Bekijk resultaten enquête: Op wie stem jij voor de federale verkiezingen?

Aantal stemmers
155. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • N-VA

58 37,42%
  • Open VLD

14 9,03%
  • CD&V

3 1,94%
  • sp.a

7 4,52%
  • VB

35 22,58%
  • Groen

28 18,06%
  • PVDA

9 5,81%
  • Piratenpartij

6 3,87%
  • Blanco/Ongeldig

4 2,58%
  • Ik ga niet stemmen

3 1,94%
  • Ik stem federaal en Europees hetzelfde

29 18,71%
  • Ik stem anders Europees dan federaal

17 10,97%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 5 van 60 Eerste 1234567891555 ... Laatste
    ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vind het wel storend dat Freilich wordt voorgesteld als de joodse referentie in Vlaanderen. Daar zorgt die man zelf voor door overal op te draven. Helaas blijft de rest van de gemeenschap liever op de achtergrond hoewel er al een aantal in de politiek zitten (zoals Marinower en Gantman).

En Kris Peeters werd verweten een platte opportunist te zijn terwijl N-VA ook hetzelfde tracht te doen. Ik vraag me af of het meer om een breed imago gaat dan de joodse stem. Ondanks Assita Kanko en Zuhal Demir komt de allochtone stem niet naar N-VA maar de gewone Vlaming lijkt zo te denken dat de partij echt voor iedereen is.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vind het wel storend dat Freilich wordt voorgesteld als de joodse referentie in Vlaanderen. Daar zorgt die man zelf voor door overal op te draven. Helaas blijft de rest van de gemeenschap liever op de achtergrond hoewel er al een aantal in de politiek zitten (zoals Marinower en Gantman).

En Kris Peeters werd verweten een platte opportunist te zijn terwijl N-VA ook hetzelfde tracht te doen. Ik vraag me af of het meer om een breed imago gaat dan de joodse stem. Ondanks Assita Kanko en Zuhal Demir komt de allochtone stem niet naar N-VA maar de gewone Vlaming lijkt zo te denken dat de partij echt voor iedereen is.
    Eerlijk gezegd vind ik Freilich bij N-VA véél minder raar dan die joodse man bij de CD&V. Zeker als je het beleid hier in Antwerpen ziet, weet je dat de Joodse gemeenschap het oor van De Wever heeft.
    Zonder daarmee te zeggen dat het juist of fout is. Het is gewoon een feit, dat overal zichtbaar is. Freilich heeft ook meer dan eens de kant van De Wever gekozen in publieke debatten, zeker als het over Palestina gaat en zo. Ik vind het alvast niet zo'n schokkende alliantie. En een jood op de lijst zorgt volgens mij absoluut niet voor meer allochtone stemmen, eerlijk gezegd.

Bij CD&V zit het letterlijk in hun naam. Dat heb ik altijd bijzonder raar gevonden, van beide kampen. Maar ik denk dat je het ook gewoon iets minder cynisch moet zien: Freilich wil graag opkomen, en vindt zich in de standpunten van de NV-A. De NV-A ziet wel heil in de stemmen die Freilich met zich mee kan brengen, en neemt er het "drama" bij.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Enquête toegevoegd, want wat is een verkiezingstopic zonder enquête.
    Maar met een wrinkle deze keer: Nu zijn er twee antwoorden te geven. Eentje geeft aan op welke partij je stemt, met het andere antwoord geef je aan of je Europees hetzelfde stemt als federaal of niet.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...lijk~ac0a2857/

Crombez pleit voor tijdelijke ‘kinderstop’ voor onbekwame ouders: “Abortus en euthanasie zijn toch ook mogelijk?”

we keren terug naar eind jaren '30 begin jaren '40
    no votes  

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht

Crombez pleit voor tijdelijke ‘kinderstop’ voor onbekwame ouders: “Abortus en euthanasie zijn toch ook mogelijk?”

Nee, dat is terecht. waarom moet de maatschappij weeral opdraaien voor mensen zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel?
    Zorg eerst dat dat er is voor je aan kinderen begint.
    no votes  

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Ik geef crombrez hierin wel gelijk. Alleen de woordkeuze is wat verkeerd.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Nee, dat is terecht. waarom moet de maatschappij weeral opdraaien voor mensen zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel?
    Zorg eerst dat dat er is voor je aan kinderen begint.
    geef een keer een definitie van onbekwame personen
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    geef een keer een definitie van onbekwame personen
    Goh je kan al beginnen met financieel capabel zijn
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Voor de eerste keer NVA gekozen. Helaas zie ik geen andere optie om weg te blijven van een regering met Di Rupo. Alles terug draaien zou de grootste fout ooit zijn. En de andere partijen kan ik niet vertrouwen dat ze dit gaan tegen houden.
    no votes  

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Crombez zijn uitleg bevat goede argumenten, maar gaan deze aanslaan bij zijn waalse collega's?
    Voor de rest, hier ook NVA.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--
    Ik zit wat anders in elkaar.
    no votes  

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezz Bekijk bericht
    Crombez zijn uitleg bevat goede argumenten, maar gaan deze aanslaan bij zijn waalse collega's?
    Voor de rest, hier ook NVA.
    Ik weet het niet. Ik vind het doel op zich niet slecht, maar hoe implementeer je dat op een menselijke manier?

Ik ga erop vertrouwen dat er voldoende mensen N-VA stemmen om de PS op zijn minst tot grote toegevingen te dwingen, en ga dus opnieuw voor piraat gaan. Krijg het nog steeds niet over mijn hart om op partijen te stemmen die voor minder dan 60% overeenkomen met mijn ideeën en het invoeren van referenda zodat de burger kan bijsturen niet in hun programma hebben staan.
    no votes  

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Ik weet het niet. Ik vind het doel op zich niet slecht, maar hoe implementeer je dat op een menselijke manier?

Ik ga erop vertrouwen dat er voldoende mensen N-VA stemmen om de PS op zijn minst tot grote toegevingen te dwingen, en ga dus opnieuw voor piraat gaan. Krijg het nog steeds niet over mijn hart om op partijen te stemmen die voor minder dan 60% overeenkomen met mijn ideeën en het invoeren van referenda zodat de burger kan bijsturen niet in hun programma hebben staan.
    Als ik de standpunten van de pirate party bekijk dan kan ik enkel maar concluderen dat piraten naïef zijn.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0

Lijkt me weer zo'n ballonetje voor de verkiezingen om hopelijk wat kiezers te winnen, en waar uiteindelijk nooit of te nimmer iets van komt. Stel je voor zeg, hoeveel bezwaren er daartegen zullen komen.

Op zich vind ik het idee niet oninteressant, en tijdelijk klinkt wel "menselijker", maar hoe pas je dat in godsnaam toe? Vrouw heeft een drugsprobleem en is in haar late dertig clean, maar kan dan geen kinderen meer krijgen zonder IVF en dergelijke, begin maar. En dat dan nog controleren, want wat ga je doen, ze verplichten een staafje of spiraaltje te laten plaatsen? Lijkt mij echt zo'n brainfart van jewelste waarmee in vergelijking BHV splitsen niets was
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

iTrader
    0
    Ik denk niet dat je met zo'n voorstel veel stemmen wint. Ik heb de indruk dat de meeste mensen een kind krijgen nog altijd als een onvoorwaardelijk recht aanzien.

Persoonlijk ben ik altijd van het gedacht geweest dat er best wel beperkingen aan dat recht mogen zitten. Wat de criteria dan wel moeten zijn, dat is een moeilijke evenwichtsoefening en daar heb ik ook geen pasklaar antwoord op. Ik zie echter liever een paar mensen die 'onterecht' geen kinderen zouden mogen hebben dan een paar kinderen die in hopeloze omstandigheden moeten opgroeien.
    no votes  

Asateo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd vind ik Freilich bij N-VA véél minder raar dan die joodse man bij de CD&V. Zeker als je het beleid hier in Antwerpen ziet, weet je dat de Joodse gemeenschap het oor van De Wever heeft.
    Mja, de joodse gemeenschap heeft gewoon het oor van de machthebbers lijkt me. Vroeger was dat SP.A nu, N-VA. Ik heb wat de indruk dat die gemeenschap vooral het oor wil voor haar persoonlijke problemen (eigen onderwijs enz.) en verder ver van politiek (inclusief Israël) wil blijven.

Klinkt misschien goed maar in de praktijk gaat dit toch tot onethische dingen leiden. Bovendien zelfs als die baby's moeten afkicken van drugs en dus pijn leiden, is dat dan een argument voor abortus? Is een week/maand pijn als kind voldoende om iemand een heel leven te ontzeggen? Het gemak waarmee hier abortus wordt aangehaald choqueert me. Bovendien is er een wachtlijst om te adopteren (binnenlands, om nog niet te spreken van buitenlands https://www.kindengezin.be/contact-e...-adopteren.jsp), dus zelfs als je die kinderen wilt beschermen van hun verslaafde ouders zijn er andere wegen.

Edit: spatie en taalfout
    Blessed are the meek: for they shall inherit the earth. Matthew 5:5
    no votes  

Pagina 5 van 60 Eerste 1234567891555 ... Laatste

Regels voor berichten