Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    154 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emiel Goelen Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vreemd, maar ik heb dat totaal niet. Ik vind dat er niks zo saai is als in een gesprek zitten waarbij iedereen hetzelfde vindt en denkt. Van daar dat ik misschien hier op tijd en stond nog kom rondhangen, het houdt een mens scherp om geconfronteerd te worden met een andere visies op het leven. Ik vind het alleen zo teleurstellend dat er hier weinig tegenwoord op het forum komt van mensen die aan de andere kant van het spectrum zitten waarvan ik ook nog eens echt aan het denken gezet word. Ik zie veel struisvogels, stromannen en whataboutisms, maar weinig onderbouwde meningen, genre 'Anuna de Wever gaat op skiverlof, boeee' en 'de chinezen'.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tetram Bekijk bericht
    Vreemd want ik zie van jou weinig meer argumentatie dan "ik vind mijn maatschappijvisie beter dus ik heb gelijk en jij bent dus gewoon egoïstisch"... Je claimt wel dat je een debat zoekt, maar dat vereist in de eerste plaats dat je uit je moralistische ivoren toren kan komen. Morele superioriteit claimen of insinueren, doe je ook alleen maar als je verder geen argumenten aan te brengen hebt.
    Omwille van een mening op een forum, en een pagina terug ging het nog over sociale cohesie en samenwonen met elkaar.

Ruben666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    En die kosten voor die nutsvoorzieningen, weginfrastructuur voor die lintbebouwingen zijn overrated. Die riolen moeten daar maar eenmalig gelegd worden en die liggen er al.
    Verre van overal doch: In december 2018 was in Vlaanderen de rioleringsgraad ‘slechts’ 87%.
    .

Emiel Goelen's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Ik kom niet af met een karikaturale variant. Jij schetst letterlijk een hippie commune waar iedereen buiten een kapitalistisch systeem produceert en producten met elkaar deelt. Als dat geen hippie commune is, wat is een hippie commune dan wel? Ik vind het alleen zeer naief om te stellen dat een systeem dat de goedheid van de mens als vanzelfsprekend aanneemt en de slechtheid ervan ontkent, kan werken. Haja, en waar doe ik dat dan?
    Op het werk zijn er er die het eten van een ander uit de gemeenschappelijke frigo pikken. Dat is de realiteit. Zo ook zullen er binnen zo'n commune sommige mensen zijn die meer delen of meer pakken dan anderen en zonder regels en bewaking komt daar ruzie van. Uiteindelijk kom je dan ook maar tot een soort ruilhandel. Jij een kilo patatten en in ruil krijg ik 10 tomaten? Weet je waar ze ook zo leven? Gepensioneerden op het platteland. Alleen werkt dat daar wel omdat iedereen zijn eigen omheinde moestuin heeft om te bewaken dat niemand meer naar zich toetrekt dan waar hij recht op heeft.
    Sorry maar ik weet totaal niet wat ik heb gezegd dat gij er dit van maakt hoor. Kunt ge verwijzen naar de post waar ik zeg / alludeer dat ik dat wil?
    Ik heb een link gezet naar Tivoli gebouwen, en dat zijn voor zover ik weet geen hippie-communes.

@silverscythe: ik ben niet van plan om er te gaan wonen. Ik heb een klein gelijkvloers appartementje in Molenbeek.

En ik wil geboortes niet perse verbieden. Als je gewoon kindergeldpremieverhoging stopzet wanneer koppels perse 3 of 4 kinderen willen , dan betalen ze op die manier net zoals lintbebouwers toch ook 'de maatschappelijke kost' van hun kinderwens waar de discussie hier constant over gaat? Of anders gesteld: ze worden er niet meer voor beloond. Als ik rond mij kijk zie ik ook nu al dat een derde kind zo'n beetje een statussymbool op zich is voor welstellende ouders.
    Bon, dat is dan ook echt letterlijk de eerste keer dat ik dat ooit gehoord of gelezen heb.

Ruben666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tetram Bekijk bericht
    Niet in het minst omdat het domweg eigen des mensen is om zich niet daar te settlen waar het vol zit met mensen die ze om god weet welke reden niet kunnen hebben.
    De (nog steeds groeiende) metropolen op onze aardbol & hun hoge bevolkingsdichtheid lijken deze stelling van je alvast niet te onderbouwen.
    De leeglopende dorpen in Italië, Spanje, Frankrijk... evenmin.
    .

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben666 Bekijk bericht
    De (nog steeds groeiende) metropolen op onze aardbol & hun hoge bevolkingsdichtheid lijken deze stelling van je alvast niet te onderbouwen.
    De leeglopende dorpen in Italië, Spanje, Frankrijk... evenmin.
    In tegendeel, die metropolen bevestigen dat net (net zoals de leegloop van die dorpjes).

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruben666 Bekijk bericht
    Verre van overal doch: In december 2018 was in Vlaanderen de rioleringsgraad ‘slechts’ 87%.
    Laat die plattelandsbewoners nu de laatste zijn die die riolering nodig hebben waarvan de nood vooral het gevolg is van urbanisatie. Op het platteland waar ze wijd verspreid wonen zouden ze perfect hun beerputten kunnen laten steken.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Dat is een bewering. Er is immers geen cijfermateriaal over de meerkosten van lintbebouwing, buiten riolering. Daar ligt de meerkost op 3,6 miljard euro.

Het verkeer op steenwegen is overigens grotendeels afkomstig van de lintbebouwing zelf. Bewoners van lintbebouwing leggen ongeveer 40% meer wagenkilometers af dan mensen die in woonkernen wonen.

Een gedeelte van de oplossing biedt echter zichzelf aan. Door lintbebouwing worden steeds meer steenwegen 50, zelfs zone 30's met allerhande verkeersremmers. Waardoor transitverkeer zich verlegt naar autostrades.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Door lintbebouwing worden steeds meer steenwegen 50, zelfs zone 30's met allerhande verkeersremmers.
    door de pussyficatie van de maatschappij en de extreme overdreven focus op onzinnige snelheden worden steenwegen 50 en 30, niet door de lintbebouwing want die is er al lang.

Pagina 103 van 103 Eerste ... 3539399100101102103

Regels voor berichten