. Ik was als jongere ook niet mondig, maar ik zou dan ook voor zoiets niet ineens wel de mondigheid hebben gevonden. Ook voor zo'n evenement moet je toch effe checken bij je ouders?
    Lijkt me trouwens raar dat jij niet mondig of assertief was, want je zegt ergens anders dat je veel hebt mogen nablijven op school. Dan lijk je me toch een assertief baaske. Hoe leg je dat dan trouwens thuis uit als je niet durft spreken? Ik weet dat ik het bij ons thuis niet had moeten proberen. Maar iedereen is anders natuurlijk. Zou graag gewoon effe weten hoe dat dit dan samen gaat?
    Het argument dat iemand mensen heeft staan roken of in de nieuwstraat heeft zien shoppen, vind ik echt nergens op slaan. Het zullen er misschien niet 1 maar 3 of 4 geweest zijn op de 30.000, en wie zegt dan ook dat ze aansloten waren bij "Youth for Climate". Je mag zeggen wat je er van wilt, maar dat vind ik echt een non-argument hoor. Dat kan ik onmogelijk serieus nemen. Het feit dat je het initiatief van 30.000 mensen wilt ondermijnen door dat één iemand een paar mensen heeft zien staan winkelen of er een tiental heeft zien staan roken. Allez, waar slaat dat op. Ik vind dat belachelijk ja. Het is nog raar dat die persoon het dan niet had over het overmatig smartphonegebruik van die jongeren (of ja, blijkbaar toch wel, hoe cliché ook ). Ik vraag me verder af wat op lolplayer dan wel te zoeken had op een doordeweekse namiddag in de Nieuwstraat maar soit.
    omdat het een gedragspatroon is? Een lijn bestaat ook allemaal uit puntjes Dus ja, enkel roken is misschien niet zo'n probleem (alhoewel heel schadelijk voor de mens zelf en die pokkepeuken smijt men meestal ook niet in de daarvoor bestemde assebakken maar gewoon in de natuur of op straat). Maar als je de zaken optelt: roken, shoppen, consumptiegedrag, ... dan heb je wel een probleem, want dan kom je terug op het algemene punt: eisen van de politiek dat ze de zaken dringend aanpakken, volwassenen verwijten voor hun onbezonnen gedrag (allebei terecht), maar dan zelf als groep en individu uw eigen gedrag niet onder de loep nemen en bijsturen is hypocriet.
    Als er dertigduizend man rondloopt en duizend doen iets wat niet strookt met uw boodschap, moet je ook maar even mondig zijn en met negenentwintigduizend (niet letterlijk he) hen er op wijzen dat het niet klopt wat ze doen. Als je daar dan de moed niet toe hebt, dan ben je al reddeloos verloren voordat de strijd echt begint.
    Laatst gewijzigd door Tonerider; 25 januari 2019 om 00:40

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Nope. Schepen zijn zelfs bij de meest efficiënte voertuigen ter wereld. Deze mythe is ontstaan omdat de zwaveluitstoot van de 15 grootste schepen idd hoger ligt dan alle auto's op een ontwikkeld werelddeel te samen. Alhoewel zwavel wel een milieuimpact heeft, is de klimaatimpact ironisch genoeg zelfs negatief: meer zwavel in de atmosfeer doet de klimaatopwarming gedeeltelijk teniet.

Er wordt smalend gedaan over die kinderen met hun goedkope slogans in Brussel, maar mij lijkt het dat die nog altijd beter geinformeerd zijn dan 80% van de posters in deze thread.
    Ik zei vervuilen. Het is de milieu- en klimaatthread. Die schepen verstoken zware brol, dan is CO2 wel nog de minste zorg. En ja ze zijn groot, dus hun efficientie per ton vracht is goed. En ook goedkoop, zodat we dingen kunnen eten van de andere kant van de wereld, die evengoed in mijne gebuur zijnen hof groeien. Dus laten we vooral op de CO2 en efficientie van die schepen focussen, en vooral vergeten dat er nog chemische elementen zijn, waar er misschien nog tussen zitten waarvan we de schadelijke gevolgen misschien nog niet eens weten. Remember lood? Dat was ook een geniaal idee van een bejubeld ingenieur. Een beetje nederigheid dat we nog niet alles weten is dus aangewezen, voor we in het groot chemische reacties gebruiken.

En ik doe niet smalend over de kinderen in Brussel, maar over iedereen die denkt dat in Brussel wat gaan roepen ook maar iets verandert. En ook al kan je er een politieker mee beroeren (eerder uit electorale angst dan), dan nog zal de invloed van die politici eerder uitmonden in pestbelastingen dan ook maar 1 mm te raken aan de kern van het probleem.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Ik zei vervuilen. Het is de milieu- en klimaatthread. Die schepen verstoken zware brol, dan is CO2 wel nog de minste zorg. En ja ze zijn groot, dus hun efficientie per ton vracht is goed. En ook goedkoop, zodat we dingen kunnen eten van de andere kant van de wereld, die evengoed in mijne gebuur zijnen hof groeien. Dus laten we vooral op de CO2 en efficientie van die schepen focussen, en vooral vergeten dat er nog chemische elementen zijn, waar er misschien nog tussen zitten waarvan we de schadelijke gevolgen misschien nog niet eens weten. Remember lood? Dat was ook een geniaal idee van een bejubeld ingenieur. Een beetje nederigheid dat we nog niet alles weten is dus aangewezen, voor we in het groot chemische reacties gebruiken.
    De gevormde sulfides slaan binnen de twee weken neer en zijn dus een lokaal milieuprobleem. Gezien de wettelijke verplichting van 2016 om in nationale wateren zwavelarme brandstof te gebruiken is dit probleem grotendeels beperkt tot onbewoonde oceanen en landen die zich vrijwillig niet naar deze verplichting schikken. De klimaatimpact van schepen is dus bij de beste, en om over milieuproblemen te spreken moeten er ook mensen in de buurt wonen.
    _/Forum Supervisor

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    lithium, heeft ook al wereldwijd voor milieurampen gezorgd.
    Hetzelfde verhaal, een rush waarbij men het milieu volledig ontziet:

In Zuid Amerika zit de grootste voorraad. Het milieu heeft er de prijs al voor betaald.
    Effe zoeken naar het artikel.

:
    The spiralling environmental cost of our lithium battery addiction
    https://www.wired.co.uk/article/lith...ronment-impact

Rio Grande, Bolivia. An aerial view of the mineral formations along the Rio Grande delta, at the edges of the salt flats. The delta is mostly dry due to the effects of lithium mining, which is heavily reliant on water for its shallow artificial salt-pans, or solar evaporation ponds, in which saline solutions are left to dry out over a period of months, leaving the minerals behind. This drying out of the delta has led to a lack of stability in water levels, both on top of and below the surface. The river is home to a wide variety of freshwater fish, many originating in the Amazon basin

In Australia and North America, lithium is mined from rock using more traditional methods, but still requires the use of chemicals in order to extract it in a useful form. Research in Nevada found impacts on fish as far as 150 miles downstream from a lithium processing operation.

En zoveel meer.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 25 januari 2019 om 01:34

iTrader
    52 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een mooie krantenkop van vandaag:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190124_04128934

Scandinavië niet langer te duur en met de kinderen naar Peru: trends van het Vakantiesalon

Enkele quotes:
    in 2019 mag het allemaal wat meer om de beleving draaien en daarbij zien we dat vooral landen zoals Japan, Finland en Peru aan een opmars bezig zijn.
    We merken dat er geen grenzen meer zijn en dat gezinnen zelfs hun kinderen meenemen op fietsvakantie naar Vietnam.
    Vietnam: 20uur vliegen, minstens 2 tussenlandingen.
    De Scandinavische landen zijn dit jaar erg in trek: of het nu gaat van een citytrip naar Stockholm of een avontuurlijke vakantie in het Finse Lapland.
    Brussel - Stockholm 1.608 km
    Oost-Europa wordt regelmatig vermeld als het om vakanties gaat, zoals een wijnreis in Georgië of een citytrip naar Tirana.
    Brussel - Tirana 2.079
    “Naast de traditionele bestemmingen in Zuidoost-Azië springt vooral Japan eruit ... Ook het prijskaartje voor zo’n verre reizen is de afgelopen jaren fel verbeterd. Het is toegankelijk geworden voor het grote publiek.”
    Yep, komt wel goed met het klimaat. Citytrips naar Stockholm, Tirana: no problemo.
    Japan: toegankelijk voor het grote publiek.

Kunnen die kinderen die betogen natuurlijk niets aan doen. Maar dat is het hem juist: ze kunnen er niets, maar dan ook niets aan doen.
    Welke minister gaat zijn vingers hier aan durven verbranden. Welke zal het lef hebben om dit zo duur te maken dat niemand buiten de rijke stinkerds en de zakenmannen nog naar Japan kunnen. Wie zal de toeristische schade durven aanbrengen (en zo de diplomatieke woede van deze landen op zich halen).

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En voor iedere hond vind je wel een stok om te slaan hoor.
    _/Forum Supervisor

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is ook wel iets waar ik moeite mee heb. Ik heb zelf nog maar 1 keer gevlogen. Maar... ik wil echt super graag andere culturen zien en naar andere landen naartoe reizen, maar buiten Europa is er toch geen andere optie dan het vliegtuig, dus wat kan ik dan doen. Die droom opgeven?

iTrader
    52 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    En voor iedere hond vind je wel een stok om te slaan hoor.
    ik zou wel willen, maar dan ben ik een dierenbeul.

Maar wat voor antwoord is dat nu eigenlijk Epyon. Ik ben meer van je gewoon. Dit is toch een duidelijk feitelijk gebeuren. Citytrips van meer dan 1500km ver. Komaan zeg. persoonlijk vind ik dat er ver over. Maar het is wel de realiteit. Met uw kinderen naar vietnam. 50 jaar geleden had je mensen die de Noordzee nog niet eens hadden gezien.
    Het is te absurd, maar het is er. En zulke reizen nemen toe. De laatste tien jaar roepen we dat er iets moet veranderen aan het milieu. En wat doen we: nog verder op reis gaan. Kak man. Dat is toch om depressief van te worden.

En dat is juist m'n woede. Tuurlijk kies ik voor die kids die daar staan te roepen. Maar weet je: het maakt gene zak uit. Binnen 10 jaar zijn die kinderen aan het werk. Wat gaan die doen denk je. Sommigen gaan in de IT: die gaan dus ook rondhotsen met hunne bedrijfswagen. Anderen gaan lekker in ploegen in de chemie werken want dat verdient goed. Denk je echt dat het gaat veranderen. Dit is de generatie die opgegroeid zijn met hun gsm verstrengeld in hun hand om te whatsappen, netflixen en hun eten te fotograferen. Wat denk je dat die dan gaan doen als ze eenmaal op de arbeidsmarkt belanden? Geitewollen sokken breien?
    En naar waar gaan ze op reis gaan denk je. In een tentje in de ardennen, puur natuur?

En wat met mijn vraag: welke minister gaat z'n vingers willen verbranden door toerisme tegen te werken en mogelijks een diplomatieke rel te creëren met die landen. Gij zijt een van de slimste hier op het forum. Geef er dan een concreet antwoord op ipv zo'n flauwe slagzin die weer zoiets is van 'ik wil de feiten niet erkennen, dus noem ik het maar een stok om te slagen. Awel, 't is nen hele dikke stok en ge kunt er zo de hond mee doodslaan. Want mensen zijn dikke egoïstischte nestvervuilende wezens en dat gaat zo blijven. We zijn het jaar 2019, we vliegen naar Mars en verder, maar ons eigen planeet een beetje leefbaar houden vinden we mooi zolang het ons geen cent kost. Maar God, binnen 50 jaar kunnen we toch tegen onze kinderen zeggen dat we op de barricades gestaan hebben. Want in Januari 2019 heb ik op 9lives gepost dat het allemaal wel goed komt. En daarna ben ik op skiverlof naar Oostenrijk vertrokken.

Het komt niet goed. Punt uit. Politieke onmacht of onwil, machtsgeile lobby's, economische belangen, dat is wat de wereld bepaald. Dat zijn de feiten. Maar wieg jullie zelf maar in slaap met wat lullabies van jongeren die opkomen voor het klimaat. Het klinkt mooi, maar het blijft een boze gemene wereld waarin je ligt te soezen.

maar het komt wel goed.

Dat is ook wel iets waar ik moeite mee heb. Ik heb zelf nog maar 1 keer gevlogen. Maar... ik wil echt super graag andere culturen zien en naar andere landen naartoe reizen, maar buiten Europa is er toch geen andere optie dan het vliegtuig, dus wat kan ik dan doen. Die droom opgeven?
    Om wat geef je het meeste: uw droom of de natuur (en de volgende generaties van mensen)?
    Kijk, eigenlijk zou dit gewoon geen vraag mogen zijn. Ga je voor de natuur, het klimaat: dan geef je zulke dingen op. Zo simpel is het. Maar daar ligt nu net het probleem. We willen beide: de natuur/het klimaat en onze dromen. Met een voorrang aan onze dromen. En daarom komt het nooit meer goed. Hoe triestig ook. Punt. Einde verhaal.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn dit nu veronderstellingen, of heb je ook iets van cijfers of bronnen om je betoog op te baseren? Want sorry, ranten vanuit persoonlijke overtuigingen en ervaringen zoals de meerderheid van de posters hier doen is gemakkelijk en getuigt imo eerder van intellectuele luiheid en whataboutism. En het gebruiken van alarmerende, uit context getrokken foto's lijkt me eerder het prerogatief van Greenpeace of Lakigkgar.

Dat er aanzienlijke problemen zijn die te weinig aangepakt worden weet iedereen, maar daar naartoe verwijzen om zelf niks te doen of, erger, evoluties om er iets aan te doen af te wijzen, dat kan enkel schuldig verzuim genoemd worden.
    _/Forum Supervisor

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    @Tonerider; Mja als je die redenatie doortrekt kan je jezelf beter ineens laten steriliseren, of nog beter, jezelf van kant maken, dan kies je pas echt voor de natuur. Minder vlees eten, minder reizen, meer recycleren, ... ja. Anderzijds moet je echt niet alle levenskwaliteit en vooruitgang laten vallen. Als we alle plezier zouden uitroeien omdat het meer energie kost dan te leven als een plant, dan zouden we de boel niet eens meer voor onszelf moeten redden.

Hoe meer je zelf kan bijdragen hoe beter maar de echte verandering gaat echt wel politiek doorgevoerd moeten worden. Onze hele infrastructuur moet veranderen, van energie opwekking tot afval verwerking. Inzetten op concepten zoals hyperloop zodat we het merendeel van de vluchten kunnen wegconcurreren. Technologie is deel van het probleem maar moet ook deel worden van de oplossing en de overheid moet dat stimuleren. De gemiddelde mens ga je echt niet kunnen overtuigen om al zijn luxe te laten vallen. Je moet die luxe groener maken.

"Men are only as good as their technical development allows them to be." - George Orwell

Pagina 5 van 224 Eerste 1234567891555105 ... Laatste

Regels voor berichten