iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zie je toch veel. Deze ochtend bijvoorbeeld op de radio, er is sinds 2016 een regeling waar werknemers verlofdagen kunnen overdragen aan een ander. Dat is sinds die invoering nog niet gebeurt, nergens, bij niemand, en dan concludeert men dat we egoistisch zijn als Belg? Soit, hoe een politieker iets kan verzinnen en doorvoeren zonder ook maar enig draagvlak...
    Jij hoort blijkbaar andere radio dan ik.

Het moet van de bedrjven zelf uitkomen, het moet in CAO's worden vastgelegd.
    Dus neen de conclusie is niet dat wij egoïstisch is.

En mijn punt met de wereldvreemde experts is dat we toch rekening moeten houden met hun mening.
    We gaan toch niet verder buikgevoelpolitiek blijven voeren?

Dat het soms ver gaat hun voorstellen wil ik geloven maar op hun vakgebied is het meestal wel de juiste oplossing.

Dat het gevoelig ligt bij de bevolking kan ik begrijpen.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Dat was niet mijn conclusie, wel die van diegene die het nieuws las op de radio, en het was ook niet echt haar eigen conclusie, maar die van het onderzoek waarin het kaderde..

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Dat was niet mijn conclusie, wel die van diegene die het nieuws las op de radio, en het was ook niet echt haar eigen conclusie, maar die van het onderzoek waarin het kaderde..
    dan is het zeer rare conclusie want SDWorx zei dat het initiatief vanuit de bedrijven moest komen en niet individueel van de werknemers

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    jah wereldvreemde experts is wel beetje tegenstrijdig neen?

Als expert zou je denken dat ze onderzoek doen hoe het nu is en hoe het optimaal is. Ze kunnen dan niet wereldvreemd zijn.
    Het is niet omdat het niet past in jouw visie dat het wereldvreemd is.
    Je kan binnen je eigen onderzoeksdomein perfect optimale modellen uitwerken die gewoon niet passen in waar we als samenleving ooit naartoe willen gaan. Een model opstellen vereist een diepte-inzicht. Een maatschappij begrijpen vereist een overzicht.
    Daarom dat onderzoek steeds meer multidisciplinair gevoerd wordt. Je moet experten uit alle betrokken domeinen bij elkaar zetten.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Je kan binnen je eigen onderzoeksdomein perfect optimale modellen uitwerken die gewoon niet passen in waar we als samenleving ooit naartoe willen gaan. Een model opstellen vereist een diepte-inzicht. Een maatschappij begrijpen vereist een overzicht.
    Daarom dat onderzoek steeds meer multidisciplinair gevoerd wordt. Je moet experten uit alle betrokken domeinen bij elkaar zetten.
    Dit dus.

Je kan perfect 100 modellen uitwerken om ons verkeersprobleem op te lossen, maar uiteindelijk zal de maatschappelijke realiteit de keuze serieus beperken. De meeste experts hebben niet voldoende breed overzicht op de gehele problematiek.

iTrader
    0
    Ik heb me de laatste tijd vaak afgevraagd hoe de NVA van een vrij groene partij (zie ook hun VU-verleden) veranderd is in de klimaat-negationistische partij van vandaag. Ik heb er nog geen antwoord op gevonden. Apache is voorlopig de enige die met een (plausibele?) verklaring afkomt waarom ze die bocht zouden kunnen gemaakt hebben.

Ik weet dat Apache wel eens beschuldigd wordt van een linkse insteek, maar als iemand anders een betere verklaring denkt te weten, dan sta ik daar zeker voor open. Shoot!
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 23 mei 2019 om 12:01

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je vind er geen antwoord op omdat de NVA helemaal geen klimaat-negationistische partij is. Zelfs Dedecker (die niet eens NVA'er is maar onafhankelijke) durft dat niet meer te zeggen.

Maar dat is natuurlijk niet wat internetwarrior choremorie Tom Cochez als gekende afgedankt DeMorgen journalist wil horen.
    Typisch Apach. Eerst wat fake news en schandeelsfeer artikels rondstrooien en achteraf uithuilen dat ze door de grote stoute NVA doodgeknepen worden wanneer ze daarvoor dan veroordeeld worden voor 350.000€ .
    Zo'n beetje met de grote jongens willen vechten en dan het slachtoffer uithangen als je een blauw oog opgelopen hebt. Apache, waar betaalde linkse oppositievoering heerst.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Je vind er geen antwoord op omdat de NVA helemaal geen klimaat-negationistische partij is. Zelfs Dedecker (die niet eens NVA'er is maar onafhankelijke) durft dat niet meer te zeggen.
    Je zit nog in de ontkenningsfase zie ik. De ontkenning van de klimaatontkenning als het ware. Laat ons even hun track record erbij nemen:
    - Betonstop, afgevoerd
    - Statiegeld op PET-flessen, afgevoerd
    - Rekeningrijden, afgevoerd
    - Het halen van de zelf-opgelegde (!) doelstellingen voor 2020 is quasi onmogelijk geworden
    - Naar een klimaatdebat stuurt de NVA consequent Anneleen Van Bossuyt, wat op zich al een serieus teken aan de wand is van hoe serieus ze dat thema nemen: niet.
    - ...

En nu hoor je in de campagne Geert Bourgeois (ooit iemand met een relatief groene insteek) zeggen dat een betonstop eigenlijk betekent dat 90% van de huizen in Vlaanderen moeten afgebroken worden... Hoe verzin je zoiets?! Zouden ze het volk misschien bang willen maken om de status quo te bepleiten? Het zal toch niet waar zijn.

Kijk, als je met dergelijke praat en dergelijk belabberd track record afkomt, dan ben je de facto een klimaat-negationistische partij. Alleen nog jammer van die "vervelende" wetenschappelijke consensus die hen in de weg staat, anders zouden ze het ook effectief durven uitspreken. Nu beperken ze zich tot verwarring zaaien, stokken in de wielen steken, afremmen en de status quo bepleiten. Subtiel, dat wel. Maar ik ben niet achterlijk.

Maar dat is natuurlijk niet wat internetwarrior choremorie Tom Cochez als gekende afgedankt DeMorgen journalist wil horen.
    Typisch Apach. Eerst wat fake news en schandeelsfeer artikels rondstrooien en achteraf uithuilen dat ze door de grote stoute NVA doodgeknepen worden wanneer ze daarvoor dan veroordeeld worden voor 350.000€ .
    Zo'n beetje met de grote jongens willen vechten en dan het slachtoffer uithangen als je een blauw oog opgelopen hebt. Apache, waar betaalde linkse oppositievoering heerst.
    Oh kijk, je doet weer de truc zoals met de klimaatwetenschappers, Anuna, Greta, Kristof Calvo en anderen die niet in uw kraam passen: aanvallen op de man zodat je het niet over de inhoud moet hebben. Origineel.

Overigens zou het van meer geloofwaardigheid getuigen om te vechten met argumenten i.p.v. juridische veldslagen te voeren met het belastingsgeld van hun overgesubsidieerde partij in een poging om kritische onderzoeksjournalisten, die zelf hun middelen bij elkaar moeten schrapen, financieel onderuit te halen.

Je gebruikt inderdaad de correcte vergelijking: David met eigen middelen tegen het machtige, met belastingsgeld overgesubsidieerde partij-apparaat van de NVA. Maar in tegenstelling tot jou loop ik niet warm van dat soort oneerlijke gevechten tegen machtige politieke partijen. Ik heb het niet zo voor al te machtige partij-apparaten, die bijna Chinees-Communistische insteek is niet aan mij besteed.
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 23 mei 2019 om 13:34

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Je zit nog in de ontkenningsfase zie ik. De ontkenning van de klimaatontkenning als het ware. Laat ons even hun track record erbij nemen:
    - Betonstop, afgevoerd
    - Het halen van de zelf-opgelegde (!) doelstellingen voor 2020 is quasi onmogelijk geworden
    - Naar een klimaatdebat stuurt de NVA consequent Anneleen Van Bossuyt, wat op zich al een serieus teken aan de wand is van hoe serieus ze dat thema nemen: niet.
    - ...

En nu hoor je in de campagne Geert Bourgeois (ooit iemand met een relatief groene insteek) zeggen dat een betonstop eigenlijk betekent dat 90% van de huizen in Vlaanderen moeten afgebroken worden... Hoe verzin je zoiets?! Zouden ze het volk misschien bang willen maken om de status quo te bepleiten? Het zal toch niet waar zijn.

Kijk, als je met dergelijke praat en dergelijk belabberd track record afkomt, dan ben je de facto een klimaat-negationistische partij. Alleen nog jammer van die "vervelende" wetenschappelijke consensus die hen in de weg staat, anders zouden ze het ook effectief durven uitspreken. Nu beperken ze zich tot verwarring zaaien, stokken in de wielen steken, afremmen en de status quo bepleiten. Subtiel, dat wel. Maar ik ben niet achterlijk.

Oh kijk, je doet weer de truc zoals met de klimaatwetenschappers, Anuna, Greta en Kristof Calvo: aanvallen op de man zodat je het niet over de inhoud moet hebben. Origineel.

Overigens zou het van meer geloofwaardigheid getuigen om te vechten met argumenten i.p.v. met juridische veldslagen in een poging om kritische onderzoeksjournalisten financieel onderuit te halen met het belastingsgeld van hun overgesubsidieerde partij.
    Al die punten verdwijnen in het niks als je je begint te realiseren dat het feit dat ze de enige zijn met een geloofwaardig kernenergie-verhaal. Dat alleen heeft veel meer impact op het klimaat dan wat jij hier aanhaalt.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    158 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    - Betonstop, afgevoerd
    - Naar een klimaatdebat stuurt de NVA consequent Anneleen Van Bossuyt, wat op zich al een serieus teken aan de wand is van hoe serieus ze dat thema nemen: niet..
    Waarom haal je nou afgevoerde halfbakken "oplossingen" aan om te spreken over klimaatontkenners, en niet de mening over of erkenning van de eigenlijke problemen? Dat is zaken door elkaar halen.

Ik heb die gelekte voorstellen over rekeningrijden bijvoorbeeld uitgerekend en ik vind dat een uiterst slecht voorstel, dus ik vind het goed dat het er in die vorm niet komt terwijl ik toch het probleem erken en rekeningrijden zou goedkeuren in een andere vorm. Zelfde voor betonstop. Ben ik dan een klimaatontkenner of wil ik gewoon een ander beleid om die problemen die erkend worden op te lossen, dat zijn simpelweg twee verschillende dingen.

iTrader
    0
    mac-bc, vertel jij mij eens als groene hoe groen het volgende gaat betalen en wie daar moet voor opdraaien, specifiek:

- Verlagen van loonlast
    - Kerncentrales sluiten en investeren in groene alternatieven
    - Investeren in openbaar vervoer
    - Laagste lonen & pensioen omhoog
    - Pensioen leeftijd omlaag of stabiel houden met het zicht op de vergrijzing
    - Verlagen van electriciteitsfactuur
    - Kinderbijslag verhogen
    - Mobiliteitsbudget voor iedereen

Alles met rekeningrijden?

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Waarom haal je nou afgevoerde halfbakken "oplossingen" aan om te spreken over klimaatontkenners, en niet de mening over of erkenning van de eigenlijke problemen? Dat is zaken door elkaar halen.

Ik heb die gelekte voorstellen over rekeningrijden bijvoorbeeld uitgerekend en ik vind dat een uiterst slecht voorstel, dus ik vind het goed dat het er in die vorm niet komt terwijl ik toch het probleem erken en rekeningrijden zou goedkeuren in een andere vorm. Zelfde voor betonstop. Ben ik dan een klimaatontkenner of wil ik gewoon een ander beleid om die problemen die erkend worden op te lossen, dat zijn simpelweg twee verschillende dingen.
    Het is op elk gebied alles op een hoop gooien, zowel ideologisch als wetenschappelijk. Klimaatontkenning en dan met statiegeld op PET-flessen afkomen, vervuiling door wegwerpplastics is een echt probleem, maar het is wel iets anders dan de opwarming van de aarde. De betonstop ook, tenzij je letterlijk bedoelt dat we nu minder beton gaan gebruiken (want dat stoot hopen CO2 uit), maar de mensen zullen ergens moeten wonen. Als je zuiver naar broeikasgassen kijkt zouden we beter allemaal weer een diesel aanschaffen, want dan vergiftigen we onszelf gewoon locaal, maar dat is minder erg voor het klimaat.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingCunta Bekijk bericht
    mac-bc, vertel jij mij eens als groene hoe groen het volgende gaat betalen en wie daar moet voor opdraaien, specifiek:

- Verlagen van loonlast
    - Kerncentrales sluiten en investeren in groene alternatieven
    - Investeren in openbaar vervoer
    - Laagste lonen & pensioen omhoog
    - Pensioen leeftijd omlaag of stabiel houden met het zicht op de vergrijzing
    - Verlagen van electriciteitsfactuur
    - Kinderbijslag verhogen
    - Mobiliteitsbudget voor iedereen

Alles met rekeningrijden?
    Ze rekenen op 2,5 miljard euro op het beter innen van belastingen.

Groen behoort tot de zeldzame partijen die voorstellen hebben voorgelegd die elkaar financieel in evenwicht houden. Dat lukt omdat de groenen op 13 miljard euro extra inkomsten uit belastingen rekenen. Bedrijven waar veel werknemers ziek blijken te zijn, moeten bijvoorbeeld een ‘solidariteitsbijdrage’ van 1,7 miljard euro betalen.

Voor werknemers die met een salariswagen rijden, stijgen de belastingen met 3 miljard extra. Daar komt nog eens 2,4 miljard uit de kilometerheffing bovenop, 2,6 miljard uit een koolstofheffing, een half miljard duurdere uit diesel voor landbouwers en machines, een half miljard uit een vliegtuigtaks én 2,5 miljard euro extra opbrengsten uit een betere inning van de belastingen.

https://www.tijd.be/dossiers/verkiez.../10121278.html
    o/

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht

Groen behoort tot de zeldzame partijen die voorstellen hebben voorgelegd die elkaar financieel in evenwicht houden. Dat lukt omdat de groenen op 13 miljard euro extra inkomsten uit belastingen rekenen. Bedrijven waar veel werknemers ziek blijken te zijn, moeten bijvoorbeeld een ‘solidariteitsbijdrage’ van 1,7 miljard euro betalen.

Voor werknemers die met een salariswagen rijden, stijgen de belastingen met 3 miljard extra. Daar komt nog eens 2,4 miljard uit de kilometerheffing bovenop, 2,6 miljard uit een koolstofheffing, een half miljard duurdere uit diesel voor landbouwers en machines, een half miljard uit een vliegtuigtaks én 2,5 miljard euro extra opbrengsten uit een betere inning van de belastingen.

So far for keeping your money...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht

Is er ook iets van besparen op uitkeringen ofzo of is het echt alleen maar werkende mensen die mogen betalen op het vliegen na.

Pagina 167 van 171 Eerste ... 67117157163164165166167168169170171 Laatste

Regels voor berichten