Pagina 6 van 22 Eerste ... 234567891016 ... Laatste
    Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    bel naar de vrederechtbank: http://www.juridat.be/kantons/kantons.htm

ik betwijfel of hij zo'n banale reden zal aanvaarden.
    Hoezo? Afhankelijk van de prijs en of dat ticket voldoende op voorhand gekocht is geweest, is dat toch even aanvaardbaar als een citytrip in het buitenland? Als dat nu voor die mens oprecht belangrijk is, zou het toch zonde zijn om een fikse boete te riskeren enkel en alleen omdat de vrederechter het "te banaal" vindt. Ge zult er uw favoriete band maar door missen, zou ik toch ook niet mee kunnen lachen.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Hoezo? Afhankelijk van de prijs en of dat ticket voldoende op voorhand gekocht is geweest, is dat toch even aanvaardbaar als een citytrip in het buitenland? Als dat nu voor die mens oprecht belangrijk is, zou het toch zonde zijn om een fikse boete te riskeren enkel en alleen omdat de vrederechter het "te banaal" vindt. Ge zult er uw favoriete band maar door missen, zou ik toch ook niet mee kunnen lachen.
    Of dan kan de rechter uw dat ticket misschien terug betalen, ...

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Het gaat over een festival-ticket. Als je moet bijzitten, is dat ofwel van ongeveer 8 uur tot 13 uur ofwel van 8 uur tot 15 uur. Als teller is dat meestal van 13u tot zo'n 17u.

Als bijzitter moet je dus al naar een vreemd festival gaan om er echt veel last van te ondervinden. Als teller kan het, maar ook daar zal je nog maar een deeltje ervan missen. Bovendien weet je nu al wanneer de gemeenteraadsverkiezingen in pakweg 2078 zullen plaatsvinden (9 oktober). Da's een groot verschil met de federale/vlaamse verkiezingen, waarvan de datum niet op voorhand geweten is. Je argument "voldoende op voorhand" telt dus niet. En ja, voor een citytrip aanvaardt men dit wel vaker als uitvlucht, omdat er vaker persoonlijke redenen zijn die toch moeilijker te controleren zijn. Maar 't is niet dat men dit altijd hoeft te aanvaarden.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Echt?
    echt. uit je quote: "In practice he has repeatedly promised that the result will stick – and there may be no going back on that line now."

men heeft zich dus aan de uitslag verbonden, zoals ik zei. Wettelijk was men echter niet verplicht, maar het was duidelijk genoeg geformuleerd.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Waarom spreekt men hier altijd over “opkomstplicht”, in België is toch stemplicht van toepassing?

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hellmut Bekijk bericht
    Waarom spreekt men hier altijd over “opkomstplicht”, in België is toch stemplicht van toepassing?
    Nee, je kan ook altijd blanco stemmen, er is dus opkomstplicht.

iTrader
    0
    Ha banee, want dan heb je gestemd hé

iTrader
    0
    In artikel 62 van de Belgische grondwet staat : De stemming is verplicht en geheim.

Dus stemplicht lijkt me.
    Het enige wat nog enigszins op “opkomstplicht” kan lijken, zijn de bureau’s waar ze nog potlood en papier gebruiken. Daar kan je nog je papier niet invullen of ongeldig maken.
    De bureau’s waar ze elektronisch stemmen kan je niet niet stemmen of ongeldig. Enkel blanco of uw partij/personen.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Voor diegenen die gebeld hebben: naar wie was dat?
    Ik heb op mijn brief dus geantwoord dat ik festival tickets heb en sindsdien niks gehoord. Dan naar burgerzaken gebeld en die zeggen dat de vrederechter dat beslist. Maar die kon me geen contact gegevens geven.
    Dus zit ik een beetje vast..
    Ik heb naar de dienst bevolking van het stadhuis gebeld
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Lexx's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Het gaat over een festival-ticket. Als je moet bijzitten, is dat ofwel van ongeveer 8 uur tot 13 uur ofwel van 8 uur tot 15 uur. Als teller is dat meestal van 13u tot zo'n 17u.

Als bijzitter moet je dus al naar een vreemd festival gaan om er echt veel last van te ondervinden. Als teller kan het, maar ook daar zal je nog maar een deeltje ervan missen. Bovendien weet je nu al wanneer de gemeenteraadsverkiezingen in pakweg 2078 zullen plaatsvinden (9 oktober). Da's een groot verschil met de federale/vlaamse verkiezingen, waarvan de datum niet op voorhand geweten is. Je argument "voldoende op voorhand" telt dus niet. En ja, voor een citytrip aanvaardt men dit wel vaker als uitvlucht, omdat er vaker persoonlijke redenen zijn die toch moeilijker te controleren zijn. Maar 't is niet dat men dit altijd hoeft te aanvaarden.
    Zever, gezever.

Als er persoonlijke redenen zijn voor een citytrip, dan is een festival ook gewoon persoonlijk..

Laat staan dat je procentueel minder van een citytrip zou missen als je tussendoor nog bijzitter moet gaan zijn . Als ze het ene aanvaarden, moeten ze het andere ook gewoon aanvaarden imo. Classic 2 maten en gewichten die ze toch voor alles altijd gebruiken
    "You don't stop riding because you get old, you get old because you stop riding."

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Is het normaal dat je als bijzitter niet eens een telefoontje of mail krijgt op voorhand met wat informatie? Ik zou bv wel graag weten of mijn voorzitter daar iets van koffiekoeken/eten/drank voorzie of dat ik best zelf wat meeneem?

Slecht georganiseerd hier in Harelbeke.
    Let us pray for all the fools that be

iTrader
    22 (100%)
    Ik heb toch al mail gekregen met instructies en dat er broodjes en drank voorzien worden.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ik heb toch al mail gekregen met instructies en dat er broodjes en drank voorzien worden.
    Moet jij ook bijzitten?

MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    10 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Is het normaal dat je als bijzitter niet eens een telefoontje of mail krijgt op voorhand met wat informatie? Ik zou bv wel graag weten of mijn voorzitter daar iets van koffiekoeken/eten/drank voorzie of dat ik best zelf wat meeneem?

Slecht georganiseerd hier in Harelbeke.
    Same. Wat een klucht.

iTrader
    1 (100%)
    Ik heb ook niets.

Pagina 6 van 22 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten