Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    1) Nergens heb ik een kernramp een 'cadeau' voor de natuur genoemd. JPV deed dat .
    2) Je bent radicaal of je bent het niet he?
    Nergens heeft een radicaal dat gezegd, hè Je snapt dat dat dus de definitie is van een stropop?
    En jij hebt een kernramp wél een cadeau voor de natuur genoemd. Je zei zelf letterlijk "dankzij de kernramp" hebben we x hectare "teruggeschonken".
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Nergens heeft een radicaal dat gezegd, hè Je snapt dat dat dus de definitie is van een stropop?
    Zo goed als alle natuuractiegroepen, gewone of radicale, zijn anti-kernenergie in hun standpunten. Groenfront! bijvoorbeeld. Dit is dus alles behalve een stropop.
    En jij hebt een kernramp wél een cadeau voor de natuur genoemd. Je zei zelf letterlijk "dankzij de kernramp" hebben we x hectare "teruggeschonken".
    Met andere woorden heb ik dus nooit het woord 'cadeau' letterlijk in d mond genomen. Je spreekt jezelf dus tegen.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Zo goed als alle natuuractiegroepen, gewone of radicale, zijn anti-kernenergie in hun standpunten. Dit is dus alles behalve een stropop.
    Met andere woorden heb ik dus nooit het woord 'cadeau' letterlijk in d mond genomen. Je spreekt jezelf dus tegen.
    Dit is echt ver beneden alle peil, dus ik hou het bij deze post hierover, maar ik kan er niet bij dat je dit echt nog blijft goedpraten.
    1. Het is wel een stropop. Op de zin "Radicale Natuurgroepen zouden voor kernenergie moeten zijn want als de centrale ontploft vaart de natuur daar wel bij." antwoordde jij: "het zijn radicalen of niet". Dat jij je antwoord hebt aangepast na mijn reactie, daar kan ik niks aan doen. Je doet hier alsof er iemand echt voorstander is van kerncentrales omdat ze mogelijk de mens wegvagen in gebieden, en zegt dan "want ja, het zijn radicalen". Alleen zegt niemand dat. Jij zegt dat.

2. Dankzij X iets positiefs terugschenken aan Y is hetzelfde als een cadeau, hè. Je hoeft niet het woord letterlijk te gebruiken om hetzelfde te zeggen.

Out.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ga je ook chemotherapie weigeren wanneer je voor je tumor geopereerd wordt?
    noch kanker, noch chemo is voor mijn een cadeau. Laat staan dat je een kernongeval moet gelijkstellen aan een chemobehandeling. Bij een chemobehandeling zal men ook niet lukraak wat radioactiviteit op je smijten.

(noot: je hebt tumor gebruikt ivm kanker, toch is dat voor mij gelijk. Net zoals een geschenk voor mij in een discussie equivalent is aan een cadeau).
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Dit is echt ver beneden alle peil, dus ik hou het bij deze post hierover, maar ik kan er niet bij dat je dit echt nog blijft goedpraten.
    1. Het is wel een stropop. Op de zin "Radicale Natuurgroepen zouden voor kernenergie moeten zijn want als de centrale ontploft vaart de natuur daar wel bij." antwoordde jij: "het zijn radicalen of niet". Dat jij je antwoord hebt aangepast na mijn reactie, daar kan ik niks aan doen. Je doet hier alsof er iemand echt voorstander is van kerncentrales omdat ze mogelijk de mens wegvagen in gebieden, en zegt dan "want ja, het zijn radicalen". Alleen zegt niemand dat. Jij zegt dat.
    Nergens heb ik gezegd dat ze pro kernenergie 'zouden moeten zijn' , laat staan dat ze dit zouden moeten doen 'omdat ze mogelijk de mens wegvagen in gebieden'. Verdraaiingen bovenop verdraaiingen terwijl ik simpelweg zei dat het opmerkelijk was dat radicale natuurgroepen zo antikernenergie zijn.

En ja, radicalen zijn radicalen. Er bestaan geen grenzen voor radicalisme want dat is nu net de betekenis van het woord. Als iemand Doel zou saboteren uit ideologische overtuigingen, dan noemen we die persoon inderdaad een radicaal. Daarmee is niet gezegd dat iedere radicaal daarmee akkoord zou gaan.

2. Dankzij X iets positiefs terugschenken aan Y is hetzelfde als een cadeau, hè. Je hoeft niet het woord letterlijk te gebruiken om hetzelfde te zeggen.
    Dan beschik je gewoon over slechte taalvaardigheden . Een cadeau is doorgaans een term die gebruikt wordt voor een geschenk van een persoon aan een persoon. Als ik in de kerk een donatie schenk, gaat niemand dat een 'cadeau' noemen. Wie een incident dat grondgebied 'terug schenkt' aan de natuur automatisch vertalen naar een 'cadeau', creeërt zelf zijn eigen context die niet perse iets te maken heeft met wat een ander gezegd heb.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    noch kanker, noch chemo is voor mijn een cadeau. Laat staan dat je een kernongeval moet gelijkstellen aan een chemobehandeling. Bij een chemobehandeling zal men ook niet lukraak wat radioactiviteit op je smijten.
    Dat is nu net mijn punt he: dat je kan stellen dat jouw leven dankzij die chemotherapie gered werd, zonder dat je heel cynisch die chemotherapie een cadeau noemt.
    Want als jij een kernongeval gelijkstelt aan een cadeau kan ik even goed een cadeau gelijkstellen aan een chemotherapie.

(noot: je hebt tumor gebruikt ivm kanker, toch is dat voor mij gelijk. Net zoals een geschenk voor mij in een discussie equivalent is aan een cadeau).
    Is eigenlijk een goed voorbeeld voor iets dat voor jou misschien gelijk is, maar dat wetenschappelijk gezien niet hetzelfde is. Een goedaardige tumor is namelijk geen kanker.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 2 januari 2020 om 11:39
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Glor's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Man toch, jij zou zelfs met een steen kunnen discussiëren. Je zegt het volgende: ‘Chernobyl leert ons dat een kernramp positiever is voor de natuur dan aanwezigheid van de mens. Ik snap dus niet waarom radicale natuurgroepen tegen kernenergie zijn want een kernramp is de radicale oplossing voor hun probleem.’

Dat is toch LETTERLIJK hetzelfde als zeggen dat ‘radicale groenen’ voor kernenergie moeten zijn want als die ontploft bereiken ze hun doelstelling? Wat veruit de belachelijkste uitspraak van dit jaar is.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Trotse winnaar van de pronostiekcompetitie 2005-2006
    Sponsored by 9 lives

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Sinds wanneer zijn schenkingen of geschenken of iets geschonken geen cadeau's meer?
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Het punt is dat de Antwerpenaar ook niet vraagt dat half Vlaanderen over de ring komt crossen en vervuiling veroorzaakt. Dat is heel het punt, de vervuiler zorgt voor de beheersmaatregel. De vervuiler betaald, en in deze kan je stellen dat half Vlaanderen de vervuiler is.

De overkapping brengt de Vlaming niks op. Maar het is niet alsof dit de eerste keer is dat er geld wordt vrijgemaakt waar niet elke Vlaming iets aan heeft. Vergeet niet dat Antwerpen de grootste stad van Vlaanderen is, en de ring het grootste verkeersknooppunt. En dat de ligging van de ring op zijn zachts uitgedrukt niet ideaal gelegen is. En vergeet niet dat Antwerpen ook bij Vlaanderen hoort. En Antwerpen als grootste stad ook het meeste inkomen genereert voor Vlaanderen. Dus die overkapping die komt er ook met Antwerps geld.
    Maar de Antwerpenaar stelt ook niet voor om het zelf te gaan betalen. Dat zal ook moeilijk gaan want de overkapping van de ring - let wel enkel en alleen de overkapping - wordt begroot op 9 miljard euro. Dat is totaal waanzinnig. Ter vergelijking het jaarlijks Vlaams budget is ongeveer 44 miljard euro. Dat is 20% van een jaarbudget dat zal worden uitgegeven aan het welbehagen van de Antwerpenaren die rondom de ring wonen.

Nogmaals er bestaat geen discussie over de nood voor een goede ontsluiting van Antwerpen. Maar wat de actiegroepen bij de Vlaamse regering en bijgevolg bij ons allen hebben afgedwongen is buiten alle proportie. In dat opzicht moet ik mac-bc bijstaan in zijn analyse dat er vanuit het Schoon Verdiep in dit dossier zonder schroom aan zelfbediening wordt gedaan. Iets wat BDW overigens grif heeft toegegeven met de uitspraak dat voor hem Anterpen altijd op de eerste plaats zal komen.

Je moet maar eens in Vilvoorde, Zaventem, of Strombeek wonen met de Brusselse ring in de achtertuin en dan zien hoe het welbehagen van de Antwerpenaar bij de Vlaamse regering pal voorop staat. Manu Claeys liet zich vol pretentie ontvallen dat "wat goed is voor Antwerpen goed is voor Vlaanderen". Dat mag dan ook eens worden gezegd over de andere provincies vermoed ik?

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Europa bedot ons met elektrische wagens

https://www.tijd.be/opinie/algemeen/...7SpRtbIbWNfWlo

Er zit wel een punt in.

Los van dat de elektrische technologie wel zal blijven verbeteren ook nog.

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Europa bedot ons met elektrische wagens

https://www.tijd.be/opinie/algemeen/...7SpRtbIbWNfWlo

Er zit wel een punt in.

Los van dat de elektrische technologie wel zal blijven verbeteren ook nog.
    Iedereen die zijn eigen bedrijfswagen mag voorzien weet al jaren dat je hybride moet gaan. (VAA op uitstoot)
    Volgend jaar komt de Mercedes GLE hybride uit. Een halve tank met 300pk. Uitstoot 29g/km.
    De nieuwe BMW X5 hebben ze juist geupgrade naar 6 cilinders en het vermogen wat omhoog gehaald tot 400pk. Uitstoot 39g/km.
    Volvo XC60. 390pk en zou eerder als raket geclassificeerd moeten worden dan als auto. Uitstoot 53g/km.
    Men steekt simpelweg meer batterijcapaciteit in de auto tot de uitstoot formule een goed resultaat geeft. Die nieuwe X5 bv is 200kg zwaarder geworden.

Ondertussen hebben ze bij Opel een superzuinige Astra gepresenteerd met 70pk die je zelf in gang moet trappen. Uitstoot rond de 100g/km.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Blijkbaar kun je waterstof mengen met aardgas en daarmee veel CO2 besparen. 20% waterstof mengen met aardgas zou ideaal zijn.

https://www.bbc.com/news/science-environment-50873047
    If sex doesn't scare the cat, you're not doing it right

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Het punt is dat de Antwerpenaar ook niet vraagt dat half Vlaanderen over de ring komt crossen en vervuiling veroorzaakt. Dat is heel het punt, de vervuiler zorgt voor de beheersmaatregel. De vervuiler betaald, en in deze kan je stellen dat half Vlaanderen de vervuiler is.

De overkapping brengt de Vlaming niks op. Maar het is niet alsof dit de eerste keer is dat er geld wordt vrijgemaakt waar niet elke Vlaming iets aan heeft. Vergeet niet dat Antwerpen de grootste stad van Vlaanderen is, en de ring het grootste verkeersknooppunt. En dat de ligging van de ring op zijn zachts uitgedrukt niet ideaal gelegen is. En vergeet niet dat Antwerpen ook bij Vlaanderen hoort. En Antwerpen als grootste stad ook het meeste inkomen genereert voor Vlaanderen. Dus die overkapping die komt er ook met Antwerps geld.
    Het zou er nog moeten aan mankeren dat gans Vlaanderen exclusief Antwerpen ervoor zou moeten betalen.

Om te beginnen: Brussel is nog steeds de grootste stad van de Vlaamse gemeenschap en is zelfs de hoofdstad van Vlaanderen. En langs de ring van Brussel, daar staan uiteraard geen huizen. Daar is geen verkeer. Of heeft Brussel niet de juiste burgemeesters van de juiste signatuur? Zijn er niet genoeg stemmetjes te rapen daar?

Denk jij dat andere bewoners rond autostrades in de rest van Vlaanderen wél vragen dat half Vlaanderen langs hen passeert ofzo? Als je het in die optiek bekijkt zou je vooral overkappingen moeten voorzien op het grondgebied van gemeenten die het meest groen hebben gestemd. Het is de enige objectieve, consequente informatie omtrent hun aanzien tegenover het inperken van het autogebruik.
    Nu, als ik naar Antwerpen kijk en ik zie de verpletterende score van NVA (+35%) dan zie je heel duidelijk dat uw uitspraak "dat de Antwerpenaar niet vraagt dat half Vlaanderen over de ring komt crossen" langs geen kanten klopt. Je vergist je. De Antwerpenaar heeft een duidelijk signaal gegeven dat zij het autogebruik niet ingeperkt willen zien.
    Of gaan we daar een beetje selectief lopen doen? Alleen de Antwerpenaar zelf mag nog met de auto rijden maar de rest van Vlaanderen moet niet denken om ons nog te passeren, tenzij een overkapping van ettelijke miljarden? Zoiets? Is dat de logica?

Schei toch uit met die hypocriete onzin. Wees een man en draag de gevolgen van uw eigen keuzes.
    Wat een cynisme om uitgerekend de supportersfanclub van Bart Fossiel De Wever in de watten te leggen met peperdure overkappingen tegen het fijn stof. Met centen die we volgens diezelfde fossiel niet eens beschikbaar hebben.
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 3 januari 2020 om 00:02

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Maar de Antwerpenaar stelt ook niet voor om het zelf te gaan betalen. Dat zal ook moeilijk gaan want de overkapping van de ring - let wel enkel en alleen de overkapping - wordt begroot op 9 miljard euro. Dat is totaal waanzinnig. Ter vergelijking het jaarlijks Vlaams budget is ongeveer 44 miljard euro. Dat is 20% van een jaarbudget dat zal worden uitgegeven aan het welbehagen van de Antwerpenaren die rondom de ring wonen.

Nogmaals er bestaat geen discussie over de nood voor een goede ontsluiting van Antwerpen. Maar wat de actiegroepen bij de Vlaamse regering en bijgevolg bij ons allen hebben afgedwongen is buiten alle proportie. In dat opzicht moet ik mac-bc bijstaan in zijn analyse dat er vanuit het Schoon Verdiep in dit dossier zonder schroom aan zelfbediening wordt gedaan. Iets wat BDW overigens grif heeft toegegeven met de uitspraak dat voor hem Anterpen altijd op de eerste plaats zal komen.

Je moet maar eens in Vilvoorde, Zaventem, of Strombeek wonen met de Brusselse ring in de achtertuin en dan zien hoe het welbehagen van de Antwerpenaar bij de Vlaamse regering pal voorop staat. Manu Claeys liet zich vol pretentie ontvallen dat "wat goed is voor Antwerpen goed is voor Vlaanderen". Dat mag dan ook eens worden gezegd over de andere provincies vermoed ik?
    Ik had deze reactie nog niet gelezen voor ik de mijne postte hierboven. En ik sluit me er volledig bij aan.

Bart De Wever staat altijd op de eerste rij om de geldstroom te berekenen naar Wallonië vanuit Vlaanderen. Ik denk dat het een relevantere vraag wordt de komende periode wat de geldstroom zal zijn naar Antwerpen vanuit de rest van Vlaanderen. En daarbij mag men gerust even creatief zijn, dus ook bijvoorbeeld de budgetverdeling van De Lijn bekijken waarbij Antwerpen al jarenlang met enorme afstand de grootste budgetten krijgt.

Gewoon hallucinant, de zelfbediening (die ze overigens jarenlang terecht hebben gehekeld bij de PS).

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Om te beginnen: Brussel is nog steeds de grootste stad van de Vlaamse gemeenschap en is zelfs de hoofdstad van Vlaanderen. En langs de ring van Brussel, daar staan uiteraard geen huizen. Daar is geen verkeer. Of heeft Brussel niet de juiste burgemeesters van de juiste signatuur? Zijn er niet genoeg stemmetjes te rapen daar?
    Nee, Wegen en Verkeer is een gewestbevoegdheid en voor de Brusselse ring kan de Vlaamse regering dus niks doen. Maar het zal de NVA zijn schuld zijn dat ze niet verkozen zijn in Brussel zeker?

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Nee, Wegen en Verkeer is een gewestbevoegdheid en voor de Brusselse ring kan de Vlaamse regering dus niks doen. Maar het zal de NVA zijn schuld zijn dat ze niet verkozen zijn in Brussel zeker?
    En los daarvan loopt de R0 door de meeste Vlaamse gemeenten van de rand, en een paar keer door Brussel. Op de meeste plaatsen loopt die ook niet vlak door een woonwijk, maar wel ernaast natuurlijk door onze mooie ruimtelijke ordening. Maar al dat lijkt mij toch helemaal niet vergelijkbaar met een overkapping van een deel van een autostrade die los door woongebied moet wegens de haven, en dan ook nog eens helemaal binnen één en dezelfde stad ligt.

Verder mag je dat lobbying door de N-VA noemen, maar dat de rest van Vlaanderen niet mag mee betalen aan een verbetering van de infrastructuur van de 2de grootste stad, die dus zowel gezondheid als economie ten goede zou komen, vind ik nu wel hyperregionalistisch eigenlijk. Als ze hier in mijn gemeente een huis aankopen om dat te slopen en zo een brede toegang tot een park erachter te krijgen, springt de Vlaamse overheid daar ook in bij (ook al bevat de gemeenteraad geen N-VA'ers). Mij lijken zo'n dingen logisch.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Pagina 220 van 228 Eerste ... 120170210216217218219220221222223224 ... Laatste

Regels voor berichten