Pagina 4 van 171 Eerste 123456781454104 ... Laatste
    Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ze hebben mijn sympathie.
    Maar het totaalplaatje is toch al hopeloos te laat.
    En er zijn zoveel uitdagingen op komt, waardoor het milieu steeds op de laatste plaats zal komen.
    De race naar de grondstoffen is bezig, en eens die pas echt schaarser worden, zal er heus geen eerlijke herverdeling komen. We mogen nu al beseffen dat we de totale verliezer zijn binnen dat plaatje.

Ik heb zelf geen kinderen, en hoe meer ik lees, hoe meer ik dankbaar mag zijn dat ik er geen heb.
    Gij zijt volgens mij ne prepper
    Piss off the easily pissed off.

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Aan Emiel Goelen: Ik moet van u ook nog altijd het eerste zinnige, concrete en realistische oplossingen horen...
    Investeren in openbaar vervoer?
    Om alleen maar de flessenhals tussen brussel-zuid en noord op te lossen is er 8miljard euro nodig bovenop alle andere investeringen in de trein, met wat ga je dat betalen? met zonnepanelen?

Of wacht, het duurder maken van de auto. *doet geel hesje aan

De huidige regering doet al heel veel, die is democratisch verkozen. Kiest de meerderheid binnenkort voor een nog groenere regering dan zal ze de bevolking daar ook de rekening voor gepresenteerd krijgen

PS: kanker krijgen van lucht, wat is de hoofdoorzaak van fijn stof, dioxines (2de oorzaak) en kankerverwekkende PAK's hier in Vlaanderen? Nee, NIET het verkeer en ook NIET de industrie, maar wel "gewone huishoudelijke verbranding".
    Altijd weer die focus op "verkeer" en "industrie" die enkel ontstaan is uit puur ongefundeerde IDEOLOGISCHE HAAT vanuit de "groene beweging" tegenover die themas. En dan verwonderd zijn dat niemand jullie serieus neemt?
    https://www.vmm.be/lucht/fijn-stof/i...iew_fullscreen
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Gij zijt volgens mij ne prepper
    Niet meer sinds ik ontdekte dat op Cola ook een vervaldatum staat. Dan heeft het leven toch geen zin meer.
    Tot zover de mega voorraad in gedachten.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ah, ze gaan alleen protesteren omdat ze het niet begrijpen... Als ze het wel zouden begrijpen, zouden ze allemaal dezelfde conclusie eraan verbinden als jij, toch?

Nee. De realiteit is: Velen begrijpen het wel. En zijn bereid een deel van die kosten en nadelen te maken. En snappen dat ze zullen verplicht worden om nog een deel van die nadelen en kosten te dragen, omdat die er onvermijdelijk aan zitten te komen.

En nog een vals dilemma erbij: Ofwel ga je voor luchtkwaliteit, ofwel voor minder klimaatopwarming. En als ik nu eens voor allebei wil gaan? Dat mag niet? Ook jij gooit maar iedereen samen in de groep "jongeren" om dan aan te tonen hoe hypocriet ze zijn. Dat is geen fatsoenlijke manier om te discussiëren. Denk je dat dit dezelfde mensen zijn als het boegeroep bij de Turteltaks?
    Dat zijn ze helemaal niet. En dat gaan ze ook niet binnen 10 jaar zijn. Want de ecologische voetafdruk van jongeren is nog nooit zo groot geweest als vandaag. Tuurlijk is dat hypocriet. Die verworven luxe en levensstandaard gaan ze van zichzelf nooit opofferen. Dat is pas wanneer de overheid overgaat tot drastische maatregelen omdat het echt niet anders kan, waarschijnlijk gevolgd met de nodige boeh protesten.
    Er is niets moeilijks aan om met een emotionele bagage met de laatste nieuwe hype en de rest van de groep mee te doen. Wat moedig is, is om kritisch na te denken en niet bang zijn om je eigen mening te vormen en te uiten, ook al ga je daarmee in tegen de domme massa.
    Jij kan zoveel dromen als je wil om zowel voor minder luchtkwaliteit en meer klimaatopwarming te gaan, maar dat is de dag van vandaag niet mogelijk. Ofwel koop je een diesel, ofwel een benzine. Pest of Cholera.

Aan dit soort betogingen is eigenlijk niet nieuws. Iedere normale jongere zat 20 jaar geleden ook al op zijn fietske toen hij 16 was te betogen tegen kernenergie en kernwapens. Ik ook. Don't talk the walk, walk the walk. Anders is het alleen maar een hype die overwaait.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 24 januari 2019 om 20:04
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Jij kan zoveel dromen als je wil om zowel voor minder luchtkwaliteit en meer klimaatopwarming te gaan, maar dat is de dag van vandaag niet mogelijk. Ofwel koop je een diesel, ofwel een benzine. Pest of Cholera.

Aan dit soort betogingen is eigenlijk niet nieuws. Iedere normale jongere zat 20 jaar geleden ook al op zijn fietske toen hij 16 was. Ik ook. Don't talk the walk, walk the walk.
    Zeveraar, ik heb nu al een klein half jaar een elektrische wagen
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Wel proficiat dat je de 1% bent, zowel figuurlijk als letterlijk (0.61% van 2.93%).
    Als al die 15.000 jongeren die zijn gaan betogen er later ook eentje kopen zitten we misschien wel aan een wooping ass 2%. <0/
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    1 (100%)
    Wel proficiat dat je de 1% bent, zowel figuurlijk als letterlijk (0.61% van 2.93%).
    Dus er is wel een alternatief eh. Mensen zijn ( zoals vaak in België) gewoon bang van technologie.

Emiel Goelen's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Het geld om het OV goedkoper te maken moet ergens vandaan komen, en dat geld gaan ze in elk geval niet in de Wetstraat halen. Je zegt het niet met zoveel woorden maar het is uiteindelijk wel waar uw laatste zin op neerkomt eh. Zaken duurder maken betekent voor de meeste onder ons meer betalen voor bepaalde zaken. Ik zie niet in waarom ik meer zou moeten betalen omdat mijn werk bv niet deftig bereikbaar is met openbaar vervoer? We kunnen nu eenmaal niet allemaal op 5 minuten van ons werk wonen. We vragen aan rokers en obese mensen ook niet om meer te betalen voor gezondheidszorg?
    Rokers betalen al indirect meer voor hun gezondheidszorg, bijna de volledige kostprijs van een pak sigaretten zijn accijnzen. Rokers krijgen veel moeilijker allerhande verzekeringen. Ik snap verder ook niet wat dat met deze discussie te maken heeft, maar goed.

Gij kiest nu om en ver van uw werk te wonen, en om met de auto naar uw werk te gaan, en diesel uit te stoten in de stad waar ge gaat werken, en ge wilt dat dat goedkoop blijft. Misschien is het ook niet onredelijk om u te vragen om tussen al die dingen een keuze te gaan maken, of een eerlijke prijs er voor te betalen. Als rijden naar Brussel/Antwerpen met een bedrijfswagen die onder uw gat geschoven wordt voor u financieel geen interessante optie meer zou zijn, dan zou ge misschien wel dichter bij huis gaan werken, en dan zou ge misschien meer tijd hebben om te spenderen met uw vrienden en familie, dan zou ge een pak minder uitstoten, dan zouden er minder files zijn, en dan zou ge waarschijnlijk ook minder stress hebben in uw leven.
    Haja, en ik zal sommigen van jullie maar al voor zijn: ja, ik besef ook dat dat niet voor iedereen individueel mogelijk is.

Ik woon in Brussel en ik vind het bijvoorbeeld niet fijn dat ik, als ik met de fiets, 45 minuten heen, en 45 minuten terug, de Kunstberg op en af, heel de weg tussen de uitlaatgassen van de auto's moet staan, en dat iets dat in essentie gezond zou moeten zijn, het misschien niet meer is. Iets dat gij een verworven recht vindt, is voor mij gevaarlijk (zowel qua verkeer als qua gezondheid), en als ik u vraag om misschien een eerlijke prijs te betalen om bij te dragen aan het collectief vergassen van stadsbewoners dan is dat natuurlijk een brug te ver voor de meesten.

Het grootste probleem met auto's is dat het lijkt alsof ze zich magisch voortbewegen. Er komt bij wijze van spreken geen zwarte rook uit. Daarom lijkt het alsof het allemaal niks uitmaakt.

Als je in het weekend godbetert een bus wil nemen rijdt die op de meeste plaatsen zelfs maar om de 2 uur en zal je na 20u nergens meer raken. Dus op dat vlak is OV geen deftig alternatief. En prijs/kwaliteit kan zowel De Lijn als de NMBS nog wel het een en ander verbeteren. In het NMBS topic stond enkele dagen geleden nog een artikel, minder dan de helft van de treinen rijdt zonder vertraging. Ziet gij uzelf op uw werk al tegen uw klanten zeggen dat ze minder dan 50% kans hebben dat hun materiaal op tijd zal zijn terwijl je wel uw prijzen steeds laat stijgen? (eventjes als voorbeeld, 'k weet natuurlijk niet wat jij doet van werk)
    Zeg Carrion. Ik kan ook niet blijven herhalen dat ik graag wil dat het OV beter wordt he. Ik zeg toch nergens dat het goed is zoals het nu is? Ik zeg dat we het beter moeten maken, en dat we daarbij niet alleen moeten kijken naar bussen en treinen, maar ook naar deelsystemen voor elektrische voertuigen, naar fietsen, naar e-bikes, naar scooters, naar van die fucking idiote eenwielers waar ge op kunt gaan zitten voor mijn part, maar gewoon niet altijd uw dieselstoof.

Ik woon nu zelf in een van de rijkste gemeenten van Limburg, vlak tegen de provincie Antwerpen. En toch zou het mij met het OV bijna 2 uur kosten om in Berchem station aan te komen. En dat voor een land waar je in 2 uur rijden van de ene kant naar de andere kant rijdt.
    Bon, nu zijt ge gewoon aan het zagen en geen argumenten meer aan het aandragen.

iTrader
    0
    Dus er is wel een alternatief eh. Mensen zijn ( zoals vaak in België) gewoon bang van technologie.
    Toch raar dat niemand nog bang is voor een smartphone of om zijn privacy gegevens op facebook of in de HLN comments te grabbel smijten he?

Als puntje bij paaltje komt zijn elektrische wagens nog steeds niet mainstream/ geschikt voor mass market qua prijs&aanbod. Benzine en diesel zijn dat wel. Heeft niets met angst te maken. Hooguit dat mensen niet in staat zijn om te doen waar hier wel vanuit gegaan wordt in alle naiviteit: opofferingen twv. 10.000€ maken voor het milieu/klimaat.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 24 januari 2019 om 20:25

iTrader
    0
    Niet iedereen kan zo een elektrische wagen permitteren.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je woont nu ook wel in het land van de elektrische wagen bij uitstek.

En je moet een beetje eerlijk blijven.
    Als de fossiele brandstoffen niet kapot belast werden en uw elektrische wagen niet enorm overgesubsidieerd en opgedrongen met oliegeld dan reed jij nu ook gewoon met een diesel of een benzine.
    Laatst gewijzigd door denkimi; 24 januari 2019 om 21:29

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Je woont nu ook wel in het land van de elektrische wagen bij uitstek.

En je moet een beetje eerlijk blijven.
    Als de fossiele brandstoffen niet kapot belast werdt en uw elektrische wagen niet enorm overgesubsidieerd en opgedrongen met oliegeld dan reed jij nu ook gewoon met een diesel of een benzine.
    Ok dus men kan dat in Belgie ook doen, het alternatief is er dus. Komt daar nog bij dat onze Ioniq duurder is dan mijn Focus toen ik die kocht. Ik had perfect een goede benzine kunnen kopen voor 30% minder dan de Ioniq.

Toch raar dat niemand nog bang is voor een smartphone of om zijn privacy gegevens op facebook of in de HLN comments te grabbel smijten he?

Als puntje bij paaltje komt zijn elektrische wagens nog steeds niet mainstream/ geschikt voor mass market qua prijs&aanbod. Benzine en diesel zijn dat wel. Heeft niets met angst te maken. Hooguit dat mensen niet in staat zijn om te doen waar hier wel vanuit gegaan wordt in alle naiviteit: opofferingen twv. 10.000€ maken voor het milieu/klimaat.
    Als ik kijk naar de staat van breedband, elektronisch betalen, elektronische overheidsdiensten, e-factuur, wifi in het openbaar vervoer, thuis werken (zelfs anti woon-werk verkeer fanaat bij uitstek mac-bc is daar tegen want 'oh nee onze papieren dossiers' ) etc in België dan ja.. men is inderdaad bang van tech.

iTrader
    0
    Mweh, eerst deftige oplaadpunten hebben, voldoende elektriciteit. Zijn we ook al jaren verder.

Dan, die batterij wordt ooit ook weer ergens gedumpt.

Hoeveel kostbare gebieden moeten evenzeer ontgonnen worden voor al de specifieke batterij metalen.

Het zal altijd wel iets zijn.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 24 januari 2019 om 21:11

iTrader
    0
    Het verhaal achter kobalt:

Levensduur van uw batterij stijgt, die van Congolees kind daalt
    https://www.mo.be/nieuws/levensduur-...ees-kind-daalt

En de Chinezen duwen rustig iedereen uit de weg:

Chinese groep vergroot controle over reusachtige kobaltmijn in Congo
    https://www.tijd.be/ondernemen/grond.../10088603.html

Corruptie, zieke kindjes, de macht van de grootste spelers, race naar grondstoffen, tot kwestie van tijd... jawel oorlogen.
    Altijd hetzelfde.
    Tot alles zodanig ziek en kapot is.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 24 januari 2019 om 21:35

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De 20 grootste schepen vervuilen evenveel als alle autos in de wereld. Dat jullie een oplossing zien in electrische wagens is bijna even aandoenlijk als die kindjes in de wetstraat.

Als die jongeren IETS willen bereiken, dat ze ook wat terminals in Antwerpen blokkeren of bevoorradingsposten van brandstof. Als ze dan ook navolging krijgen in het buitenland, dan...misschien. Want daar waren de gele hesjes toevallig en misschien onbewust net wel aan de juiste boom aan het blaffen. In Brussel wat gaan roepen daarentegen is gewoon zinloos, ook al hebt ge 100% gelijk.

Pagina 4 van 171 Eerste 123456781454104 ... Laatste

Regels voor berichten