Bekijk resultaten enquête: Op wie stem jij voor de federale verkiezingen?

Aantal stemmers
155. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • N-VA

58 37,42%
  • Open VLD

14 9,03%
  • CD&V

3 1,94%
  • sp.a

7 4,52%
  • VB

35 22,58%
  • Groen

28 18,06%
  • PVDA

9 5,81%
  • Piratenpartij

6 3,87%
  • Blanco/Ongeldig

4 2,58%
  • Ik ga niet stemmen

3 1,94%
  • Ik stem federaal en Europees hetzelfde

29 18,71%
  • Ik stem anders Europees dan federaal

17 10,97%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 58 van 60 Eerste ... 84854555657585960 Laatste
    SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hoezo automatisch? Aan mijn mutualiteit staat nog steeds een grote brievenbus voor doktersbriefkes in te steken hoor. En daar steek ik ze dan ook in.
    De storting daarna is wel automatisch.
    Als je naar huisarts gaat dan gaat dat rechtstreeks naar mutualiteit.
    Andere dokters/tandarts/Kine mss nog niet dat kan

Zijn trouwens mutualiteiten die niet kunnen volgen met hun informatica, nu goed heb collega die van 1 komt en dan snap ik waarom als ik die zijn verhalen hoor
    no votes  

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Als je naar huisarts gaat dan gaat dat rechtstreeks naar mutualiteit.
    Andere dokters/tandarts/Kine mss nog niet dat kan

Zijn trouwens mutualiteiten die niet kunnen volgen met hun informatica, nu goed heb collega die van 1 komt en dan snap ik waarom als ik die zijn verhalen hoor
    Huisarts? Den onze zijn briefkes moeten nog altijd in de envelope binnengegeven worden hoor.
    no votes  

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    158 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Ik zag net een samenvatting van Almaci in het Journaal bij Zinzen ...

Liegen, weigeren te antwoorden, weigeren te antwoorden, liegen over de cijfers, journaliste geïrriteerd beschuldigen omdat ze het rechts verhaal napraat. En dat over één onderwerp ocharme, in het Journaal van zeven waar ge zendtijd voor uzelf krijgt.

Pijnlijk zoiets.
    "Almaci over salariswagens: 'Mensen loon geven in euro's is logica zelve'
    Groen-voorzitter Meyrem Almaci heeft op Radio 1 het standpunt van haar partij over de salariswagens nog eens uitgelegd. 'We willen dat iedere werkende een mobiliteitsbudget heeft', zei ze. 'We willen ook het nettoloon omhoog. De salariswagen is het uitbetalen van wat je eigenlijk in euro's zou moeten krijgen. Iedereen erkent dat we aan het probleem iets moeten doen. We zijn het enige land ter wereld waar het systeem bestaat. En het is een antwoord op het scheefgetrokken loonfiscaliteit. Mensen loon geven in de vorm van euro's in de logica zelve.'
    Volgens haar moet het systeem van salariswagens aangepakt worden om de milieudoelstellingen te halen en gaat het om politieke moed.
    De afschaffing van de salariswagens achtervolgt de partij in de campagne. ‘Die zal geleidelijk gebeuren en de eigenaars van een salariswagen zullen gecompenseerd worden’, maakte Calvo zich gisteravond op VTM nog sterk. Op de vraag hoe die compensatie er moet uitzien, bleef hij het antwoord opnieuw schuldig."

Twee dagen later: schaamteloos blijven volhouden. Iemand een auto van 500/600 euro per maand afpakken en dan 50 euro teruggeven in cash is ook "in euro uitbetalen" natuurlijk, dus het is niet volledig liegen. Verder ook "het gaat om politieke moed" aanhalen maar niet durven zeggen wat het precies inhoudt tegen de kiezers, ferme politieke moed.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    "Almaci over salariswagens: 'Mensen loon geven in euro's is logica zelve'
    Groen-voorzitter Meyrem Almaci heeft op Radio 1 het standpunt van haar partij over de salariswagens nog eens uitgelegd. 'We willen dat iedere werkende een mobiliteitsbudget heeft', zei ze. 'We willen ook het nettoloon omhoog. De salariswagen is het uitbetalen van wat je eigenlijk in euro's zou moeten krijgen. Iedereen erkent dat we aan het probleem iets moeten doen. We zijn het enige land ter wereld waar het systeem bestaat. En het is een antwoord op het scheefgetrokken loonfiscaliteit. Mensen loon geven in de vorm van euro's in de logica zelve.'
    Volgens haar moet het systeem van salariswagens aangepakt worden om de milieudoelstellingen te halen en gaat het om politieke moed.
    De afschaffing van de salariswagens achtervolgt de partij in de campagne. ‘Die zal geleidelijk gebeuren en de eigenaars van een salariswagen zullen gecompenseerd worden’, maakte Calvo zich gisteravond op VTM nog sterk. Op de vraag hoe die compensatie er moet uitzien, bleef hij het antwoord opnieuw schuldig."

Twee dagen later: schaamteloos blijven volhouden. Iemand een auto van 500/600 euro per maand afpakken en dan 50 euro teruggeven in cash is ook "in euro uitbetalen" natuurlijk, dus het is niet volledig liegen. Verder ook "het gaat om politieke moed" aanhalen maar niet durven zeggen wat het precies inhoudt tegen de kiezers, ferme politieke moed.
    Los daarvan gaat dat geen zier helpen wat betreft de milieudoelstellingen aangezien het gros van die wagens gecompenseerd gaat worden door een vervuilender privémodel.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    0
    Als ze nu eens begonnen met nieuwe werknemers geen salariswagen meer te geven. Dan had hij nog iets om geloofwaardig over te zijn. Dan is het geen loon afpakken en is veel simpeler geregeld.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    158 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Los daarvan gaat dat geen zier helpen wat betreft de milieudoelstellingen aangezien het gros van die wagens gecompenseerd gaat worden door een vervuilender privémodel.
    Dat ook. En pas op, ge moet dat ook nog zien vanuit het perspectief van een kilometerheffing in plaats van een belasting op het type wagen, zodat buiten de accijnzen bij verbruik (DIE ZOGEZEGD NIET BESTAAN VOLGENS GROEN) de meer vervuilende wagens gewoon hetzelfde betalen als schonere.

Ho ho, daar hebben ze weer iets mooi uitgewerkt in de oppositie. Hun milieudoel gemist en mensen centen afgepakt, maar wel eens goed op de barricades kunnen staan voor de (jaloerse) autohaters in de achterban die dan elk een miniem mobiliteitsbudget extra in de schoot geworpen krijgen om een iets snellere speedpedelec te bezitten.
    no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Als ze nu eens begonnen met nieuwe werknemers geen salariswagen meer te geven. Dan had hij nog iets om geloofwaardig over te zijn. Dan is het geen loon afpakken en is veel simpeler geregeld.
    Weer alles voor de oude generaties, niets voor de nieuwe? Dat soort "verworven rechten" vind ik echt verwerpelijk. Of het nu gaat om ambtenarenpensioenen of woonbonus, etc. hoog tijd om bij iedereen eens het principe van gelijk voor de wet toe te passen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Dat zou toch een moeilijke situatie opleveren vrees ik. Dan gaat een jongere werknemer in feite zwaarder belast worden op zijn loon (bruto) dan zijn oudere collega (bruto + wagen die amper belast is).

imo zou de beste oplossing zijn als men gaat zeggen: we gaan de salariswagens (+ privegebruik bedrijfswagen) stapsgewijs zwaarder belasten, tot dit gelijk is aan brutoloon. Tegelijkertijd kan men dan de belastingschijven/tarieven aanpassen. Men kan dan eventueel nog een uitzondering maken voor de lopende lease contracten. Maar dat de salariswagen bezitters (en/of hun werkgevers) in bepaalde mate gaan moeten inboeten lijkt me onvermijdelijk. Het zou Groen (en andere partijen) sieren als ze hier eerlijk voor uitkomen.

(Ik zou het ook een pluspunt vinden als men dezelfde oefening gaat doen voor andere extralegale voordelen.)

Veel van die pro-salariswagens non-argumenten komen me ook de strot uit. "Het is gewoon een gevolg van onze te hoge belastingen!" Nee, ook al zijn de belastingen lager, dan nog zullen bedrijven en werknemers kiezen steeds voor de meest voordeligere vorm van verlonen te kiezen (wat je hen niet kan verwijten voor alle duidelijkheid). Zolang salariswagens en ander voordelen fiscaal voordeliger zijn dan brutoloon, gaat men deze blijven gebruiken, al dan niet om te proberen de concurrentie voor te blijven. Dit is een ongelijkheid toegelaten door de staat, dus ook aan de politiek om dit probleem op te lossen (welk imo los staat van onze (te) hoge belastingen).
    no votes  

iTrader
    0
    Dat ook. En pas op, ge moet dat ook nog zien vanuit het perspectief van een kilometerheffing in plaats van een belasting op het type wagen, zodat buiten de accijnzen bij verbruik (DIE ZOGEZEGD NIET BESTAAN VOLGENS GROEN) de meer vervuilende wagens gewoon hetzelfde betalen als schonere.

Ho ho, daar hebben ze weer iets mooi uitgewerkt in de oppositie. Hun milieudoel gemist en mensen centen afgepakt, maar wel eens goed op de barricades kunnen staan voor de (jaloerse) autohaters in de achterban die dan elk een miniem mobiliteitsbudget extra in de schoot geworpen krijgen om een iets snellere speedpedelec te bezitten.
    Hoeveel vervuilender zijn die oudere wagens dan echt? Ik denk dat men dit over het algemeen erg overschat (zie ook NEDC vs. WLPT), afgezien van de echt oude exemplaren die binnenkort toch nergens meer mogen rijden. Efficiënter dan nieuwe auto's promoten (al dan niet in de vorm van salariswagens), is het autogebruik in het algemeen ontmoedigen een betere optie imo. Dit kan je deels doen door al te voorkomen dat bepaalde werknemers quasi gratis km's kunnen maken. Ik zie niet in waarom dit noodzakelijk met jaloezie te maken heeft? (al is er wel de onrechtvaardigheid door de ongelijke fiscale behandeling, maar dat is een ander verhaal, en zou ik nu ook niet zien als jaloezie)
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Weer alles voor de oude generaties, niets voor de nieuwe? Dat soort "verworven rechten" vind ik echt verwerpelijk. Of het nu gaat om ambtenarenpensioenen of woonbonus, etc. hoog tijd om bij iedereen eens het principe van gelijk voor de wet toe te passen.
    Ge kunt niet iets geven en dan afpakken. Voor mij heeeeel goed als ze dat toch afpakken, maar dan wel voor ALLES inclusief vaste benoemingen, zonnepanelen, woonbonus, vakantiedagen, kindergeld, pensioenleeftijd en ga maar door. Iedereen gelijk. Zolang dat niet kan: gegeven is gegeven. Ik ga mij niet opofferen als de rest wel mag blijven profiteren.

Het zijn trouwens vooral die geen bedrijfswagen hebben die dit willen afschaffen. Heel goed toch. Dus zij kunnen zich als eerste opofferen dan.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 22 mei 2019 om 20:44
    no votes  

scriptkiddie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heeft iemand de Franstalige partijvoorzitters gezien in de wandelgangen van de RTBF, op het einde van Terzake? Er werd hen gevraagd naar een reactie op Bart De Wever zijn uitspraken over het oppakken en uitwijzen van illegale criminelen in 2016. De ene was nog sterker in het uitdrukken van zijn walging dan de andere, maar ze waren het er allemaal over eens dat Bart De Wever een verschrikkelijke onmens is, en dat de N-VA absoluut moet uitgesloten worden van de macht. Voor Wallonië zit N-VA nog harder in een cordon sanitaire dan het VB!

Ik heb helemaal niks met die Waalse politiek. Zij hebben geen enkele voeling met Vlaanderen en omgekeerd. De thema's zijn volledig verschillend, de politieke grondstroom is volledig verschillend, het zijn effectief 2 verschillende democratieën onder 1 dak. Ik hoop dat N-VA sterk genoeg zal staan om het confederalisme door te drukken, want ik ben er zeker van dat geen van beide gemeenschappen nog een regering zonder meerderheid in de eigen gemeenschap pikt. Daar komen accidenten van.

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Een salariswagen is voor veel werknemers wel veel meer als gewoon een "voordeel" maar een "conditio sine qua non" om alleen nog maar op het werk te geraken.
    Ik ben zo ook op mijn eerste werkplaats geraakt, geen haar op mijn hoofd had er aan gedacht om 60km ver te gaan werken op een plaats die slecht bereikbaar is met het openbaar vervoer, maar met een bedrijfswagen ging dit dus wel.
    Bedrijven hebben sowiezo moeite om specifieke competenties aan te werven, als je dan in een vijver kunt vissen van een straal van 100km is dat wel makkelijker dan een straal van 20km.

Beslist men dat dit "niet meer van deze tijd is" dan is het niet zo gek om te zeggen dat enkel nieuwe werknemers geen meer krijgen. Maar dan gaan veel hoogtechnologische bedrijven in de problemen komen en naar het buitenland verhuizen.
    Is dat oneerlijk naar nieuwe werknemers? Ja, en net zo oneerlijk als kindergeld, woonbonus, fietsvergoeding, fiscaal voordeel pensioensparen (en louter het feit dat oudere werknemers zowieso een hoger loon hebben.)

Allemaal maatregelen om onze belastingsdruk te verlagen, schaft men dat af zullen het niet alleen de bedrijven zijn die verhuizen maar ook de hoger opgeleide werknemers die het licht zien.
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Ge kunt niet iets geven en dan afpakken. Voor mij heeeeel goed als ze dat toch afpakken, maar dan wel voor ALLES inclusief vaste benoemingen, zonnepanelen, woonbonus, vakantiedagen, kindergeld, pensioenleeftijd en ga maar door. Iedereen gelijk. Zolang dat niet kan: gegeven is gegeven. Ik ga mij niet opofferen als de rest wel mag blijven profiteren.

Het zijn trouwens vooral die geen bedrijfswagen hebben die dit willen afschaffen. Heel goed toch. Dus zij kunnen zich als eerste opofferen dan.
    ze gaan het niet afpakken hé
    gewoon zorgen dat salariswagens niet meer rendabel zijn voor zowel werkgever en werknemer.
    Vooral voor de werkgever moet het onrendabel worden. Dan ga je zien hoe vlug er geen salariswagens meer worden gegeven.

Er is een groot verschil tussen bedrijfswagens en salariswagens.
    Blijkbaar is dat soms moeilijk te vatten voor sommigen.
    no votes  

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Goh, dat weet ik niet. Kernenergie is an sich niet slecht, ook het hele "onveilig" gedoe is overdreven lijkt me. We zijn gewoon te laat om ze te sluiten en te vertrouwen op alternatieven, want die zijn er niet voldoende. Dus mij lijkt het dat we die kerncentrales open moeten houden tot wanneer we kunnen overschakelen op een betrouwbaar alternatief waar de komende jaren gewoon enorm moet in geinvesteerd worden.
    Het probleem is dat het openhouden van de kerncentrales het budget voor de investeringen in alternatieven gaat opslorpen, waardoor je het probleem opschuift en je over 10 jaar weer tot de constatatie gaat komen dat je alternatieven nog niet sterk genoeg zijn. Moesten we de kerncentrales zonder investeringen kunnen openhouden terwijl we alternatieven opbouwen, denk ik dat je weinig tegenstanders zou vinden ... maar dat is dus een illusie. We kunnen niet voldoende investeren in alternatieven als we de kerncentrales moeten openhouden.

Als je de centrales sluit, ga je gedurende een korte periode alternatieven moeten zoeken die duurder en mogelijk vervuilender zijn. Da's waar. Maar dan zit je daarna wel goed. Als je de centrales openhoudt, dan gaan we nooit de stap naar 'volledig' groene energie zetten.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    ze gaan het niet afpakken hé
    gewoon zorgen dat salariswagens niet meer rendabel zijn voor zowel werkgever en werknemer.
    Vooral voor de werkgever moet het onrendabel worden. Dan ga je zien hoe vlug er geen salariswagens meer worden gegeven.

Er is een groot verschil tussen bedrijfswagens en salariswagens.
    Blijkbaar is dat soms moeilijk te vatten voor sommigen.
    Met andere woorden weer een belastingverhoging. Het is trouwens nog altijd de werknemer die daar de dupe van is hoor, hoe ge het ook draait of keert.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Pagina 58 van 60 Eerste ... 84854555657585960 Laatste

Regels voor berichten