iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zegt de man die hier voor het minste volledig uit zijn dak gaat

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Zegt de man die hier voor het minste volledig uit zijn dak gaat

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Neem aan dat die zelf in een passief huis woont, met meer zonnepanelen dan hij nodig heeft + warmteboiler + geothermische warmtepomp en zijn verplaatsingen te voet, fiets of OV doet of wordt case met EV die rijdt op zelf opgewekte stroom. En voor zijn voedselvoorziening elke dag restjes opkoopt alvorens lokaal geteelde producten van niet dierlijke oorsprong te kopen

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Wat is er mis mee dat vlaanderen maar voor 32% gaat als wallonie voor 55 gaat. We leven in Belgie en dan haalt belgie de doelstelling toch?

Of telt solidariteit alleen als het om vlaams geld gaat om de waalse facturen te betalen?
    Dat is inderdaad een mooie piste. Kan perfect in een deal gegoten worden tussen de NVA en de PS.

Maar dan zou de NVA wel plots moeten erkennen dat Wallonië wel degelijk een nut heeft. Dat België een meerwaarde kan betekenen. Dat die geldtransfers gerechtvaardigd zijn. En dat past niet in hun discours van verdeel-en-heers, in het bestendigen van hun vijandbeelden, ... Ik hoop dat ze zo constructief zouden zijn, maar dan stuikt hun verhaaltje in elkaar die zo makkelijk geslikt wordt door vele Vlamingen. Dus ook al zou dit in het algemeen belang zijn, het is alvast niet in het belang van de NVA-agenda en het zal wellicht dus niet gebeuren.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Dat is inderdaad een mooie piste. Kan perfect in een deal gegoten worden tussen de NVA en de PS.

Maar dan zou de NVA wel plots moeten erkennen dat Wallonië wel degelijk een nut heeft. Dat België een meerwaarde kan betekenen. Dat die geldtransfers gerechtvaardigd zijn. En dat past niet in hun discours van verdeel-en-heers, in het bestendigen van hun vijandbeelden, ... Ik hoop dat ze zo constructief zouden zijn, maar dan stuikt hun verhaaltje in elkaar die zo makkelijk geslikt wordt door vele Vlamingen. Dus ook al zou dit in het algemeen belang zijn, het is alvast niet in het belang van de NVA-agenda en het zal wellicht dus niet gebeuren.
    Of ze geven er een draai aan dat N-VA de sterke partij is de Walen dwingt om hun transfers te verdienen, terwijl de andere Vlaamse partijen ze decennia hebben laten doen.

Het is moeilijk voor N-VA om dit soort situaties te verliezen, vooral omdat het een ideologische discussie is en niks met beleid te maken heeft. En de reden waarom de andere Vlaamse partijen keer op keer verliezen, is omdat ze proberen om de ideologische discussie mee te voeren op beleidsvlak.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Neem aan dat die zelf in een passief huis woont, met meer zonnepanelen dan hij nodig heeft + warmteboiler + geothermische warmtepomp en zijn verplaatsingen te voet, fiets of OV doet of wordt case met EV die rijdt op zelf opgewekte stroom. En voor zijn voedselvoorziening elke dag restjes opkoopt alvorens lokaal geteelde producten van niet dierlijke oorsprong te kopen
    Kijk eens aan.

Van een klimaatminister, wiens full-time job het is en goed betaald wordt, om het klimaatbeleid uit te zetten? Daar verwacht men slechts een zwaar gebuisd rapport. Alles boven de x% reductie (ook al komen die inspanningen puur van burgers en bedrijven op vrijwillige basis) moeten we al toeschrijven aan het beleid van de minister en moeten we toejuichen. Want het is "niet niets", dus het is "iets", dus "ze doen inspanningen". Hulde!
    En dan zwijg ik nog over haar private situatie waar met geen woord over gerept wordt en waar blijkbaar geen enkele verwachting tegenover staat. Dat hoeft ook niet trouwens, dat ze zich maar focust op een goed beleid want dat blijkt al lastig genoeg voor haar.

Een doorsnee Vlaming/Belg/Europeaan zoals mij daarentegen? Die moet zijn mond houden. Die mag geen kritiek leveren op zijn ministers maar moet zwijgen en moet keihard deliveren. Van de doorsnee burger wordt blijkbaar een reductie verwacht van, zo blijkt uit uw bovenstaand lijstje, tegen de 100%. Als ik uw lijstje zo zie, zou ik een meervoud van mijn huidig persoonlijk kapitaal moeten investeren om de maatschappij te redden, terwijl onze klimaatminister keihard op de rem blijft staan.

Nu goed, ik weet niet waar jij dat idioot maatschappijbeeld vandaan haalt, maar zo werkt het normaal gesproken niet.

Ik wil altijd in PM uitvoerig ingaan op welke inspanningen ik persoonlijk al lever, zowel privaat als professioneel. Dus neen, ik ben niet heilig, dat heb ik ook nooit beweerd. Maar ik draag zeker mijn steentje bij. En ik wou dat een klimaatminister dit ook eens zou beginnen doen, ook al was het maar puur professioneel en niet eens privaat. Maar die wens mag blijkbaar niet uitgesproken worden.
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 11 december 2019 om 11:17
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Woord, weerwoord, verder hoeft het niet over de persoon te gaan. Ontopic.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    En hopla. Elke dag opnieuw een dikke middelvinger van onze minister:
    Minister Zuhal Demir weigert vergunning voor windturbines langs de E40

Ja, een dergelijke klimaatminister nodigt echt uit om een veelvoud van mijn persoonlijk kapitaal te investeren for the greater good. Ongelofelijk hoe je als minister de touwtjes in handen hebt om een positieve spiraal te creëren waarbij de overheid een leidende rol kan spelen om de burgers op sleeptouw te nemen, maar in realiteit exact het tegenovergestelde doet. Burgers demotiveren, burgers wijs maken dat het gerust allemaal wat minder kan en zo de negatieve spiraal naar beneden in gang zetten.
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 11 december 2019 om 11:38

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Alweer datzelfde liedje. Interpretatie zoals het u uitkomt.
    Alle gemeentes ( mét SPA burgemeester omgwtf ) geven negatief advies. 't is natuurlijk weer de stoute n-va.

Elke keer diezelfde rant, 't is al lang afgezaagd

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Ja, een dergelijke klimaatminister nodigt echt uit om een veelvoud van mijn persoonlijk kapitaal te investeren for the greater good. Ongelofelijk hoe je als minister de touwtjes in handen hebt om een positieve spiraal te creëren waarbij de overheid een leidende rol kan spelen om de burgers op sleeptouw te nemen, maar in realiteit exact het tegenovergestelde doet. De negatieve spiraal naar beneden.
    Serieus man, negatieve adviezen door elke gemeente, waarvan 3 burgemeester van CD&V en 1 van SPA. Maar het is weer de schuld van de NVA zulle...

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Serieus man, negatieve adviezen door elke gemeente, waarvan 3 burgemeester van CD&V en 1 van SPA. Maar het is weer de schuld van de NVA zulle...
    Als je dergelijke dossiers een klein beetje zou volgen, wat je duidelijk niet doet, dan zou je weten dat burgemeesters dergelijke dossiers quasi altijd negatief adviseren. Net zoals bij bouwvergunningen zijn de lijnen tussen overheid en burger daar te kort en dus het cliëntelisme te groot om de juiste beslissing te kunnen nemen. En ja, dat verwijt ik burgemeesters van alle strekkingen.

Bij een minister zou dat anders moeten liggen omdat zij wel voldoende afstand heeft om de maatschappelijke voor- en nadelen af te wegen.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik vind dit gebrekkig klimaatbeleid niet alleen onverantwoord maar ook een historische vergissing. Niet alleen puur omwille van het klimaat, maar ook omwille van gezondheidsredenen en economische redenen waarbij we de potentie uit handen geven om een leidende rol te spelen inzake duurzame technologieën/concepten/... Want NVA heeft makkelijk praten dat het gelooft in innovatie om CO2 te reduceren maar hoe ze die innovatie willen bewerkstelligen door constant op de rem te gaan staan en constant het probleem te minimaliseren ("klimaatalarmisme"), dat is toch ook opnieuw een hypocriete hersenkronkel waarvan alleen een doorwinterde gebrainwashte NVA'er die kritiekloos kan slikken volgens mij.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Ja, een dergelijke klimaatminister nodigt echt uit om een veelvoud van mijn persoonlijk kapitaal te investeren for the greater good. Ongelofelijk hoe je als minister de touwtjes in handen hebt om een positieve spiraal te creëren waarbij de overheid een leidende rol kan spelen om de burgers op sleeptouw te nemen, maar in realiteit exact het tegenovergestelde doet. Burgers demotiveren, burgers wijs maken dat het gerust allemaal wat minder kan en zo de negatieve spiraal naar beneden in gang zetten.
    Ze volgt hier toch gewoon de procedure? Er is bezwaar van alle betrokken gemeenten. Ja, dat is NIMBY, maar het is nu eenmaal de wet dat dat bezwaar best niet naast je neergelegd wordt...

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als je dergelijke dossiers een klein beetje zou volgen, wat je duidelijk niet doet, dan zou je weten dat burgemeesters dergelijke dossiers quasi altijd negatief adviseren. Net zoals bij bouwvergunningen zijn de lijnen tussen overheid en burger daar te kort en dus het cliëntelisme te groot om de juiste beslissing te kunnen nemen. En ja, dat verwijt ik burgemeesters van alle strekkingen.

Bij een minister zou dat anders moeten liggen omdat zij wel voldoende afstand heeft om de maatschappelijke voor- en nadelen af te wegen.
    Stomme vraag. Volgens die redenering, als er bezwaar komt op de milieuvergunning van een nieuwe kerncentrale van de burgemeesters en de bewoners errond. Moet de minister in het kader van de maatschappelijke voor- en nadelen dan ook de procedure en regels naast zich neerleggen en dit valideren omdat zij/hij dat nu vindt ?

Een procedure is er toch om gevolgd te worden. Als we de ministers à la tête du client gewoon laten afwijken van de procedure (onder het mom van, we zijn groen hoor, we werken voor het klimaat) dan moet dat volgens u gewoon kunnen ?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Dit weekend nog in de krant dat nieuwe windmolens voor geluidsoverlast zorgen in Desteldonk. Kan toch geen kwaad om ervoor te zorgen dat omwonenden geen last hebben ( geluid en slagschaduw)
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Allé zeg, straf. Aan de hand van 1 zin weet jij dat ik dergelijke dossiers niet volg...

Je hoeft echt niet zo uit de hoogte te doen. Ik kom nl voor mijn job veel in contact met ruimtelijke ordening en vergunningen allerhande. En ken er dus meer dan genoeg van. En ken dus ook de gangbare procedures en belemmeringen allerhande.

Maar dat doet er eigenlijk allemaal niet toe. Want de minister volgt hier gewoon de procedures. Nu past het niet in uw kraam en erger nog, is het een NVA minister.

Pagina 198 van 224 Eerste ... 98148188194195196197198199200201202208 ... Laatste

Regels voor berichten