squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maar hey, er werd vorig jaar "een recordbedrag" in fietspaden geïnvesteerd! Kumbaya. Dat recordbedrag is 138 miljoen euro, zo'n 30 keer minder dan het budget die men pompt in auto's en fossiele brandstof. Moet ik nu onder de indruk zijn?
    En al helemaal omdat dat geld verkeerd geinvesteerd wordt. Men gebruikt het, FFS, om bospaden te gaan verharden!

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    En al helemaal omdat dat geld verkeerd geinvesteerd wordt. Men gebruikt het, FFS, om bospaden te gaan verharden!
    Daar krijg ik ook het schijt van. En de bossen waar je nog kilometers op onverharde paden kan lopen worden elk jaar schaarser en schaarser (en zijn vaak privé-eigendom).

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Het zorgt voor een betere bereikbaarheid dus het is toch wel een afweging.

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Daar krijg ik ook het schijt van. En de bossen waar je nog kilometers op onverharde paden kan lopen worden elk jaar schaarser en schaarser (en zijn vaak privé-eigendom).
    bossen moeten ook toegankelijk zijn voor "de minder mobiele"

Yo-Han's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Wat een onzin:
    - ten eerste procuceren windmolens onder de 45db op de afstand van gebouwen waar mensen slapen. dus uw kerkorgel of subwoofer is hier niet van toepassing, dat speelt op minstens 75db.
    - ten tweede zoals ook aangeduid in deze foto, kan je geluiden onder de 40Hz pas horen als ze boven de 45db zijn, dus als ze al tegen de grens van windmolens aanzitten. nog lagere frequenties moeten nog luider zijn om gehoord te kunnen worden, waar windmolens dus al zeker niet zitten.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Gehoor...oordrempel.png
    - en al helemaal idioot dat je peltor oorkappen zou moeten opzetten en er als mickey mouse moet uit zien. Hier bijvoorbeeld een spec van een deftig foam oorplugje dat -30db dempt op 63Hz nog. http://multimedia.3m.com/mws/media/3...data-sheet.pdf, zelfs al zou die maar 10db nog dempen op 40hz, dan nog is dat voldoende om het geluid onder de gehoordrempel te krijgen.
    Check uw feiten?

63hz is 50 hz niet of 30 hz of 10 hz als het op attenuatie aankomt.

Natuurlijk zullen veel mensen dat oplossen met oordoppen of door met het raam dicht te slapen als het 48Db vanop 300m is en het geen zeer lage frequenties zijn.

En ik herhaal, weet je wat je nodig hebt om 80Db aan 10hz te produceren! Veel energie. Ik kijk op die grafiek waar ze bij 10 hz starten aan 80Db. Daarom gaf ik een voorbeeld van een kerkorgel. Een orgelpijp die bvb 20hz genereert is immens hoog en breed en de kerk moet groot en hoog genoeg zijn of je haalt zelfs geen 10-20hz.10 hz is niet iets dat je vrij vaak hoort aan 80Db en is misschien ook irrelevant in de discussie. Dat is eigenlijk ook infrasoon geluid, geluid dat je eerder voelt als druk ipv hoort.

Je hebt ergens gelijk, maar mijn info als onzin aanzien, dan steiger ik een beetje. Zeg dan eerder irrelevant naargelang het probleem: windmolens op 300m.
    Als jij audiologen of akoustische ingenieurs (waar ik mijn bronnen haal) wil tegenspreken, mij goed.

Wat zijn de gangbare frequenties van die windmolens dan, geen 10-30 hz denk ik. En als die er al zijn in het totaalplaatje van het geluid dat ze produceren zal je ze idd minder of niet horen op 300m.

In het buitenland bouwen ze windmolens soms wel op 1km afstand van huizen en woonkernen dacht ik. Enfin meestal hebben ze ook meer plaats daar vergeleken met het kleine volgebouwde Vlaanderen.

No offence, ik ging wat off topic in die laatste reply. Als je buur met drilboren bezig is in een rijhuis, en je moet thuiswerk doen die dag of studeren, kan zo'n peltor wel handig zijn als het 'dreunend lawaai' je horendul maakt. Maar gebruik daarvan is dan ook meestal industrieel.
    Ik postte de link voor de grafiek van demping. Hoe demping van gehoorbescherming afneemt naargelang de frequentie lager wordt. Onder de 50 hz gaat het snel hoor.
    Een mens ervaart machinaal gerommel en laag gerommel dus ook als dreigender of vervelender.

Ik trek de discussie dan ook open naar stadslawaai etc. Ik had wat kunnen nuanceren, daar heb je alweer gelijk, dus no offence taken.

Deze man legt het goed uit in wat men soms als storend ervaart betreft geluidsoverlast, en hoe mensen soms verschillend reageren.

https://www.bruzz.be/samenleving/law...ert-2017-01-25
    Laatst gewijzigd door Yo-Han; 12 december 2019 om 19:08

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yo-Han Bekijk bericht
    Check uw feiten?

63hz is 50 hz niet of 30 hz of 10 hz als het op attenuatie aankomt.

Natuurlijk zullen veel mensen dat oplossen met oordoppen of door met het raam dicht te slapen als het 48Db vanop 300m is en het geen zeer lage frequenties zijn.

En ik herhaal, weet je wat je nodig hebt om 80Db aan 10hz te produceren! Veel energie. Ik kijk op die grafiek waar ze bij 10 hz starten aan 80Db. Daarom gaf ik een voorbeeld van een kerkorgel. Een orgelpijp die bvb 20hz genereert is immens hoog en breed en de kerk moet groot en hoog genoeg zijn of je haalt zelfs geen 10-20hz.10 hz is niet iets dat je vrij vaak hoort aan 80Db en is misschien ook irrelevant in de discussie. Dat is eigenlijk ook infrasoon geluid, geluid dat je eerder voelt als druk ipv hoort.

Je hebt ergens gelijk, maar mijn info als onzin aanzien, dan steiger ik een beetje. Zeg dan eerder irrelevant naargelang het probleem: windmolens op 300m.
    Als jij audiologen of akoustische ingenieurs (waar ik mijn bronnen haal) wil tegenspreken, mij goed.

Wat zijn de gangbare frequenties van die windmolens dan, geen 10-30 hz denk ik. En als die er al zijn in het totaalplaatje van het geluid dat ze produceren zal je ze idd minder of niet horen op 300m.

In het buitenland bouwen ze windmolens soms wel op 1km afstand van huizen en woonkernen dacht ik. Enfin meestal hebben ze ook meer plaats daar vergeleken met het kleine volgebouwde Vlaanderen.

No offence, ik ging wat off topic in die laatste reply. Als je buur met drilboren bezig is in een rijhuis, en je moet thuiswerk doen die dag of studeren, kan zo'n peltor wel handig zijn als het 'dreunend lawaai' je horendul maakt. Maar gebruik daarvan is dan ook meestal industrieel.
    Ik postte de link voor de grafiek van demping. Hoe demping van gehoorbescherming afneemt naargelang de frequentie lager wordt. Onder de 50 hz gaat het snel hoor.
    Een mens ervaart machinaal gerommel en laag gerommel dus ook als dreigender of vervelender.

Ik trek de discussie dan ook open naar stadslawaai etc. Ik had wat kunnen nuanceren, daar heb je alweer gelijk, dus no offence taken.

Deze man legt het goed uit in wat men soms als storend ervaart betreft geluidsoverlast, en hoe mensen soms verschillend reageren.

https://www.bruzz.be/samenleving/law...ert-2017-01-25
    Ik heb zelf een Peltor BullsEye 3 (eigenlijk bedoeld voor op de shooting range) en ik heb ook 3M EAR SOFT FX foam oordoppen, beiden het sterkste wat op de markt verkrijgbaar is, alsook op maat gemaakte oordoppen maar die zijn een pak minder sterk. Waar ik nu naar uit kijk is noise-canceling hoofdtelefoon, schijnt ook zeer goed te werken.

Maar OK, we're good, je hebt je gecorrigeerd.
    Windmolens geluid vanop 300m kan je dus dempen met simpele oordoppen van 15 cent.
    Dus daar hoeven mensen al zeker niet wakker van te liggen of gezondheidsproblemen van te ondervinden.

Ja, het is niet leuk om s'nachts oordoppen in te doen tegen windmolen ruis, maar het is ook een afweging soms van argumenten voor en argumenten tegen.
    Doe uw raam dan dicht, isoleer uw huis wat beter of zet beter glas, of steek oordoppen in.
    Dus die cowboyverhalen van een leven dat verwoest is door een windmolen 300m verder, daar geloof ik niks van.

Als de stad hier naast mijn slaapkamerraam een nieuwe lantaarnpaal zet die altijd binnen schijnt, daar ben ik ook niet akkoord mee, maar dan moet ik mijn rol maar naar beneden doen of een gordijn zetten. Dit heeft geen impact op mijn gezondheid. Dus dat kan ik niet als argument gebruiken. Anders kunnen we alle lantaarnpalen ook afschaffen.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 12 december 2019 om 21:47
    Dell Latitude E6500 - 4GB RAM - EVO 250GB - Core 2 Duo T9600 - Samsung 27'' 1080p

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    En intussen loopt het NVA Twitterteam trots te koketteren over hoe ze de weigering van de windturbines langs de E40 voor elkaar gekregen hebben:
    NVA-pamflet

Intussen haalt de realiteit ons in, want de Europese doelstellingen worden opgeschroefd. Vlaanderen blijft steken, zoals zo vaak tegenwoordig, met handen en voeten in de Vlaamse poldergrond.
    Het dossier is wel een stukje complexer als dat. Ik zou het moeten weten want ik heb tot tweemaal toe bezwaarschriften ingediend tegen dit project. Het doet me dan ook bijzonder veel plezier dit heugelijke nieuws te vernemen. We spreken hier over een project waarbij het millieueffectenraport letterlijk aangaf dat de windmolens een aanzienlijke negatieve impact gingen hebben voor de omwonenden. Er werden in eerste aanleg 400 individuele bezwaren door burgers ingediend en dan de dag voor het besluit van de provincie werd de omgevingsvergunningsaanvraag plots gewijzigd. Met gevolg dat alle bezwaren vervielen en wij plots amper 4 weken hadden om iedereen opnieuw bezwaar te laten aantekenen. Vuil spel door de energielobby en mevrouw Demir heeft daar gelukkig dwars doorgekeken en de enigste juiste beslissing genomen.

Het protest tegen die windmolens wordt breed gedragen in de gemeenten rondom de E40. Het is dus alvast geen soloslim van de NVA - verre van zelfs.
    Het zal overigens die Vlaamse poldergrond zijn waar de doelstellingen zullen worden gehaald. Want windmolens dat is blijkbaar alleen iets voor mensen die op het platteland wonen... Zucht.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb zelf een Peltor BullsEye 3 (eigenlijk bedoeld voor op de shooting range) en ik heb ook 3M EAR SOFT FX foam oordoppen, beiden het sterkste wat op de markt verkrijgbaar is, alsook op maat gemaakte oordoppen maar die zijn een pak minder sterk. Waar ik nu naar uit kijk is noise-canceling hoofdtelefoon, schijnt ook zeer goed te werken.

Windmolens geluid vanop 300m kan je dus dempen met simpele oordoppen van 15 cent.
    Dus daar hoeven mensen al zeker niet wakker van te liggen of gezondheidsproblemen van te ondervinden.

Ja, het is niet leuk om s'nachts oordoppen in te doen tegen windmolen ruis, maar het is ook een afweging soms van argumenten voor en argumenten tegen.
    Doe uw raam dan dicht, isoleer uw huis wat beter of zet beter glas, of steek oordoppen in.
    Dus die cowboyverhalen van een leven dat verwoest is door een windmolen 300m verder, daar geloof ik niks van.

Als de stad hier naast mijn slaapkamerraam een nieuwe lantaarnpaal zet die altijd binnen schijnt, daar ben ik ook niet akkoord mee, maar dan moet ik mijn rol maar naar beneden doen of een gordijn zetten. Dit heeft geen impact op mijn gezondheid. Dus dat kan ik niet als argument gebruiken. Anders kunnen we alle lantaarnpalen ook afschaffen.
    licht kan je wel ook VEEL makkelijker verminderen dan geluid.
    beter glas en kozijnen alléén helpen maar heel weinig, ik heb zo een speciaal -42db glas en eigenlijk zwaar ontgoochelend. (aja, de rest moet ook luchtdicht zijn om dat effect te bereiken)
    Niet iedereen kan ook met oordoppen slapen, laat staan elke nacht.

Slaap is gewoon enorm belangrijk in een leven, dus als er ook maar één persoon last heeft vind ik dat een goed argument om daar geen windmolen te plaatsen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Dat is altijd makkelijk praten als het over een ander gaat. Als je zelf in die situatie zou zitten zou je volgens mij ook niet echt tevreden zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)

Maar, ook dezelfde mening als er een slachthuis/verbrandingsoven/... naast uw deur komt? Die geur is ook niet schadelijk, maar er is een verschil tussen "niet schadelijk" en "aangenaam" he.
    Ik kan bijvoorbeeld niet slapen met oorstoppen, niet dat ik niet in slaap kan vallen, maar eens ik in slaap ben gevallen blijven die oordoppen nog hoogstens 10 minuten zitten voor ze uitvallen.

Best grappig dat die discussie bij windmolens "zever" is, terwijl diezelfde discussie bij kerncentrales de reden is dat we nu een energietekort hebben.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Maar, ook dezelfde mening als er een slachthuis/verbrandingsoven/... naast uw deur komt? Die geur is ook niet schadelijk, maar er is een verschil tussen "niet schadelijk" en "aangenaam" he.
    Het gaat erom om een goed argument te kunnen opbouwen. Dus ja, dezelfde mening.
    Ik heb niet gezegd dat alleen bij schade aan de gezondheid iets zou moeten tegengehouden worden.
    Maar sommige windmolenhaters gebruiken die taktiek wel omdat ze ook niet anders kunnen.

Het argument schade aan de gezondheid kan niet gebruikt worden voor windmolen ruis die je alleen met moeite 's nachts nog kan horen en waar je u met oordoppen of isolatie tegen kan beschermen. Je kan wel als argument opnoemen 'ik krijg stress van dat geluid en kan daar niet door slapen, en het is onaangenaam om snachts een oordop in te doen' of 'het is onaangenaam om mijn raam snachts dicht te doen'. Of dat deze argumenten zwaar genoeg doorwegen om een windmolen tegen te houden, betwijfel ik.

Een onaangename stank die de hele dag binnen en buiten heerst weegt natuurlijk zwaarder door dan de argumentatiezinnen hier boven. Begrijp je dat niet dan?

Ik kan bijvoorbeeld niet slapen met oorstoppen, niet dat ik niet in slaap kan vallen, maar eens ik in slaap ben gevallen blijven die oordoppen nog hoogstens 10 minuten zitten voor ze uitvallen.
    Dat is een teken dat je niet weet hoe je een oordop moet insteken.
    Als ik een oordop insteek dan krijg ik die daar soms nauwelijks nog terug uit en moet je al recht in mijn oor kijken om te zien dat er effectief een oordop aanwezig is

Andere mensen dragen oordoppen op een manier als ze wat met hun kop schudden dat ze uitvallen. Daar zijn ze niet voor gemaakt.
    Die dop moet volledig in uw gehoorgang zitten, er moet niks nog in uw oorschelp naar buiten hangen.
    Lees de instructies en koop geen oordop voor mensen met kleine gehoorgangen als je zelf grote gehoorgangen hebt.

Best grappig dat die discussie bij windmolens "zever" is, terwijl diezelfde discussie bij kerncentrales de reden is dat we nu een energietekort hebben.
    Zijn kerncentrales dan tegengehouden door mensen dat niet kunnen slapen van hun geluid?
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 13 december 2019 om 09:59
    Dell Latitude E6500 - 4GB RAM - EVO 250GB - Core 2 Duo T9600 - Samsung 27'' 1080p

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Dat is een teken dat je niet weet hoe je een oordop moet insteken.
    Als ik een oordop insteek dan krijg ik die daar soms nauwelijks nog terug uit en moet je al recht in mijn oor kijken om te zien dat er effectief een oordop aanwezig is

Andere mensen dragen oordoppen op een manier als ze wat met hun kop schudden dat ze uitvallen. Daar zijn ze niet voor gemaakt.
    Die dop moet volledig in uw gehoorgang zitten, er moet niks nog in uw oorschelp naar buiten hangen.
    Lees de instructies en koop geen oordop voor mensen met kleine gehoorgangen als je zelf grote gehoorgangen hebt.

Zijn kerncentrales dan tegengehouden door mensen dat niet kunnen slapen van hun geluid?
    Een onaangename stank kan je ook buitenhouden uit uw woning (actieve kool filters etc). Dat uw tuin stinkt, is even irritant dan een continu lage frequentie-toon. Als ik in de kelder de subwoofer opzet zodat er boven nog 40db doorkomt (wat volgens u onhoorbaar is), kan ik u verzekeren dat je daar niet kan slapen, ook niet met oorstoppen.

Oordoppen van mijn schoonzus (audiologe) inclusief instructies. Mijn gehoorgang is gewoon redelijk recht waardoor elke oorstop die niet op maat gemaakt is, terug naar buiten geduwd wordt.

De discussie rond nieuwe kerncentrales is destijds vastgelopen omdat burgemeesters geen kerncentrales in hun gemeenten wouden, wegens "gezondheidsrisico" dat ook bewezen foutief was.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Een onaangename stank kan je ook buitenhouden uit uw woning (actieve kool filters etc).
    Er is wel een verschil in argumentatie tussen een raam 'snachts dicht doen, of uw huis potdicht moeten maken en moeten uitrusten met een ventilatiesysteem met actieve koolfilters. Kan jij dan nergens genuanceerd over denken?

Dat uw tuin stinkt, is even irritant dan een continu lage frequentie-toon.
    Dat hangt van vele parameters af, ook van het omgevingsgeluid zonder windmolen, want dat is er ook overdag.
    Een tuinfeest doen in een tuin waar 300m verder een windmolen staat is heel wat anders dan een tuinfeest doen in de stank.
    Er zal moeten geargumenteerd en geoordeeld worden.

Het heeft geen enkel nut hier de rekening zwart/wit te gaan maken.
    Maar argumentatie als dat uw leven korter wordt door een windmolen, mag wel achterwege gelaten worden.

Als ik in de kelder de subwoofer opzet zodat er boven nog 40db doorkomt (wat volgens u onhoorbaar is), kan ik u verzekeren dat je daar niet kan slapen, ook niet met oorstoppen.
    Subwoofer 40Hz op 40db, die perfect zwevend is opgesteld zodat geen mechanische trillingen in het huis veroorzaakt worden?
    Ik kan u verzekeren dat ik dat met de zwaarte industriele oordoppen ingeplugd tot bijna tegen mijn trommelvlies, ik dat niet hoor.
    Wil je bewijzen? Ja bewijs jij het uwe dan ook he. Ik heb mijn theoretische verklaring inclusief de bronnen hierboven al gegeven.

Oordoppen van mijn schoonzus (audiologe) inclusief instructies. Mijn gehoorgang is gewoon redelijk recht waardoor elke oorstop die niet op maat gemaakt is, terug naar buiten geduwd wordt.
    Audiologen zijn niet zo goed in het verdelen van foam oordoppen. Ik dacht niet eens dat die dat verkochten. Ze doen er alles aan om foam af te kraken want daar kunnen ze niks op verdienen. Terwijl foam veel hogere dempingswaarden heeft dan op maat gemaakte, als het deftig is ingestoken toch. Wil je dat ik u een brede foam oorplug opstuur? PM mag. Kan me niet voorstellen dat die er vanzelf terug uit komen, maar ja who knows. Ik zie de logica er niet in dat een vormvaste op maakt gemaakte plug NIET naar buiten geduwd zou worden maar een foam plug die zich perfect zet en tegendruk uitoefent, WEL wordt uitgestoten.

De discussie rond nieuwe kerncentrales is destijds vastgelopen omdat burgemeesters geen kerncentrales in hun gemeenten wouden, wegens "gezondheidsrisico" dat ook bewezen foutief was.
    Dan was dat dus ook zever. Dat moge duidelijk zijn.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 13 december 2019 om 10:30

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Thuis met oordoppen moeten slapen omdat ze beslist hebben een windmolen te plaatsen is absurd. Dat wil zeggen dat dit geluid overdag ook aanwezig is, gaan we dan een ganse dag met oordoppen rondlopen? Dan moeten ze die windmolen maar verder van je huis plaatsen.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Thuis met oordoppen moeten slapen omdat ze beslist hebben een windmolen te plaatsen is absurd. Dat wil zeggen dat dit geluid overdag ook aanwezig is, gaan we dan een ganse dag met oordoppen rondlopen? Dan moeten ze die windmolen maar verder van je huis plaatsen.
    Nee, de lichtgevoelige stresskiekens die 's nachts zenuwachtig worden, politieke haat voelen opborrelen en een tik hebben tegen een onrechtvaardig klein geluidje s'nachts in de verte, en die niet kunnen slapen zonder de raam die open staat, die mogen oordoppen insteken en verder zwijgen. Maar de meesten doen dat niet want die jagen zich niet zo op en vallen zelfs in slaap als het wasmachien, de vaatwasser of de droogkast opstaat, of als het buiten regent.

Er zijn zeker uitzonderingen te vinden van mensen die terechte en sterke argumenten hebben. Maar om daarvoor alle windmolens te weigeren, gaat te ver. Het moet geval per geval bekeken worden.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 13 december 2019 om 10:43
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 202 van 224 Eerste ... 102152192198199200201202203204205206212 ... Laatste

Regels voor berichten