Bekijk resultaten enquête: Op wie stem jij voor de federale verkiezingen?

Aantal stemmers
155. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • N-VA

58 37,42%
  • Open VLD

14 9,03%
  • CD&V

3 1,94%
  • sp.a

7 4,52%
  • VB

35 22,58%
  • Groen

28 18,06%
  • PVDA

9 5,81%
  • Piratenpartij

6 3,87%
  • Blanco/Ongeldig

4 2,58%
  • Ik ga niet stemmen

3 1,94%
  • Ik stem federaal en Europees hetzelfde

29 18,71%
  • Ik stem anders Europees dan federaal

17 10,97%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 55 van 60 Eerste ... 545515253545556575859 ... Laatste
    Matthias92's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Staan er deze week nog grote debatten op het programma?

Zonet het grote gelddebat bekeken.
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingCunta Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Geluidsfragment opgedoken van de wever. Groen natuurlijk meteen op hun achterste poten dat mogelijke kiezers op efficiënte wijze het land uitgezet worden. Natuurlijk is de manier waarop De Wever het zegt niet slim. Toevallig dat dit juist een weekje voor de verkiezingen naar boven komt vanuit waalse kant . Het gaat toch niet werken.
    Van 2016 en Waalse media. Zo zie je maar hoe links die media daar zijn. En an zich is er niets speciaal aan wat er gezegd wordt maarja federaal gaat NVA vermoedelijk niet meer aan boord genomen worden aangezien er vanuit Waalse kant niet voldoende kandidaten zijn om er mee in zee te gaan helaas.

Van de jongeren zijn meisjes meer links (vooral groen), maar dat ze dan ook de deur openzetten voor groeperingen die vrouwen onderdrukken komt er wss bij hun niet op. Als je dat hoort hebben ze enkel ook voor 'de natuur en dus stemmen we groen!'

Kunnen ze niet gewoon laten kiezen op vragenlijsten en zo bepalen welke partij je kiest
    Laatst gewijzigd door SomeDude; 21 mei 2019 om 19:14
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Lol met deze Air Franken heeft de NVA imo weer veel stemmen terug gewonnen.
    Dat is gewoon de realiteit, klaar. De vlieger op en weg. Illegalen moeten zich hier niet bezig houden in criminele milieus.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    De reactie van Calvo was tragikomisch, roepen dat dit om ontmenselijking gaat... het gaat hier wél om criminele illegalen die bij die razzia's worden opgepakt en uitgezet!
    Calvo: "wij gaan voor een tsunami van hoop, menselijkheid en verbondenheid. Dat is ons antwoord op dat zwart-gele geweld.
    Mooie maar dwaze poging om het terechte verwijt van een belastingtsunami te willen creëren na de verkiezignen om te buigen, maar verbondenheid met criminelen is geen meerwaarde voor een samenleving.

Graag meer dergelijke uitwijzingen in de toekomst wat mij betreft.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik zie twee scenario’s die gaan plaatsvinden:
    - nva krijgt extra stemmen bij. Enkel groen heeft moord en brand zitten schreeuwen, andere partijen reageren niet eens.
    Volgens politicologen is er niets strafbaars gepleegd waardoor de sympathie voor nva zal groeien, gezien ze nu duidelijk als underdogs worden afgeschilderd. “Gepest door de walen” als het waar.
    Met die uitspraak zijn er een pak stemmen van VB terug naar nva gegaan. Dus eigenlijk nog een goede timing voor die kiezers.

- in wallonie zal je dan een omgekeerde beweging zien.net hun nieuws bekeken. Volgens hun journalisten zouden er wel illegale zaken gezegd zijn.
    Extra stemmen voor de linksen

Eindresultaat: nva zal net boven 30% zitten, er zal geen regering gevormd worden op federaal vlak...en we zitten in een impasse. Nieuwe verkiezingen zullen de resultaten alleen maar erger maken.
    no votes  

iTrader
    0
    Perfecte opportuniteit voor de N-VA, vooral jegens hun lek richting Vlaams Belang. Die journalist die hiermee naar buiten kwam was trouwens redelijk gematigd in zijn bevindingen:

Maar in het algemeen is de sfeer in de vergadering wel vriendelijk en informeel. In denk dat daardoor de speech en het taalgebruik van Bart De Wever zo scherp is.”
    Touriel vond de partij gematigder dan hij aanvankelijk verwacht had. “In bijvoorbeeld de migratiekwestie denk ik dat de tweets van Theo Francken wel scherper zijn dan de speeches die worden gegeven binnen de partij.”
    “In de Franstalige media denken veel mensen dat de N-VA een racistische partij is enzovoort. Maar op de vergaderingen zijn geen racistische uitspraken gedaan door de top van de partij. Dat is me wel opgevallen. Er zijn wel militanten die daarover vragen hebben gesteld, maar het antwoord van de partij was niet racistisch.”
    Het enige belachelijke eraan was de kop die de media aanvankelijk gebruikten, namelijk de reactie van Groen ipv de zaak zelf die helemaal niet nieuwswaardig is. Zie GVA: Zware kritiek op ’Air Francken’ van Bart De Wever: “Geluidsfragment is ronduit schokkend” en het gigantische nuanceverschil met die van de VRT: De Wever over "razzia's" in functie van "Air Francken": "Het gaat hier over dealers, mensenhandelaars, en pooiers"
    no votes  

iTrader
    0
    - Tis toch zalig dat wij naast de burgemeester van Antwerpen ook de staatssecretaris hebben
    - We bellen gewoon of ze ons laten weten wanneer er nog eens ne vlieger vertrekt en hoeveel plaatsen nog vrij zijn
    - Daarna doen we een razzia int het schipperkwartier ofzo en we tellen ze tot de vlieger vol zit
    - En dan zetten we ze op een vlucht van Air Franken

Dit moet de eerste keer in mijn leven zijn dat ik een politiek gesprek 4 uur later nog zo voor de geest kan halen.
    no votes  

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    635 (100%)
    Mijn stem gaat naar vlaams belang of het een verloren stem is zullen we zondag zien, kotsmisselijk van al dat links gespuis met calvo op kop.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenneke10 Bekijk bericht
    Mijn stem gaat naar vlaams belang of het een verloren stem is zullen we zondag zien, kotsmisselijk van al dat links gespuis met calvo op kop.
    En dan ga je dat links "gespuis" helpen door op Vlaams Belang te stemmen? Vreemd.
    no votes  

Fizmo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een stem voor vlaams belang is enkel nuttig als de nva in de regering zit zodat ze constant druk kunnen uitoefenen op de nva. Een stem op vlaams belang is totaal nutteloos als de nva ook in de oppositie zit. En zoals het er nu naar uit ziet is de kans groot dat nva - federaal dan - ook in de oppositie zal zitten.

Op dit moment lijkt mij een stem voor de nva strategisch de beste keuze. Vlaams belang is met zijn geschatte 12 - 14% groot genoeg om serieus druk te kunnen uitoefenen op de regering/nva terwijl nva stemmen nodig heeft om incontournable te worden.
    Laatst gewijzigd door Fizmo; 22 mei 2019 om 08:19
    no votes  

iTrader
    0
    Hopen dat de NVA hun eigen verplicht voelen om het cordon te doorbreken zekers om een linkse belasting/immigratie golf tegen te houden.
    no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Hopen dat de NVA hun eigen verplicht voelen om het cordon te doorbreken zekers om een linkse belasting/immigratie golf tegen te houden.
    Ik denk dat ze qua immigratie net niet genoeg bij elkaar liggen, en neem daarbij het economische waar ze ook nog best wel verschillen. Het is gewoon geen match.

Ik blijf erbij dat NVA (en ook wel SPA) dom zijn geweest geen goed klimaatplan op te zetten en dat goed naar buiten te brengen, dan pakken ze alle stemmen bij Groen weg. Dàn met VB samen gaan onder het idee dat de gemeenschappelijke standpunten rond immigratie voldoende zijn, en ze het economische van VB achterwege kunnen laten. Iets waar denk ik VB ook in mee zou gaan, want dat is hun kern, een politieke partij moet tegenwoordig gewoon van alles iets vinden.
    no votes  

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    En wie zou er in het zuiden samen willen werken met NVA & VB? Niemand dus.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar het gaat dus over niet-objectieve redenen, hè. Dus met "waar een hoofddoek niet kan" bedoel je toch niet wegens gezondheidsrisico's of weet ik veel?
    Goh, je kan best de objectieve reden gebruiken dat je een zeker minimum van rationaliteit in uw werknemers wil. Ik zou net zo min een anti-vax activist, flat earther, astrologie aanhanger als overtuigde gelovige vertrouwen.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    En wie zou er in het zuiden samen willen werken met NVA & VB? Niemand dus.
    Daar is maar 1 oplossing voor. Hopelijk komt die er dan ook snel
    no votes  

Pagina 55 van 60 Eerste ... 545515253545556575859 ... Laatste

Regels voor berichten