Pagina 10 van 10 Eerste ... 678910
    brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugiman Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik hoorde eens iemand zeggen 'ja ik droeg een t-shirt van een partij, en was dus niet onpartijdig en werd weggestuurd'
    Maar kan dat eig? Ale je kan dat wel doen, maar volgt daar dan een boete op?
    Waar trek je de lijn?
    Een compleet blauwe outfit zonder tekst, mag dat?
    Een compleet blauwe outfit met als tekst op uw t-shirt "WLD", mag dat?
    Of is het pas van zodra er effectief "Open VLD" opstaat, dat het effectief als "niet onpartijdig" wordt bestempeld?

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Wat een interessante sociologische ervaring, als bijzitter van de verkiezingen. Echt een greep uit de bevolking.
    - Het eerst wat mij opviel en stoorde: het teveel aan bijzitters en de keuze voor wie er mag/moet blijven en wie niet. Een ordinair spelletje elleboogwerk: die met de grootste muil kwamen er vanaf en de mensen die verbaal minder sterk in hun schoenen stonden moesten blijven. Is dit werkelijk de manier waarop de overheid met zijn burgers omgaat?! (Ter info; ik heb me vrijwillig aangeboden)
    - Praktisch niet altijd even goed georganiseerd: het was daar véél te warm binnen, geen verluchting, de stembussen waren niet groot genoeg, bij gehandicapte personen moest er iemand van het stembureau 300 meter meewandelen naar een geschikt stemlokaal, op onze bijzittersbrief stond aangekondigd dat dit duurt tot 13u maar in de praktijk zaten we daar tot 14u omdat we nog de stembiljetten moesten natellen. Een alleenstaande moeder kwam zo in de problemen voor de opvang van haar kind.
    - Veel mensen met een don't care mentaliteit: stembrief niet mee, ID niet mee, ID vergeten en zich daarvan bewust zijn maar toch niet de moeite nemen om er nog om te komen, jong meisje met hondje op de arm wiens eerste woorden waren: "mag ik direct die stembrieven in de stembus gooien?", enzovoort
    - Omgekeerd ook enkele dankbare mensen gezien uit Irak die blij en trots waren dat ze hier vrij en democratisch konden stemmen
    - Ene die duidelijk stoned kwam stemmen
    - Een zwarte man die alles stond te filmen en waarop er een racistische uitspraak kwam vanuit de wachtrij. Niet gehoord door de zwarte man in kwestie en dus maar zo gelaten.
    - enzovoort.
    Bij ons komt er 2 min voor deadline ene opdagen. Niet dat ik wil wijzen met vinger, maar van het type man: verwaaid, onverzorgd, vechterbazeke type. Die heeft de voorzitter subtiel laten gaan, lol. Voor de rest ging het er gewoon heel vlot aan toe. Voorzitter vroeg wie wou blijven. Ik en twee anderen wouden sowieso al blijven omdat we "dat wel eens wouden meemaken". Toen was er nog één vrouw die zei dat ze een ziek kind had. Geen idee of het klopte maar de groep besloot vrij snel dat ze mocht gaan en dus bleef de andere over en waren ze met vier. Ene niet komen opdagen en ene te laat (3 minuten).

Je ziet inderdaad wat passeren. Gelukkig zie je voor elke vrouw/man waarvan je 'hmm' denkt, gelukkig wel 50 positieve mensen passeren. Iets oudere heren in maatpak met de vrouw, jongeren van wie het hun eerste keer is en die je zichtbaar nerveus ziet zijn. Mensen die geen idee hebben hoe ze moeten stemmen, véél mensen die zouden weglopen zonder hun identiteitskaart opnieuw mee te nemen etc. Veel mensen die ook een kort praatje slaan of een grapje uithalen (doen alsof ze de stembrief in hun binnenzak steken), etc.

Al bij al dus een zeer gemoedelijke boel. Ik zou het direct opnieuw doen eigenlijk .
    Let us pray for all the fools that be

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    192 (100%)
    Denk dat bij ons, zonder overdrijven, 80% erop gewezen moest worden de identiteitskaart niet te vergeten.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770 Bekijk bericht
    Denk dat bij ons, zonder overdrijven, 80% erop gewezen moest worden de identiteitskaart niet te vergeten.
    Bij ons een stuk of 15 op +- 550 man. Lag misschien aan hoe jullie zaten en plaats van de kisten?

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    In Kanne wonen ook wel redelijk wat oude mensen :P. Het is wel één van de mooiste gemeentes van héél België overigens, ik wou dat ik er kon wonen maar het ligt zelfs naar Limburgse normen een beetje ver van alles af qua bereikbaarheid, tenzij je in Nederlands Limburg werk zou hebben natuurlijk.

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    192 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Bij ons een stuk of 15 op +- 550 man. Lag misschien aan hoe jullie zaten en plaats van de kisten?
    Had er zeker wel mee te maken ja.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    In Kanne wonen ook wel redelijk wat oude mensen :P. Het is wel één van de mooiste gemeentes van héél België overigens, ik wou dat ik er kon wonen maar het ligt zelfs naar Limburgse normen een beetje ver van alles af qua bereikbaarheid, tenzij je in Nederlands Limburg werk zou hebben natuurlijk.
    Kanne is een dorp in de gemeente Riemst.
    Verkozen tot 2de mooiste dorp van Vlaanderen inderdaad.

Zeer veel toeristen hier van zodra de zon schijnt. Fietsen en wandelen en dan een terrasje doen.

Inderdaad wel middle of nowhere. Serieuze beperking qua werk en moeilijk om echt oud te worden in het dorp zonder hulp van kinderen of kleinkinderen. Geen voorzieningen meer buiten bakker en cafés.

iTrader
    0
    Ik zat in een telbureau, op zich viel het nog wel mee, minder erg dan ik had verwacht.

Je kreeg de kans om efficiënt te tellen, ik heb wel een keertje 2 van die "getuigen" afgevaardigd door de politieke partijen moeten vragen om te zwijgen, het is namelijk moeilijk tellen als de getuigen van Groen en Vlaams Belang of all people even een koffieklets gaan houden.
    Op een gegeven moment deed de getuige van Vlaams Belang die per se op een stoel wou blijven zitten, zijn zicht belemmerd werd door een getuige van de VLD die rondliep, en dreigde de politie erbij te halen... Hierop maande de voorzitter van het telbureau aan dat we moeten proberen "om allemaal samen te leven". Oh ironie, ik kon toen een schatterlach toch even niet onderdrukken...

De achteruitgang van de partij van de burgemeester viel wel hard op, en lijkt niet toevallig ook toe te schrijven aan hoe onpopulair die is op een persoonlijk vlak: écht geen aangename partij, maar wel de lokale leidster van de op dit moment sterkste partij in Vlaanderen. Meerdere formulieren zien passeren waarbij op iedereen van de lijst gestemd werd, behalve op de burgemeester (die op de eerste plaats stond).
    Het lijkt er op dit moment op dat de voormalige burgemeester (tot 2012) zijn terugkeer zal maken, die had toen eigenlijk ook al meer voorkeurstemmen maar is door een coalitie van andere partijen opzij geschoven.
    Bilzen?
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Googke Bekijk bericht
    Bilzen?
    Ja, maar mijn analyse was blijkbaar verkeerd. Ondanks het aantal voorkeursstemmen voor Sauwens ("CD&V"), zal het toch Steegen ("VLD") worden. Ik heb deze verkiezingen op geen van beiden gestemd (vorige verkiezingen wél) maar ik vind deze gang van zaken toch triest, met dit resultaat zou Sauwens terug de sjerp moeten krijgen. Dit is eigenlijk nog een stapje erger dan in 2012. Steegen heeft nog nauwelijks de helft van het aantal voorkeursstemmen van Sauwens, 5 zetels minder op 16, een tweede anticoalitie dus (en mogelijks de laatste wraak van Brepoels op Sauwens voor na de val van de Volksunie bij de CD&V aan te sluiten).

Over Brepoels moeten we niet flauw doen, zij heeft natuurlijk haar strepen verdiend destijds bij de Volksunie en vervolgens ook bij de N-VA op provinciaal, nationaal en Europees vlak, dus alle begrip voor dat ze het lijsttrekkerschap kan claimen en burgemeester is kunnen worden in 2012, al surfend op de opkomst van de N-VA destijds, maar in Bilzen is ze als persoon bij velen nooit écht populair geweest.
    Je zag het ook zéér duidelijk aan de stemformulieren voor de N-VA en verschillende getuigen is dat ook opgevallen. Bij géén enkele andere partij zelfs gezien dat de hele lijst behalve de éérste persoon was ingekleurd. Af en toe wel een paar mensen die duidelijk iets hadden tegen één welbepaalde kandidaat verderop in de lijst, maar de lijsttrekker?

iTrader
    10 (92%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fonskuh Bekijk bericht
    Wil dit even hier vragen, want het is mij niet echt duidelijk. Ik ben opgeroepen om bijzitter te zijn tijdens de verkiezingen en heb samen met het attest van ontvangst ook een uitgebreide brief terug gestuurd met de aanvraag om afwezig te zijn.

Ik heb voorlopig geen antwoord gekregen of dit aanvaard werd, heeft iemand hier ervaring mee? Is de aanvraag voldoende om afwezig te mogen zijn of moet je effectief toestemming hebben van de voorzitter?
    Ben je nu uiteindelijk geweest?

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja, maar mijn analyse was blijkbaar verkeerd. Ondanks het aantal voorkeursstemmen voor Sauwens ("CD&V"), zal het toch Steegen ("VLD") worden. Ik heb deze verkiezingen op geen van beiden gestemd (vorige verkiezingen wél) maar ik vind deze gang van zaken toch triest, met dit resultaat zou Sauwens terug de sjerp moeten krijgen. Dit is eigenlijk nog een stapje erger dan in 2012. Steegen heeft nog nauwelijks de helft van het aantal voorkeursstemmen van Sauwens, 5 zetels minder op 16, een tweede anticoalitie dus (en mogelijks de laatste wraak van Brepoels op Sauwens voor na de val van de Volksunie bij de CD&V aan te sluiten).
    In 2012 had de uittredend burgemeester in tielt, vannieuwenhuyse bijna 3 keer meer stemmen dan de nieuwe, de rammelaere.

De monstercoalitie van toen is nu wel afgestraft.

Pagina 10 van 10 Eerste ... 678910

Regels voor berichten