Pagina 2 van 22 Eerste 12345612 ... Laatste

iTrader
    0
    2de keer opgeroepen nu, vorige keer moest ik tellen en vertrok ik de dag erna op bosklassen met mijn klas. Gevraagd of ik niet mocht ruilen met "de ochtendshift" want tot 22u of nog langer tellen en de dag erop om 5u eruit leek me niet ideaal.
    Was geen enkel probleem.
    Nu weer opgeroepen als reserve maar verontschuldigd omwille van medische redenen.

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    105 (100%)
    Hier ook van de partij.

Krijg je op voorhand nog enige info toegestuurd via mail of dergelijke? Ik vraag het me af aangezien ik nog enkele contactgegevens moest doorgeven (kan even goed zijn voor je te bereiken indien je er niet bent natuurlijk).

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een halfjaar voor de verkiezingen boek ik altijd een citytripje naar het buitenland tijdens het verkiezingsweekend: Keulen, Parijs, Londen, Berlijn, ...
    Altijd een leuke reden om nog eens een citytrip te doen (anders komt het er toch dikwijls niet van) en sowieso een geldig excuus indien je opgeroepen wordt
    Dit weekend citytripje Keulen
    Ik werk 2 weekends op 3, dus dat komt altijd wel goed...
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Hier ook van de partij.

Krijg je op voorhand nog enige info toegestuurd via mail of dergelijke? Ik vraag het me af aangezien ik nog enkele contactgegevens moest doorgeven (kan even goed zijn voor je te bereiken indien je er niet bent natuurlijk).
    Nee, zo moeilijk is die procedure ook niet. Als je zelf meer wil weten, kan je een van deze bekijken:
    https://www.vlaanderenkiest.be/vormi...or-stembureaus

of als je moet tellen, is dit eigenlijk gewoon wat je zal moeten doen (allez, wat de voorzitter je zal opdragen te doen):
    https://www.vlaanderenkiest.be/sites..._telbureau.pdf
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Ik heb tickets voor een festival. Heb ze doorgestuurd maar nog geen antwoord.
    Best deze week dus eens even bellen. Ik vraag me wel af: als ik nu aan de telefoon te horen krijg dat ik niet moet komen en achteraf blijkt dat ik er wel moest zijn, hoe bewijs ik dat dan?
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Ik heb tickets voor een festival. Heb ze doorgestuurd maar nog geen antwoord.
    Best deze week dus eens even bellen. Ik vraag me wel af: als ik nu aan de telefoon te horen krijg dat ik niet moet komen en achteraf blijkt dat ik er wel moest zijn, hoe bewijs ik dat dan?
    Vraag bevestiging op papier/mail

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb het al eens gezegd, laat gewoon de mensen op de lijsten dit doen; daar zijn er toch genoeg van. Je zou je al gemakkelijker op een lijst laten zetten om niet te moeten bijzitten of tellen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL- Bekijk bericht
    Ik heb het al eens gezegd, laat gewoon de mensen op de lijsten dit doen; daar zijn er toch genoeg van. Je zou je al gemakkelijker op een lijst laten zetten om niet te moeten bijzitten of tellen.
    Yep, en uiteindelijk allemaal mensen van dezelfde partij laten tellen/zitten, een slim idee .
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Yep, en uiteindelijk allemaal mensen van dezelfde partij laten tellen/zitten, een slim idee .
    Nee, gewoon verdelen. Ze weten toch op voorhand wie voor welke partij op komt. Het zijn die mensen die zich er graag mee bezig willen houden dus ik vind het logisch dat je of

a) die mensen dan ook maar laat bijzitten
    b) alleen met vrijwilligers werkt
    c) de vergoeding de moeite maakt waardoor b wel zal werken,... voor een gewoon 'minimumloon voor een dag' zou ik dat ook nog wel doen hoor, voor €17 echter,...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Nee, gewoon verdelen. Ze weten toch op voorhand wie voor welke partij op komt. Het zijn die mensen die zich er graag mee bezig willen houden dus ik vind het logisch dat je of

a) die mensen dan ook maar laat bijzitten
    b) alleen met vrijwilligers werkt
    c) de vergoeding de moeite maakt waardoor b wel zal werken,... voor een gewoon 'minimumloon voor een dag' zou ik dat ook nog wel doen hoor, voor €17 echter,...
    Er zijn niet genoeg kandidaten in de meeste gemeenten om de stembureau's en telbureau's te vullen. Bovendien zouden ook een aantal van de kandidaten wettige uitzonderingen hebben (ziek, zwanger, werkend, ...), je zou dus sowieso met vrijwilligers moeten werken. Wij hebben in Ieper hier 45 stembureau's en een lijst bevat 31 namen, betekent dat je 14 mensen tekort komt om overal eentje van je lijst te hebben. En als alle partijen behalve jij daar aanwezig bent, bestaat het risico dat stemmen voor 1 bepaalde partij wel eens per ongeluk niet geteld geraken... of dat er net teveel van alle partijen behalve eentje geteld zouden geraken. Dus nee, liever niet. De stemming is zo delicaat en er zijn teveel mogelijkheden om te frauderen (als je genoeg gelijkgestemden hebt), dat je dat nu écht wel niet op die manier moet oplossen.

Beter belonen, daar kan ik inkomen. Al vind ik het maar een kleine moeite voor zo'n democratisch systeem. Gemeenteraadsleden worden ook niet vergoed op het niveau van de beslissingen die ze moeten nemen, moet dat dan ook drastisch de hoogte in? Idem voor burgemeesters en schepenen die mooi, maar verre van competitief betaald worden. Een burgemeester hier in de buurt (Mesen) krijgt € 35.290,79 euro per jaar voor zijn job. da's 2940 euro per maand, iets wat zijn administratief personeel al verdient...
    Rosa Parks

Iphigeneia's schermafbeelding
    iTrader
    104 (100%)
    ...
    Beter belonen, daar kan ik inkomen. Al vind ik het maar een kleine moeite voor zo'n democratisch systeem. Gemeenteraadsleden worden ook niet vergoed op het niveau van de beslissingen die ze moeten nemen, moet dat dan ook drastisch de hoogte in? Idem voor burgemeesters en schepenen die mooi, maar verre van competitief betaald worden. Een burgemeester hier in de buurt (Mesen) krijgt € 35.290,79 euro per jaar voor zijn job. da's 2940 euro per maand, iets wat zijn administratief personeel al verdient...
    Sorry, maar dit vind ik persoonlijk onzin. Diegene die het beleid bepalen kiezen zelf voor wat ze gaan werken (als ze zich verkiesbaar stellen weten ze welk loon daar aan kan vast hangen, om nog maar te zwijgen over al de extra's die velen kunnen opstrijken omdat er vele deurtjes opengaan op dat moment of er na).
    Wat doet een burgemeester dan zo speciaal dat hij meer loon verdient? Hij zit samen met tal van schepenen die beoordelen over dossier, hij neemt niet alleen die beslissing (als dat wel zo is dan spreken we over iets heel anders dan een democratie).
    Dat het zijn gezicht is als er iets mis loopt, tjah, ook daar kies je zelf voor toch?
    Het is net als een arbeidscontract, jij kiest er voor om voor X bedrag te gaan werken en daar horen X verantwoordelijkheden bij. Niemand verplicht u om dat arbeidscontract aan te gaan...

Echter een bijzitter / teller is verplicht om het te doen, ook al heeft hij zich hier niet voor opgegeven. En ja sommigen onder ons vinden het heerlijk om na een zware week van over de 80uur in het weekend is geen verplichtingen te hebben...
    Be who you want to be. Not who you are forced to be.

iTrader
    1 (100%)
    Er zijn niet genoeg kandidaten in de meeste gemeenten om de stembureau's en telbureau's te vullen. Bovendien zouden ook een aantal van de kandidaten wettige uitzonderingen hebben (ziek, zwanger, werkend, ...), je zou dus sowieso met vrijwilligers moeten werken. Wij hebben in Ieper hier 45 stembureau's en een lijst bevat 31 namen, betekent dat je 14 mensen tekort komt om overal eentje van je lijst te hebben. En als alle partijen behalve jij daar aanwezig bent, bestaat het risico dat stemmen voor 1 bepaalde partij wel eens per ongeluk niet geteld geraken... of dat er net teveel van alle partijen behalve eentje geteld zouden geraken. Dus nee, liever niet. De stemming is zo delicaat en er zijn teveel mogelijkheden om te frauderen (als je genoeg gelijkgestemden hebt), dat je dat nu écht wel niet op die manier moet oplossen.

Je bent al een echte politieker jij, denken in problemen eerder dan oplossingen. Je hebt (vind ik) ook wel weinig vertrouwen in het eerlijke tellen van de partijleden, wat geeft je zoveel vertrouwen dat ik de stemmen van bijvoorbeeld de N&VA wel juist tel? Als men morgen bijzitters benaderd met €10000 om te frauderen, dan geloof ik gerust dat er zullen bij zitten die dat doen. Dus inzetten op elektronisch stemmen om te beginnen, dan heb je dat al in orde en moeten er op minder kantoren nog mensen zitten, die dan dus wel partijleden kunnen zijn. Ik snap ook niet hoe de personenbelasting wel thuis online kan, maar stemmen nog altijd niet...

In tegenstelling tot de bijzitter kiest een politieker daar zelf voor, dus die vergelijking gaat voor mij niet op. de politieker kiest er zelf voor x tijd aan de gemeente te spenderen terwijl ik nu word verplicht een zondag op te offeren. Daarnaast zou die correct volgens het minimumloon betalen lang niet zo veel kosten als de lonen van alle politiekers in elke gemeente omhoog te trekken voor zover dat nodig is uiteraard. Mij inziens verdient een burgemeester met zijn €2940 de maand genoeg voor de job, of véél meer moet het toch niet zijn.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Zeg JPV, ik dacht dat politicus zijn een roeping was?
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Een roeping nou zeg , eerder zakkenvullerij, stel dat de job politieker op vrijwillige onbetaald zou zijn , hoeveel zouden er nog geroepen zijn , en de job politieker zou op de lijst van niet ingevulde jobs terecht komen dan zou de VDAB (RVA) de doppers verplichten om die postjes van politieker in te vullen

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Je bent al een echte politieker jij, denken in problemen eerder dan oplossingen. Je hebt (vind ik) ook wel weinig vertrouwen in het eerlijke tellen van de partijleden, wat geeft je zoveel vertrouwen dat ik de stemmen van bijvoorbeeld de N&VA wel juist tel?
    omdat X toevallig gekozen mensen minder motivatie hebben. Bovendien is de voorzitter vaak iemand die een zekere ambt heeft om toezicht te houden. Als je dat allemaal laat verlopen onder een beperkte groep gekleurden, vertrouw ik dat idd niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL-
    Als men morgen bijzitters benaderd met €10000 om te frauderen, dan geloof ik gerust dat er zullen bij zitten die dat doen.
    maar dan heb je nog de getuigen die toezien dat zoiets niet gebeurt én moet je iedereen omkopen. In jouw voorstel soms maar 1 iemand...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL
    Dus inzetten op elektronisch stemmen om te beginnen, dan heb je dat al in orde en moeten er op minder kantoren nog mensen zitten, die dan dus wel partijleden kunnen zijn. Ik snap ook niet hoe de personenbelasting wel thuis online kan, maar stemmen nog altijd niet...
    dit snap ik volledig. Het kopen van stemmen zou supergemakkelijk zijn als je online zou kunnen stemmen. Of in rusthuizen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xTwL
    In tegenstelling tot de bijzitter kiest een politieker daar zelf voor, dus die vergelijking gaat voor mij niet op. de politieker kiest er zelf voor x tijd aan de gemeente te spenderen terwijl ik nu word verplicht een zondag op te offeren. Daarnaast zou die correct volgens het minimumloon betalen lang niet zo veel kosten als de lonen van alle politiekers in elke gemeente omhoog te trekken voor zover dat nodig is uiteraard. Mij inziens verdient een burgemeester met zijn €2940 de maand genoeg voor de job, of véél meer moet het toch niet zijn.
    Totaal niet mee eens. Als je wil dat een gemeente goed geleid wordt, moet je niet enkel goed kiezen, maar moet die persoon, zonder druk van enig andere financiële stimuli, zijn werk kunnen doen. Men moet ook geen 100k per jaar verdienen, maar ofwel grotere gemeenten (ja, ben ik voorstander van, maar in het geval van mesen gaat dat enkel met een grondwetswijziging) ofwel meer loon, is zekr nodig.
    Rosa Parks

Pagina 2 van 22 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten