Pagina 6 van 28 Eerste ... 234567891016 ... Laatste
    nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Général Zantas Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    https://deathpenalty.org/facts/5-myths-death-penalty/
    https://deathpenaltyinfo.org/costs-death-penalty

Misschien eerst wat studiemateriaal lezen eer je uitspraken doet? Je zit er bij quasi alles wat je zegt, hopeloos naast.
    Probleem is dat er bij ons geen levenslang bestaat.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Dus je komt met een mogelijk derde falen af:
    - de evaluatie of een dader vrij mag komen zonder behandeling heeft eveneens gefaald

Dus, justitie kan niet oordelen of iemand behandeld moet worden, of een werkende behandeling voorschrijven, of evalueren of de behandeling aanslaat.
    En waarom zou de schuld daarvoor bij justitie (allez, rechters) liggen?
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Tot binnen 10 jaar blijkt dat die man eigenlijk de schuld op zich heeft genomen om zijn vriendin te beschermen (of iets dergelijks)... Daarnaast moet je die grens dan nog ergens leggen, die man is veroordeeld voor slagen en verwondingen met de dood tot gevolg (dus doodslag en geen moord?). Ga je dan iedereen die schuldig is aan doodslag ook maar de doodstraf geven?

ook deze man:
    https://www.nu.nl/binnenland/5567348...r-dochter.html
    of deze bezorgers: https://www.metronieuws.nl/in-het-ni...-notenallergie
    ?
    Denk dat er hier wel gepraat wordt over recidivisten.
    Dus niet eender wie iemand heeft gedood (al dan niet bewust)

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Je bedoelt propaganda geplukt van websites van een anti-doodstraf organisaties? Must be true then.
    Studies, ze staan allemaal vermeld op de tweede link. Je moet je ogen wel open doen natuurlijk, of zijn het de oogkleppen die je het zicht belemmeren?
    11 verschillende studies in verschillende Amerikaanse Staten tonen allemaal hetzelfde resultaat. Tsja, must be propaganda!!1!1 Hurr Durr koop gewoon nen hamer in de gamma!

Edit Crew: meme verwijderd
    le Général Zantas, dictateur de Palombie
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    Denk dat er hier wel gepraat wordt over recidivisten.
    Dus niet eender wie iemand heeft gedood (al dan niet bewust)
    Zelfde probleem, het is een recidivist in slagen en verwondingen, niet in doodslag. Het probleem is dat die straf dus moet overeenkomen met het misdrijf en je dan ook iedereen gelijk moet behandelen. Dit voorval speelt hard in op emoties, maar puur naar rechtspraak zou dit geval nooit de doodstraf kunnen krijgen omdat er zo veel gevallen zijn.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De doodstraf kan ook enkel maar goedkoop zijn in het type rechtssystemen die van kracht zijn in een Afrikaanse dictatuur. Iets dat zo permanent is moet in elk humaan systeem zo'n hoop controlestappen ondergaan dat het duur wordt. Komt nog eens bij dat in de VS, waar executies worden gemediatiseerd, er toch wel een paar "vergissingen" zijn gebeurd. Je moet je dan afvragen hoe goed dat werkt in China, waar ze aan de lopende band mensen executeren. Voor mij is dat genoeg om niet terug naar dat systeem te gaan.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Eerst je misschien afvragen OF hij een behandeling heeft gehad?
    Dit is wat mij betreft het centrale punt. Mensen die nu roepen over gerechtelijk dwalen, blinde rechters en een fout systeem weten totaal niks (ik ook niet) over het traject dat er al dan niet fatsoenlijk is doorlopen.
    Als je dat niet weet, kun je niet inschatten of het een foute beslissing IS van de rechter.
    We kennen ook de inhoud van het dossier niet. Ja, de grote lijnen, maar meer ook niet. Als je dat niet weet, kun je niet inschatten of het een foute beslissing WAS, met de informatie die hij toen had gekregen.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    . Net als jij niet aan de zijde staat van Sarcastr0 die iedereen preventief een spuitje gaat geven.

Als gij zo slecht kunt lezen ist ni moeilijk dat ik hier constant infra’s van u krijg.

Waar zeg ik dit? Graag letterlijke quote.

Het hebben van een aandoening behoeft geen spuitje,duh.

Maar het hebben van een aandoening behoedt u niet van een spuitje als je herhaaldelijke keren bewijst een gevaar voor de maatschappij te zijn. Er is immers geen garantie op genezing.

3 strikes and you’re out.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Studies, ze staan allemaal vermeld op de tweede link. Je moet je ogen wel open doen natuurlijk, of zijn het de oogkleppen die je het zicht belemmeren?
    11 verschillende studies in verschillende Amerikaanse Staten tonen allemaal hetzelfde resultaat. Tsja, must be propaganda!!1!1 Hurr Durr koop gewoon nen hamer in de gamma!

Edit Crew: meme verwijderd
    En dan?
    Zelfs al zijn dat links naar valide studies, die site gaat niet meer dan cherry picking doen: 'Alle studies die ons standpunt ondersteunen gaan we selectief publiceren en de rest van de studies die ons tegenspreken, daar reppen we geen woord over.'
    Als je echt op een unbiased manier het totale plaatje wil zien heb je een wetenschappelijke meta-analyse nodig binnen die discipline, uitgevoerd door criminologen en geen propaganda pamflet van een of andere activistische site.
    Raar dat je over oogkleppen begint terwijl je niet inziet dat je jezelf van oogkleppen bedeeld door je info van een amateuristische en onwetenschappelijke site te plukken die haar eigen interpretaties en conclusies maakt.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Zelfde probleem, het is een recidivist in slagen en verwondingen, niet in doodslag. Het probleem is dat die straf dus moet overeenkomen met het misdrijf en je dan ook iedereen gelijk moet behandelen. Dit voorval speelt hard in op emoties, maar puur naar rechtspraak zou dit geval nooit de doodstraf kunnen krijgen omdat er zo veel gevallen zijn.
    Ik denk dat de discussie al lang niet meer over het voorval van die man en die baby gaat hoor.
    Dat was de aanzet tot deze discussie en nu wordt er gepraat over de mogelijke invoer van de doodstraf.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    https://deathpenalty.org/facts/5-myths-death-penalty/
    https://deathpenaltyinfo.org/costs-death-penalty

Misschien eerst wat studiemateriaal lezen eer je uitspraken doet? Je zit er bij quasi alles wat je zegt, hopeloos naast.
    Ah jah, was even vergeten dat ik exact die zaken zeg, en ontken. Ik zeg 1+1 is 2 en jij zegt dat dat niet waar is want de letter A komt voor de letter B in het alfabet.

Want ik was zeker serieus over die hamer...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    De doodstraf kan ook enkel maar goedkoop zijn in het type rechtssystemen die van kracht zijn in een Afrikaanse dictatuur. Iets dat zo permanent is moet in elk humaan systeem zo'n hoop controlestappen ondergaan dat het duur wordt. Komt nog eens bij dat in de VS, waar executies worden gemediatiseerd, er toch wel een paar "vergissingen" zijn gebeurd. Je moet je dan afvragen hoe goed dat werkt in China, waar ze aan de lopende band mensen executeren. Voor mij is dat genoeg om niet terug naar dat systeem te gaan.
    Zoals ik al zei, het is niet omdat iets niet kon in het verleden of niet aanwezig is elders dat wij het niet wel goed zouden kunnen. Ik denk dat er genoeg redenen zijn om de doodstraf niet in te voeren, maar ik denk dat er ook genoeg gevallen zijn waarin ze een oplossing kan zijn. Zeg ik daarom dat ze aan de lopende band maar mensen moeten executeren, uiteraard niet. Zeg ik dat elke rechter zomaar Jan met de pet moet kunnen veroordelen tot de doodstraf, uiteraard niet. Zeg ik dat het maar gewoon een vinkje zetten achter doodstraf en klaar is, uiteraard niet.

Maar ik denk wel dat we terrecht de vraag mogen stellen waarom we tijd en geld investeren in mensen die een duidelijk aantoonbaar gevaar voor de maatschappij zijn, en dat altijd zullen zijn of geweest zijn (en niet meer zijn doordat ze dan maar 70 jaar in een cel zitten), en of de doodstraf daar dan geen gepaste uitweg voor is.

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    En dan?
    Zelfs al zijn dat links naar valide studies, die site gaat niet meer dan cherry picking doen: 'Alle studies die ons standpunt ondersteunen gaan we selectief publiceren en de rest van de studies die ons tegenspreken, daar reppen we geen woord over.'
    Als je echt op een unbiased manier het totale plaatje wil zien heb je een wetenschappelijke meta-analyse nodig binnen die discipline, uitgevoerd door criminologen en geen propaganda pamflet van een of andere activistische site.
    Raar dat je over oogkleppen begint terwijl je niet inziet dat je jezelf van oogkleppen bedeeld door je info van een amateuristische en onwetenschappelijke site te plukken die haar eigen interpretaties en conclusies maakt.
    Okaaay. Vanaf heden geen wetenschappelijke studies meer aanhalen om je punten kracht bij te zetten, maar enkel meta-analyses. Ik hoop dat je je daar zelf dan ook aan houdt. Heb je per toeval een wetenschappelijke meta-analyse, uitgevoerd door criminologen, die het tegendeel bewijst van de individuele studies?
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    En dan?
    https://www.ncjrs.gov/App/abstractdb....aspx?id=43994

https://books.google.be/books?hl=nl&...20cost&f=false

https://heinonline.org/HOL/LandingPa...v=12&id=&page=

https://heinonline.org/HOL/LandingPa...v=37&id=&page=

Er zijn nu toch echt wel genoeg objectieve (hoewel er hier wel een héél suggestieve tussenzit met zijn gebruik van titels, dus die zou ik er niet bij rekenen) die aantonen dat de doodstraf een pak duurder is dan gewoon "we geven hem een spuitje".

Kan je studies voorleggen die het tegendeel bewijzen? Studies die aantonen dat levenslange opsluiting goedkoper is?

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    Ik denk dat de discussie al lang niet meer over het voorval van die man en die baby gaat hoor.
    Dat was de aanzet tot deze discussie en nu wordt er gepraat over de mogelijke invoer van de doodstraf.
    Dan is die man een goed voorbeeld over waarom de doodstraf een probleem is, er werd hier onmiddelijk gezegd dat die man de doodstraf verdient terwijl het dus nogal duidelijk is dat hij dat juridisch nooit zou kunnen krijgen.

Er zullen altijd gevallen zijn waarvan mensen vinden dat de doodstraf zou toegepast moeten worden (Dutroux etc) maar als gemeenschap teruggaan naar dat scenario zorgt gewoon voor de ondergang van uw rechtssysteem. Kijk inderdaad bvb naar China waar politieke tegenstanders gewoon officieel de doodstraf krijgen. Of USA waar ofwel de doodstraf wel wordt uitgesproken maar niet uitgevoerd, ofwel af en toe wel is een foutje gebeurt...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Zoals ik al zei, het is niet omdat iets niet kon in het verleden of niet aanwezig is elders dat wij het niet wel goed zouden kunnen.
    Maak het dan eens concreet. Er is geen enkel voorbeeld van een moderne rechtstaat die daarin slaagt, maar uitgerekend België zou dat plots kunnen?

Pagina 6 van 28 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten