Pagina 6 van 11 Eerste ... 2345678910 ... Laatste
    Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hoezo, voor alcoholsloten was het toch geen probleem?

Je hebt jezelf gewoon compleet vastgereden. Q.E.D.
    Ik geloof niet in het feit dat men de politiemacht gaat vertien of vertwintigvoudigen om iemand zijn identiteit na te gaan of te controleren. Dan gaan ze eerder camera's zetten met VCA.
    Zoals ze al doen in amerika (of hier voor wagens via gebruik van ANPR). En ik heb daar geen probleem mee.

Jij wel. Dus ik zie niet in waar ik mij heb vastgereden...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik snap nog altijd niet goed wat er nu eigenlijk kan gebeuren met uw vingerafdruk? Zou 1 van de tegenstanders eens een effectief voorbeeld kunnen geven (en dus niet "het kan gestolen worden" maar wat er dan met die gestolen vingerprint kan gebeuren).
    Het is toch niet zo moeilijk om te raden hoe men een vingerafdruk kan misbruiken om misdaden te framen?
    Vroeger kon de politie niets met onbekende vingerafdrukken, en dus kon je zo ook niemand framen.
    Maar als ze die ter beschikking gaan krijgen, dan heb jij niets om uzelf te verweren als iemand u framed.

Een vingerafdruk op het moordwapen: OK de dader is gevonden.
    Een telefoon die gelocked is met fingerid: geen probleem.
    Een maffiabaas die beschikking heeft over enkele vingerafdrukken van recherches en aan de database kan: geen probleem.

Jij die op reis gaat naar Amerika of een of ander apenland, maar uw vingerafdruk staat daar om een duistere reden aan een misdaad gelinkt: de bak in.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 30 oktober 2018 om 13:39
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    7 (100%)
    Dus het probleem is niét dat het verboden is om tegen het regime in te gaan, en niet het feit dat je enkel mag denken wat zij vinden dat je mag denken? Het probleem is volgens u dat ze het controleren?
    Ik begrijp niet wat je wilt zeggen maar waarom zou de staat plots onze vingerafdrukken nodig hebben? Waarom moeten we meer van onze persoonlijke data/vrijheid opgeven? Gewoon omdat de staat het zegt, moeten wij dan als brave schapen volgen?

En wat heeft een corrupte overheid hier mee te maken?
    Dat heeft er juist alles mee te maken. Zoals ik al zei, de geschiedenis leert ons dat een staat corrupt kan (en hoogstwaarschijnlijk zal) worden. Denk je dat de staat deze data dan niet zou misbruiken voor allerhande?

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Het is toch niet zo moeilijk om te raden hoe men een vingerafdruk kan misbruiken om misdaden te framen?
    Vroeger kon de politie niets met onbekende vingerafdrukken, en dus kon je zo ook niemand framen.
    Maar als ze die ter beschikking gaan krijgen, dan heb jij niets om uzelf te verweren als iemand u framed.
    Een vingerafdruk op het moordwapen: OK de dader is gevonden.
    In het eerste geval is het gewoon identiek als nu. Als uw vingerafdruk op een moordwapen staat, dan wordt die vingerafdruk evengoed gezocht, los van het feit of die nu op uw pas staat of niet. Het is dus gewoon makkelijker om de "verdachte" te vinden, dat maakt niet ineens uw rechtspraak nadien overbodig.

Het 2e geval: uw gsm staat vol met vingerafdrukken. Als die niet te gebruiken zijn om hem te unlocken, dan is een versie op uw id dat ook niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    Ik begrijp niet wat je wilt zeggen maar waarom zou de staat plots onze vingerafdrukken nodig hebben? Waarom moeten we meer van onze persoonlijke data/vrijheid opgeven? Gewoon omdat de staat het zegt, moeten wij dan als brave schapen volgen?
    Ja, dat is de definitie van de overheid, namelijk dat die wetten/regels vastlegt die iedereen als brave schapen moet volgen. Als je dat niet wil zijn er zeker wel landen te vinden waar je niet aan die regels moet voldoen.

Dat heeft er juist alles mee te maken. Zoals ik al zei, de geschiedenis leert ons dat een staat corrupt kan (en hoogstwaarschijnlijk zal) worden. Denk je dat de staat deze data dan niet zou misbruiken voor allerhande?
    En wat kan de staat dan extra doen met uw vingerafdruk? U framen zodat ze u als politiek tegenstander kunnen opsluiten? De geschiedenis leert ons dat vingerafdrukken daar niet voor nodig zijn.

iTrader
    0
    In het eerste geval is het gewoon identiek als nu. Als uw vingerafdruk op een moordwapen staat, dan wordt die vingerafdruk evengoed gezocht, los van het feit of die nu op uw pas staat of niet. Het is dus gewoon makkelijker om de "verdachte" te vinden, dat maakt niet ineens uw rechtspraak nadien overbodig.
    Klopt toch niet man, als mijn vingerafdruk op een moordwapen in oostende staat, good luck om mij te vinden.
    Maar niet als de politie een databank heeft van passpoorten met vingerafdrukken.

En in sommige landen is een vingerafdruk op een moordwapen wel wat anders dan 'een verdachte'.
    Daar zit je gewoon vast dan. Wat weerhoudt mij er van in China uw vingerafdruk op een moordwapen te zetten.
    Jij die elke 6 maand naar China reist en uw pas aan de douane afgeeft. Denk je dat die gastjes u gewoon loslaten.

iTrader
    4 (100%)
    Klopt toch niet man, als mijn vingerafdruk op een moordwapen in oostende staat, good luck om mij te vinden.
    Maar niet als de politie een databank heeft van passpoorten met vingerafdrukken.

En in sommige landen is een vingerafdruk op een moordwapen wel wat anders dan 'een verdachte'.
    Daar zit je gewoon vast dan. Wat weerhoudt mij er van in China uw vingerafdruk op een moordwapen te zetten.
    Jij die elke 6 maand naar China reist en uw pas aan de douane afgeeft. Denk je dat die gastjes u gewoon loslaten.
    Amai, in die landen moet het dan wel makkelijk zijn om weg te komen met moord. Je zet een random vingerafdruk op het wapen en claimt dan "dat is niet mijn vingerafdruk dus ik was het niet"?

Als uw vingerafdruk op een moordwapen in Oostende staat, is het dan niet net logisch dat ze u effectief vinden om te ondervragen? Uw logica is dat als je dan 20 jaar later gepakt wordt voor een verkeersboete, je plots de cel in vliegt voor een misdrijf waar je niks mee te maken hebt, dat tegen dan niet meer te bewijzen valt.

Op uw reispas staat trouwens gewoon uw vingerafdruk.

iTrader
    0
    Als uw vingerafdruk op een moordwapen in Oostende staat, is het dan niet net logisch dat ze u effectief vinden om te ondervragen? Uw logica is dat als je dan 20 jaar later gepakt wordt voor een verkeersboete, je plots de cel in vliegt voor een misdrijf waar je niks mee te maken hebt, dat tegen dan niet meer te bewijzen valt.
    Nee want 20 jaar later gaan ze ook mijn vingerafdruk niet mogen nemen voor een verkeersboete.
    Ze mogen alleen mijn vingerafdruk nemen indien de onderzoeksrechter daar de opdracht toe geeft en dus voldoende redenen voor verdenking heeft.

Amai, in die landen moet het dan wel makkelijk zijn om weg te komen met moord. Je zet een random vingerafdruk op het wapen en claimt dan "dat is niet mijn vingerafdruk dus ik was het niet"?
    Als ze geen enkele verdachte hebben behalve een vingerafdruk op het wapen, wat gaat er dan gebeuren in China denkt ge.
    Als ze een database ter beschikking hebben waar alle vingers uitrollen. Succes met uw advocaat.

iTrader
    11 (100%)
    Als ze geen enkele verdachte hebben behalve een vingerafdruk op het wapen, wat gaat er dan gebeuren in China denkt ge.
    Als ze een database ter beschikking hebben waar alle vingers uitrollen. Succes met uw advocaat.
    Denk jij dat zij ook maar 1 probleem gaan hebben met het voorzien van een database ? Denk jij dat ze ook maar nood hebben aan een database van belgië om aan vingerafdrukken te komen ?
    Neen ze nemen die gewoon die op de reispas staan.

Wat is het probleem ?

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Denk jij dat zij ook maar 1 probleem gaan hebben met het voorzien van een database ? Denk jij dat ze ook maar nood hebben aan een database van belgië om aan vingerafdrukken te komen ?

Wat is het probleem ?
    hoeveel mensen hebben een reispas? hoeveel mensen hebben een identiteitskaart.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dit soort argumenten heeft toch echt 0 te maken met de huidige discussie? Er worden realistische tegenargumenten gevraagd en jij grijpt direct naar framing in China, kom zeg.

En ik zie ook niet in hoe het slecht is dat als een vingerafdruk op een wapen staat, dat je direct kan opzoeken van wie die vingerafdruk is. Er zijn echt makkelijkere manieren om iemand te framen voor moord dan zijn vingerafdrukken op een moordwapen planten hoor. Dan moet die persoon al in fysiek contact met dat wapen komen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Achja, op onze reispassen staan ook al vingerafdrukken.
    Wel daar ben ik dus ook geen voorstander van.

Er zijn echt makkelijkere manieren om iemand te framen voor moord dan zijn vingerafdrukken op een moordwapen planten hoor. Dan moet die persoon al in fysiek contact met dat wapen komen.
    Want je kan een vingerafdruk niet namaken gebruik makend van een centrale database?

Er worden realistische tegenargumenten gevraagd en jij grijpt direct naar framing in China, kom zeg.
    Framing kan overal gebeuren toch. Jij zegt dan dat niemand kan veroordeeld worden op basis van een vingerafdruk... tja NU en HIER misschien.

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    hoeveel mensen hebben een reispas? hoeveel mensen hebben een identiteitskaart.
    Elke persoon die naar China gaat.

iTrader
    7 (100%)

Ja, dat is de definitie van de overheid, namelijk dat die wetten/regels vastlegt die iedereen als brave schapen moet volgen. Als je dat niet wil zijn er zeker wel landen te vinden waar je niet aan die regels moet voldoen.
    Dus alle regeltjes dat de overheid ons oplegt zijn automatisch goed? Dus als de staat zegt dat je van een rots moet springen moet je gewoon als een braaf schaap volgen? Ik hoop dat je niet serieus bent.

De overheid is geen heilig, goed instituut dat alleen het beste met je voor heeft. Zo naïef kan je toch onmogelijk zijn?

En wat kan de staat dan extra doen met uw vingerafdruk? U framen zodat ze u als politiek tegenstander kunnen opsluiten? De geschiedenis leert ons dat vingerafdrukken daar niet voor nodig zijn.
    Misschien maar het is weer extra data dat de staat (en anderen) kan misbruiken.

Vooral waarom zou de staat deze extra gegevens plots nodig hebben? Wat een slaafse mentaliteit als men als burger gewoon alles maar accepteert.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Je ziet het al gebeuren, heel het bedrijf of heel de school moet ff zijn pas gaan afgeven aan de politie.
    En wat belet ze nu heel het bedrijf vingerafdrukken te laten nemen?

En wie zegt dat die flikken dan ook voor de gemakkelijkheid die vingerafdruk niet gaan opslaan.
    Het toestel waarmee uw vingerafdruk gescand is mag het idd 6 maand bijhouden. Maar dat is dan weer enkel op dat toestel. Er komt geen centrale databank, en nee, ze kunnen dat niet achter de rug doen. Tenzij je gelooft in een complot dat alle flikken, alle politici en alle informatici die het systeem beheren zou omvatten.

Dat bedoel ik juist, het IS al super gemakkelijk voor iemand om uw vingerafdruk te stelen. En dus wordt framen super simpel.
    Laat staan als die afdruk geprint staat op uw ID, dan hebben ze uw vinger niet eens nodig om hem na te maken.
    De vingerafdruk wordt gecodeerd op een RFID laag in je ID kaart opgeslagen. Je moet dus al redelijk veel werk doen om hem er uit te krijgen, terwijl men nu al heel eenvoudig je vingerprint kan namaken door gewoon iets te nemen dat je onlangs hebt vastgehad. Dus nee, een vingerafdruk namaken wordt niet eenvoudiger dan nu al het geval is.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    4 (100%)
    Dus alle regeltjes dat de overheid ons oplegt zijn automatisch goed? Dus als de staat zegt dat je van een rots moet springen moet je gewoon als een braaf schaap volgen? Ik hoop dat je niet serieus bent.

De overheid is geen heilig, goed instituut dat alleen het beste met je voor heeft. Zo naïef kan je toch onmogelijk zijn?

Misschien maar het is weer extra data dat de staat (en anderen) kan misbruiken.

Vooral waarom zou de staat deze extra gegevens plots nodig hebben? Wat een slaafse mentaliteit als men als burger gewoon alles maar accepteert.
    Wat denk je zelf, moet je alle regels die een overheid oplegt volgen? Natuurlijk, dat noemt men wetgeving.
    Dat je niet akkoord bent met die wetgeving, geen probleem, ga protesteren en zorg dat ze er niet door komt, verkies een andere overheid, whatever. Maar als ze erdoor komt, moet je die volgen ja.

Als je persé in anarchie wil leven, verhuis dan naar een eiland op uw eentje...

Waarom heeft de staat die extra gegevens nodig? Om identiteitsfraude tegen te gaan. Aangezien het zo goed als onmogelijk is om bvb. teruggekeerde terroristen te identificeren met het bestaande identiteitsbewijs (let op de naam van dat document he ).

Pagina 6 van 11 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten