Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Werkgevers betalen normal niet als je staakt, komt een beetje neer op een dag onbetaald verlof.
    Buiten dat ze er nu voor zorgen dat veel mensen (interims) zelfs niet mogen werken. Dagje loonverlies dus.

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    ksnap zelfs niet dat de abvv denkt dat dit uberhaubt een goed idee is... Moeten ze ook niet verschieten als opeens mensen stakingsrecht gaan inperken hé
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Nee, met de trein.
    en de elektriciteit van die trein werd met windenergie opgewekt? ik denk dat het toch gewoon fossiel of kernenergie zal zijn en da's in principe ook foei
    ze wil niet praten? da's dan het failliet want polarisatie is het laatste wat ge wilt
    ze wil de aarde redden? in het allerslechtste geval warmt de aarde op en sterven wij uit. daarna zal evolutie nieuwe aangepaste levensvormen voortbrengen zolang de zon schijnt
    beetje economie over de betaalbaarheid? waarom zou een 70j zich in de schulden meoten werken voor renovaties waar 'm neits aan heeft?

beetje biologie over de lange termijn? in 2030 zal 15% vd huidige Belgen overleden zijn en in in 2050 zal ca 35% vd huidige belgen gestorven zijn.
    2050 is 30j en de gemiddelde belg is 40.

misschien wordt het tijd dat ze toch maar eens naar school gaat, Juncker mag ineens mee

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    ksnap zelfs niet dat de abvv denkt dat dit uberhaubt een goed idee is... Moeten ze ook niet verschieten als opeens mensen stakingsrecht gaan inperken hé
    Ja, dit is voor de politiek effectief een reden om hun stakingsrecht aan banden te leggen. Dit heeft overduidelijk niks met arbeid/werknemer te maken en daarvoor dient een stakingsaanvraag dus ook niet.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    De vakbonden springen al. Alles voor een dagske congé en zuipen.

Ik dacht dat werknemers vakbonden betaalde om voor hun rechten op te komen. Niet om een hoop pubers hun goesting te geven.

Serieus, die stakingen beginnen m’n strot uit te komen en dat begint bij meer en meer mensen het geval te worden.
    All our Gods have abandoned us.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Lakigigar's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Laten we blij zijn dat politici niet zomaar springen voor de grillen van een hoop pubers.
    Ja omdat volwassenen hun verantwoordelijkheden niet nakomen.

Het is echt erg dat de toekomst van dit land van een hoop jongeren afhangt, omdat jullie de afspraak met de geschiedenis missen.

En mensen hebben stakingsrecht, deal with it. Anders ga terug naar de tijd voor 1793, waar religie, monarchie en dergelijke een veel grotere rol in het dagelijkse leven uitmaken. Ga terug naar die tijd, leef er een week of drie, en dan wil ik je nog wel eens zien klagen over de "stakingen" van nu. Elk sociaal recht dat wij hebben afgedwongen komt door stakingen, en komt doordat men de regels heeft overtreden.

Dankzij de generatie van mijn overgrootvader hebben we het hier tenminste nog vrij / relatief goed...
    Life is a constant mental fight, and accepting that is one of the hardest things you'll ever do.

Inside every cynical person is a disappointed idealist.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht

Het is echt erg dat de toekomst van dit land van een hoop jongeren afhangt, omdat jullie de afspraak met de geschiedenis missen.

En mensen hebben stakingsrecht, deal with it. Anders ga terug naar de tijd voor 1793, waar religie, monarchie en dergelijke een veel grotere rol in het dagelijkse leven uitmaken. Ga terug naar die tijd, leef er een week of drie, en dan wil ik je nog wel eens zien klagen over de "stakingen" van nu. Elk sociaal recht dat wij hebben afgedwongen komt door stakingen, en komt doordat men de regels heeft overtreden.
    Luister naar die hoop jongeren, zet de kerncentrales morgen uit en verbied CO2 uitstoot!

Niet verschieten dat de economie op zijn gat licht en mensen hun huis met hout warmstoken he.

Het probleem met dit soort jongerenprotesten is dat het heel makkelijk is om te protesteren zonder visie

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)

Dankzij de generatie van mijn overgrootvader hebben we het hier tenminste nog vrij / relatief goed...
    Gast, gij zijt in de 20 jaar als ik mij niet vergis dus surprise surprise, jij hoort net zo goed bij die volwassenen hoor.

Het stakingsrecht is er om werknemers te steunen indien ze uitgebuit worden door hun werkgevers. Dat dient niet om gewoon het land plat te leggen om eender welke andere reden. Al die werkende mensen die misschien niet kunnen gaan werken hierdoor en dus loon verliezen zijn dezelfde die ervoor zorgen dat jij hier om half 4 's nachts op het forum kunt posten, dus een beetje dankbaarheid is op z'n plaats langs uw kant lijkt me.

En ik betwijfel dat uw overgrootvader dit gedaan heeft om een hoop pubers hun goesting te geven. En raad eens, door stakingen uit te voeren die geen enkele basis hebben werk je enkel de beperking van het stakingsrecht in de hand. Dus misschien eens 2 minuten nadenken.
    All our Gods have abandoned us.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Asateo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Als er iets duidelijk is geworden door dit alles is het toch dat politici hier totaal niet mee uit de voeten kunnen.

Hoe cynisch kunt ge trouwens zijn. Eerst wordt er geinsinueerd dat ze met het vliegtuig gekomen is, wanneer blijkt dat ze met de trein komt is het ook niet goed. Alles om iemand af te kraken.

''t is niet omdat India een veel grotere vervuiler is dat wij niets moeten doen. Iedereen moet mee doen om de winst te halen, wij ook. Dat is de essentie van een prisoners dillema.
    Als sommige landen niets doet zal er van freeriden geen sprake zijn, daarvoor zijn de consequenties van 2+ graden te groot.
    All the world’s a stage, And all the men and women merely players. - W. Shakespear
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Of je kan intellectueel eerlijk zijn met jezelf en realiseren dat we die 2°C toch niet halen, zelfs als de belgische uitstoot vanaf morgen nul is.

Dus waarom zouden we onszelf daar financieel voor benadelen?

En kom niet weer af met die onzin "ieder zijn steentje bijdragen"... als het einddoel toch niet gehaald wordt maakt het echt niet uit wie wel of niet zijn steentje heeft bijgedragen.

Lakigigar's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Of je kan intellectueel eerlijk zijn met jezelf en realiseren dat we die 2°C toch niet halen, zelfs als de belgische uitstoot vanaf morgen nul is.

Dus waarom zouden we onszelf daar financieel voor benadelen?

En kom niet weer af met die onzin "ieder zijn steentje bijdragen"... als het einddoel toch niet gehaald wordt maakt het echt niet uit wie wel of niet zijn steentje heeft bijgedragen.
    Klopt, maar dat betekent niet dat je daarom je verantwoordelijkheid niet moet nemen.

Bovendien zal er volgens jouw redenering niets veranderen, en verandert onze planeet in Venus omdat iedereen het nalaat om de eerste stap te zetten (prisoner's dilemma).

Misschien overdreven gezegd, maar het komt er wel zo op neer, en voor je me een doemdenker ed noemt:
    Stephen Hawking: Earth Could Turn Into Hothouse Planet Like Venus, mag je den deze er ook zo één noemen dan.
    Life is a constant mental fight, and accepting that is one of the hardest things you'll ever do.

Inside every cynical person is a disappointed idealist.

iTrader
    0
    Die uitspraak is niet compatibel met het PVDA gedachtegoed, ik zou het terugnemen

Pagina 108 van 108 Eerste ... 85898104105106107108

Regels voor berichten