Pagina 6 van 25 Eerste ... 234567891016 ... Laatste
    SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    in onderwijs heb je enkel een bachelor nodig, van om het even welke richting. Dan kan je al lesgeven (toch in het lager onderwijs). Begin er dus maar aan .

Niemand die zegt dat de job van consultant niet moeilijk/zwaar kan zijn. Jobs hebben nu eenmaal een verschillend stressniveau en dat van een gemiddelde consultant is een stuk lager dan dat van een gemiddelde leerkracht lager onderwijs. De intellectuele zwaarte van een consultancy-job is dan weer moeilijker dan die van een job als leerkracht.
    Waarom zou dat lager liggen?
    Volgens mij ligt dat gewoon aan de persoon zelf, niet aan het beroep.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Waarom zou dat lager liggen?
    Volgens mij ligt dat gewoon aan de persoon zelf, niet aan het beroep.
    check stressindicatoren. Er zijn persoonsgebondenfactoren (en daar zal een gemiddelde leerkracht idd wel hoger op scoren), maar er zijn evengoed werkgerelateerde factoren. Dingen zoals taakvariatie, autonomie, ... ligt imho toch zeker in het lager onderwijs anders. Als consultant kan je als je even een probleem hebt met een bepaalde opdracht iets anders proberen of even overleggen met een collega. Bij een leerkracht secundair onderwijs lukt dat nog deels (lessen zijn in principe max 50 minuten aan een stuk, uitzonderlijk 2x50 minuten met een heel klein beetje pauze). Bij lager onderwijs kan je uren aan een stuk met kinderen rond je hangen zonder ook maar 1 minuut pauze. Je hebt ook het ganse jaar dezlefde kinderen
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nerath Bekijk bericht
    Dat is simpelweg onmogelijk gezien er vaak te weinig lokalen zijn met computers om je administratief werk te doen.
    Verschillende scholen die ik afgedaan heb als leerkracht hadden maximaal 5 computers in de leraarskamer (en ze hadden heus niet allemaal een mediatheek).
    De reden hiervoor is vrij simpel, besparing op materiaal en gebouwen ten koste van de werknemer. Waarom zou je als regering extra budget voorzien voor administratieve werkruimte of computers, wanneer de mensen gewoon thuis kunnen werken en het op hun eigen materiaal kunnen doen?
    We leven in de 21ste eeuw. Iedere leerkracht kan perfect een laptop kopen waarop hij zowel thuis als op school zijn lessen kan voorbereiden. Iedere leerkracht die ik ken heeft trouwens al een laptop hiervoor.
    euh? Nee, dat zijn geen extra taken die ze zichzelf bedelen. zie hierboven.
    Dat doen ze wel, want al die personeelsvergaderingen en administratieve taken leggen ze zichzelf op en langs de andere kant worden werkbesparende voorstellen zoals centraliseren van examens wat een einde zou maken aan de nood aan voorbereiding en verbetering van toetsen regelrecht de prullenbak in gesmeten.
    Een andere idiotie is ook bv. dat de meeste leerkrachten hun lessen en toetsen weigeren te delen met hun collega's waardoor ze allemaal dubbel werk doen en niets op elkaar afgestemd is bij overnames en uitval.
    Wanneer zal een leerkracht basisonderwijs dan zijn verbeteringen doen? Oja: mijn vriendin heeft deze maand al 3 oudercontacten die voor 8 uur begonnen of na 5 uur eindigden. Tot daar die "paar avonden" oudercontacten.
    Nogmaals, dat leggen ze zichzelf op. Denk je nu echt dat ouders vragende partij zijn om 3 keer per maand oudercontact te hebben en een A4 opstel over de 'psychosociale ontwikkeling' van hun kind?
    Check de studie, er was al rekening gehouden met die "14 weken dat een leerkracht werkloos is". Geen 29 dus. De werkdruk was ergens rond de 46 of 48 uur in een gewone week (geen internet hier nu, dus kan die studie niet opnieuw downloaden).
    Ik had het niet over de studie maar over wat in werkelijkheid perfect mogelijk is. Niet wat leerkrachten beweren door cijfers op te blazen met nutteloze administratieve taken die ze zichzelf bedelen om tot zware beroepen gerekend te kunnen worden terwijl zowat iedere expert is het erover eens dat leerkracht helemaal geen zwaar beroep is.
    Als mijn werkgever mij enkele weken al mijn activiteiten laat registreren en stelt dat mijn pensioenleeftijd daaraan vasthangt, dan zal ik die weken ook wel extra traag werken en de uren inflateren uit eigen gewin.
    Deze studie is gewoon gigantisch ontwetenschappelijk gevoerd, net omdat de studiesubjecten zichzelf mogen meten terwijl ze baat hebben bij het manipuleren van de data. Deze bias is zo groot dat je de studie eigenlijk regelrecht de prullenbak in kan smijten.
    Alle leerkrachten die ik ken bouwen of renoveren huizen of hebben een bijberoep in de vakantieperiode. Een van mijn leerkrachten baatte zelf een pannenkoekenhuisje uit langs de fietsroutes. Het valt niet serieus te nemen dat die zogezegd bijna halftijds voor de school zouden moeten werken in hun groot verlof.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Fed's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    We leven in de 21ste eeuw. Iedere leerkracht kan perfect een laptop kopen waarop hij zowel thuis als op school zijn lessen kan voorbereiden. Iedere leerkracht die ik ken heeft trouwens al een laptop hiervoor.
    Dat een leerkracht zijn werk thuis op z'n persoonlijke pc uitvoert, akkoord. Maar als een school digitale dossiers, rapporten, verslagen, agenda's, ... Van z'n leerkrachten verwacht is het niet meer dan normaal dat de school hier toestellen voor voorziet.

Als ik zie hoeveel leerkrachten hun eigen plakband, verf, lijm, batterijen van thuis meebrengen omdat het te omslachtig is om er via de school aan te geraken ... Dat is iets waar ik regelrecht tegenin ga. Als de school verwacht dat ik bepaalde zaken uitvoer waarvoor materiaal nodig is, dan is het aan de school om het mogelijk te maken om m'n job correct uit te voeren. No way dat ik de school ga sponsoren met mijn materiaal ...

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Vergeten we niet eventjes het m-decreet?

Zo zou het moeten zijn, zo was het vroeger, maar zo is het vandaag niet meer. Bedank crevits maar.
    Nee hoor, iemand die nog geen kleuren kan onderscheiden tegen dat ze Frans leren, heeft (behalve indien ze kleurenblind zijn) een héél zware intellectuele achterstand. Zo iemand kan nog in het bijzonder onderwijs geraken.

Had hij een ander voorbeeld gegeven, had je mss wel gelijk, al zijn ze gelukkig wat teruggekomen op het m-decreet (je kan dat ook zien in de cijfers, doordat voor het eerst sinds enkele jaren het aantal kinderen in het bijzonder onderwijs weer gestegen is).
    Loesje

Nerath's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Gekocht met eigen middelen, inderdaad. Stel dat je morgen op je werk toekomt (ervan uitgaande dat je een bureaujob hebt) en dat je plots vaststelt dat álles weg is. Papier, printer, laptop, bureaustoel, .... maar je moet wel je werk gedaan zien te krijgen.

Dat doen ze wel, want al die personeelsvergaderingen en administratieve taken leggen ze zichzelf op en langs de andere kant worden werkbesparende voorstellen zoals centraliseren van examens wat een einde zou maken aan de nood aan voorbereiding en verbetering van toetsen regelrecht de prullenbak in gesmeten.
    Een andere idiotie is ook bv. dat de meeste leerkrachten hun lessen en toetsen weigeren te delen met hun collega's waardoor ze allemaal dubbel werk doen en niets op elkaar afgestemd is bij overnames en uitval.
    Iedereen kan zich enkele leerkrachten voor de geest halen die goed waren en anderen die dat absoluut niet waren. Wanneer je alles volgens eenzelfde manier gegeven wil hebben verdwijnt een groot stuk van de eigenheid en extra leskwaliteit van de individuele leerkracht.
    Wat betreft toetsen heb je wel een punt, maar dat neemt nog altijd niet weg dat het zomaar overnemen van niet altijd lukt bij vervangingen. Toetsen worden vaak wel doorgegeven indien er een afwezigheid is, een leerkracht hoeft nl. niet per sé aanwezig te zijn tijdens een (doorsnee) toetsmoment. De vragen horen zichzelf uit te leggen.

Nogmaals, dat leggen ze zichzelf op. Denk je nu echt dat ouders vragende partij zijn om 3 keer per maand oudercontact te hebben en een A4 opstel over de 'psychosociale ontwikkeling' van hun kind?
    Wel....

Alle leerkrachten die ik ken bouwen of renoveren huizen of hebben een bijberoep in de vakantieperiode. Een van mijn leerkrachten baatte zelf een pannenkoekenhuisje uit langs de fietsroutes. Het valt niet serieus te nemen dat die zogezegd bijna halftijds voor de school zouden moeten werken in hun groot verlof.
    Dat moet veel opbrengen met het bouwverlof...
    Uiteraard werken ze niet halftijds voor school tijdens de zomervakantie, dat is een zwakke plek in het onderzoek.

De frustratie druipt af van je post, spijtig dat je zo jaloers bent op mensen die het zo ontzettend makkelijk hebben in het leven.
    Je kunt ons 'onderwijsmenschen' altijd vervoegen na een kort cursusje bij een lokale onderwijsverstrekker, dan kun je ook de helft van de tijd niksen

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Zie Nerath. Bovendien is er in onze scholen, zoals bij vele scholen, plaatsgebrek. Leerkrachten kunnen niet allemaal werken op school buiten hun lesuren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door m°°nblade
    1. Dat doen ze wel, want al die personeelsvergaderingen en administratieve taken leggen ze zichzelf op en
    2. langs de andere kant worden werkbesparende voorstellen zoals centraliseren van examens wat een einde zou maken aan de nood aan voorbereiding en verbetering van toetsen regelrecht de prullenbak in gesmeten.
    3.Een andere idiotie is ook bv. dat de meeste leerkrachten hun lessen en toetsen weigeren te delen met hun collega's waardoor ze allemaal dubbel werk doen en niets op elkaar afgestemd is bij overnames en uitval.
    1. personeelsvergaderingen en administratieve taken leggen ze zichzelf op? Dus geen toetsen verbeteren? Geen overleg over kinderen? Geen bespreking van schoolfeesten etc? Geen verplichte noteringen van zorghandelen? Geen contact met ouders?
    2. werkbesparende voorstellen zoals centraliseren van examens? M'n vriendin heeft in die 17 jaar nog geen examens gegeven, het afschaffen van examens zal dus veel oplossen . Centraliserne van examens (waar die wel bestaan) zal ervoor zorgen dat de leerkracht zijn leerplannen nauwelijks nog zelf kan invullen. Negatief dus.
    3. Is gewoon te regelen via school. Bij ons wordt alles wel (verplicht) gedeeld.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade

het gaat over 3 verschillende kinderen, hé... En nee, een A4-opstel hebben ze niet ieder maand nodig, maar verslagen voor logo, kine, psycholoog, psychiater, zorgcoördinator moeten nu eenmaal ingevuld worden.
    Deze studie is gewoon gigantisch ontwetenschappelijk gevoerd, net omdat de studiesubjecten zichzelf mogen meten terwijl ze baat hebben bij het manipuleren van de data. Deze bias is zo groot dat je de studie eigenlijk regelrecht de prullenbak in kan smijten.
    zegt iemand die geen enkele kennis heeft over wetenschappelijk onderzoek?
    Waauw. In hun vrije tijd doen leerkrachten nog iets anders. Betekent dit dat ze niet kunnen zeggen dat ze wel degelijk veel werken in de schoolweken? M'n vriendin had ook een bijberoep (stopgezet sinds begin dit jaar), ze werkte 19/24en en was dus vrij op vrijdag. Allez, vrij, dan doet ze quasi de ganse dag schoolwerk . In het weekend kon ze zich dan creatief uitleven in haar bijberoep.
    Loesje

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik heb even voor mijn vriendin zelf het onderzoek gedaan. Geen zelfreportage, maar objectieve reportering door Google Timeline. de JSON-data omgezet in excel en dan berekend vanaf dat ze buiten de GPS-coördinaten van de omgeving van school binnenkomt tot ze die terug verlaat. Zowel over de vakantieperiode als tijdens school

Dit zijn de uren-min-sec dat ze volgens Google Timeline aanwezig was op school:
    1/09/2018 2:31:50
    31/08/2018 3:10:27
    30/08/2018 8:16:56
    29/08/2018 8:46:28
    28/08/2018 7:34:45
    27/08/2018 8:39:49
    24/08/2018 5:21:00
    23/08/2018 8:14:33
    22/08/2018 8:42:20
    21/08/2018 8:42:40
    20/08/2018 9:31:05
    15/08/2018 4:35:15
    11/08/2018 2:41:12
    10/08/2018 0:22:07
    9/08/2018 1:12:30
    5/08/2018 2:29:27
    4/08/2018 0:34:05
    3/08/2018 0:13:56
    29/07/2018 3:45:42
    28/07/2018 0:50:28
    23/07/2018 0:57:14

Totaal: 97:13:49 . Ofwel 10,80 uur per week. Niet ingegrepen: thuiswerk + boodschappen in Ikea, Action, ... Ook niet inbegrepen: de uren in de weekends mag je dubbel tellen, want dan was ik mee om te helpen klussen of poetsen, dingen die zij eigenlijk moet doen. (containerpark-ritjes en co zijn natuurlijk ook niet inbegrepen, de korte momenten in het begin van de vakantie zijn vaak zo'n ritjes + afzetten van ikea-materiaal of andere aankopen.
    Tijd dat ze op school spendeerde viel al bij al nog mee. Dat was niet omdat ze lui was want op 18/07/2018 kreeg ze het verdict dat ze een zware longontsteking heeft (waarvan ze nu ook nog de last draagt).

Vorig schooljaar (sept-juni):
    Totaal (in uur-min-sec) 1347:17:30
    Ofwel gemiddeld 36,41 uur op school per schoolweek. Ze werkt 4/5e... (toen 19/24).

In de privé werk je gemiddeld 30,4 uur als 4/5e, wat gelijk staat met 1398,4 uur (46 werkweken). Mijn vriendin werkt er dus (sept-aug) 1440:31:19.

Daarnaast heeft ze nog:
    - thuiswerk (verbeteringen, mails met ouders, ...)
    - uitstappen buiten school (gezien Freinet-school zeker niet onbestaande)
    - 2 dagen kamp (van 8 uur 's ochtends tot 16 uur de volgende dag)
    - aankopen (zie hierboven)

Wat zit er onterecht in:
    - 15 minuten pauze over de middag (enige tijd dat ze zonder kinderen zijn). Daar mag je dus in haar geval 111 keer een kwartier van aftrekken, dus zo'n 27 uur.
    - afhalen/brengen van kinderen naar school op vrijdag heb ik eruit gezuiverd (alles minder dan een uur op vrijdag is weg). de kinderen in/uit de auto doen op dagen dat ze werkt zit er wel in, maar kinderen zijn zelfstandig, dus neemt maar beperkte tijd in.

Dus Straddle, ja, met énkel de tijd die ze op school spendeert, zit ze al boven wat een 4/5e werknemer op school moet presteren. En dan doet ze nog veel werk thuis (onmeetbaar met Google Timeline).

Wil dat daarom zeggen dat iedereen is zoals mijn vriendin? Nee, elk geval is apart en ze werkt immers in een methodeschool waar de druk op leerkrachten nog hoger is. 3 uur gemiddeld volgens dat onderzoek. Niet dat dit zoveel verschil maakt in de conclusies...
    Loesje
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    "laat eens een leerkracht als consultant werken" be my guest.
    Ik wou dat als voorbeeld zetten maar een leerkracht kan hier niks komen doen aangezien de meesten met moeite met Office kunnen werken, laat staan dat ze iets snappen van wat ik doe.
    En laat ze dan ook komen wanneer we in de buurt van een deadline zitten he, en op momenten dat er issues binnen het uur gefixt moeten zijn.

We zien het constant, mensen die denken "ik word consultant, hele dag op pc zitten en goed betaald worden" om dan een half jaar later te stoppen omdat het toch niks voor hun is.

En "compensatie in de privé", dat is onbestaande als consultant.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    Dat gaat toch in twee richtingen?
    Gij gaat ook niet veel kunnen doen voor een klas.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    van 't weekend geklapt met ene
    pure miserie

en op 't einde is iedereen erdoor.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Dat gaat toch in twee richtingen?
    Gij gaat ook niet veel kunnen doen voor een klas.

"niet veel" is relatief he. Ik kan wel degelijk breuken etc uitleggen (en een groot deel van het middelbaar onderwijs ook). Het zal niet volgens de pedagogische regels zijn etc, maar ik kan het wel uitleggen.
    Ik denk echter niet dat een leerkracht een databank kan opzetten, laat staan ingevuld krijgen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nerath Bekijk bericht
    Gekocht met eigen middelen, inderdaad. Stel dat je morgen op je werk toekomt (ervan uitgaande dat je een bureaujob hebt) en dat je plots vaststelt dat álles weg is. Papier, printer, laptop, bureaustoel, .... maar je moet wel je werk gedaan zien te krijgen.
    Nee, de school moet binnen de muren de nodige voorzieningen doen zoals ruimtes, PC's, internet, printers, handboeken, licenties voor digitale cursussen, etc ..., maar wat je thuis wil verrichten lijkt mij logisch dat je dat zelf aankoopt omdat je niet van een school kan verwachten dat ze alles dubbel voorzien voor zowel een thuis- als werkbureau. Ik werk ook van thuis uit op een PC die ik zelf gekocht heb. Wanneer een school op het werk geen ruimte kan voorzien , dan mogen ze dat weer wel. En dat doen ze ook. Er zijn scholen die de macbook laptops van hun leerkrachten betalen.

Iedereen kan zich enkele leerkrachten voor de geest halen die goed waren en anderen die dat absoluut niet waren. Wanneer je alles volgens eenzelfde manier gegeven wil hebben verdwijnt een groot stuk van de eigenheid en extra leskwaliteit van de individuele leerkracht.
    Wat betreft toetsen heb je wel een punt, maar dat neemt nog altijd niet weg dat het zomaar overnemen van niet altijd lukt bij vervangingen. Toetsen worden vaak wel doorgegeven indien er een afwezigheid is, een leerkracht hoeft nl. niet per sé aanwezig te zijn tijdens een (doorsnee) toetsmoment. De vragen horen zichzelf uit te leggen.
    Er is niemand die jou dwingt om slechte leerstof van jouw collega over te nemen. Wel vind ik dat collega leerkrachten meer efforts zouden mogen doen om cursussen te delen en actueel te houden via een platform zodat voorbereidingstijd uitgespaard wordt. Als je perse eigenheid wil, dan heeft dat nu eenmaal een prijs. Dat extra werk is dan een keuze die je zelf maakt. Eigenheid heeft trouwens niets te maken met kwaliteit, hooguit met ego. Als je een cursus hoogwaardiger wil maken, doe dat dan voor heel de school, niet enkel voor jouw klas.

De frustratie druipt af van je post, spijtig dat je zo jaloers bent op mensen die het zo ontzettend makkelijk hebben in het leven.
    Je kunt ons 'onderwijsmenschen' altijd vervoegen na een kort cursusje bij een lokale onderwijsverstrekker, dan kun je ook de helft van de tijd niksen
    Juist. Wanneer iemand argumenteert dat leerkracht GEEN zwaar beroep is, begin dan gewoon te zeuren over frustraties, jaloezie en woorden in de mond te leggen als weerwoord. Lekkere dooddoener voor de discussie.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 24 september 2018 om 10:48
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    ). Het zal niet volgens de pedagogische regels zijn etc,.
    Daar is dan ook alles mee gezegd.
    Bedankt voor mijn punt te bevestigen.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Daar is dan ook alles mee gezegd.
    Bedankt voor mijn punt te bevestigen.

Alsof dat rocketscience is..., ben zelf van diploma leraar wiskunde, daar is nu echt niets aan eh. Pak een boek vast waar het in staat en je snapt het, een data bank opzetten zal iets langer duren.

Ik kan vrij gemakkelijk vergelijken omdat ik beide heb gedaan, naar mijn mening kan een gemiddelde mens morgen gaan les geven, en na een maand evenaart die een leerkracht die het reeds doet als die er in die maand dan ook de uren in steekt. Geen probleem. Het zijn hier ook altijd van die verhalen 'mijn vriendin', of 'ik en uren', maar dat is nu echt niet de gemiddelde leerkracht eh. Pas op, in de privé van hetzelfde, maar om een dagje les te gaan geven moet je geen 4 jaar studeren hoor.

iTrader
    0
    Zie Nerath. Bovendien is er in onze scholen, zoals bij vele scholen, plaatsgebrek. Leerkrachten kunnen niet allemaal werken op school buiten hun lesuren.
    Zie hierboven. Dan maak je die ruimte.
    In mijn middelbare school was daar zogezegd ook geen plaats voor. Wel had men een koffieruimte van 10 meter op 10 meter. Tja prioriteiten zeker.

1. personeelsvergaderingen en administratieve taken leggen ze zichzelf op? Dus geen toetsen verbeteren? Geen overleg over kinderen? Geen bespreking van schoolfeesten etc? Geen verplichte noteringen van zorghandelen? Geen contact met ouders?
    2. werkbesparende voorstellen zoals centraliseren van examens? M'n vriendin heeft in die 17 jaar nog geen examens gegeven, het afschaffen van examens zal dus veel oplossen . Centraliserne van examens (waar die wel bestaan) zal ervoor zorgen dat de leerkracht zijn leerplannen nauwelijks nog zelf kan invullen. Negatief dus.
    3. Is gewoon te regelen via school. Bij ons wordt alles wel (verplicht) gedeeld. het gaat over 3 verschillende kinderen, hé... En nee, een A4-opstel hebben ze niet ieder maand nodig, maar verslagen voor logo, kine, psycholoog, psychiater, zorgcoördinator moeten nu eenmaal ingevuld worden.
    Je kan overdrijven in alles of je kan snoeien in administratieve taken en daar efficiënt mee omgaan. Als jouw vriendin '3 keer per maand' oudercontact heeft voor slechts 3 kinderen. Jawadde. Vergeleken met 15 jaar geleden is er gewoon een gigantische shitload aan administratief werk toegenomen zonder dat daar kwalitatief iets tegen over staat. Dan wordt het toch eens hoog tijd dat je een kosten-baten analyse doet.

zegt iemand die geen enkele kennis heeft over wetenschappelijk onderzoek?
    Ik heb zowel theoretische als praktijkervaring in empirisch onderzoek van data sampling tot analyses.

Waauw. In hun vrije tijd doen leerkrachten nog iets anders. Betekent dit dat ze niet kunnen zeggen dat ze wel degelijk veel werken in de schoolweken? M'n vriendin had ook een bijberoep (stopgezet sinds begin dit jaar), ze werkte 19/24en en was dus vrij op vrijdag. Allez, vrij, dan doet ze quasi de ganse dag schoolwerk . In het weekend kon ze zich dan creatief uitleven in haar bijberoep.
    Je mist het punt. Leerkrachten hebben zeer veel vrije tijd, meer dan eender welk beroep, zelfs wanneer je piekmomenten mee in rekening brengt. Net daarom dat die 40-50 uur werkweken doorheen het jaar onzin zijn. Ik ben trouwens ook benieuwd naar de interpersonele variabiliteit. Zegt de studie daar ook iets over?

Pagina 6 van 25 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten