FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Werken voor een politieke partij

Zag net een vacature voor een familielid. Zij is al een tijdje zoekende en zit in een job die ze niet graag doet.

De vacature is perfect voor haar zij het niet dat ze bij een politieke partij is. Ongeacht de standpunten of het nu PVDA of VB zou zijn, zouden jullie voor een partij willen werken? Ik stel me vooral vragen bij latere mogelijkheden waar ze iemand zouden weigeren omdat ze bijvoorbeeld voor CD&V (of andere partij) gewerkt zou hebben?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    bij ons (vakbond) gaat er iemand weg om bij Mercedes te gaan werken (op de personeelsdienst, dus inhoudelijk verwant).

Denk dat dit genoeg zegt.
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    bij ons (vakbond) gaat er iemand weg om bij Mercedes te gaan werken (op de personeelsdienst, dus inhoudelijk verwant).

Denk dat dit genoeg zegt.
    Snap niet hoe dat genoeg zegt, of ik mis het obvious? Of iemand moet echt denken "alle vakbondsmensen zijn lui en werken niet"?

De literaire sector is doorgaans iets linkers gericht, en de vacature is voor NVA, vandaar dat ik er toch enkele vraagtekens bij zet.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Ligt er ook sterk aan voor welke functie juist.
    Onrechtstreeks beken je ook kleur natuurlijk. Het werkt moeilijk als je het niet eens bent met de algemene visie van uw bedrijf.

Stel je werkt bij pringles. Dan zal jij niet de persoon zijn die anti-chips is.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Snap niet hoe dat genoeg zegt, of ik mis het obvious? Of iemand moet echt denken "alle vakbondsmensen zijn lui en werken niet"?

De literaire sector is doorgaans iets linkers gericht, en de vacature is voor NVA, vandaar dat ik er toch enkele vraagtekens bij zet.
    Als je nu zou kunnen uitleggen wat de literaire sector er plots bij doet...
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ligt er ook sterk aan voor welke functie juist.
    Onrechtstreeks beken je ook kleur natuurlijk. Het werkt moeilijk als je het niet eens bent met de algemene visie van uw bedrijf.

Stel je werkt bij pringles. Dan zal jij niet de persoon zijn die anti-chips is.
    Jah, daar wringt het schoentje nu maar een beetje bij haar. Ze kan zich uiteraard wel vinden in veel standpunten van de NVA maar niet in alles, maakt dat dan uit denk ik dan...

Maar het voornaamste waar ik aan denk is later als ze er weg wil; gaat men haar dan weigeren omdat er als vorige werkgever NVA staat. Alé, niemand van jullie kan dat voorspellen maar wat is jullie gevoel?

iTrader
    0
    Is het een functie als woordvoerder? M.a.w. gaat haar gezicht worden geassocieerd met de partij?

Als het inhoudelijk werk is voor een niet-extreme partij, dan lijkt de kans mij klein dat ze daar later in haar carrière zal worden op afgerekend. Er zijn legio voorbeelden van mensen die een tijdje op een studiedienst van een partij hebben gewerkt en daarna weer totaal iets anders gaan doen.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Jah, daar wringt het schoentje nu maar een beetje bij haar. Ze kan zich uiteraard wel vinden in veel standpunten van de NVA maar niet in alles, maakt dat dan uit denk ik dan...

Maar het voornaamste waar ik aan denk is later als ze er weg wil; gaat men haar dan weigeren omdat er als vorige werkgever NVA staat. Alé, niemand van jullie kan dat voorspellen maar wat is jullie gevoel?
    Het zal ongetwijfeld deuren openen en sluiten. Nog voor ze u gezien hebben heeft men een beeld van u, of dit correct is dat is een andere zaak. Je stuurt jezelf in een bepaalde richting, maar doe je dat niet altijd? Je gaat niet voor Greenpeace werken om daarna bij monsanto te beginnen.

NV-A is een rechtse partij, maar geen extreme partij. Zolang je daar bij wegblijft zal dat best wel meevallen.

Dus ja men gaat haar weigeren om die keuze. Maar men gaat haar ook weigeren omdat ze rood haar heeft, geen diepe decolleté’s draagt, geen hoge hakken draagt of gewoon omdat ze een vrouw is. Maar niks om u zorgen om te maken dusver.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Al gevraagd geweest, maar ik heb liever m'n academische vrijheid en neutraliteit dan een politieke loopbaan of een vetbetaalde job in een multinational. Wiens brood men eet.

Wel zie ik me nog wel op een kabinet werken ofzo. We worden nu al af en toe gevraagd om expertise voor decreten en wetten te leveren, is altijd leuk als je je eigen tekst in het Staatsblad ziet verschijnen .
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Regels voor berichten