jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat meende ik op te maken uit de discussie over het Mobiliteitsbudget van Groen bij de verkiezingen, en onlangs nog bij de discussie over de startnota van Magnette:
    https://www.9lives.be/forum/politiek...l#post22169859

"De realiteit zal eerder zijn dat meer en meer bedrijven gaat kijken als ze niet 100 km verderop kunnen gaan zitten, nl. over de grens.
    Resultaat: Weg alle inkomsten en meer extra uitgaven, zoals uitkeringen."

Maar als ik dat verkeerd heb begrepen, dan is dat uiteraard zo. Ik neem aan dat jij beter weet waar je tegen bent dan ik
    Het is sowieso een voorstel dat helemaal in lijn ligt van de (mogelijke) paarsgroene regering, behalve de kernuitstap niet totaal doorvoeren in 2025.
    Maar het gaat daar over het afnemen van de salariswagen en bedrijven op kosten jagen omdat ze mensen meer brutoloon moeten gaan uitkeren. En daar denk ik inderdaad van dat grote bedrijven wel eens 100km verder kunnen gaan kijken. Voorbeelden genoeg in de brexit saga dat grote bedrijven in een handomdraai naar een ander land verhuizen.

Maar dat is toch iets heel anders dan zeggen dat de salariswagen behouden blijft, alleen moet het een elektrische variant worden.

Maar het is ook een feit dat de energiekrapte al 2-3 jaar een feit is. Dus als iedereen dan elektrisch gaat "tanken", dan is er gewoon niet genoeg stroom. En kerncentrales zijn gewoon de beste optie op korte termijn. Of ga je liever bruine stroom kopen in Duitsland dan?

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Ik wil nu niet de zaag uithangen want in wezen kan niemand er iets op tegen hebben om het wagenpark te vergroenen maar door te doen alsof een milieubeleid van niemand een inspanning zal vragen, is de mensen voorliegen. En dit voorliegen zal altijd gepaard gaan met afgewentelde kosten, hetzij op bedrijven, hetzij op de volgende generaties.
    Lijkt mij dan toch al een begin:
    Onder het motto “de vervuiler betaalt”, pleiten de Vlaamse ingenieurs verder ook voor een CO2-taks op alle fossiele brandstoffen (olie, steenkool en bruinkool). In de industrie bestaat al een soort CO2-taks, maar ook particulieren zouden die moeten betalen. “Dit creëert een geleidelijk en krachtig signaal waardoor het energiegebruik in alle sectoren zal dalen.” De experts denken daarbij vooral aan brandstoffen die gebruikt worden in voertuigen, en niet zozeer die van de woningen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    20 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Maar het gaat daar over het afnemen van de salariswagen en bedrijven op kosten jagen omdat ze mensen meer brutoloon moeten gaan uitkeren. En daar denk ik inderdaad van dat grote bedrijven wel eens 100km verder kunnen gaan kijken. Voorbeelden genoeg in de brexit saga dat grote bedrijven in een handomdraai naar een ander land verhuizen.

Maar dat is toch iets heel anders dan zeggen dat de salariswagen behouden blijft, alleen moet het een elektrische variant worden.

Maar het is ook een feit dat de energiekrapte al 2-3 jaar een feit is. Dus als iedereen dan elektrisch gaat "tanken", dan is er gewoon niet genoeg stroom. En kerncentrales zijn gewoon de beste optie. Of ga je liever bruine stroom kopen in Duitsland dan?
    lemme fix that for you
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Wat lees ik net:
    Mark Rutte zegt in een interview het volgende:
    OVEN (BNR)
    Meneer Rutte, even over de klimaattop. De COP25, aanstaande maandag, hè, geloof ik?

RUTTE
    Ja, in Madrid.

BOVEN
    Gaat u daar met de trein heen?

RUTTE
    Nee, ik ga vliegen. De treinen rijden op steenkool en ik ga dan vliegen. Dat is ook niet goed, maar goed. Je moet wat, hè.
    Geen grap, een man die een toespraak geeft op een klimaattop, denkt dat treinen op steenkool rijden.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Losstaand van het feit of je pro of contra kerncentrales bent op lange termijn, is het echt ronduit naïef om te denken dat we er tegen 2025 in slagen om alle energie van onze kerncentrales op te vangen met hernieuwbare energie. Punt. Je kan dat jammer vinden of daar het probleem niet van in zien, maar ik heb nog geen enkel realistisch plan gezien dat dit tegenspreekt.

Het enige dat ik oprecht jammer vind, is dat als zelfs een neutrale wetenschapper pleit voor het langer openhouden van sommige kerncentrales, er weer direct wordt gegooid met begrippen zoals "populisme" en "verantwoordelijkheid afschuiven op de volgende generatie" (die overigens een stuk populistischer bekken dan wat in dat artikel gezegd wordt, maar dat terzijde). En dan te denken dat zelf in dat summier artikeltje toch een keer of 3 wordt benadrukt dat het enkel is om tijd te rekken zodat we net die energie kunnen opvangen met duurzamere middelen. Het is dus geen kwestie van "we laten de kerncentrales open want het gaat niet anders", maar "we laten ze langer open want het gaat nu niet anders."
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Wat lees ik net:
    Mark Rutte zegt in een interview het volgende:

Geen grap, een man die een toespraak geeft op een klimaattop, denkt dat treinen op steenkool rijden.
    ik dacht dat je aan het lachen was

https://www.rijksoverheid.nl/documen...-november-2019

Niet dus.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Technisch gezien is dat deels correct, zolang een deel van de europese elektriciteitsvoorziening op steenkool gebaseerd is...

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Technisch gezien is dat deels correct, zolang een deel van de europese elektriciteitsvoorziening op steenkool gebaseerd is...
    Als ik op mijn examens technisch gezien deels correct was, was ik ook gebuisd.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Dan vliegt een vliegtuig ook op ruwe olie .

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dan vliegt een vliegtuig ook op ruwe olie .
    technisch gezien op dinosauriërs dan.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    technisch gezien op dinosauriërs dan.
    Eigenlijk op planten, boom, greenwashed!
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Dus ingenieurs en bepaalde klimaatexperten hebben ook geen goeie ideeen. Kan jij ons dan eens vertellen wat we moeten doen o grote messias?
    Ik ga sommige mensen hier toch nooit echt kunnen doorgronden.
    Tijdens de klimaatmars en de verkiezingen:
    - klimaatcrisis is urgent
    - luister niet naar ons maar naar de klimaatexperten

En als de klimaatexperten dan een kortetermijnsoplossing aanhalen dat ons niet aanstaat gaan we 'populisme' roepen.

Ik dacht dat al die discussies in het verleden al duidelijk gemaakt hadden dat we zonder kernenergie de klimaatdoelstellingen nooit zullen halen?
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Ik ga sommige mensen hier toch nooit echt kunnen doorgronden.
    Tijdens de klimaatmars en de verkiezingen:
    - klimaatcrisis is urgent
    - luister niet naar ons maar naar de klimaatexperten

En als de klimaatexperten dan een kortetermijnsoplossing aanhalen dat ons niet aanstaat gaan we 'populisme' roepen.

Ik dacht dat al die discussies in het verleden al duidelijk gemaakt hadden dat we zonder kernenergie de klimaatdoelstellingen nooit zullen halen?
    Als je het langer openhouden van de kerncentrales niet 100% koppelt aan hun eigen uitfasering, dan zeg je eigenlijk gewoon dat je tegen groene energie bent. En tegen een betrouwbaar energiebeleid.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Een "fatsoenlijk" voorstel. Lees: Een lekker populistisch voorstel die opnieuw alle kosten afwentelt op de anderen en toekomstige generaties zodat de regering zich niet onpopulair hoeft te maken bij de burgers hier en nu:
    - "Joepie, iedereen elektrisch!". Wie zal dat betalen? -> "Joepie, op kosten van de bedrijven!". Ik wil de reactie van de bedrijven hier nog wel eens op zien eerlijk gezegd. En de gratis brandstof wordt dan vervangen door gratis elektrische energie waarschijnlijk? Mja, het is al een verbetering maar excuseer dat dit nog steeds van een enorme onnozelheid getuigt in tijden waarin ingenieurs elektrische systemen ontwerpen voor efficiëntiewinsten twee cijfers na de komma. De boodschap is blijkbaar nog steeds niet doorgedrongen. Nog steeds te weinig ingenieurs in de politiek, nog steeds teveel onwetende populistjes.
    - Kerncentrales langer openhouden, op zeer korte termijn uiteraard het goedkoopst en opnieuw geen enkel plan om de hoogstnodzakelijke transitie in te zetten. Joepie, quasi gratis extra stroom! En binnen 10 jaar wordt het probleem nog prangender want de kerncentrales nog ouder en nog steeds geen enkele politicus die verder heeft gedacht dan zijn eigen ambtstermijn. En het nucleair afval die intussen wordt geproduceerd? Afwentelen op de volgende generaties die handel.

Ik wil nu niet de zaag uithangen want in wezen kan niemand er iets op tegen hebben om het wagenpark te vergroenen maar door te doen alsof een milieubeleid van niemand een inspanning zal vragen, is de mensen voorliegen. En dit voorliegen zal altijd gepaard gaan met afgewentelde kosten, hetzij op bedrijven, hetzij op de volgende generaties.

Waar is het breder plan? Waar zijn de lange termijndoelstellingen? Welk principe schuilt er achter? Of zijn dit gewoon losse flodders na jarenlange afbraakpolitiek inzake milieubeleid?
    Ik was alweer te optimistisch. Te positief. Te naïef, misschien. Of de NVA is weer te teleurstellend. Te zwak. Te populistisch.

Blijkbaar is het enige wat Zuhal "PlanePooling" Demir gezegd heeft, is het feit dat iemand anders ervoor moet zorgen dat alle salariswagens elektrisch moeten worden. Het is namelijk federale bevoegdheid. Toevallig zeg. Dus al jaren breekt de NVA alles af wat ook maar iets met milieu en klimaat te maken heeft, dan denk je dat ze eindelijk iets zullen doen voor het milieu, dan blijkt dat ze gewoon een ander in het gat steken omdat ze zelf te tam en populistisch zijn. :')

Schitterend, dat cynisme. Zo gaan we er geraken.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik was alweer te optimistisch. Te positief. Te naïef, misschien. Of de NVA is weer te teleurstellend. Te zwak. Te populistisch.

Blijkbaar is het enige wat Zuhal "PlanePooling" Demir gezegd heeft, is het feit dat iemand anders ervoor moet zorgen dat alle salariswagens elektrisch moeten worden. Het is namelijk federale bevoegdheid. Toevallig zeg. Dus al jaren breekt de NVA alles af wat ook maar iets met milieu en klimaat te maken heeft, dan denk je dat ze eindelijk iets zullen doen voor het milieu, dan blijkt dat ze gewoon een ander in het gat steken omdat ze zelf te tam en populistisch zijn. :')

Schitterend, dat cynisme. Zo gaan we er geraken.
    Ze heeft wel gelijk, aangezien Magnette dat op de federale agenda heeft staan...

Pagina 193 van 224 Eerste ... 93143183189190191192193194195196197203 ... Laatste

Regels voor berichten