Bekijk resultaten enquête: Op wie stem jij voor de federale verkiezingen?

Aantal stemmers
155. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • N-VA

58 37,42%
  • Open VLD

14 9,03%
  • CD&V

3 1,94%
  • sp.a

7 4,52%
  • VB

35 22,58%
  • Groen

28 18,06%
  • PVDA

9 5,81%
  • Piratenpartij

6 3,87%
  • Blanco/Ongeldig

4 2,58%
  • Ik ga niet stemmen

3 1,94%
  • Ik stem federaal en Europees hetzelfde

29 18,71%
  • Ik stem anders Europees dan federaal

17 10,97%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 43 van 60 Eerste ... 3339404142434445464753 ... Laatste
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarom zou die weigeren? Wat voor soort motivatie beeld jij je in dat die ambtenaar zou kunnen geven?
    De enige objectieve redenen om een weigering te motiveren lijkt te zijn als de aanvraag in strijd is met de openbare orde (vermoedens van identiteitsfraude, etc.)
    dronkenschap of verstandelijke beperking, beperkte motivatie (bvb geen idee wat dit allemaal inhoudt of wat de consequenties zijn, ...), ... men zal wel instructies gegeven hebben. Een van de instructies is trouwens blijkbaar: "Het gaat hier bijvoorbeeld om gevallen van identiteitsfraude of wanneer men uitsluitend tot het andere geslacht wenst te behoren teneinde de geslachtsquota te omzeilen die voor bepaalden beroepen en commissies van kracht zijn. " Net wat jij dus als een probleem ziet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia
    Ik ben overigens geen tegenstander van die wet. Als mensen hun administratieve geslacht op hun identiteitskaart willen laten wijzigen, dan mogen ze dat gerust doen.
    Ik stel me alleen vragen bij het feit dat we als samenleving wel bepaalde gevolgen toekennen aan dat lettertje in de vorm van quota, zeker wanneer dat lettertje gewijzigd kan worden en dus geen koppeling meer heeft met een biologische realiteit (i.e. genetisch geslacht en sekse bij de geboorte). Als je daarbovenop in rekening brengt dat men tegenwoordig ook een derde geslacht ("X") als registratieoptie aanbiedt, wordt het helemaal absurd. Als 2 personen beiden een X laten registreren als geslacht, mogen zij dan wél of niet de eerste 2 plaatsen op een lijst innemen?
    Tuurlijk niet. Je moet 2 mensen van verschillend geslacht op de eerste 2 plaatsen zetten. XX, MM of VV kunnen dus niet, XM, XV of VM wel.
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje
    no votes  

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Stond ooit in een van mijn cursussen op unif. Vraag me nu niet dat op te zoeken want ik ben ondertussen al een eindje dichter bij mijn pensioenleeftijd opgeschoven.

Vanwaar de "lakshijd" ipv "laksheid"?
    Ik gun iedereen trouwens een zo vroeg mogelijk pensioen. Ikzelf incluis. Als ik naar mijn nonkels en tantes kijk zijn die allemaal vroeg op pensioen gegaan (of gewoon thuisgebleven. Ge zou nu eens moeten proberen een huis af te betalen en 2 kinderen op te voeden op het loon van één simpele ambtenaar), maar waren er ook bijna geen die ik op hun 67 in staat had geacht om dagelijks te gaan werken.

Een dooddoener: ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.
    kijk naar het programma " ‘Don’t worry, be happy’, die zijn met weinig geld ook heel gelukkig.

Maar de huidige pensioensituatie is niet houdbaar, het zal een combinatie worden van lagere pensioenen en langer werken.

Ik denk (ben bijna zeker) dat men op een gegeven moment gaat focussen op gratis dienstverlening (gratis openbaar vervoer, voedselbonnen, elektriciteit, internet...) voor de gepensioneerden.
    Iets wat de overheid organiseert en de overheid zeer weinig kost en in ruil gaan de pensioenen met 20% naar omlaag.
    Dat zie ik nog gebeuren de komende 20 jaar. (dat zal overigens gebeuren onder buitenlandse druk (IMF/ECB), zoals in Griekenland en onafhankelijk van welke partij er hier aan de macht is dan)
    no votes  

iTrader
    10 (92%)
    Volgens de 2 online stemtesten moet ik kiezen voor Vlaams Belang / Tom Van Grieken. Wtf? Als er nu 2 zaken zijn die ik haat...
    no votes  

iTrader
    0
    Tja, tis nu zo. Misschien niet zo gefocussed zijn op specifiek die man en wat sommige media u wilt doen geloven over het VB.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    https://www.tijd.be/politiek-economi.../10127349.html

Ik heb precies iets gemist, dat is een NVA standpunt?
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    1. Fout. Enkel nr 1 en 2 moeten van een verschillend geslacht zijn. De rest maakt het niet uit, er moeten in totaal wel evenveel vrouwen als mannen op een lijst staan, maar NIET verplicht alternerend.
    2. Als je voor een lijststem stemt, ga je per definitie akkoord met de volgorde van de lijst. Je bent vrij om op individueen te stemmen als je dat niet wil.
    3. Fout. https://www.9lives.be/forum/politiek...riminatie.html

Je hebt dit al eens geclaimd, maar je failde toen de cijfers op tafel kwamen. Begin er dan aub niet opnieuw over zonder nieuwe argumenten aan te geven.
    Excuus, ik wist inderdaad niet dat dat "alternerend" enkel sloeg op de eerste twee plaatsen. Maar goed, daarbij blijft mijn redenering perfect overeind. Alleen heeft het blijkbaar enkel repercussie op de eerste twee plaatsen, waardoor ook haasje over mogelijk blijft louter omwille van het geslacht. Waarbij dus nog steeds rechtstreeks wordt ingegrepen op het democratisch proces.

Blijft natuurlijk wel zo dat door het verplichte gelijke aantal vrouwen en mannen in combinatie met minder vrouwen die politiek geëngageerd zijn, men de partijen verplicht om statistisch gezien minder competente mensen op hun lijsten te zetten.
    Daarenboven is er uiteraard ook een enorme druk van de publieke opinie (uit schrik om als vrouwonvriendelijke partij bestempeld te worden) om bijvoorbeeld niet alle vrouwen op de laatste plaatsen te zetten. Je zal zo maar eens in de media komen. Het lijkt iets onschuldig om vrouwen wat hoger op de lijst te zetten, tot het erop aankomt. Zo denk ik niet dat mijn voorbeeld (die nog steeds als een paal boven water staat) een toevalligheid was. Het zou interessant zijn om eens te onderzoeken hoeveel vrouwen er ondanks lagere voorkeursstemmen toch over mannen springen, en dit vergelijken met mannen die over vrouwen springen.

Ten slotte: hoeveel kiezers weten effectief dat een lijststem wil zeggen "Ik ben volledig akkoord met de volgorde!", laat staan dat ze zouden weten dat sommigen daarbij bevoordeeld worden t.o.v. anderen. De meesten doen een lijststem met het idee "Ik ben het meeste akkoord met deze partij. Punt.".
    no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Heeft iemand dat vorige verkiezingen hier niet eens gepost? Was toch vrij pijnlijk duidelijk hoe een aantal vrouwen plaatsen kregen die naar mannen diende te gaan maar men die toch aan de vrouwen geeft wegens quota?
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Heeft iemand dat vorige verkiezingen hier niet eens gepost? Was toch vrij pijnlijk duidelijk hoe een aantal vrouwen plaatsen kregen die naar mannen diende te gaan maar men die toch aan de vrouwen geeft wegens quota?
    wegens quota? Je hebt het over mijn berekeningen en dat toont dat niet aan dat het "pijnlijk duidelijk" was.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Excuus, ik wist inderdaad niet dat dat "alternerend" enkel sloeg op de eerste twee plaatsen. Maar goed, daarbij blijft mijn redenering perfect overeind. Alleen heeft het blijkbaar enkel repercussie op de eerste twee plaatsen, waardoor ook haasje over mogelijk blijft louter omwille van het geslacht. Waarbij dus nog steeds rechtstreeks wordt ingegrepen op het democratisch proces.
    "1) Vrouwen en mannen moeten verplicht alternerend op lijsten staan. M.a.w. minder competente of minder populaire vrouwen komen op die manier hoger op de lijst te staan dan hun competentere of populairdere mannelijke collega's. Omdat het moet."

Je redenering blijft niet totaal overeind. Ik heb reeds aangetoond dat minder populaire vrouwen NIET noodzakelijk hoger op de lijst staan dan hun populairdere mannelijke collega's. Zie de berekening op basis van de uitslagen van 2014. Verkozen vrouwen halen niet noodzakelijk gemiddeld minder stemmen dan verkozen mannen, integendeel zelfs. Meer zelfs, ze halen méér stemmen, zijn dus populairder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc
    Blijft natuurlijk wel zo dat door het verplichte gelijke aantal vrouwen en mannen in combinatie met minder vrouwen die politiek geëngageerd zijn, men de partijen verplicht om statistisch gezien minder competente mensen op hun lijsten te zetten.
    er is géén correlatie tussen het aantal vrouwen die politiek geëngageerd zijn en de competentie van de vrouwen die verkozen zijn. Statistisch kan je daar geen enkel verband bewijzen.
    Zo denk ik niet dat mijn voorbeeld (die nog steeds als een paal boven water staat) een toevalligheid was.
    je "voorbeeld" was een stelling, want je gaf geen enkel voorbeeld, je claimde gewoon iets (wat ik in die link van hierboven met cijfers tegensprak). Niets boven water, je verzuipt.
    Het zou interessant zijn om eens te onderzoeken hoeveel vrouwen er ondanks lagere voorkeursstemmen toch over mannen springen, en dit vergelijken met mannen die over vrouwen springen.
    misschien eens naar de link kijken, je hebt dat argument zelf vorige keer al aangebracht.
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    daarjuist opgebeld geweest door iemand van de PvdA. vriendelijke man, kan alles goed uitleggen. jammer dat ik niet veel van hun programma ken want ging anders graag in discussie.. maar hij moest geen moeite doen, want k stem nooit links !
    no votes  

Sonny Crockett's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fabke_1 Bekijk bericht
    daarjuist opgebeld geweest door iemand van de PvdA. vriendelijke man, kan alles goed uitleggen. jammer dat ik niet veel van hun programma ken want ging anders graag in discussie.. maar hij moest geen moeite doen, want k stem nooit links !
    Je kon hem op zijn minst gevraagd hebben in hoeverre hij vertrouwd is met GDPR.
    Nooit gehoord van leestekens?
    Een zin begint zonder hoofdletter?
    Dan interesseert jouw mening/vraag me niet.
    Dan antwoord ik niet.
    no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
    Je kon hem op zijn minst gevraagd hebben in hoeverre hij vertrouwd is met GDPR.
    Uiteraard hebben politici voor zichzelf een uitzondering voorzien op de GDPR wetgeving, kwestie van zichzelf te kunnen blijven bedienen natuurlijk.
    Net zoals ze voor zichzelf een uitzondering voorzien hebben op de wetgeving van het reclamedrukwerk. Ik heb een sticker met "GEEN RECLAME" op mijn brievenbus, ik wil die politieke propaganda rotzooi niet, maar krijg het toch. Degenen die al die verkiezingsrotzooi in mijn brievenbus gedumpt hebben, hebben geluk dat ik ze het niet heb zien doen.
    no votes  

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    https://www.bruzz.be/brussel-kiest-2...fd-slachten-na

groen is toch ook heeeeeel stil op dit moment....

Hadden we niet onlangs een discussie over hoe groen eigenlijk meer heel zachtjes af en toe is opbrengt dat ze tegen onverdoofd slachten zijn?
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout
    no votes  

iTrader
    0
    Kris Peeters die gisteren in het Europadebat steeds met zijn blaadje papier zwaaide geweldig
    no votes  

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Waw, die laatste peiling. Dat worden leuke federale onderhandelingen...
    Let us pray for all the fools that be
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Groen gaat terug onderuit. Was te verwachten nu dat de klimaathysterie ten einde is. Vb boert goed?
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

Pagina 43 van 60 Eerste ... 3339404142434445464753 ... Laatste

Regels voor berichten