Bekijk resultaten enquête: Migratiepact

Aantal stemmers
133. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja op het Migratiepact

27 20,30%
  • Ja op het Migratiepact met Stemverklaring

9 6,77%
  • Nee op het Migratiepact

97 72,93%
Pagina 4 van 76 Eerste 123456781454 ... Laatste
    [deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als jij toch niet van plan bent om het te tekenen. Wat maakt het u dan uit dat iemand anders daar zijn tijd aan verliest

Door mee te werken stel je een eventuele val van de regering hieromtrent dan ook al 1,5 jaar uit. Tijd die je kunt spenderen aan zaken die je wel belangrijk vindt.

Zoals de begroting die al jaren ontspoort?
    Zoals het klimaatbeleid dat nergens op slaat?
    Zoals de economische hervormingen die geen zoden aan de dijk brengen?
    Kan zo nog even door gaan.

Voor elk van voorgaande onderwerpen zou ik een val van de regering nog enigzins begrijpen. Voor dit totaal niet
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swagger Bekijk bericht
    Waarom is dat nu zo moeilijk om die vraag te beantwoorden? Is het nu bindend of niet?
    Je kan je al de vraag stellen of het überhaupt verstandig is om iets te tekenen dat blijkbaar juridisch niet duidelijk is?
    Dan moet je nooit meer iets tekenen .

Het aantal wetten (of gelijkgestelde documenten) die vaag zijn, of net express interpretatie toelaten, is enorm.
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het stoort mij het meeste dat er geen duiding is wat er in het pact staat. Heb de grote lijnen zelf eens gelezen en lijkt mij toch allemaal best overroepen. Verhalen als open grenzen, kritiek tegen immigratie is strafbaar, blabla,...allemaal nogal serieus uit zijn context getrokken.
    ...Ω...

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    De regionale verkiezingen hebben aangetoond dat voor dit pact geen publiek draagvlak is.
    euh? Welke regionale verkiezingen? Die van 2014, van wie ik de cijfers (allez, van kamer, maar is vergelijkbaar voor de gewestverkiezingen) hierboven heb aangegeven?
    Loesje

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door student23 Bekijk bericht
    Van diegene die tegen zijn heeft 99,9*% geen idee wat er in het pact staat. Fake news als vanmorgen door die ene partij helpt daar natuurlijk niet aan.
    Ik herhaal mijn vraag: kan je nu eens iets uit de tekst halen wat niet door de beugel kan?

* Ja, dat cijfer is verzonnen. Maar feiten zijn toch niet relevant, blijkbaar.
    Facilitate access to procedures for family reunification for migrants.

Hey we sturen Achmed en daarna gaan we met gans de familie wel met een paar boeings naar daar op hun kost!

Promote mutual respect for the cultures, traditions and customs of communities of destination and of migrants
    Uw aanpassen hoeft niet!

* Ja, de gevolgen zijn verzonnen. Maar de gevolgen zijn toch niet relevant, blijkbaar

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus Bekijk bericht
    Zoals de begroting die al jaren ontspoort?
    Zoals het klimaatbeleid dat nergens op slaat?
    Zoals de economische hervormingen die geen zoden aan de dijk brengen?
    Kan zo nog even door gaan.

Voor elk van voorgaande onderwerpen zou ik een val van de regering nog enigzins begrijpen. Voor dit totaal niet
    Die punten zijn geen kritiek pad in de positionering van hun partij.

VB is niet weggevaagd. En ze verwachten een terugval in mei. Om die reden moeten ze dan ook zich positioneren.

Voor de rest stelt jpv het duidelijk : niets tekenen op dit niveau is beter.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Van diegene die tegen zijn heeft 99,9*% geen idee wat er in het pact staat. Fake news als vanmorgen door die ene partij helpt daar natuurlijk niet aan.
    Ik herhaal mijn vraag: kan je nu eens iets uit de tekst halen wat niet door de beugel kan?

* Ja, dat cijfer is verzonnen. Maar feiten zijn toch niet relevant, blijkbaar.
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...zet-je-een-de/

Niet door de beugel kunnen is veel gezegd, maar de belangrijkste zaken hieruit waardoor ik zelf ook tegen het pact ben:

1. "Het bulkt internationaal van teksten die geen formele juridische waarde hebben, maar die wel een heel belangrijke waarde hebben. En dit is er zo een: als het migratiepact ondertekend wordt, zal het een leven beginnen te leiden”

2. “Het is een pact dat wereldwijd - ik citeer - de migratie veilig, ordelijk en regulier wil maken. We gaan dus georganiseerd de toegang tot het grondgebied garanderen. Dat is de VN-agenda en dat is lang geen neutrale agenda. Het is een heel belangrijke symbolische keuze die we maken.” Dit is een hele ommekeer omdat we nu leven in een wereld die sinds de 19e eeuw eeuw bestaat uit “soevereine, autonome landen die de controle hebben over hun grondgebied". "Dit migratiepact beoogt dat we daar eigenlijk impliciet afstand van nemen en ons inschrijven in een internationale agenda van wenselijke, georganiseerde migratie."

(Je kan hier uiteraard voor of tegen zijn, maar zeggen dat het geen gevolgen heeft omdat het toch niet bindend is, lijkt mij m.a.w. bullshit te zijn).

3. “Als u mijn persoonlijke mening vraagt - maar wie ben ik? - zou ik dit pact niet ondertekenen. Ik vind dat de risico’s veel te groot zijn en dat we binnen Europa al genoeg problemen hebben om iets te doen aan de migratiestromen die een feit zijn. Ook daarover moeten we ons geen illusies maken: de realiteit is dat heel Europa een migratiezone is geworden. En wij hebben de grootste moeite om daar een succes van te maken. Dus ik vind dat een zeer belangrijke prioriteit en daar hebben we absoluut geen VN-migratiepact voor nodig, maar eigenlijk een EU-pact.”

Wat dat betreft zit ik een beetje tussen twee vuren, persoonlijk. Enerzijds lijkt het mij nogal naïef om te veronderstellen dat die migratiestromen niet sowieso een feit zullen zijn - wat trekken migranten zich immers aan van een pact of geen pact? - maar anderzijds ben ik het er ook honderduit mee eens dat verdere immigratie aanmoedigen in eender welke vorm niet aan de orde is zolang we ons geen weg weten met de migranten die we al hebben. We zijn zelfs niet in staat om iets te maken van tweede of derde generatie-migranten, en de kraan blijft maar open staan. Voor mij is dat een zeer reëel probleem. Pas als we een werkend integratiemodel hebben is verdere immigratie voor mij bespreekbaar, niet voordien.

Verder had ik ook graag een duidelijker onderscheid gezien tussen vluchtelingen (die we wél moeten blijven opvangen, al dan niet tijdelijk, conform het UVRM) en migranten, voor zover ik begrepen heb (maar ik kan hier verkeerd in zijn) gaat het pact daar eigenlijk nogal met de grove borstel over.

Wat allemaal niet wegneemt dat N-VA ten eerste veel vroeger in actie had moeten schieten, en ten tweede helemaal de mist is ingegaan met hun smakeloze campagne vandaag. Maar wat het pact zelf betreft, hebben zij (en dus bij uitbreiding ook VB) imo wel gewoon "gelijk". Uit het pro-kamp hoor ik ook gewoon nul echte argumenten pro, maar gezien hoe makkelijk het hen gemaakt wordt door de N-VA kan ik het ze eigenlijk niet echt kwalijk nemen.
    Laatst gewijzigd door Nahrtent; 4 december 2018 om 21:56

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zeer bizar dat de regering zou vallen voor een migratieakkoord dat niet bindend is???
    Als het niet bindend is waarom moet het dan perse getekend worden. (omdat de charles zijn toekomstig Europese jobke op zijn buik kan schrijven dan )

Het akkoord is een symbool, een symbool voor de georchestreerde pro immigratie lobby.
    Net het tegendeel waarvoor de NVA staat.

In het begin waarschijnlijk niet heel duidelijk maar naar verloop van tijd werd de internationale kritiek op het akkoord toch een pak groter en dat het "niet-bindende" akkoord toch wel een serieuze impact zal hebben.

Beter laat dan nooit dat de ogen zijn opengegaan bij de NVA.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Lees eerst mijn andere post eens, en haal eens uit de tekst wat ons zo veel kan kosten als het slecht uitdraait?
    Met die voorwaarde dat dat nu niet al het geval is.
    Dus dingen die nu fout gaan, zie jij graag in een tekst, en ga je graag tekenen?

En een paar dingen waar ik het niet mee eens ben in dit pact:

Het pact is pro gezinshereniging.
    >> Ik ben daar tegen. Dat moet zelfs compleet stoppen. Het steeds opnieuw binnenhalen van naieve bruiden die opnieuw kinderen in een uitheemse taal opvoeden doet het integratieproces steeds vanaf nul herbeginnen.

Het pact zegt dat illegaal verblijf geen strafbaar feit is.
    >> Dat moet net harder aangepakt worden, de politie is het beu om elke dag dezelfde criminelen op te pakken en een A4 mee te geven om het grondgebied te verlaten.

En verder wordt onze imigratiedienst al genoeg bestookt met rechtszaken van "uitgeprocedeerden". Dus extra kruid in het geweer van de advocaten die hier geld uit slagen kunnen we dus ook missen als kiespijn, want die procedures kosten ons gerecht ook handenvol geld.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Facilitate access to procedures for family reunification for migrants.

Hey we sturen Achmed en daarna gaan we met gans de familie wel met een paar boeings naar daar op hun kost!
    Als je de volledige alinea hebt, krijg je dit:

"Facilitate access to procedures for family reunification for migrants at all skills levels
    through appropriate measures that promote the realization of the right to family life and the
    best interests of the child, including by reviewing and revising applicable requirements,
    such as on income, language proficiency, length of stay, work authorization, and access to
    social security and services "

Dus néé, je kan niet op kosten van de Belgische regering naar België komen als je je zoon eerst gestuurd hebt. Nu niet en later ook niet (toch niet op basis van deze text).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude
    Promote mutual respect for the cultures, traditions and customs of communities of destination and of migrants
    Uw aanpassen hoeft niet!
    net wel:

"Promote mutual respect for the cultures, traditions and customs of communities of
    destination and of migrants by exchanging and implementing best practices on integration
    policies, programmes and activities, including on ways to promote acceptance of diversity
    and facilitate social cohesion and inclusion"

Dus zowel sociale cohesie, diversiteit (dus ook diversiteit voor de eigen cultuur) en programma's voor bevordering van integratie worden gestimuleerd, in een WEDERZIJDS respect voor de culturen en tradities van ZOWEL de bestemming als van migranten.

Integratie wordt dus gestimuleerd, maar hun cultuur/traditie moet daarbij zoveel als mogelijk bewaard blijven. Aanpassen moet dus, maar wel waar het nuttig is. Taal leren kan geëist worden, maar daarnaast kan je bvb niet verbieden dat men de Koran in het Arabisch wil laten leren (om een eenvoudig voorbeeld te geven).
    Loesje

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Dus dingen die nu fout gaan, zie jij graag in een tekst, en ga je graag tekenen?

En een paar dingen waar ik het niet mee eens ben in dit pact:

Het pact is pro gezinshereniging.
    >> Ik ben daar tegen. Dat moet zelfs compleet stoppen. Het steeds opnieuw binnenhalen van naieve bruiden die opnieuw kinderen in een uitheemse taal opvoeden doet het integratieproces steeds vanaf nul herbeginnen.
    ik denk dat je hier een andere wetgeving viseert, die niet echt binnen de scope ligt van deze verklaring.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo The Great

Het pact zegt dat illegaal verblijf geen strafbaar feit is.
    >> Dat moet net harder aangepakt worden, de politie is het beu om elke dag dezelfde criminelen op te pakken en een A4 mee te geven om het grondgebied te verlaten.
    "Review and revise relevant laws and regulations to determine whether sanctions are
    appropriate to address irregular entry or stay and, if so, to ensure that they are
    proportionate, equitable, non-discriminatory, and fully consistent with due process and
    other obligations under international law "

Ik zie hier nochtans nog expliciet altijd de mogelijkheid om zowel illegaal verblijf als illegaal binnenkomen strafbaar te houden.
    Loesje

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben er hoe langer hoe meer van overtuigd dat als je de tegenstanders de tekst voorschotelt, maar de titel weglaat, men unaniem achter de tekst staat: opvang in eigen regio, terugkeerbeleid, grenzen managen, wie blijft moet integreren, nationale soevereiniteit, mensenhandel aan banden, ... Allemaal dingen waar enorm veel draagvlak voor is en expliciet in het pact staan.
    Maar ja, de grote leider heeft gezegd dat het niet ok is. Dus zijn we tegen. Diep triest.
    De kracht van fake news.
    Misschien de reden dat de NVA er in het begin ook geen problemen mee had.

Maar het verhaal veranderd dusdanig als rechters zich hierop gaan baseren, en de interpretatie van wat er in staat niet hetgeen is van wat we voor ogen hadden.
    Het akkoord is hierin te vaag.
    Hier staat trouwens oa wat de problemen zijn:
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...XLs5iSIlwwpGx8

Pagina 4 van 76 Eerste 123456781454 ... Laatste

Regels voor berichten