Pagina 5 van 11 Eerste 123456789 ... Laatste
    Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Stel u bent lid van een organisatie die verboden wordt en vreest voor uw leven. Maakt het u in die situatie dan geen sikkepit uit hoe goed de overheid is in het identificeren van de juiste persoon? Héél vreemd standpunt, als je het mi vraagt.
    Wanneer de democratie (en in consequentie de vrijheid) al zodanig hard is aangetast dat ik moet vrezen voor mijn leven. Dan zal het diezelfde overheid ook niet veel uitmaken of er collateral damage is en dat men naast de effectieve persoon ook personen aanpakt die niet de juiste persoon zijn.

Dus in dat geval maakt mij dat geen sikkepit uit neen.

Een wagen mag dus voor u duizenden euro's duurder worden omdat er een klein deel bestuurders zijn die het niet kunnen laten om geïntoxiceerd te sturen. Dat weten we dan ook weer.
    Ik zie echter geen verschil tussen alle andere regels die de overheid oplegt waarvoor er ook een kostprijsconsequentie is. Als alcholisme een zodanig probleem is dat de overheid of men het nuttig acht dat deze kost gesolidariseerd wordt, dan heb ik daar niets op tegen.
    Al koop ik geen nieuwe wagens. Dus de kostprijs ervan voor mij is geen factor van duizenden euro's meer. Maar als die er is, dan moet ik er maar voor zorgen dat ik het geld heb liggen wanneer ik een auto wil hebben. Kostprijs is geen valabele reden om te zeggen we doen dit niet.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Het volgende is inderdaad DNA. En dan zit er in een databank dat DNA xxdxxsdfljksdqfmkjqsdfhmlkjsdqf sandervdw is. So what?
    Een politiestaat is een staat waar gecontroleerd wordt wàt je doet. Dat heeft niks te maken met controleren wie je bent. Bvb: Spanje dat oplegt dat Catalanen niet mogen denken dat ze onafhankelijk willen zijn = politiestaat. Spanje dat identificeert dat joske een Catalaan is = geen politiestaat.

Misschien beter zelf eens 1984 opnieuw lezen en dan merk je dat het probleem niet Big Brother maar het ingrijpen van Big Brother is.
    Ongelooflijk hoe naïef mensen wel niet zijn. Het probleem is duidelijk het grote vertrouwen in de staat. Ik ga er van uit dat de staat vroeg of laat corrupt wordt, dit is nu (hopelijk) nog niet het geval maar geschiedenis leert ons dat dit bijna altijd onvermijdelijk is.

En Big brother is wel degelijk het probleem. U frist beter geschiedenis en uw kennis van 1984 op.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Wanneer de democratie (en in consequentie de vrijheid) al zodanig hard is aangetast dat ik moet vrezen voor mijn leven. Dan zal het diezelfde overheid ook niet veel uitmaken of er collateral damage is en dat men naast de effectieve persoon ook personen aanpakt die niet de juiste persoon zijn.

Dus in dat geval maakt mij dat geen sikkepit uit neen.
    Wel als u de gezochte persoon bent terwijl ze verkeerdelijk uw buurman of naamgenoot vasthebben.

Kostprijs is geen valabele reden om te zeggen we doen dit niet.
    Kostprijs was slechts een middel om de proportionaliteit te duiden. Het gaat over overheidsinmenging in ons privéleven. Als dat niet meer proportioneel zou moeten zijn aan het doel, dan gaan we nog heel rare toestanden krijgen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wel als u de gezochte persoon bent terwijl ze verkeerdelijk uw buurman of naamgenoot vasthebben.
    opnieuw, men is niet zeker, dus zal men verder blijven zoeken totdat men zeker is.
    En als het u dan toch zoveel uitmaakt dat men iemand verkeerdelijk heeft aangehouden, dan ga je natuurlijk uw eigen aangeven zodanig dat ze die vrijlaten. En dan ben je zelfs voorstander ervan dat men kan garanderen dat men de juiste heeft door zo'n maatregel.

Kostprijs was slechts een middel om de proportionaliteit te duiden. Het gaat over overheidsinmenging in ons privéleven. Als dat niet meer proportioneel zou moeten zijn aan het doel, dan gaan we nog heel rare toestanden krijgen.
    En voor mij is die inmenging proportioneel. Ik zie geen verschil met eisen dat we maximaal 50km/h mogen rijden op een bepaalde weg of dat we maximaal 0.x promille in ons bloed mogen hebben.
    Dat men dan ook oplegt om die controle te doen via een alcoholslot. Opnieuw ik zie daar geen probleem is voor het proportionaliteitsprincipe.
    Misschien was uw voorbeeld verkeerd, niet invasief genoeg op de privé sfeer. Maar opnieuw voor mij was dat voorbeeld geen inbreuk op mijn privacy.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    opnieuw, men is niet zeker, dus zal men verder blijven zoeken totdat men zeker is.
    En als het u dan toch zoveel uitmaakt dat men iemand verkeerdelijk heeft aangehouden, dan ga je natuurlijk uw eigen aangeven zodanig dat ze die vrijlaten. En dan ben je zelfs voorstander ervan dat men kan garanderen dat men de juiste heeft door zo'n maatregel.
    Waar heb je het toch over? Je vreest voor je leven, politie pakt de verkeerde op waardoor je tijd wint en als reactie ga je dan jezelf aangeven? Say what?!

En voor mij is die inmenging proportioneel. Ik zie geen verschil met eisen dat we maximaal 50km/h mogen rijden op een bepaalde weg of dat we maximaal 0.x promille in ons bloed mogen hebben.
    De wet zegt dat je vanaf 15 jaar je eigen identiteitskaart op zak moet hebben. Die inmenging is er dus al op dat vlak. Niet-proportionele toepassing van de wet zou zijn: iedere politieagent die je kruist controleert of dit inderdaad het geval is. Ga dan maar eens een avondwandelingetje maken in de stad

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waar heb je het toch over? Je vreest voor je leven, politie pakt de verkeerde op waardoor je tijd wint en als reactie ga je dan jezelf aangeven? Say what?!
    Jij stelde dat het u wel uitmaakte dat men iemand anders had in plaats van u. Als DAT u toch iets uitmaakt, dan ga jij uzelf toch aangeven ? Of in ieder geval er geen probleem mee hebben dat er iets is als vingerafdrukken die uw buurman vrijspreekt?
    Als jij zegt ik win daarmee tijd mee. Dan kan hetzelfde ook gesteld worden voor een crimineel. En waarom, enkel omdat er misschien door een corrupte overheid of een ondemocratische overheid er iets verkeerd mee kan gedaan worden ?
    Als de overheid corrupt is of ondemocratisch... dan is dat de minste van mijn zorgen... want dan vinden ze ook wel iets als ik voor mijn leven moet vrezen om mij te pakken... onafhankelijk van mijn vingerafdrukken...

De wet zegt dat je vanaf 15 jaar je eigen identiteitskaart op zak moet hebben. Die inmenging is er dus al op dat vlak. Niet-proportionele toepassing van de wet zou zijn: iedere politieagent die je kruist controleert of dit inderdaad het geval is. Ga dan maar eens een avondwandelingetje maken in de stad
    Ik zie daar geen probleem in.
    Al betwijfel ik dat men zijn tijd daarmee gaat verdoen, behalve wanneer iemand met uw beschrijving geseind staat...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jij stelde dat het u wel uitmaakte dat men iemand anders had in plaats van u. Als DAT u toch iets uitmaakt, dan ga jij uzelf toch aangeven ? Of in ieder geval er geen probleem mee hebben dat er iets is als vingerafdrukken die uw buurman vrijspreekt?
    Dit is echt hopeloos. Ik die voor mijn leven vrees zou op dat moment bezig zijn met het lot van mijn buurman die niet wordt gezocht en waarschijnlijk niks heeft misdaan?

Als jij zegt ik win daarmee tijd mee. Dan kan hetzelfde ook gesteld worden voor een crimineel. En waarom, enkel omdat er misschien door een corrupte overheid of een ondemocratische overheid er iets verkeerd mee kan gedaan worden ?
    We zijn er eindelijk. Het mes snijdt uiteraard aan twee kanten, vandaar dat we een proportionaliteitstoets invoeren. Waarom zou de law-and-order-doctrine per definitie boven privacy en gezond wantrouwen tegenover de overheid moeten staan?

Als de overheid corrupt is of ondemocratisch... dan is dat de minste van mijn zorgen... want dan vinden ze ook wel iets als ik voor mijn leven moet vrezen om mij te pakken... onafhankelijk van mijn vingerafdrukken...
    Je zou het hen gewoon graag nog makkelijker maken.

Ik zie daar geen probleem in.
    Al betwijfel ik dat men zijn tijd daarmee gaat verdoen, behalve wanneer iemand met uw beschrijving geseind staat...
    Je hebt het weer niet begrepen. Het politieapparaat wordt uiteraard óók vertien- of twintigvoudigd om al die controles te kunnen uitvoeren en we gaan die kost uiteraard collectiviseren.
    Laatst gewijzigd door Didymus; 30 oktober 2018 om 13:55 Reden: typo

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ben er niet zo'n voorstander van.

De criminelen zullen meer handschoenen dragen.

De niet-criminelen zullen heel gemakkelijk geframed kunnen worden door derden en door de overheid.
    Stel u maar voor plots duikt uw vingerafdruk ergens op bij een crime scene.
    Vingerafdrukken van iemand stelen is dan ook relatief gemakkelijk.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Zolang er geen permanente centrale database is, is dat geen onoverkomelijk probleem. Zolang dat...

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    Ongelooflijk hoe naïef mensen wel niet zijn. Het probleem is duidelijk het grote vertrouwen in de staat. Ik ga er van uit dat de staat vroeg of laat corrupt wordt, dit is nu (hopelijk) nog niet het geval maar geschiedenis leert ons dat dit bijna altijd onvermijdelijk is.

En Big brother is wel degelijk het probleem. U frist beter geschiedenis en uw kennis van 1984 op.
    Dus het probleem is niét dat het verboden is om tegen het regime in te gaan, en niet het feit dat je enkel mag denken wat zij vinden dat je mag denken? Het probleem is volgens u dat ze het controleren?

En wat heeft een corrupte overheid hier mee te maken?

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En dan? Gaan ze dan iedereen hun pas vragen om te kijken wie zijn afdrukken het zijn? Er is geen database van afdrukken hé, het staat enkel op uw pas.

Vingerafdrukken van iemand stelen is dan ook relatief gemakkelijk.
    Dat is nu ook al super easy. Of neem jij nooit iets vast met je handen?
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    En dan? Gaan ze dan iedereen hun pas vragen om te kijken wie zijn afdrukken het zijn? Er is geen database van afdrukken hé, het staat enkel op uw pas.
    Ik ging er even vanuit dat die vingerafdruk ook opgeslagen werd ergens.

Maar zelfs indien niet, ik ben verplicht mijn pas af te geven, ik ben niet verplicht vingerafdrukken te geven. Wat dan dus vervalt.
    Je ziet het al gebeuren, heel het bedrijf of heel de school moet ff zijn pas gaan afgeven aan de politie.
    Dat is nog niet hetzelfde als een centrale database, maar komt al dichter.
    En wie zegt dat die flikken dan ook voor de gemakkelijkheid die vingerafdruk niet gaan opslaan.
    Uiteindelijk gaat dat ding toch de computer in voor het vergelijkingsprocess, ze gebruiken daar geen vergrootglassen.

Nee het einde is zoek met zoiets.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Dat is nu ook al super easy. Of neem jij nooit iets vast met je handen?
    Dat bedoel ik juist, het IS al super gemakkelijk voor iemand om uw vingerafdruk te stelen. En dus wordt framen super simpel.
    Laat staan als die afdruk geprint staat op uw ID, dan hebben ze uw vinger niet eens nodig om hem na te maken.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 30 oktober 2018 om 14:12

iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dit is echt hopeloos. Ik die voor mijn leven vrees zou op dat moment bezig zijn met het lot van mijn buurman die niet wordt gezocht en waarschijnlijk niks heeft misdaan?
    Als jij geen schuldgevoel voelt voor het feit dat zij hem oppakken omdat ze denken dat JIJ dit bent. Dan lijkt mij dat je er toch wel iets voor moet voelen ja. Dat lijkt mij empathie te zijn.
    Heb jij geen empathisch vermogen en denk je enkel aan uw eigen, dan zie ik geen enkele reden waarom de aanwezigheid van iets zoals vingerafdrukken ook maar een probleem vormt. Daar het een foute identificatie kan tegenhouden.
    Het probleem in uw fictioneel voorbeeld is NIET de vingerafdrukken, maar is het onoordeelkundig gebruik ervan.
    Maar voor mij houdt dit geen oorzaak in om dit gebruik tegen te houden. Omdat onoordeelkundig gebruik niet iets is waarvoor ik vind dat er dan maar geen gebruik van gemaakt dient te worden.
    Want als zo'n onoordeelkundig gebruik het punt is, dan zijn de problemen groter dan het feit dat men vingerafdrukken op een ID kaart heeft staan...

We zijn er eindelijk. Het mes snijdt uiteraard aan twee kanten, vandaar dat we een proportionaliteitstoets invoeren. Waarom zou de law-and-order-doctrine per definitie boven privacy en gezond wantrouwen tegenover de overheid moeten staan?
    Waarom niet, ik heb er geen probleem mee.

Je zou het hen gewoon graag nog makkelijker maken.
    Wanneer dit het geval is, dan gaan ze zich niet laten tegenhouden door iets idioots als een probleem over wat vingerafdrukken op een kaart. Dus ja mij maakt dat allemaal geen sikkepit uit. Dit is voor mij allemaal naast de kwestie...

Je hebt het weer niet begrepen. Het politieapparaat wordt uiteraard óók vertien- of twintigvoudigd om al die controles te kunnen uitvoeren en we gaan die kost uiteraard collectiviseren.
    Tuurlijk dat... en varkens vliegen in de hel...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoezo, voor alcoholsloten was het toch geen probleem?

Je hebt jezelf gewoon compleet vastgereden. Q.E.D.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat bedoel ik juist, het IS al super gemakkelijk voor iemand om uw vingerafdruk te stelen. En dus wordt framen super simpel.
    Laat staan als die afdruk geprint staat op uw ID, dan hebben ze uw vinger niet eens nodig om hem na te maken.
    Het IS supermakkelijk om iemand zijn "identiteit" te stelen. Waarom ben je dan tegen maatregelen die dit moeilijker maken? Waarom een pasfoto op een pas, een handtekening is toch ook voldoende? En eigenlijk uw rijksregisternummer ook al?
    Maar dan speel je natuurlijk het nut van een pas kwijt, namelijk kijken of iemand ook effectief de persoon is die hij beweert te zijn.

Ik snap nog altijd niet goed wat er nu eigenlijk kan gebeuren met uw vingerafdruk? Zou 1 van de tegenstanders eens een effectief voorbeeld kunnen geven (en dus niet "het kan gestolen worden" maar wat er dan met die gestolen vingerprint kan gebeuren).

Pagina 5 van 11 Eerste 123456789 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten