Bekijk resultaten enquête: Migratiepact

Aantal stemmers
121. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja op het Migratiepact

23 19,01%
  • Ja op het Migratiepact met Stemverklaring

7 5,79%
  • Nee op het Migratiepact

91 75,21%
Pagina 58 van 58 Eerste ... 8485455565758
    denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarom is het dan jaren onder hun eigen beleid ook gewoon 21% geweest? Als je beetje op uw verbruik let kost u dat maandelijks mss 40 euro (en daarvan is hoeveel % aan 21% btw dat ze 6% willen?)
    Omdat de gaten in hun hand en de schatkist ook toen gedicht moesten worden.

21% was voor luxeproducten, 6% voor onmisbare levensmiddelen. Elektriciteit is geen luxeproduct.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

21% was voor luxeproducten, 6% voor onmisbare levensmiddelen. Elektriciteit is geen luxeproduct.
    Kledij is voor mij meer onmisbaar en ook 21%
    Had ons Freya maar niet zoveel groene stroomcertificaten uitgereikt maar dat is den John wss al vergeten.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Dat is niet echt de opdeling (basis/luxe), er is gewoon een lijst van zaken waar nationale overheden het verlaagd BTW tarief mogen voor aanrekenen. Er is zitten veel basisproducten in die lijst maar niet alles is een basisproduct. kappers zitten daarvoor ook onder, hotels, sommige renovatie's (ook van luxevilla's).

Die opdeling tussen luxe producten en basisproducten is iets dat je soms in de media ziet, maar da's duidelijk maar een deel van het verhaal waarom sommige goederen en diensten in de lijst van het verlaagde BTW tarief terechtkomen.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Idd, steenkool is 12% of is dat verouderde lijst dat ik net zag?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Waarom willen die linkse perse weer 6% op elektriciteit? Dat heeft toch maar een paar jaar zo geweest, is absoluut een anti-klimaat regeling.
    Ze zouden beter prosumententarief afschaffen ja!
    Beetje vreemd om iets als een anti-klimaatregeling te beschouwen en tegelijk een andere maatregel te nemen die ook anti-klimaat is .

"Die Linkse" is een Duitse partij, maar ik veronderstel dat je het over links in het algemeen hebt. Daar heb je 2 strekkingen (al dan niet gecombineerd):
    - verlaging van de "basis"kosten die iemand heeft, o.a. door verlaging van BTW-percentages op basisproducten.
    - verhoging van de koopkracht (o.a. de 14-euro eis), om zo te maken dat die energiebesparende maatregelen ook gedragen kunnen worden door de lagere klasse.

Beide zaken hebben géén bedoeling om een klimaatvriendelijke maatregel te zijn en beide zullen in de praktijk de consumptie verhogen en zo een negatief effect hebben op het klimaat (tenzij je veronderstelt dat men daardoor milieuvriendelijker zal leven).

Afschaffen van prosumententarief doet voor zonnepaneelbezitters elke incentive dalen om je energieconsumptie te doen dalen. Want ook zonnepaneelbezitters hebben kerncentrales, gascentrales, ... nodig in de praktijk. Bovendien betwijfel ik of het afschffen van prosumententarief echt een invloed zou hebben op het aantal zonnepanelen of dergelijke.

Als je beetje op uw verbruik let kost u dat maandelijks mss 40 euro (en daarvan is hoeveel % aan 21% btw dat ze 6% willen?)
    40 euro per maand voor electriciteit? Voor een koppel, mss. maar niet voor een gezin met minderen.

(ik dacht overigens dat die 6% op alle componenten gold, behalve enkele kleine taksen)
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    "Die Linkse" is een Duitse partij, maar ik veronderstel dat je het over links in het algemeen hebt.
    Duits is ook niet mijn beste taal, maar die s hoort daar niet thuis. Ongetwijfeld had SomeDude het wel inderdaad over die linke [pun intended], linkse rakkers in het algemeen.

Als je bedenkt dat het 6% BTW tarief zogezegd geldt voor basisgoederen dan zou ik denken dat elektriciteit daar eerder onder zou vallen, maar de realiteit is dat het véél langer onder het 21% tarief heeft gezeten dan het 6% (in de recente geschiedenis).

Als je dan bedenkt dat concerttickets of tickets voor een voetbalwedstrijd onder het 6% BTW stelsel vallen, zou ik dat er dan eerder weer uitzwieren. Het lijkt mij niet aan de overheid toe te komen om bepaalde vormen van ontspanning te bevoordelen ten opzichte van anderen, met uitzondering van zaken zoals zélf sport beoefenen vanwege het voordeel van volksgezondheid.

Zo zullen er nog wel héél wat zaken zijn, waarbij de geest van de wet, allesbehalve overeenkomt met de praktijk, en niet alleen op het vlak van BTW.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Zjust, ik was vergeten dat ik link was .
    Pippi L.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Daar is het echte gelaat van de marrakesh regering. Nog meer van ons geld naar migranten ipv naar onze eigen bevolking met problemen.

De Block zoekt snel paar honderd bedden om opvangcrisis te b... - De Standaard Mobile
    Homer J Simpson: Stupid risks are what make life worth living.

xboxLive: StannekeS

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    @JPV:
    Niet serieus bedoeld voor de duidelijkheid. Maar een jeugd vol Suske & Wiske albums lezen, maakt dat je zo'n allitererende (flauwe) woordspeling moet maken natuurlijk.

Even wel serieus, de éérste prioriteiten die ik zou stellen bij het aanpakken van zowel de elektriciteits als de waterfactuur, zijn de vaste vergoedingen en de verdoken belastingen.
    Nu zit je als alleenstaande met €80 vastrecht op een waterfactuur, waar een groot gezin (>5) €0 betaalt... (iets waar de sp.a ook voor gepleit heeft, dacht ik).
    Idem bij de elektriciteitsfactuur, ook daar zit je met een groot gedeelte waar je met besparen van energieverbruik, géén enkel vat op hebt. De Turteltaks van de "Open"VLD was daar het typevoorbeeld van, maar er zitten ongetwijfeld nog héél wat andere regionale belastingen verstopt in die factuur. Elke eurocent die bespaard kan worden, door de vergoedingen voor politici in intercommunales af te schaffen, moet daar wat mij betreft uit.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Daar is het echte gelaat van de marrakesh regering. Nog meer van ons geld naar migranten ipv naar onze eigen bevolking met problemen.

De Block zoekt snel paar honderd bedden om opvangcrisis te b... - De Standaard Mobile
    Ja...want het is een uitstekend idee om die mensen buiten te laten staan en ze onder een brug te laten slapen.

Effe serieus blijven, he. Het zijn mensen waar je mee bezig bent. Een normale mens zet zijn hond met dit weer nog niet buiten zonder een hok.
    ...Ω...

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht

Nee, toepassing van de wetten en akkoorden van het Belgische volk. Niet meer en niet minder.

Wil je dat niet, dan zoek je een meerderheid om die wetten aan te passen of akkoorden op te zeggen (met alle mogelijke gevolgen vandoen). Maar ga je niet je eigen wetten/akkoorden negeren omdat je als minister ze niet goed vindt.
    Pippi L.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mijn boodschap is dan ook al altijd geweest dat het aangepast moet worden.

Ze zouden ze beter onder de brug laten slapen, mss zien ze dan in dat ze moeten weg blijven. Maar dat mogen we absoluut niet zeggen natuurlijk.
    Homer J Simpson: Stupid risks are what make life worth living.

xboxLive: StannekeS

Pagina 58 van 58 Eerste ... 8485455565758

Regels voor berichten