Pagina 1 van 28 1234511 ... Laatste
    Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Doodstraf, Celstraf en Psychiatrie

Razend word ik hiervan. Zou nog altijd in den bak hebben moeten gezeten hebben, of afgemaakt geweest zijn in den bak wegens kindermoordenaar. En indien toch vrijgekomen, verplichte sterilisatie!!!

https://www.hln.be/de-krant/tien-jaa...tiek~af1fffd8/

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Razend word ik hiervan. Zou nog altijd in den bak hebben moeten gezeten hebben, of afgemaakt geweest zijn in den bak wegens kindermoordenaar. En indien toch vrijgekomen, verplichte sterilisatie!!!

https://www.hln.be/de-krant/tien-jaa...tiek~af1fffd8/
    En een gesteriliseerde gewelddadige persoon is plots niet meer gewelddadig? Psychiatrische hulp/opname is het enige wat iets kan betekenen voor zo'n persoon, een gevangenisstraf helpt niet.
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    En een gesteriliseerde gewelddadige persoon is plots niet meer gewelddadig? Psychiatrische hulp/opname is het enige wat iets kan betekenen voor zo'n persoon, een gevangenisstraf helpt niet.
    Gewoon de vergeetput in

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    3 (100%)
    Sterilisatie as in: geen kindjes meer voor jou! Ge ziet wat er nu weer gebeurd is met zijn dochterke.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Gewoon de vergeetput in

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    De sharia gold hier toch niet?
    Loesje

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Sterilisatie as in: geen kindjes meer voor jou! Ge ziet wat er nu weer gebeurd is met zijn dochterke.
    Al goed dat hij enkel gewelddadig is tegen zijn eigen zaad.

Sterilisatie is goed voor sexuele delinquenten, niet voor agressievelingen. Je wordt niet meer/minder gewelddadig als je in je ballen geknipt wordt, daar kan ik van meespreken
    Loesje

iTrader
    3 (100%)

Sterilisatie is goed voor sexuele delinquenten, niet voor agressievelingen. Je wordt niet meer/minder gewelddadig als je in je ballen geknipt wordt, daar kan ik van meespreken
    Je snapt mijn punt niet. Hij had na de dood van zijn zoontje nooit meer "vader" mogen worden.

iTrader
    4 (100%)

Het punt is natuurlijk dat hij gewoon nooit een 2e kind had mogen kunnen krijgen (en hij is ook wel gewoon snel terug op vrije voeten?). Ik volg u volledig in het feit dat die man psychologische hulp nodig heeft, maar hij zou dan wel in een gesloten instelling moeten zitten...

iTrader
    0
    Sterilisatie is goed voor sexuele delinquenten, niet voor agressievelingen.
    Nee, laten we niks doen en hem binnen 5 jaar opnieuw een baby laten nemen.

Zijn probleem is niet zozeer de agressie zelf, maar wel het niet kunnen uitstaan van baby gehuil.
    Voornamelijk dan de baby's waarmee hij in zijn huis mee geconfronteerd wordt en waar hij niet van weg kan stappen.

Dus ja sterilisatie + contactverbod voor baby's lijkt me normaal in deze. Het mag ook zonder deze verboden, maar dan wel de maximum straf aub.
    Trouwens zijn vorige moord mocht ook wel een voorwaarde hebben, namelijk bij het eerstvolgende baby-geweld toch levenslang. Maar blijkbaar niet.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 13 november 2018 om 08:22

iTrader
    4 (100%)

Losstaande vraag: sterilisatie helpt toch niet bij sexuele delinquenten? Ze kunnen dan geen kinderen krijgen, maar het houdt u toch niet tegen om bvb iemand te verkrachten?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Nee, laten we niks doen en hem binnen 5 jaar opnieuw een baby laten nemen.
    zie mijn reactie... ik pleit voor net wél iets doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85
    Zijn probleem is niet zozeer de agressie zelf, maar wel het niet kunnen uitstaan van baby gehuil.
    Voornamelijk dan de baby's waarmee hij in zijn huis mee geconfronteerd wordt en waar hij niet van weg kan stappen.
    hij is gekend voor meerdere feiten van geweld bij de politie, dus niet enkel babygeweld. Ook zijn partners zijn al aangevallen. Het huilen van baby's is een trigger, net zoals hij diverse andere triggers zal hebben.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85
    Dus ja sterilisatie + contactverbod voor baby's lijkt me normaal in deze. Het mag ook zonder deze verboden, maar dan wel de maximum straf aub.
    Trouwens zijn vorige moord mocht ook wel een voorwaarde hebben, namelijk bij het eerstvolgende baby-geweld toch levenslang. Maar blijkbaar niet.
    contactverbod voor baby's... da's alsof je contactverbod voor vrouwen zou aanvragen bij een sexuele delinquent. Is onmogelijk na te leven.

Je kan geen "voorwaardelijk levenslang" krijgen. Lijkt me ook niet wenselijk, omdat men best daarvoor een aparte rechtzaak start bij nieuw geweld. Want in dit geval zou zijn levenslang dan mss slechts enkele jaren duren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Losstaande vraag: sterilisatie helpt toch niet bij sexuele delinquenten? Ze kunnen dan geen kinderen krijgen, maar het houdt u toch niet tegen om bvb iemand te verkrachten?
    het (vrijwillig) steriliseren van een sexuele delinquent verhelpt alvast het probleem dat vrouwen zwanger kunnen worden bij een verkrachting. Dat alleen al lijkt me de moeite .

Trouwens, sterilisatie kan zonder een of andere check in een juridische databank ongedaan gemaakt worden. Zolang je dus niet over de ganse (minstens Westerse) wereld een sterilisatie/criminele databank hebt, zal je dat niet kunnen efficient gebruiken als straf.
    Loesje

iTrader
    0
    contactverbod voor baby's... da's alsof je contactverbod voor vrouwen zou aanvragen bij een sexuele delinquent. Is onmogelijk na te leven.
    Geen baby's in zijn huis. Niet samenleven in een huis waar een baby is. Niet alleen bij een baby mogen zijn. Dat is toch niet moeilijk na te leven?
    Dan was deze baby al gevrijwaard van een gebroken schedel.

Je bodt agressie tegen baby's af naar agressie in het algemeen. Terwijl dat eerste een veel zwaarder feit is.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Geen baby's in zijn huis. Niet samenleven in een huis waar een baby is. Niet alleen bij een baby mogen zijn. Dat is toch niet moeilijk na te leven?
    Dan was deze baby al gevrijwaard van een gebroken schedel.

Je bodt agressie tegen baby's af naar agressie in het algemeen. Terwijl dat eerste een veel zwaarder feit is.
    ik behandel idd liever agressie in het algemeen dan enkel baby's. Je wil de maatschappij duswel beschermen voor agressie tegen baby's, maar niet beschermen tegen zijn gedrag bij kinderen van 4 jaar? Kunnen die zich dan verweren?

De reden waarom ik het "beschermen van baby's" niet specifiek wil aanpakken is omdat dit gewoon populistisch tot en met is (en weinig oplost, gezien zijn agressie gewoon zal verschuiven). Als je hem vrijwaart van contact met baby's, zal er in de praktijk weinig veranderen. Contactverbod in zijn eigen woning kan je nooit afdwingen, laat staan dat het contactverbod met baby's zijn gedrag ook maar een beetje zal verhelpen.

Als je de maatschappij wil beschermen, moet je:
    - hem opsluiten tot je het idee kan krijgen dat zijn gedrag veranderd is
    - hem behandelen voor zijn gedrag

Alle andere zaken zijn lapmiddelen die je mss wel tijdelijk kan gebruiken, maar geen (pakweg) 50 jaar nog kan toepassen met een goeie controle erop.
    Loesje

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    De sharia gold hier toch niet?
    sharia is niet ok omdat het gebaseerd is op religie. Ik zie sarcastr0 niet zeggen dat iemand die kinderen vermoordt er van tussen moet omdat god dat zegt.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    dat is gewoon belgie
    Die gast die Merel de Prins doodreed loopt alweer vrij rond.

En hoeveel keer is die al veroordeeld en telkens met de auto blijven rijden? 7-8 keer? (nog voor dat doodrijden)

Je kan daar nu toch rustig vanuit gaan dat hij waarschijnlijk alweer met de auto rijdt of mss nog even wacht op zijn enkelband.
    Die heeft nog nooit 1 straf nageleefd. Waarom zou hij dat nu doen?
    Hij was helemaal niet onder de indruk van de dood van dat meisje (hij vluchtte weg en zelf zijn advocaten konden hem niet overtuigen terug te keren)
    Hij was enkel bang voor de straf die hem te wachtten stond. Maar aangezien dat ook al niet veel voorstelt. Zal het niet lang duren eer hij weer hervalt.

Pagina 1 van 28 1234511 ... Laatste

Regels voor berichten