Pagina 1 van 11 12345 ... Laatste
    Baldarch's schermafbeelding
    iTrader
    0

Post Vingerafdrukken op identiteitskaart?

Vanaf april krijgen nieuwe identiteitskaarten vingerafdrukken geïntegreerd. Een broodnodige ingreep tegen terreur of een slippery slope richting (zachte) dictatuur?

Worden we zelf stilaan Sims?

Baldarch

https://www.hetbelegvanantwerpen.com...ets-te-vrezen/

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baldarch Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vanaf april krijgen nieuwe identiteitskaarten vingerafdrukken geïntegreerd. Een broodnodige ingreep tegen terreur of een slippery slope richting (zachte) dictatuur?
    ]
    das vanaf nu op uw identiteitskaart
    naast het reeds bestaande
    rijksregisternummer, uw kop, uw handtekening, allerlei digitale gegevens zoals adres,...
    komt er nu een vingerafdruk bij

een extra methode om u snel en correct te informeren, zelf de meest veilige manier mi
    uw foto en uwe poot kunt ge makkelijker vervalsen

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baldarch Bekijk bericht

Baldarch

https://www.hetbelegvanantwerpen.com...ets-te-vrezen/
    oh boy, als openingsthread voor een discussie is een link naar een satirische site en voor de rest geen argumentatie wat zwak, niet?

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Is de vingerafdruk enkel op de identiteitskaart of is de vingerafdruk tegelijkertijd ook in een database opgeslagen bij de overheid?

Met 1 heb ik relatief weinig problemen. Dat is gewoon een extra check of de identiteitskaart vervalst is.
    Met 2 wel want dat is weer verzamelen van bewijsmateriaal voordat er zelfs een misdaad gebeurt.
    o/

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Is de vingerafdruk enkel op de identiteitskaart of is de vingerafdruk tegelijkertijd ook in een database opgeslagen bij de overheid?

Met 1 heb ik relatief weinig problemen. Dat is gewoon een extra check of de identiteitskaart vervalst is.
    Met 2 wel want dat is weer verzamelen van bewijsmateriaal voordat er zelfs een misdaad gebeurt.
    2 voor 3 maand.
    Maar politie mag opname van CCTV ook al 3 maand bijhouden. Dus ik zie daar eigenlijk geen probleem in.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ik ben daar eigenlijk tegen. Ik heb het argument van 'wie niets te verbergen heeft...' al veel gelezen maar dat is geen argument voor mij. Voor mij is het een principekwestie. Mijn vingerafdruk (of DNA) is veel meer dan mijn naam mijn eigen identiteit, die moet de overheid niet hebben.

@DogFacedGod: ik ga er van uit dat het 2 is.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht

Het wordt enkel op uw ID opgeslagen, maar iedere fingerprint reader van de instanties (als je je afdrukken gaat registreren, als je voorbij de douane passeert etc) mag je scan ook drie maand bijhouden (zoals ook andere gegevens drie maand mogen worden bijgehouden).

Persoonlijk heb ik er niet echt een probleem mee, vooral omdat vingerafdrukken een van de persoonsgegevens zijn die het moeilijkste te misbruiken vallen. In die zin heb ik ook geen probleem met DNA opslaan op je ID. Maar we moeten wel waakzaam blijven dat die dingen nooit in databases terecht komen natuurlijk.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Het wordt enkel op uw ID opgeslagen, maar iedere fingerprint reader van de instanties (als je je afdrukken gaat registreren, als je voorbij de douane passeert etc) mag je scan ook drie maand bijhouden (zoals ook andere gegevens drie maand mogen worden bijgehouden).

Persoonlijk heb ik er niet echt een probleem mee, vooral omdat vingerafdrukken een van de persoonsgegevens zijn die het moeilijkste te misbruiken vallen. In die zin heb ik ook geen probleem met DNA opslaan op je ID. Maar we moeten wel waakzaam blijven dat die dingen nooit in databases terecht komen natuurlijk.
    Het probleem is wel dat je op een vingerafdruk geen hashing kan doen. Een vingerafdruk moet 'goed genoeg' zijn als ze scannen. Alsof je een wachtwoord zou hebben waar je een typfout of 2 in mag maken. Een vingerafdrukscanner maakt een scan, bekijkt bv 100 punten en als er 90 punten overeen komen is het al goed. Die data van die 100 punten zit dus onbeschermd in uw ID kaart voor zover ik begrijp.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Het probleem is wel dat je op een vingerafdruk geen hashing kan doen. Een vingerafdruk moet 'goed genoeg' zijn als ze scannen. Alsof je een wachtwoord zou hebben waar je een typfout of 2 in mag maken. Een vingerafdrukscanner maakt een scan, bekijkt bv 100 punten en als er 90 punten overeen komen is het al goed. Die data van die 100 punten zit dus onbeschermd in uw ID kaart voor zover ik begrijp.
    Dat is waar. Maar ik denk niet dat iemand de moeite zal doen om de vingerafdruk uit de chip van je ID te halen als uw ID zelf al vol staat met afdrukken van al uw vingers.
    _/Forum Supervisor

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Dat is waar. Maar ik denk niet dat iemand de moeite zal doen om de vingerafdruk uit de chip van je ID te halen als uw ID zelf al vol staat met afdrukken van al uw vingers.
    Ge bekijkt het verkeerd denkek. De vraag is vooral waar het opgeslagen wordt in de eID. Ge hebt 2 stukken: het vrij uit te lezen, en het stuk dat versleuteld is met uw pincode. In het vrij stuk staan dingen zoals nationaliteit, naam, RRN, foto, ... Maar ook handtekening... Daar valt al iets mee te doen natuurlijk.
    In het afgeschermde stuk staan de certificaten en uw adres.

Als de vingerafdruk in het vrij toegankelijke stuk staat, heb ik daar wel een probleem mee. Denk gewoon eens na waar er overal gevraagd wordt om uw eID te laten uitlezen zodat de mensen zelf dingen zoals naam en RRN niet moeten ingeven. Ik denk aan: bank, verzekeringen, NMBS, mediamarkt (vrijwillig om garantie aan RRN te koppelen, maar dan kunnen ze het ook gewoon intypen), ... En de meeste mensen staan niet stil bij de informatie die ze vrijwillig geven door hun eID te laten uitlezen.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Ge bekijkt het verkeerd denkek. De vraag is vooral waar het opgeslagen wordt in de eID. Ge hebt 2 stukken: het vrij uit te lezen, en het stuk dat versleuteld is met uw pincode. In het vrij stuk staan dingen zoals nationaliteit, naam, RRN, foto, ... Maar ook handtekening... Daar valt al iets mee te doen natuurlijk.
    In het afgeschermde stuk staan de certificaten en uw adres.

Als de vingerafdruk in het vrij toegankelijke stuk staat, heb ik daar wel een probleem mee. Denk gewoon eens na waar er overal gevraagd wordt om uw eID te laten uitlezen zodat de mensen zelf dingen zoals naam en RRN niet moeten ingeven. Ik denk aan: bank, verzekeringen, NMBS, mediamarkt (vrijwillig om garantie aan RRN te koppelen, maar dan kunnen ze het ook gewoon intypen), ... En de meeste mensen staan niet stil bij de informatie die ze vrijwillig geven door hun eID te laten uitlezen.
    Ik vermoed dat men de verplichte procedure van biometrische paspoorten zal volgen en de vingerafdruk achter Extended Access Control zal stoppen, waardoor enkel selecte terminals met de juiste certificaten ze kunnen uitlezen.
    _/Forum Supervisor

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Sinds het over de eID gaat en niet een ePassport, moet er geen rekening gehouden worden met ICAO9303

Verder is de huidige indeling van de eID al totaal niet compliant met de standaarden voor ePassports...

iTrader
    4 (100%)
    Ik snap het grote probleem niet. Een identiteitskaart is een kaart om uw identiteit aan te tonen. Buiten DNA is een vingerafdruk zowat het meest correcte om dat te doen.

Het "bewijs ophalen voordat een misdaad begaan wordt" is imo ook niet terecht aangezien dat bewijs de vingerafdruk op de plek van de misdaad is en niet diegene op je paspoort. En dat is al toegelaten...

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik snap het grote probleem niet. Een identiteitskaart is een kaart om uw identiteit aan te tonen. Buiten DNA is een vingerafdruk zowat het meest correcte om dat te doen.

Het "bewijs ophalen voordat een misdaad begaan wordt" is imo ook niet terecht aangezien dat bewijs de vingerafdruk op de plek van de misdaad is en niet diegene op je paspoort. En dat is al toegelaten...

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    Als ze uw vingerafdruk hebben in een database, kunnen ze die natuurlijk wel vervalsen op de crime scene.

/tinfoilhat

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Als ze uw vingerafdruk hebben in een database, kunnen ze die natuurlijk wel vervalsen op de crime scene.
    /tinfoilhat
    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    net zoals uw handtekening, net zoals uw foto, net zoals ze uw rijksregisternummer zouden kunnen misbruiken, net zoals uw adresgegevens en wat er nog zoal op die kaart staat
    ik zie dat ge inlogt met een iPhone, gebruikt ge uw vingerafdruk om dz ding te ontgrendelen? er is een reële kans want volgens studies gebruikt >80% vd eigenaars die functie

Pagina 1 van 11 12345 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten