Pagina 1 van 22 1234511 ... Laatste
    Fonskuh's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)

Bijzitter stembureau

Wil dit even hier vragen, want het is mij niet echt duidelijk. Ik ben opgeroepen om bijzitter te zijn tijdens de verkiezingen en heb samen met het attest van ontvangst ook een uitgebreide brief terug gestuurd met de aanvraag om afwezig te zijn.

Ik heb voorlopig geen antwoord gekregen of dit aanvaard werd, heeft iemand hier ervaring mee? Is de aanvraag voldoende om afwezig te mogen zijn of moet je effectief toestemming hebben van de voorzitter?

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Ik heb net hetzelfde voor. Ik werd ook opgeroepen als bijzitter, maar moet dat weekend werken.
    Dus attest opgestuurd, maar geen reactie ontvangen.

Ik heb gisteren dan maar naar de dienst bevolking op het stadhuis gebeld. Daar zeiden ze me dat ik effectief verontschuldigd ben.

Dus, ik raad u aan eens naar het stadhuis van uw gemeente te bellen, of evt langs te gaan.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fonskuh Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wil dit even hier vragen, want het is mij niet echt duidelijk. Ik ben opgeroepen om bijzitter te zijn tijdens de verkiezingen en heb samen met het attest van ontvangst ook een uitgebreide brief terug gestuurd met de aanvraag om afwezig te zijn.

Ik heb voorlopig geen antwoord gekregen of dit aanvaard werd, heeft iemand hier ervaring mee? Is de aanvraag voldoende om afwezig te mogen zijn of moet je effectief toestemming hebben van de voorzitter?
    hangt af van de reden, best bellen als je twijfelt.

Een ziekenhuisopname die dag (mocht dat op zondag nodig zijn) is bvb een geldige reden. Werken wordt normaal als een geldige reden beschouwd, borstvoeding ook. Maar bvb het feit dat je zelf voor de kinderen moet zorgen die dag VAAK niet.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

iTrader
    32 (100%)
    Ga morgen even bellen naar het gemeentehuis, vandaag is het gesloten. Bedankt voor de feedback!

iTrader
    0
    Ik kreeg wél een brief terug dat mijn reden werd aanvaard. 2 weken nadat ik de brief op het stadhuis had afgegeven.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ging eerst echt met tegenzin, maar kijk er nu wel een beetje naar uit om eens gedaan te hebben.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een halfjaar voor de verkiezingen boek ik altijd een citytripje naar het buitenland tijdens het verkiezingsweekend: Keulen, Parijs, Londen, Berlijn, ...
    Altijd een leuke reden om nog eens een citytrip te doen (anders komt het er toch dikwijls niet van) en sowieso een geldig excuus indien je opgeroepen wordt
    Dit weekend citytripje Keulen

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Ik ging eerst echt met tegenzin, maar kijk er nu wel een beetje naar uit om eens gedaan te hebben.
    Persoonlijk vind ik het tellen leuker. Daar heb ik me ooit als vrijwilliger voor aangeduid, nu kan dat niet meer (ook al omdat ik zelf kandidaat ben). En gezien mijn vriendin moet tellen, kan ik ook niet als getuige meehelpen (wegens kinderopvang). Ik mag ook haar plaats niet innemen :'(.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb ook een brief teruggekregen met aanvaarding een dikke week nadat ik alles opgestuurd had.

iTrader
    32 (100%)
    Ghog ja het is niet dat ik er echt met tegenzin naartoe zou gaan, maar het is een beetje zuur wel. Ik ben zelfstandig met een pasgeboren baby, en de zondag is mijn enige vrije dag dat ik met vrouw en kind kan thuis zijn. Het is ook de enige dag dat ik mijn vrouw wat kan ontlasten in het huishouden.

Ik begrijp dat het een burgerplicht is, maar soms vraag ik mij af of de selectie niet wat menselijker kan. Er zijn volgens mij voldoende mensen die bijvoorbeeld niet werken of geen kinderen hebben.
    Het gaat dan om het bijdragen van uw steentje, maar als je enorm veel belastingen en sociale zekerheid betaalt draag ik mijn steentje al bij, in vergelijking met sommige andere mensen die net misbruik maken van het systeem. Of ga ik hier wat te kort door de bocht?

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Amai, hier zijn er echt veel van 9L opgeroepen (had nog een ander topic hieromtrent gezien).
    Maar er zijn er precies ook echt veel die verontschuldigd kunnen en gaan worden.

iTrader
    1 (100%)
    Ghog ja het is niet dat ik er echt met tegenzin naartoe zou gaan, maar het is een beetje zuur wel. Ik ben zelfstandig met een pasgeboren baby, en de zondag is mijn enige vrije dag dat ik met vrouw en kind kan thuis zijn. Het is ook de enige dag dat ik mijn vrouw wat kan ontlasten in het huishouden.

Ik begrijp dat het een burgerplicht is, maar soms vraag ik mij af of de selectie niet wat menselijker kan. Er zijn volgens mij voldoende mensen die bijvoorbeeld niet werken of geen kinderen hebben.
    Het gaat dan om het bijdragen van uw steentje, maar als je enorm veel belastingen en sociale zekerheid betaalt draag ik mijn steentje al bij, in vergelijking met sommige andere mensen die net misbruik maken van het systeem. Of ga ik hier wat te kort door de bocht?
    Als ge dit als reden hebt doorgegeven, gaan ze uw brief waarschijnlijk niet aanvaarden.
    Laatst gewijzigd door Tailball; 9 oktober 2018 om 10:18

iTrader
    32 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Als ge dit als reden hebt doorgegeven, gaan we uw brief waarschijnlijk niet aanvaarden.
    Doorgegeven dat ik moet werken, maar als zelfstandige kan je dit niet bewijzen, zeker omdat ik gewoon van thuis uit werk.

Los daarvan zou ik het wel een reden vinden om iemand te verontschuldigen op basis van zo'n situatie, soms moet er verder gekeken worden dan "ahja die is thuis, dus moet maar komen bijzitten". Maar dat is mijn persoonlijke kijk op dat hele systeem.

iTrader
    1 (100%)
    Doorgegeven dat ik moet werken, maar als zelfstandige kan je dit niet bewijzen, zeker omdat ik gewoon van thuis uit werk.

Los daarvan zou ik het wel een reden vinden om iemand te verontschuldigen op basis van zo'n situatie, soms moet er verder gekeken worden dan "ahja die is thuis, dus moet maar komen bijzitten". Maar dat is mijn persoonlijke kijk op dat hele systeem.
    Ik deel uw mening volledig.
    Maar de staat is en blijft een log, archaïsch systeem. Tegen dat die geanalyseerd hebben wat er zou kunnen veranderen, zijn we 3 regeringen verder en moeten alle analyses opnieuw gebeuren.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)

Tgoh, dan zou ik op zich kunnen aanvoeren waarom ik "gestraft" zou moeten worden omdat jij graag kinderen wou hebben. En ik betaal net zo goed belastingen, dat jij er meer moet betalen vanwege het zelfstandig zijn is opnieuw uw eigen keuze. Daar hoef ik niet de dupe van te zijn.
    Piss off the easily pissed off.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 1 van 22 1234511 ... Laatste

Regels voor berichten