iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het probleem is dat een opstijgende Boeing 747 pakweg evenveel energie verbruikt als heel Gent.
    Ja en hele dagen avocado laten overvliegen en varen met gigantische schepen nog meer. Waarom kopen mensen hier nog pink lady? Er zijn appels van hier, wij kopen er van zuid afrika en australie...
    En toch koopt iedereen ze, want ze staan in pascale naessens haar boek en het is nu in en hip.
    Net zoals het nu plots in en hip is om bezorgd te zijn over het milieu terwijl je op je smartphone met lithium tokkelt.

Zie die hele kern heisa. Wij willen kernenergie weg en we kopen nog meer vervuilende energie uit Duitsland! Hoe kan je nu met zoiets afkomen?

Maar ok de zondebok momenteel is het vliegtuig.
    En waarom enkel reizigers belasten? Cargo verbruikt toch veel meer? Ahja dat zijn bedrijven, waar politici zitjes krijgen, juist. nenee doorrekenen naar het volk, die betalen toch te weinig.

Hoe kan vliegen uberhaupt te goedkoop zijn? Of is dat omdat mensen veel meer belast worden op hun wagen dan de luchtvaartmaatschappijen op hun vliegers/verbruik?

Maar bij de volgende handelsmissie zal onze befaamde airbus nog eens mogen uitvliegen voor 20 man zeker? Haha

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugiman Bekijk bericht
    Ja en hele dagen avocado laten overvliegen en varen met gigantische schepen nog meer. Waarom kopen mensen hier nog pink lady? Er zijn appels van hier, wij kopen er van zuid afrika en australie...
    En toch koopt iedereen ze, want ze staan in pascale naessens haar boek en het is nu in en hip.
    Net zoals het nu plots in en hip is om bezorgd te zijn over het milieu terwijl je op je smartphone met lithium tokkelt.

Zie die hele kern heisa. Wij willen kernenergie weg en we kopen nog meer vervuilende energie uit Duitsland! Hoe kan je nu met zoiets afkomen?

Maar ok de zondebok momenteel is het vliegtuig.
    En waarom enkel reizigers belasten? Cargo verbruikt toch veel meer? Ahja dat zijn bedrijven, waar politici zitjes krijgen, juist. nenee doorrekenen naar het volk, die betalen toch te weinig.

Hoe kan vliegen uberhaupt te goedkoop zijn? Of is dat omdat mensen veel meer belast worden op hun wagen dan de luchtvaartmaatschappijen op hun vliegers/verbruik?

Maar bij de volgende handelsmissie zal onze befaamde airbus nog eens mogen uitvliegen voor 20 man zeker? Haha
    Waarom is de zondebok momenteel het vliegtuig? De zondebok is iedereen die weigert zich aan te passen, inclusief de politiek.
    Het is makkelijk om te doen alsof het alleen om vliegtuigreizen gaat, maar dat is niet zo. Het is een complex probleem, met tal van complexe oplossingen. Niet één hapklaar antwoord.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    @treinreizen : ik ga akkoord maar voor mij persoonlijk is dat behalve de hoge prijs, een treinreis niet meer leuk, interessant is. Ze moeten de treinen terug aangenaam maken. Met een restaurantwagon voor de lange ritten.
    Als het voor mij 7u rijden met de trein naar Barcelona of zogezegd maar 2u vliegen vanuit Brussel dan is een trein eigenlijk nog een goeie optie.
    Edit: jammer genoeg is het volgens googlemaps 15u om in Barcelona te geraken met trein. Dan is de keuze rap gemaakt natuurlijk.

1.5u om op Zaventem te geraken. 2u op voorhand er zijn, vlucht van 2u en halfuurtje van luchthaven Barcelona naar centrum.
    Maakt toch ook 6u, op een uurtje komt het dan ook niet meer.
    Inderdaad, om verder te gaan op het voorbeeld Barcelona, de afstand is ongeveer 1300km, met een deftige hogesnelheidstrein zou men dit op 6 uur moeten kunnen doen, 200-300km/u. Dat lijkt mij allemaal niet onmogelijk om dit klaar te krijgen, als je dan retour ticket aanbied aan 200€. Is dat echt wel schappelijk geprijsd. Meer nog maak er een slaaptrein van om 12 uur vertrekken in Brussel om 6-7 uur sóchtends sta je leuk uitgeslapen in Barcelona, ideaal toch voor een weekendje Barcelona. Vrijdag vertrekken en Zondag nacht terug. Netjes op tijd om maandag terug aan je werkweek in Brussel te beginnen!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Waarom is de zondebok momenteel het vliegtuig? De zondebok is iedereen die weigert zich aan te passen, inclusief de politiek.
    Het is makkelijk om te doen alsof het alleen om vliegtuigreizen gaat, maar dat is niet zo. Het is een complex probleem, met tal van complexe oplossingen. Niet één hapklaar antwoord.
    Maar iedereen heeft zich al aangepast behalve de politiek.
    De auto van vandaag verbruikt veel minder. WIj stoten evenveel CO² uit als in 1990. Ondanks dat de bevolking en aantal auto's in gestegen. En we vliegen ook meer.

Dus nee, ik zie niet in waarom het vliegtuig nu plots te goedkoop is.
    Zeker niet als je naar de productiekost/onderhoud/verbruik kijkt van een vliegtuig.
    Dan lijkt het eerder alsof andere vervoersmiddelen kunstmatig duurder gehouden worden of er veel voordelen zijn voor luchtvaartmaatschappijen.

In ieder geval zie ik niet in hoe de reiziger hier de eindrekening van gepresenteerd kan krijgen.

Zeker niet als dezelfde reiziger, ook al taksen moeten betalen op zijn wagen. ZIjn huis beter isoleert en al consequent 28 jaar actief onze uitstoot helpt minderen.
    Dan mag het eens van een andere hoek komen in mijn ogen maar ok.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Vinden jullie het eigenlijk gerechtvaardigd dat aardgas/stookolie/benzine/diesel zo zwaar belast wordt terwijl kerosine niet belast wordt (geen accijnzen, geen BTW, nada)?
    PS4 / PS2 / PSX / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    iMac 27" (2017) / HP ProBook 650 G1 / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    Projecten: mijnscore & frequency trainer

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borgus Bekijk bericht
    Inderdaad, om verder te gaan op het voorbeeld Barcelona, de afstand is ongeveer 1300km, met een deftige hogesnelheidstrein zou men dit op 6 uur moeten kunnen doen, 200-300km/u. Dat lijkt mij allemaal niet onmogelijk om dit klaar te krijgen, als je dan retour ticket aanbied aan 200€. Is dat echt wel schappelijk geprijsd. Meer nog maak er een slaaptrein van om 12 uur vertrekken in Brussel om 6-7 uur sóchtends sta je leuk uitgeslapen in Barcelona, ideaal toch voor een weekendje Barcelona. Vrijdag vertrekken en Zondag nacht terug. Netjes op tijd om maandag terug aan je werkweek in Brussel te beginnen!
    Ik kan jullie alvast de Thalys aanbevelen voor de (bij de Belgen zeer populaire) bestemmingen in Zuid-Frankrijk. Waarom een hele dag in die auto plankgas geven, nuchter blijven, in de file staan stinken op de route du soleil, om 's avonds uitgeput op de bestemming te komen terwijl je in 4 à 5 uur op een zeer comfortabele manier op uw bestemming kan raken? U hoeft zich geen 12 uur op het verkeer te concentreren maar u leest de krant of een boek, je moet niet stoppen om naar het toilet te gaan, dat doet u wel tegen 250 km/h op de trein en tussendoor maak je het jezelf comfortabel door een pintje of een wijntje te bestellen aan de bar aan boord van de trein. Edit: bovendien heeft elke zitplaats een stopcontact en wordt er gratis wifi aangeboden aan boord.

Vorig jaar op die manier naar Zuid-Frankrijk gereisd, en dat was een bijzonder aangename ervaring. Hoewel nog steeds duurder dan het vliegtuig te nemen (wat schandalig is uiteraard) kun je met bepaalde acties nog wel aan vrij scherpe prijzen reizen. Je hoeft niet in te boeten aan tijd want je moet geen uren op voorhand aanwezig zijn en het comfortniveau is gewoon niet te vergelijken met het legkip-gevoel bij een lowcost vlucht. Veel plaats, geen lawaai, vrij rondwandelen, geen turbulentie, geen reclame, geen gedoe met controles, een bar aan boord, ...
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 30 januari 2019 om 13:07
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Ik kan jullie alvast de Thalys aanbevelen voor de (bij de Belgen zeer populaire) bestemmingen in Zuid-Frankrijk. Waarom een hele dag in die auto plankgas geven, nuchter blijven, in de file staan stinken op de route du soleil, om 's avonds uitgeput op de bestemming te komen terwijl je in 4 à 5 uur op een zeer comfortabele manier op uw bestemming kan raken? U hoeft zich geen 12 uur op het verkeer te concentreren maar u leest de krant of een boek, je moet niet stoppen om naar het toilet te gaan, dat doet u wel tegen 250 km/h op de trein en tussendoor maak je het jezelf comfortabel door een pintje of een wijntje te bestellen aan de bar aan boord van de trein.

Vorig jaar op die manier naar Zuid-Frankrijk gereisd, en dat was een bijzonder aangename ervaring. Hoewel nog steeds duurder dan het vliegtuig te nemen (wat schandalig is uiteraard) kun je met bepaalde acties nog wel aan vrij scherpe prijzen reizen. Je hoeft niet in te boeten aan tijd want je moet geen uren op voorhand aanwezig zijn en het comfortniveau is gewoon niet te vergelijken met het legkip-gevoel bij een lowcost vlucht. Veel plaats, geen lawaai, vrij rondwandelen, geen turbulentie, geen reclame, geen gedoe met controles, een bar aan boord, ...
    Veel van die voordelen gaan wel wegvallen als iedereen weer de trein zou nemen.
    Sardienengevoel in een trein is ook vrij groot als die vol zit (vroeger de rit naar gent 12 min ochot was een echte hel waar je gewoon echt gepropt staat op elkaar)
    Bij meer reizigers zal je ook meer op tijd moeten zijn aangezien er wachtrijen zullen zijn.
    Veel volk veroorzaakt veel lawaai en beperkt u kans op vrij rondwandelen enz... Ook een grote kans dat bedrijven met reclame gaan gaan werken enz...
    grote groepen is groter gevaar, dus meer controles enz...

Ale ik bedoel maar, veel van de voordelen die je noemt. Zijn er juist omdat de trein veel minder populair is.
    Keerzijde is dat de trein dan wel weer goedkoper zou worden aangezien meer mensen hem gebruiken er meer maatschappijen zullen ontstaan enz...

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borgus Bekijk bericht
    200€ is te duur. Zodra je met 2 man in een wagen zit ben je al goedkoper af. Wil je echt concurentieel zijn dan zou je niet hoger dan 70 a 100 euro per persoon mogen vragen

Het is een zelfversterkend effect natuurlijk. Moesten er meer mensen op een trein zitten zouden de tickets goedkoper kunnen zijn, en als de tickets goedkoper zijn zullen meer mensen de trein nemen.

Bij vliegtuigen net hetzelfde, alleen heeft men daar wel het verstand om de prijs aan te passen aan de vraag.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Ik kan jullie alvast de Thalys aanbevelen voor de (bij de Belgen zeer populaire) bestemmingen in Zuid-Frankrijk. Waarom een hele dag in die auto plankgas geven, nuchter blijven, in de file staan stinken op de route du soleil, om 's avonds uitgeput op de bestemming te komen terwijl je in 4 à 5 uur op een zeer comfortabele manier op uw bestemming kan raken? U hoeft zich geen 12 uur op het verkeer te concentreren maar u leest de krant of een boek, je moet niet stoppen om naar het toilet te gaan, dat doet u wel tegen 250 km/h op de trein en tussendoor maak je het jezelf comfortabel door een pintje of een wijntje te bestellen aan de bar aan boord van de trein.

Ik denk dat je een hiaat in de marketing van de Thalys hebt ontdekt: ik wist niet dat dat kon (ben ook wel nog nooit met de wagen in Zuid-Frankrijk geweest), Zuid-Frankrijk klinkt ineens als een véél aantrekkelijke bestemming.

Zeker voor Belgen zouden ze hier toch wat meer op in mogen spelen. Even googlen naar de menukaart brengt wél één zeer ze teleurstellend feit naar boven: ze serveren blijkbaar wel Heineken als hun pi(l)sbier, misdadig... dan is die €0.50 extra wat je moet betalen om een Leffe of een Duvel te krijgen toch wél de beste besteding die je tijdens je reis kan maken.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ik denk dat je een hiaat in de marketing van de Thalys hebt ontdekt: ik wist niet dat dat kon (ben ook wel nog nooit met de wagen in Zuid-Frankrijk geweest), Zuid-Frankrijk klinkt ineens als een véél aantrekkelijke bestemming.

Zeker voor Belgen zouden ze hier toch wat meer op in mogen spelen. Even googlen naar de menukaart brengt wél één zeer ze teleurstellend feit naar boven: ze serveren blijkbaar wel Heineken als hun pi(l)sbier, misdadig... dan is die €0.50 extra wat je moet betalen om een Leffe of een Duvel te krijgen toch wél de beste besteding die je tijdens je reis kan maken.
    Dat hebben we dan ook gedaan.

Maar je hebt gelijk: de gemiddelde Belg weet precies niet eens van het bestaan af van een Thalys, terwijl Zuid-Frankrijk hun favoriete vakantiebestemming is. Vreemd is dat. Bovendien, sinds kort heeft de Thalys ook een low cost afdeling: IZY. Daar heb ik nog geen ervaring mee maar veel erger dan een Ryanair vlucht kan het niet worden denk ik dan...

Oja, de Thalys heeft ook individuele stopcontacten per zitplaats en gratis wifi aan boord. Die voeg ik nog even toe aan de voordelen in mijn vorige post.
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 30 januari 2019 om 13:07

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Sardienengevoel in een trein is ook vrij groot als die vol zit (vroeger de rit naar gent 12 min ochot was een echte hel waar je gewoon echt gepropt staat op elkaar)
    Bij meer reizigers zal je ook meer op tijd moeten zijn aangezien er wachtrijen zullen zijn.
    Veel volk veroorzaakt veel lawaai en beperkt u kans op vrij rondwandelen enz... Ook een grote kans dat bedrijven met reclame gaan gaan werken enz...

Ale ik bedoel maar, veel van de voordelen die je noemt. Zijn er juist omdat de trein veel minder populair is.
    Keerzijde is dat de trein dan wel weer goedkoper zou worden aangezien meer mensen hem gebruiken er meer maatschappijen zullen ontstaan enz...
    Gij hebt nog nooit in een TGV gezeten he? Die zit altijd naar mijn beleving zo goed als altijd vol. Dus drukker kan het daar niet in worden. De voordelen blijven, want iedereen moet op een stoel zitten, die altijd op voorhand gereserveerd is.

iTrader
    0
    hmmm 50 euro vs 200 euro

Awel kijk als ze de loonlasten verlagen zal ik erover nadenken!
    Maar blijkbaar is de enige oplossing alles duurder maken, en tegelijkertijd iedereen extra belasten.

En dan niet snappen dat mensen de goedkoopste oplossing kiezen.
    Die egoïsten toch!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Gij hebt nog nooit in een TGV gezeten he? Die zit altijd naar mijn beleving zo goed als altijd vol. Dus drukker kan het daar niet in worden. De voordelen blijven, want iedereen moet op een stoel zitten, die altijd op voorhand gereserveerd is.
    Ik heb 3 maanden in parijs gewerkt en moest dagelijks van Lille naar parijs met de TGV
    Ik heb nooit een volle wagon gezien (zijn ntrlk weekdagen, maar in ieder geval treinbestuurders/onderhoud moeten betaald worden alsook de sporen enz)
    Ik heb zelf nooit een halfvolle gezien. Echt waar.

In een vliegtuig moet ook iedereen op een stoel zitten he . Ooit gevlogen?

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)

Met de Thalys/TGV valt dat goed mee omdat de stoeltjes vrij veel beenruimte hebben. Das basically eerste klas in een gewone trein qua voorzieningen (maar dus met wifi).

iTrader
    3 (100%)
    Het 'probleem' van vliegen en goedkope vluchten is ook maar een recent gegeven eigenlijk.
    Ik denk dat er hier nog genoeg leden zijn die de tijd meegemaakt hebben dat vluchten voor verre reizen waren. Spanje was praktisch altijd met bus of auto.

Het is de laatste 20 jaar maar goedkoop geworden om te vliegen.
    Dus de omschakeling zou eigenlijk redelijk gemakkelijk moeten kunnen omdat heel veel mensen nog weten hoe het vroeger was en dat het geen drama was

Pagina 26 van 171 Eerste ... 162223242526272829303676126 ... Laatste

Regels voor berichten