iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Neen sorry, "but science" is geen deftig antwoord op die vraag. Dat de wetenschap het eens is dat er inspanningen moeten gedaan worden en dat het de slechte kant uitgaat, uiteraard. Dat betekent niet dat de normen die Europa aan de lidstaten wil opleggen realistisch en haalbaar zijn.
    M.a.w.: de wil is er niet. Als je zelfs nog geen voorstel doet, als je zelfs nog geen poging doet, ... en je begint al te wenen over haalbaarheid, dan wil je het niet. Precies een student die zijn boek nog niet heeft opengedaan, en al gaat wenen dat het "niet haalbaar" is. Als ik met zoiets afkwam vroeger, kreeg ik vooral een stamp onder mijn kont.

Wees dan eerlijk. Ze zijn al laf omdat ze niets doen en het wordt nog eens extra laf omdat ze niet eens durven toegeven dat ze het eigenlijk niet eens willen.

We zijn verdomme aan 4 miljard euro auto's en brandstof aan het subsidiëren en er durft iemand in dit land nog zijn bek opendoen over het feit dat "de doelstellingen niet haalbaar zijn"? Het lijkt wel de politieke stijl van deze tijd: gewoon schaamteloos de meest onnozele dingen blijven beweren, en op den duur gaan sommigen het blijkbaar nog geloven. Ga ergens anders trollen.

Neen, dat doe ik ab-so-luut nergens. Mocht ik dat echt doen, dan zou ik zeggen dat 32.6% ronduit onhaalbaar is, want als je tegen grenzen aanbotst haal je hoogstens nog wat procentpuntjes hier en daar. Quod non.

Wat niet betekent dat:
    - de opgelegde normen ineens zomaar realistisch zijn
    - 32.6% geen mooie verwezenlijking zou zijn
    En wat denk je nu eigenlijk zelf, wanneer je constateert dat de bedrijven op vrijwillige basis al meer ambitie tonen dan onze lafaards-politici die eigenlijk de bakens zouden moeten uitzetten? Ze zetten niet de bakens uit, ze houden zelfs niet gelijke tred, ze werken zelfs tegen. Het zijn vandaag de bedrijven en (sommige) burgers die de overheid vooruit moeten trekken. Ballast. Meer dan ooit tevoren nutteloze ballast. Hoe kun je dan nog jezelf (en anderen) blijven voorliegen alsof deze regering "een mooie verwezenlijking" voorop stelt. Wie houd jij eigenlijk voor de gek?

Neen, niet "zo snel mogelijk alles". De resterende procentpunten boven die 32.6%.

Het is overigens niet omdat de NVA bevoegdheden naar federaal wil trekken, dat dat ook feitelijk zo is en dat de Vlaamse regering in een compleet vacuum over Vlaanderen kan besturen. "Gek dat ik dat nog moet uitleggen".
    Wat?
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 10 december 2019 om 01:01

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    M.a.w.: de wil is er niet. Als je zelfs nog geen voorstel doet, als je zelfs nog geen poging doet, ... en je begint al te wenen over haalbaarheid, dan wil je het niet. Precies een student die zijn boek nog niet heeft opengedaan, en al gaat wenen dat het "niet haalbaar" is. Als ik met zoiets afkwam vroeger, kreeg ik vooral een stamp onder mijn kont.

Wees dan eerlijk. Ze zijn al laf omdat ze niets doen en het wordt nog eens extra laf omdat ze niet eens durven toegeven dat ze het eigenlijk niet eens willen.

We zijn verdomme aan 4 miljard euro auto's en brandstof aan het subsidiëren en er durft iemand in dit land nog zijn bek opendoen over het feit dat "de doelstellingen niet haalbaar zijn"? Het lijkt wel de politieke stijl van deze tijd: gewoon schaamteloos de meest onnozele dingen blijven beweren, en op den duur gaan sommigen het blijkbaar nog geloven. Ga ergens anders trollen.

En wat denk je nu eigenlijk zelf, wanneer je constateert dat de bedrijven op vrijwillige basis al meer ambitie tonen dan onze lafaards-politici die eigenlijk de bakens zouden moeten uitzetten? Ze zetten niet de bakens uit, ze houden zelfs niet gelijke tred, ze werken zelfs tegen. Het zijn vandaag de bedrijven en (sommige) burgers die de overheid vooruit moeten trekken. Ballast. Meer dan ooit tevoren nutteloze ballast. Hoe kun je dan nog jezelf (en anderen) blijven voorliegen alsof deze regering "een mooie verwezenlijking" voorop stelt. Wie houd jij eigenlijk voor de gek?

Wat?
    Ten eerste dat zijn geen subsidies
    Ten tweede is dat een federale bevoegdheid

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wat?
    Voor iemand die zo gefixeerd is op de N-VA, lijk je nog steeds niet 100% te snappen wat ze hier aan het doen zijn. Geen haar aan mijn hoofd dat eraan denkt dat die andere 2,4 procentpunten niet haalbaar zouden zijn met iets meer inspanning. Daar gaat het ook niet over.

Door de bal terug te kaatsen naar de federale regering (waar zo goed als zeker is dat ze er geen deel van zullen uitmaken zoals de kaarten nu liggen), kunnen ze héél makkelijk hun confederalistische agenda naar voor duwen. "Ja beste Vlamingen, wij deden de inspanning om 32,6% minder uit te stoten, maar nu krijgen we onder onze voeten van Europa omdat de federale regering niet de moed en ambitie had om met hun beleid de uitstoot over gans België een reductie van 2,4 % te geven. Confederalisme! Alles naar Vlaanderen!"

Ge hoort ze dat toch al zó zeggen in Terzake? En eigenlijk, als we eerlijk zijn: zouden ze geen gelijk hebben? Bedrijfswagens, ook zo'n stokpaardje van jou, zijn federale materie. Als ze die vergroenen, zit je ineens snel aan die 2,4%, zéker op Vlaams niveau. Welke regering heeft dan het minste ambitie, het minste politieke moed?

Overigens wil ik je er ook op wijzen dat bv. de Waalse ambitie om 55% te verminderen qua uitstoot niet wil zeggen dat ze dat effectief gaan halen hé. Nu zien we de ambitie van de regeringen, op het einde van de rit zullen we zien hoe goed ze hun huiswerk gedaan hebben.

iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    [QUOTE=M°°nblade;22177409]Kerncentrales zijn groene energie. Dus eigenlijk ben jij degene die tegen groene energie is.

Kerncentrales groene energie noemen, vindt ik nu toch wel een brug te ver. Iedereen is vandaag zo gefocust op de CO2 uitstoot dat de eigenlijke veel grotere milieuvervuilingsproblemen in een hoekje teruggedrongen worden. Een groot probleem voor de kerncentrales is nog steeds het radioactieve afval die ermee gepaard gaat. Zware gevolgen ook bij een incident (Tsjernobyl, Fukushima, ...) Jammer genoeg zijn dit blijkbaar geen problemen meer van deze tijd en is iedereen zo in de ban van de CO2 impact, dat de kankerverwekkende vervuillingen in het niets vervallen. De enige echte oplossing om tot minder CO2 te komen is het halveren van de wereldbevolking. Dit heeft voor gevolg uiteraard dat we moeten afstappen van een puur kapitalisme (groei economie) dat enkel in stand kan gehouden worden door steeds meer "consumenten" op de wereld te zetten. Maatregelen zoals 100km/h rijden op de Brusselse ring zullen noch voor het klimaat, noch voor het milieu een significante impact hebben.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Uranium opstoken met radioactief afval ipv co2 afval als gevolg, noem ik nu ook niet groene energie. Trouwens het uranium geraakt ook op he. Dus dat is zeker geen groene of hernieuwbare energie.
    Dell Latitude E6500 - 4GB RAM - EVO 250GB - Core 2 Duo T9600 - Samsung 27'' 1080p

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cantharides Bekijk bericht

Kerncentrales groene energie noemen, vindt ik nu toch wel een brug te ver. Iedereen is vandaag zo gefocust op de CO2 uitstoot dat de eigenlijke veel grotere milieuvervuilingsproblemen in een hoekje teruggedrongen worden. Een groot probleem voor de kerncentrales is nog steeds het radioactieve afval die ermee gepaard gaat. Zware gevolgen ook bij een incident (Tsjernobyl, Fukushima, ...) Jammer genoeg zijn dit blijkbaar geen problemen meer van deze tijd en is iedereen zo in de ban van de CO2 impact, dat de kankerverwekkende vervuillingen in het niets vervallen. De enige echte oplossing om tot minder CO2 te komen is het halveren van de wereldbevolking. Dit heeft voor gevolg uiteraard dat we moeten afstappen van een puur kapitalisme (groei economie) dat enkel in stand kan gehouden worden door steeds meer "consumenten" op de wereld te zetten. Maatregelen zoals 100km/h rijden op de Brusselse ring zullen noch voor het klimaat, noch voor het milieu een significante impact hebben.
    Top idee, laten we vlug de helft afknallen, zolang ik maar bij de helft zit die mag blijven.

En volgens mij ligt het aantal doden bij fossiele brandstoffen veel hoger dan bij kernenergie dus vanwaar die zogezegde kankerverwekkende vervuillingen waarbij de resr verbleekt.
    Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door nestorius; 10 december 2019 om 23:07

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Maar van waar haal jij "geen poging"? We spreken over een reductie van 32.6%. Om de één of andere bizarre reden staat 32.6% voor jou gelijk aan 0%, want een reductie van 32.6% is blijkbaar gelijk aan "niets doen", "wenen", "geen poging doen", etc.

Stroman. Niemand zegt dat de doelstellingen niet haalbaar zijn, maar blijkbaar mag kritisch de vraag stellen ook niet. Neen, de wetenschap heeft een getal berekend en dan mag je niet vragen of dat voor alle lidstaten zomaar haalbaar is. Gewoon geloven en slikken want "de wetenschap heeft het bepaald yo". JAWOHL MEIN HERR. Allez, tot het niet in je kraam past natuurlijk, dan mag je weer wel kritisch zijn. He mac-bc? Want tjaaaa, dat wordt hierboven ook al aangehaald maar daar reageren we dan toevallig niet op he? Voor de rest zijn we natuurlijk he-le-maal consequent.
    Daarnaast wil het ook niet zeggen dat eender welk getal van bovenaf wordt opgelegd realistisch is enkel en alleen omdat "we nu auto's en brandstof subsidiëren".

Ga ergens anders je drogredeneringen en je demagogie tentoonspreiden.

32.6% is een serieuze vermindering. Hoe kan jij jezelf voorliegen dat dat "niets" is? Wie houd jij eigenlijk voor de gek?

Wat?
    Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Je argumenteert dat de NVA bevoegdheden naar Vlaanderen wil trekken. Sure, alleen ZIJN niet alle bevoegdheden naar Vlaanderen getrokken en moet er op federaal niveau ook nog wel één en ander gedaan worden. Om de analogie naar de werkvloer door te trekken: je mag als manager dan wel een aantal bevoegdheden hebben en nog meer bevoegdheden WILLEN hebben, dat wil niet zeggen dat je ineens ALLE beslissingsbevoegdheden hebt op alle niveaus. En om wijzigingen door te voeren die boven je beslissingsbevoegdheid gaan zal je dan toch echt nog naar boven moeten kijken.
    Laatst gewijzigd door eniac; 10 december 2019 om 23:33

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    En als je het van mij niet gelooft:

De Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen heeft berekend:
    Gebrek aan klimaatambitie kost Vlaanderen 433 miljoen euro

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Of je kan blijven liegen dat de Vlaamse klimaatplannen "ambitieus" zijn en dat de Europese doelstellingen "niet haalbaar" zijn zonder ook maar een poging te ondernemen...
    Of je kan gewoon stoppen met neuten en de handen uit de mouwen steken:

Gent krijgt prestigieuze klimaatprijs van Verenigde Naties

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Ten eerste dat zijn geen subsidies
    Ten tweede is dat een federale bevoegdheid
    Ten eerste zijn dat uiteraard wél subsidies, zoals ook onafhankelijke experts beweren.
    Ten tweede is dat inderdaad een federale bevoegdheid, waar de Vlaamse burger van meeprofiteert. En dat was mijn punt: dat er van de Vlaamse burger nog geen hol gevraagd wordt qua klimaatinspanningen terwijl er nu reeds geweend wordt dat het allemaal "niet realistisch" zou zijn.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    En dat was mijn punt: dat er van de Vlaamse burger nog geen hol gevraagd wordt qua klimaatinspanningen
    Haja, in de wereld van mac-bc waar 32.6 exact gelijk is aan 0.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Maar van waar haal jij "geen poging"? We spreken over een reductie van 32.6%. Om de één of andere bizarre reden staat 32.6% voor jou gelijk aan 0%, want een reductie van 32.6% is blijkbaar gelijk aan "niets doen", "wenen", "geen poging doen", etc.
    Heb ik dat niet exact in de vorige post naar u mooi uitgelegd? Waarom probeer je dat te negeren?

Er is veel meer nodig om het tij te doen keren. Alles wat eronder zit is gebuisd. En in het geval van de Vlaamse Regering is het zelfs zwaar gebuisd.

Stroman. Niemand zegt dat de doelstellingen niet haalbaar zijn, maar blijkbaar mag kritisch de vraag stellen ook niet. Neen, de wetenschap heeft een getal berekend en dan mag je niet vragen of dat voor alle lidstaten zomaar haalbaar is. Gewoon geloven en slikken want "de wetenschap heeft het bepaald yo". JAWOHL MEIN HERR. Allez, tot het niet in je kraam past natuurlijk, dan mag je weer wel kritisch zijn. He mac-bc? Want tjaaaa, dat wordt hierboven ook al aangehaald maar daar reageren we dan toevallig niet op he? Voor de rest zijn we natuurlijk he-le-maal consequent.
    Daarnaast wil het ook niet zeggen dat eender welk getal van bovenaf wordt opgelegd realistisch is enkel en alleen omdat "we nu auto's en brandstof subsidiëren".

Ga ergens anders je drogredeneringen en je demagogie tentoonspreiden.
    Wat is uw probleem eigenlijk met de harde feiten van de wetenschap? Ga jij ook altijd spontaan nazi-duits spreken tegen mensen die u de tweede wet van Newton proberen uitleggen? Pas op, ik vervloek ook telkens de wetten van de fysica wanneer ik op mijn muil vlieg, maar daarom probeer ik het nog niet te ontkennen. Groot verschil.

Wie zegt trouwens dat je niet meer kritisch mag zijn? Wees maar kritisch, ik kan niet wachten. Ik kan bijvoorbeeld niet wachten op uw eerste rapport die stelt dat het met 32.6% reductie ook wel zal lukken. Maar dat kun je niet. Uw "mag men niet meer kritisch zijn misschien" is gewoon een lekker makkelijke en typisch alt-right manier om vooral de status quo opnieuw te behouden. Alles af te remmen. Proberen twijfel te zaaien bij goedgelovigen.

Dus kom maar op met uw gefundeerde kritiek.

32.6% is een serieuze vermindering. Hoe kan jij jezelf voorliegen dat dat "niets" is? Wie houd jij eigenlijk voor de gek?
    Je legt uw lat verkeerd. Jij doet alsof je vroeger fier mocht thuiskomen met een rapport van 40% want dat is toch al een "serieuze prestatie". Applaus hoor zoonlief. Proficiat jongen.

Alleen jammer dat 40% niet genoeg is om te slagen. Zo is ook een reductie van 32.6% absoluut niet genoeg om de noodzakelijke doelstellingen te halen. Sorry dat ik u de waarheid moet vertellen maar het is gewoonweg niet genoeg. Snap je dat concept, wel iets doen maar toch niet genoeg doen?

In uw redenering zouden we ook al blij moeten zijn met 25% reductie. Met alle inspanningen die de burgers en bedrijven sowieso al vrijwillig doen tegenwoordig, zou je als overheid nog mogen auto's subsidiëren op steenkool, je zou nog steeds 25% reductie halen.
    Wellicht sta jij dan ook weer te applaudisseren voor deze regering.

Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Je argumenteert dat de NVA bevoegdheden naar Vlaanderen wil trekken. Sure, alleen ZIJN niet alle bevoegdheden naar Vlaanderen getrokken en moet er op federaal niveau ook nog wel één en ander gedaan worden. Om de analogie naar de werkvloer door te trekken: je mag als manager dan wel een aantal bevoegdheden hebben en nog meer bevoegdheden WILLEN hebben, dat wil niet zeggen dat je ineens ALLE beslissingsbevoegdheden hebt op alle niveaus. En om wijzigingen door te voeren die boven je beslissingsbevoegdheid gaan zal je dan toch echt nog naar boven moeten kijken.
    Ah juist ja, de NVA zal het vast vergeten zijn om het zelf uit te voeren toen ze de beslissingsbevoegdheid hadden. En nu is het plots in hun gedacht geschoten, nét op het moment dat ze er zelf niets meer kunnen aan doen. Jammer zeg! Ze hadden het nochtans zo graag zelf gedaan, die vergroening van het wagenpark. Dat is overduidelijk.

Nogmaals, zich alvast rijk rekenen met innovaties die nog moeten uitgevonden worden, zich alvast rijk rekenen met inspanningen van anderen die hopelijk ooit zullen gebeuren, ... de NVA gedraagt zich exact hetzelfde als de PS en de vakbonden in het pensioen, - en uitkeringendebat. Exact hetzelfde. Ik heb vroeger nog op de NVA gestemd omdat ze dat soort PS-beleid hekelden. Nu verlaten ze de federale regering met een gat in de begroting van 12 miljard en rekenen ze zich rijk in het klimaatdebat op een manier waar de gemiddelde PS'er jaloers zou op worden.

Maar goed, dat was allemaal maar om te lachen blijkbaar. Hun verdeel-en-heers strategie slaat beter aan, dat verkoopt als zoete broodjes. En als ze morgen stemmen kunnen sprokkelen door te beweren dat de Aarde plat is, dan gaan ze steevast beweren dat de Aarde plat is. En dat zal dan de schuld zijn van de "passieve" Walen, de groene "bobo's" en de postjespakkers van een liberalen, ... terwijl ze zelf constructief zijn.
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 11 december 2019 om 02:54

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wat is er mis mee dat vlaanderen maar voor 32% gaat als wallonie voor 55 gaat. We leven in Belgie en dan haalt belgie de doelstelling toch?

Of telt solidariteit alleen als het om vlaams geld gaat om de waalse facturen te betalen?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ten eerste zijn dat uiteraard wél subsidies, zoals ook onafhankelijke experts beweren.
    Ten tweede is dat inderdaad een federale bevoegdheid, waar de Vlaamse burger van meeprofiteert. En dat was mijn punt: dat er van de Vlaamse burger nog geen hol gevraagd wordt qua klimaatinspanningen terwijl er nu reeds geweend wordt dat het allemaal "niet realistisch" zou zijn.
    I rest my case

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Wat is er mis mee dat vlaanderen maar voor 32% gaat als wallonie voor 55 gaat. We leven in Belgie en dan haalt belgie de doelstelling toch?

Of telt solidariteit alleen als het om vlaams geld gaat om de waalse facturen te betalen?
    En in Wallonië moeten ze gewoon nog wat staken om een deel ervan al te behalen

Pagina 197 van 224 Eerste ... 97147187193194195196197198199200201207 ... Laatste

Regels voor berichten