Bekijk resultaten enquête: Op wie stem jij voor de federale verkiezingen?

Aantal stemmers
155. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • N-VA

58 37,42%
  • Open VLD

14 9,03%
  • CD&V

3 1,94%
  • sp.a

7 4,52%
  • VB

35 22,58%
  • Groen

28 18,06%
  • PVDA

9 5,81%
  • Piratenpartij

6 3,87%
  • Blanco/Ongeldig

4 2,58%
  • Ik ga niet stemmen

3 1,94%
  • Ik stem federaal en Europees hetzelfde

29 18,71%
  • Ik stem anders Europees dan federaal

17 10,97%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 4 van 60 Eerste 123456781454 ... Laatste

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heel de zaak is natuurlijk niet echt proper voor de Antwerpse kiezer maar het is heel goed begrijpbaar. Wat heb je aan een BDW als burgemeester als op federaal en Vlaams niveau een meer links beleid wordt gevoerd en alle maatregelen van voorbije regeerperiode ongedaan worden gemaakt? Het gewestelijk en federaal niveau heeft veel meer invloed op ons leven dan het lokale niveau. Daarnaast ontbreekt N-VA op gewestelijk niveau profilering. De regering doet het weliswaar goed maar de N-VA'ers missen profilering. Met BDW heb je op dat niveau iemand die daar met kop en schouders bovenuit steekt.
    Op federaal niveau heb je dan Jambon en Francken die zichzelf kunnen profileren hebben met een goed afgelegd traject.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 met Tapatalk
    no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een interessante vraag wordt natuurlijk of het schandaal rond de humanitaire visa waarbij een Mechelse N-VA'er betrokken was, Theo Francken wél of niet zal schaden. Het parket benadrukt dat zijn kabinet er niets mee te maken heeft, maar zo werkt reputatieschade in de politiek natuurlijk niet. In een ver verleden namen ministers zelfs ontslag voor zaken waar ze niets aan konden doen, maar waarvoor ze wel politiek verantwoordelijk waren. De laatste tijd lijkt dat niet meer te werken, en nu kunnen we het natuurlijk helemaal niet meer verwachten van Theo Francken aangezien hij al zijn ontslag om een andere reden gegeven heeft.

Hoe dan ook, toch minstens alweer één ding bijgeleerd vandaag: Mechelen heeft blijkbaar een relatief grote gemeenschap oosterse christenen, the more you know...
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Normaal zou het hem toch moeten schaden.
    Jarenlang weigert hij om duidelijke procedures te introduceren. Jarenlang worden ongelofelijke hoeveelheden humanitaire visa's uitgereikt, blijkbaar voornamelijk aan die ene community.
    Er was altijd 0 transparantie en wanneer er vragen over hoe die mensen geselecteerd werden wou Francken geen antwoord geven en zei hij dat het zijn discretionaire verantwoordelijkheid was.

Zou toch raar zijn als hij dan nu helemaal geen verantwoordelijkheid zou dragen, los van of hij of zijn kabinet er van afwist, of medeplichtig was.
    Unlimited Potential!
    no votes  

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Oh man, er weer boenk op van De Ideale Wereld: https://www.canvas.be/de-ideale-were...ndans-bij-n-va

Spoiler:
    Had het ook al gezien. Zalig stukje satire. En inderdaad respect voor Geert. Nu goed die mens is ook realistisch en is niet vies van een mopje, een beetje zelfspot kan nooit geen kwaad.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    no votes  

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Had het ook al gezien. Zalig stukje satire. En inderdaad respect voor Geert. Nu goed die mens is ook realistisch en is niet vies van een mopje, een beetje zelfspot kan nooit geen kwaad.
    Bourgeois blijft een van m'n favoriete politici. Spijtig dat hij op het politiek toneel soms als een droogstoppel overkomt maar wat een dossierkennis heeft die man.

In de huidige Twitter cultuur is het bijna verfrissend wanneer iemand weigert van de zaken te oversimplificeren om een leuke quote of clip in het nieuws te krijgen.

Spijtig dat we dat als toeschouwers niet meer waarderen
    no votes  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emiel Goelen Bekijk bericht
    Die vraag is nu heel actueel in de media, maar oppositiepartijen vragen al jàren om meer inzicht in de manier waarop humanitaire visa uitgereikt worden. Elke keer werd dat door Theo Francken geblokkeerd, omdat hij wilde vasthouden aan het discretionaire karakter van de beslissingen. Met andere woorden: hij wou gewoon zélf beslissen, op basis van tussenpartijen die hij zélf koos, waardoor de hele procedure uiteindelijk gestoeld wordt op 'wie kent Theo'.

Ik overdrijf he, maar ik ben wel heel benieuwd naar de lijst van partijen waarmee Francken heeft samengewerkt voor de humanitaire corridors, en hoeveel van die partijen banden met de N-VA hebben, van dichtbij of van veraf. Tot nu toe wilt hij daar de lippen over stijf houden, voor zover ik weet.

Voor de geinteresseerden:
    https://radio1.be/theo-francken-over...n-operatie-met
    Men kan toch gewoon de vraag stellen in de kamer?
    Zoals jaren geleden al bv gebeurd is?
    De Belgische Kamer van volksvertegenwoordigers
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    no votes  

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://m.knack.be/nieuws/belgie/zou...n-1418541.html

Vrij terechte kritiek imo, ik hoop dat dit wekelijks terugkeert over de andere ministers a la Homans en Geens die het ook maar.pover hebben gedaan.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Michael Freilich, hoofdredacteur van Joods-Actueel, komt op de N-VA lijst.

Freilich (N-VA): 'Ik zal nu strijden als een echte Vlaamse L... - De Standaard
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dedecker, Freilich, ze zijn daar wat *ahum* sterke persoonlijkheden *ahum* aan het binnenpakken tegenwoordig.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Asateo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Dedecker, Freilich, ze zijn daar wat *ahum* sterke persoonlijkheden *ahum* aan het binnenpakken tegenwoordig.
    Inderdaad mensen met een sterke eigen mening. Dat kan misschien later nog averechts uitpakken. Freilich behandelt Joods Actueel soms ook eerder als zijn persoonlijke ventilatieschriftje ipv een ietwat objectief blad. Dedecker is Dedecker natuurlijk.
    Blessed are the meek: for they shall inherit the earth. Matthew 5:5
    no votes  

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dedecker die het dit weekend in Knack nog eens nodig vond te stellen dat 'een gas dat maar 0,04% van de atmosfeer uitmaakt er onmogelijk een effect op kan hebben'. Feiten hebben hem ook nog nooit tegengehouden.

Mss moet hij es in een atmosfeer van 0,007% CO gaan zitten?
    _/Forum Supervisor

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Dedecker die het dit weekend in Knack nog eens nodig vond te stellen dat 'een gas dat maar 0,04% van de atmosfeer uitmaakt er onmogelijk een effect op kan hebben'. Feiten hebben hem ook nog nooit tegengehouden.

Ik geef Dedecker gelijk. Nog geen tien jaar geleden kreeg je als consument een soort premie als je (voornamelijk) een diesel wagen kocht met weinig CO-uitstoot en dan wisten ze nog van niks??? Klimaat is tegenwoordig opgeklopte massahysterie geworden. Er is een probleem, maar politici gebruiken het om extra belastingen te heffen.
    no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht

Heb je nu expres een dosis gekozen waar je hoofdpijn van krijgt, maar niet meteen op (zeer) korte termijn van dood gaat? Of heb je een nulletje te veel getypt?

Het is inderdaad een dwaas argument waar ik me ook wel aan stoor.
    no votes  

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Heb je nu expres een dosis gekozen waar je hoofdpijn van krijgt, maar niet meteen op (zeer) korte termijn van dood gaat? Of heb je een nulletje te veel getypt?
    Uiteraard. Hij hoeft niet te sterven om mijn punt te demonstreren. Ik ben pro dierenwelzijn.
    _/Forum Supervisor

no votes  

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vile Bekijk bericht
    Ik geef Dedecker gelijk. Nog geen tien jaar geleden kreeg je als consument een soort premie als je (voornamelijk) een diesel wagen kocht met weinig CO-uitstoot en dan wisten ze nog van niks??? Klimaat is tegenwoordig opgeklopte massahysterie geworden. Er is een probleem, maar politici gebruiken het om extra belastingen te heffen.
    Second

Er is idd een probleem, maar dat probleem is al van begin 19de eeuw aan de gang door massala uitstoot van CO2 en andere broeikasgassen + lozing van stoffen in onze kanalen. Het is al sinds dan dat we ons klimaat naar de klote aan het helpen zijn.
    Pas sinds eind 20ste eeuw zijn we via allerhande regels en wetten ervoor aan het zorgen om die uitstoot te beperken en zo milieuvriendelijk te kunnen omgaan.

He is allang te laat. Alles wat we nu doen gaat weinig verschil geven en we zullen er sowieso de gevolgen van moeten dragen.
    Daarmee dat ik niet wil zeggen dat we maar verder doen met wat we bezig zijn, maar de massahysterie en etc mag wel een beetje genuanceerder worden.
    ...Ω...
    no votes  

Pagina 4 van 60 Eerste 123456781454 ... Laatste

Regels voor berichten