Pagina 2 van 11 Eerste 123456 ... Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    net zoals uw handtekening, net zoals uw foto, net zoals ze uw rijksregisternummer zouden kunnen misbruiken, net zoals uw adresgegevens en wat er nog zoal op die kaart staat
    ik zie dat ge inlogt met een iPhone, gebruikt ge uw vingerafdruk om dz ding te ontgrendelen? er is een reële kans want volgens studies gebruikt >80% vd eigenaars die functie
    Was de /tinfoilhat niet duidelijk genoeg?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    In het afgeschermde stuk staan de certificaten en uw adres..
    Adres staat helemaal niet op het afgeschermde stuk. Vrij uit te lezen zijn: naam, adres, geboorteplaats, geboortedatum, geslacht, nationaliteit, rijksregisternummer, identiteitskaartnummer, kaartnummer, chipnummer, foto en uitgifteplaats. Als je je ID laat inlezen bij pakweg Mediamarkt, dan geef je al deze informatie prijs.

Wanneer men zoiets zou invoeren zou je toch mogen verwachten dat dit uitgebreid gemotiveerd wordt en dat de technische details over hoe dit wordt beveiligd en wie toegang zal hebben zonder pardon worden vrijgegeven. Niets van dit alles, Jambon komt gewoon weg met de dooddoener "voor de veiligheid". Het gaat echter om een miniem aantal fraudegevallen waarvan een groot deel ook nu al ontdekt wordt.

Publieke opinie heeft blijkbaar evenmin begrepen dat er geen permanente database komt waarmee men verdachten kan aan misdrijven kan linken. Het voorkomt evenmin dat criminelen met een visuele kopie identiteitsfraude plegen (cf. Sander Loones) en in jouw naam allerlei goederen bestellen en kredieten openen.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Volgens Jambon vandaag in de Zevende Dag komt de vingerafdruk dus niet op de chip maar 'op een aparte laag in de kaart'. Ik vermoed dus dat het een (holo)grafische weergave van je vingerafdrukken zal gaan?

Ze hadden op zijn minst dit aspect wel eens mogen verduidelijken.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Lijkt me gewoon een manier om iedereens afdruk te hebben voor databanken om direct criminelen terug te vinden.
    Op zich dus niets tegen, maar toch wel beetje big^-brother

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Volgens Jambon vandaag in de Zevende Dag komt de vingerafdruk dus niet op de chip maar 'op een aparte laag in de kaart'. Ik vermoed dus dat het een (holo)grafische weergave van je vingerafdrukken zal gaan?

Ze hadden op zijn minst dit aspect wel eens mogen verduidelijken.
    Komt waarschijnlijk op een aparte RFID-chip zoals bij de elektronische vreemdelingenkaart voor niet-EU-burgers, zie: http://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmin...BELPIC-V22.pdf

Maar inderdaad, schandalig dat zelfs de meest basale uitleg over hoe en waar ze het gaan opslaan overbodig wordt geacht.
    Laatst gewijzigd door Didymus; 29 oktober 2018 om 11:47 Reden: link toegevoegd

iTrader
    4 (100%)
    Ik ben heel dat gedoe rond die vingerafdruk stilaan beu.
    Wie ontgrendelt er hier zijn gsm met vingerafdruk? Uw vingerafdruk geven aan bedrijven die bekend staan voor het misbruiken van privacy: geen probleem. "Eigen keuze" uhum.
    Uw vingerafdruk geven aan overheid "howla, privacy".

Dat de overheid dan zegt: niet verplicht, maar bij elke ondertekening moet dan een dna-staal bij om te controleren of jij het wel was. Dan is er geen privacyprobleem want eigen keuze, en het zal snel gedaan zijn met die zever.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Wie ontgrendelt er hier zijn gsm met vingerafdruk? Uw vingerafdruk geven aan bedrijven die bekend staan voor het misbruiken van privacy: geen probleem. "Eigen keuze" uhum.
    Vergelijking slaat nergens op. Vingerafdruk die op telefoon staat verlaat het toestel nooit, laat staan dat Apple of Google er toegang tot hebben.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
    Vergelijking slaat nergens op. Vingerafdruk die op telefoon staat verlaat het toestel nooit, laat staan dat Apple of Google er toegang tot hebben.
    Want jij hebt de ios/android broncode geanalyseerd daarvoor? Want voor zover wij weten kunnen chinezen verborgen chips inbouwen om mensen af te luisteren via hun telefoon. Laat staan dat je een stukje software kan schrijven om die vingerafdruk op te slaan.

Zou me niks verbazen dat je bij een nieuwe telefoon uw vingerafdruk niet opnieuw moet scannen.

iTrader
    0
    Ik wist dat je daarmee ging afkomen. Ja die dingen zijn geaudit en nee, je vingerafdruk wordt niet automatisch overgezet als je een nieuwe telefoon hebt.

Als je onderbouwde aanwijzingen hebt voor het tegendeel hoor ik dat graag, maar nu spui je niet meer dan wat wilde veronderstellingen en feitelijke onjuistheden.

iTrader
    4 (100%)
    Ik wist dat je daarmee ging afkomen. Ja die dingen zijn geaudit en nee, je vingerafdruk wordt niet automatisch overgezet als je een nieuwe telefoon hebt.

Als je onderbouwde aanwijzingen hebt voor het tegendeel hoor ik dat graag, maar nu spui je niet meer dan wat wilde veronderstellingen en feitelijke onjuistheden.
    Wilde veronderstellingen als "ze gaan een database aanleggen met al uw gegevens" of "ze gaan uw vingerafdruk kunnen stelen"?

Die vingerafdrukscanners op gsm's zijn zonder probleem geaccepteerd door de menigte, los van het feit of Google nu uw vingerafdruk zou bijhouden of niet. Niemand vond dat een probleem omdat het toch handiger was dan een paswoord...

iTrader
    0
    Er komt een (tijdelijke) database met vingerafdrukken om die nieuwe e-ID's aan te maken, dat is gewoon een feit. En ja, zowel die database als de vingerafdruk op een RFID-chip in de kaart brengen een voorheen onbestaand veiligheidsrisico met zich mee.

Dat niemand een vingerafdruk voor ontgrendelen een gsm een probleem vindt is een absolute drogreden; genoeg mensen die het niet doen, maar die hebben volgens jou sowieso het recht niet om tegen het massaal verzamelen van vingerafdrukken te zijn.

iTrader
    0

Dat de overheid dan zegt: niet verplicht, maar bij elke ondertekening moet dan een dna-staal bij om te controleren of jij het wel was. Dan is er geen privacyprobleem want eigen keuze, en het zal snel gedaan zijn met die zever.
    Beetje zoals Google met zijn 'Art Selfie' app, ondertussen hebben ze toch maar mooi een perfecte scan van het aangezicht van alleman die dat gebruikt. Maar de overheid zou eens een camera te veel moeten hangen, onze privacy !!!

Een app zoals Waze en tal van andere toepassingen registreren perfect je rijgedrag, maar als er ANPR camera's worden geïnstalleerd schreeuwt men moord en brand omwille van de privacy.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Beetje zoals Google met zijn 'Art Selfie' app, ondertussen hebben ze toch maar mooi een perfecte scan van het aangezicht van alleman die dat gebruikt. Maar de overheid zou eens een camera te veel moeten hangen, onze privacy !!!

Een app zoals Waze en tal van andere toepassingen registreren perfect je rijgedrag, maar als er ANPR camera's worden geïnstalleerd schreeuwt men moord en brand omwille van de privacy.
    Er is een fundamenteel verschil tussen de overheid en privé bedrijven.

Dat is dezelfde reden waarom in de VS twitter, youtube, etc perfect bijv. InfoWars kunnen weren maar dat is geen censuur.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Er komt een (tijdelijke) database met vingerafdrukken om die nieuwe e-ID's aan te maken, dat is gewoon een feit. En ja, zowel die database als de vingerafdruk op een RFID-chip in de kaart brengen een voorheen onbestaand veiligheidsrisico met zich mee.

Dat niemand een vingerafdruk voor ontgrendelen een gsm een probleem vindt is een absolute drogreden; genoeg mensen die het niet doen, maar die hebben volgens jou sowieso het recht niet om tegen het massaal verzamelen van vingerafdrukken te zijn.
    Welk onbestaand veiligheidsrisico is dat dan? Als de vingerafdruk op een RFID-chip moet opgeslagen worden, is er helemaal geen nood aan die centrale database (en ik zie trouwens ook geen enkel probleem met een centrale database, dat noemen ze gewoon het rijksregister. Moest het betaalbaar zijn mocht daar van mij zelfs een DNA-databank bijkomen).

Als er al een extra veiligheidsrisico zou komen, dat weegt dan niet op tegen het oplossen van het identificatieprobleem bij bvb lijken? Of het oplossen van het probleem van criminelen die zich vermommen? Zoals kelderke zegt: ANPR-data of een zwarte doos in een wagen, daar zijn we met zijn allen tegen. Maar het feit dat uw gsm exact dezelfde data logt vinden we geen probleem.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Er is een fundamenteel verschil tussen de overheid en privé bedrijven.

Dat is dezelfde reden waarom in de VS twitter, youtube, etc perfect bijv. InfoWars kunnen weren maar dat is geen censuur.
    En je hebt meer vertrouwen in ongereguleerde bedrijven dan in gereguleerde overheden? Ik werk nu in een "gereguleerd" bedrijf en hier wordt alles afgeschermd qua privacy (wij mogen niet zien wie er op de luchthaven komt). Hiervoor werkte ik bij een sociaal secretariaat en daar kon zowat heel het bedrijf alle lonen van heel België raadplegen.

iTrader
    0
    Welk onbestaand veiligheidsrisico is dat dan?
    Data die niet verzameld is kan niet worden gelekt.

Als er al een extra veiligheidsrisico zou komen, dat weegt dan niet op tegen het oplossen van het identificatieprobleem bij bvb lijken?
    Vingerafdrukken van lijken worden heel snel compleet onbruikbaar voor identificatie. Voor het handvol gevallen waarbij dit nuttig zou kunnen zijn gaat men vingerafdrukken van miljoenen mensen verzamelen, een smak geld investeren in apparatuur om te kunnen scannen, maar we moeten dat allemaal maar normaal vinden, want het is "voor de veiligheid".

Of het oplossen van het probleem van criminelen die zich vermommen?
    Criminelen die zich vermommen, maar wel hun echte identiteitskaart op zak hebben?

Zoals kelderke zegt: ANPR-data of een zwarte doos in een wagen, daar zijn we met zijn allen tegen. Maar het feit dat uw gsm exact dezelfde data logt vinden we geen probleem.
    Wie zijn we? Je blijft hier maar aannames maken zonder enige onderbouwing. Als je het verschil niet ziet tussen wat je eigen toestel kan loggen en wat de overheid onder dwang gaat verzamelen, dan heeft deze discussie inderdaad geen zin.

En je hebt meer vertrouwen in ongereguleerde bedrijven dan in gereguleerde overheden?
    Het gaat niet enkel over vertrouwen. Een bedrijf kan je definitief de rug toekeren, de overheid niet.

Ik voel niks voor een samenleving waar iedereen per definitie verdacht is tot bewijs van het tegendeel, mag het?

Pagina 2 van 11 Eerste 123456 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten