Pagina 39 van 44 Eerste ... 29353637383940414243 ... Laatste
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Of alles op de zo best mogelijke manier geregeld is, met cursussen die niet gedeeld worden en leraren die zelf maar wat moeten fabriceren thuis, afhankelijk van zelf gefabriceerde leerplannen, ik weet echt niet of dat het beste is. Maar zoals je zegt, het is gewoon onmogelijk om dat nog te veranderen. Het is een utopie.
    Het alternatief is:
    - volledig werken met werkboeken van Van In, Die Keure, ... Voordeel: standaardisatie. Nadeel: kosten beginnen enorm te stijgen + weinig flexibiliteit bij bvb actualiteit + weinig creativiteit mogelijk. Kostenbeheersing in het onderwijs?
    - leerkrachten de tijd en middelen geven om hun cursussen zo in elkaar te steken dat anderen ermee kunnen werken. Ik kan verstaan dat iemand niet vlug zijn voorbereidingen zal geven aan een collega. Ik ken mijn eigen manier van noteren/bijhouden en weet dat dat gewoon niet bruikbaar zou zijn voor mijn collega's. Zou dit moeten? Ja mss, maar dit betekent wéér extra last om alles leesbaar te maken. Pas op, sommigen doen dat met stukken en dingen zoals klascement zijn handige instrumenten.
    Oja: ik hoor net dat ze haar auto parkeert, ze heeft gedaan met werken. Mag ze nu haar recht op 11 uur pauze tussen 2 werkdagen hebben? Wie belt de kinderen op dat ze maar om 10 uur moeten komen morgen? .
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    idd. Nu, ICT is wel extreem. Maar ook logisch. Anders moet je toch elke X jaar je eindtermen aanpassen en het is toch de bedoeling dat die minstens 6 jaar meegaan (gezien ze eignelijk moeten geldig voor de volledige schoolcarriere van een kind). In 1990 was het nuttig om te leren wat een floppy was. In 1996 ging je mss CD-roms introduceren. In 2002 had je het over DVD-RW, in 2008 waren USB-sticks het van het, in 2014 zit je met SD-kaartjes en in 2020 is het voor een groot deel vervangen door online opslag (cloud). Dingen veranderen zo rap dat je ze niet meer kan in een eindterm gieten. Tenzij je vaag gaat naar "kinderen moeten opslagmogelijkheden kennen". Maar moet je ze dan leren werken met Google Drive, Dropbox, Onedrive, Wetransfer of wat?
    Ge kunt ook gewoon moeilijk verwachten dat de eindtermen even snel mee-evolueren als de maatschappij zelf. Zeker als ge weet hoe snel het gaat om in het onderwijs een verandering erdoor te krijgen vage termen zijn beter omdat ge dan eenmaal minder het risico loopt dat de maatschappij uw onderwijs voorbijknalt. Voor wiskunde zal het waarschijnlijk een pak minder vaag zijn, het is nu toch al een tijdje zeker dat 1+1=2 de komende jaren zal blijven gelden.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Reden te meer toch voor die leerkracht om bij diezelfde klas te blijven voor 6 jaar. Hij kent de dynamiek van die klas perfect.
    Dus ook van deze reactie snap ik niet waarom je ze plaatst.
    Je lost hiermee eigenlijk het probleem niet op hé, want die leerkracht moet evengoed elk jaar een nieuwe cursus opmaken (nieuw jaar) en om de 6 jaar alles in de vuilbak gooien en herwerken (nieuwe dynamiek, nieuwe actuele inzichten).

Ik heb het gevoel dat jij een systeem wil waar onderwijs niet volledig aangepast is aan de maatschappelijke evoluties, klopt dat? Het is een oprechte vraag hé, ik kan er naast zitten

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Reden te meer toch voor die leerkracht om bij diezelfde klas te blijven voor 6 jaar. Hij kent de dynamiek van die klas perfect.
    We zitten totaal niet op dezelfde golflengte en dat zal ook niet gaan gebeuren denk ik : )
    Eens je wat ervaring zou hebben in het onderwijs mss wel...

En néé, 6 jaar in een klas meegroeien is ook niet ideaal. Pas op, in sommige methodescholen wordt dit gedaan, maar dit betekent:
    - dat een kind 6 jaar lang dezelfde leerkracht heeft. Ligt die leerkracht je niet of is hij bvb middelmatig in het aanbrengen van muzikale opvoeding of wiskunde: probleem
    - dat een leerkracht zowel moet overweg kunnen met 6-jarigen als met 11-jarigen. Een probleem voor sommige schitterende leerkrachten, die echter niet goed zijn met kleine pagadders, maar 11_jarigen prachtig kunnen doorstromen naar het middelbaar.
    - dat elke leerkracht bvb Frans moet kunnen op een deftig niveau. Nu is het geen probleem als een leerkracht niet zo goed is in Frans, dan gaat hij gewoon in de lagere graden lesgeven.

Ik vind de nadelen hiervoor te groot, ook in methodescholen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die had ik gemist Mijn vriendin werkt 7 dagen per jaar op vrijdag (om aan haar 20/24 ipv 19,2 te komen, ingewikkeld verhaal). 6 halve dagen daarvan zijn bedoeld voor Smartschool beheer. Néé, er is geen ICT-coördinator die dat kan opzetten, ik doe dat samen met haar (en in de praktijk ik véél meer uren dan zij). Ik denk dat je de tijdsinvestering voor Smartschool best wel onderschat.
    Neen hoor, ik ken genoeg van ICT, meer dan de gemiddelde leerkracht van Smartschool en heb een Smartschoolbeheerder in de familie.

Het voorbeeld dat ik eerder in deze thread gaf kwam erop neer dat er 2 leerkrachten waren die elke week 2 uren voor Smartschoolbeheer toegewezen kregen, dat is dus ruwweg 4 uur per week van het schooljaar, laten we dan nog aannemen dat die zelfs in de kleine vakanties daar ook een halve dag aan besteden (in realiteit ongetwijfeld niet) dan besteedde die school dus 43 dikke halve dagen aan Smartschoolbeheer...
    Ik zeg niet dat Smartschool géén werk zou kosten, maar niet à rato van een halve dag per week. Veruit het meeste werk eraan heb je bij de opstart van het schooljaar (klasgroepen aanmaken, aan de juiste vakken koppelen, agenda's in orde brengen, etc.), en na die piek neemt het werk serieus af en heb je hooguit "onderhuodswerk", met nog een aantal kleinere pieken bij de examenperiodes, afhankelijk van of de school zelfs Smartschool gebruikt voor het puntenbeheer (een 4-tal jaar geleden kende ik alvast een school die naast Smartschool er toch nog een apart puntensysteem op nahield (uit de jaren stilletjes)).

Bovendien moet je rekenen dat aangezien die leerkrachten daar eigenlijk in "lesuren" voor betaald worden, dan voor een ander normaal vak (lees: geen LO) je voor dat lesuur ook nog voorbereidingswerk en/of verbeterwerk zou hebben. Zeg maar gerust: één leerkrachtenuur = 2 uren werk. Als je dat ook nog eens in rekening brengt, is Smartschoolbeheer écht geen 43 hele dagen werk per jaar werk waard, zeker niet voor een relatief kleine school (rond de 350 à 400 leerlingen). Dat is al héél wat anders dan jouw vriendin die er 3 dagen voor werkt, ik betwijfel of jij er ook nog eens 40 werkdagen bovenop doet.

GDPR is een ramp in het onderwijs (zie ook het feit dat ik smartschoolbeheerder ben, kan eigenlijk niet).
    Maar evengoed in de privé. Er is nu een groot bedrijf (duizenden werknemers) die vraagt aan het personeel op te geven wanneer je je kinderen van school gaat halen. Dat attest moet ondertekend worden door school...
    Als je het zelf al weet is het goed.
    Ik vind GDPR zeker niet zaligmakend, maar de fouten die ik ertegen heb gezien vond ik ook zéér onprofessioneel en niemand trad ertegen op.
    Bij dat bedrijf kunnen de werknemers nog gaan klagen. Wanneer de privacy van leerlingen geschonden wordt, door leerkrachten achter hun rug en waarbij de ouders er géén weet van hebben... tja, daar zal niemand over kunnen gaan klagen natuurlijk.

ik denk niet dat ik ooit gezegd heb dat dit niet bestaat? Ik ken daar zelf weinig van, gezien weinig ervaring met middelbaar onderwijs. Maar wat ik wél zeg, is dat zoiets niet af te schaffen is via wetgeving. Je kan niet verplichten dat iedereen elk jaar eens een andere klas krijgt om de zwaarte maar gelijk te maken. En ja, ook in de privé kom je tegen wat je claimt ondenkbaar te zijn: IT'ers met veel ancienniteit die de leukste projecten kunnen uitkiezen, poetsvrouwen die na verloop van tijd enkel de leuke klanten overhouden (en de slechte afgeven aan nieuwelingen), de hoofdverpleegkundige die haar beste collega's af en toe de gemakkelijkste uurroosters geeft, de oudste die het bureau heeft met de meeste/beste lichtinval,... waarom heb je de illusie dat dit in de privé niet bestaat?
    Ik heb niet de illusie dat dat in de privé niet bestaat, wél dat die gradatie daar van een héél andere orde is. Om het voorbeeld van de IT te nemen, daar kunnen de seniors misschien wel bij voorkeur de leuke projecten eruit kiezen, maar de kans is virtueel nihil dat ze een junior alleen op een moeilijk project zetten. Een lastige klas aan een beginnende leerkracht geven? Géén enkel probleem. Dat is zelfs één van die dingen die in het lager nog erger is als in het secundair lijkt me.
    Een hoofdverpleegkundige die systematisch haar beste vriendinnen onder de collega's de gemakkelijkste uurroosters geeft, zal daar ook niet mee wegkomen lijkt mij zonder dat haar oversten haar daar eens op aanspreken, zeker wanneer men om die reden géén nieuw personeel meer vinden die alleen nog maar de vervelende rooster wilt doen. Schooldirecties durven zonder schroom vacatures uitschrijven voor de meest dwaze ***-opdrachten, en dan durven ze zich in de media er nog over verbazen dat ze daar niemand voor vinden.
    Laatst gewijzigd door KnightOfCydonia; 11 september 2019 om 23:56

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    In mijn utpoische onderwijswereld is er

- 1 comite dat jaarlijks de cursus opstelt/bijwerkt, met een officiele uitgever, wat er in de les moet verteld en getoond worden, ondersteund door de beste pedagogen, met optionele paden in voor leerlingen met problemen
    - in die cursus staan ook al de toetsen die moeten afgenomen worden, met de juiste antwoorden erbij, eventueel zelfs digitaal af te nemen. verbeterwerk wordt tot minimum herleid.
    - de cursus wordt verspreid aan alle scholen voor het begin van de grote vakantie, zodat leerkrachten zich kunnen voorbereiden
    - de leerkrachten dienen deze methodiek en cursus te volgen tot aan de examens, de leerkrachten zijn volledig begeleid door de cursus, met minimale stress en thuiswerk
    - leerlingen die problemen hebben dienen in aparte klassen of scholen terecht te komen, of prive hulp inschakelen na de schooluren (zogenaamd bijles)
    - de eindexamens worden afgenomen door dezelfde instantie als die de boeken opgesteld had, en zo wordt de leerkracht beoordeeld
    - aanvullend met 30min vrije keuze/actualiteit per dag, het ontspannings halfuurtje.

zowat ongeveer dezelfde manier als waarop je een training volgt en uzelf certificeert in de bedrijfswereld.
    maar wat we nu zien is tjah... een hoop mensen dat er het beste van proberen maken. anders kan ik het niet omschrijven.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 11 september 2019 om 23:53
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    - in die cursus staan ook al de toetsen die moeten afgenomen worden, met de juiste antwoorden erbij, eventueel zelfs digitaal af te nemen. verbeterwerk wordt tot minimum herleid.
    ahum... 1 dag na publicatie van die cursus zijn alle toetsen online te vinden op internet. Zoon van leerkracht zijn kan dan een lucratief handeltje worden .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85
    - de cursus wordt verspreid aan alle scholen voor het begin van de grote vakantie, zodat leerkrachten zich kunnen voorbereiden
    wil dus zeggen dat die cursus ongeveer 2 jaar oud zal zijn,tegen dat al die pedagogen hun visie erover gegeven hebben. Waar zit je met je actualiteit die in je lessen verwerkt worden?
    - de leerkrachten dienen deze methodiek en cursus te volgen tot aan de examens, de leerkrachten zijn volledig begeleid door de cursus, met minimale stress en thuiswerk
    geen enkele mogelijkheid naar creativiteit, slechts mogelijkheid voor beperkte aanpassingen voor kinderen met problemen (néé, er bestaan niet slechts een honderdtal types problemen, er zijn duizenden verschillende klasdynamieken
    - leerlingen die problemen hebben dienen in aparte klassen of scholen terecht te komen, of prive hulp inschakelen na de schooluren (zogenaamd bijles)
    dus je zal leerlingen met problemen allemaal samen zetten? Ook al hebben ze slechts een probleem voor rekenen en kunnen ze voor de rest volledig meedraaien? Hoeveel scholen/klassen ga je zo bijcreëren? Da's zowat het andere extreme van het M-decreet en nog een héél stuk kostelijker.
    - de examens worden afgenomen door dezelfde instantie als die de boeken opgesteld had, en zo wordt de leerkracht beoordeeld
    dus je beoordeelt een leerkracht op de output, zonder controle van de input. Euhm, néé. Het is de leerwinst die belangrijk is, niet het resultaat. Toch als je de kwaliteit van een leerkracht wil beoordelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter
    - aanvullend met 30min vrije keuze/actualiteit per dag, het ontspannings halfuurtje.
    actualiteit als "ontspanning" zien is nogal vreemd. Het is alsof je geen toepassing van lesstof naar de "echte wereld" wil zien
    zowat ongeveer dezelfde manier als waarop je een training volgt en uzelf certificeert in de bedrijfswereld.
    hoeveel geef jij uit voor een training in de bedrijfswereld? 1000 euro voor een cursus van 1 dag?
    maar wat we nu zien is tjah... een hoop mensen dat er het beste van proberen maken. anders kan ik het niet omschrijven.
    Daarom moet je het nog niet slechter maken .
    Rosa Parks

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Mag ik je even uitnodigen voor een praktische denkoefening en dan vragen wat jouw voorstel voor de ICT-eindtermen zou zijn?
    Voor alles zijn SMART requirements op te stellen. Alleen is dat geen werk dat je op 1-2-3 doet. Maar goed, als het hun keuze was om van specifiek naar vaag te gaan, dan is dat een keuze uiteraard.

- leerkrachten de tijd en middelen geven om hun cursussen zo in elkaar te steken dat anderen ermee kunnen werken. Ik kan verstaan dat iemand niet vlug zijn voorbereidingen zal geven aan een collega. Ik ken mijn eigen manier van noteren/bijhouden en weet dat dat gewoon niet bruikbaar zou zijn voor mijn collega's. Zou dit moeten? Ja mss, maar dit betekent wéér extra last om alles leesbaar te maken. Pas op, sommigen doen dat met stukken en dingen zoals klascement zijn handige instrumenten.
    Dit kan er bij mij echt niet in. Dit is toch zo inefficiënt als wat.
    Het is toch te zot voor woorden dat elke leerkracht telkens het wiel terug gaat uitvinden?

Een developer gaat toch ook niet telkens een nieuwe DB CRUD library schrijven bij iederen nieuwe app Of als er een nieuwe collega komt dat die zijn eigen library maar moet gebruiken. Dat is inefficiënt, duur en tijdverlies.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    In mijn utpoische onderwijswereld is er

- 1 comite dat jaarlijks de cursus opstelt/bijwerkt, met een officiele uitgever, wat er in de les moet verteld en getoond worden, ondersteund door de beste pedagogen, met optionele paden in voor leerlingen met problemen
    Leerdoelen en leerplannen op Vlaams niveau, maar inderdaad een "comité" per schoolgroep. Dan sta ik er 100% achter.

Daar kan niemand tegen zijn, denk ik.

Dezelfde cursus voor alle scholen vind ik per definitie al nefast voor de differentiatie van het onderwijs, dus dat zie ik liever niet. Maar - om voort te gaan op mijn kleine toevoeging - dat de school zelf de cursus bezorgt aan de respectievelijke leerkrachten vind ik zeker een goed idee.

+1

Dat hadden we vroeger, maar Crevits vond dat niet meer nodig. Ik vind het persoonlijk ook beter op die manier, nu worden die leerlingen met (zware) problemen gewoon dagelijks geconfronteerd met zaken die ze niet of minder goed kunnen. Voor de ontwikkeling van dat kind kan dat m.i. nooit ideaal zijn.

- de eindexamens worden afgenomen door dezelfde instantie als die de boeken opgesteld had, en zo wordt de leerkracht beoordeeld
    Volmondig akkoord, alleen hebben we een andere instantie voor ogen.

Dat wordt nu vakoverschrijdend gedaan en is op zich ook wel beter zo. Zo leren de leerlingen meer het "nut" van hun vakken en hoe de leerstof gelinkt is aan wat er dagdagelijks gebeurt in de wereld.

Klopt, maar dat is in veel gevallen niet de schuld van die mensen. We kakken veel op de oudere generatie leerkrachten - ik ook - maar uiteindelijk hebben zij 20+ jaar lesgegeven op manier X en heeft dan de regering van het ene schooljaar op het andere gezegd "nu moet het op manier Y!" en ik snap perfect dat het niet bij elk vak noodzakelijk is om uw cursus elk jaar te gaan actualiseren. Het enige dat ik meer haat dan luiheid is werk uitvinden om uw uren te vullen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Neen hoor, ik ken genoeg van ICT, meer dan de gemiddelde leerkracht van Smartschool en heb een Smartschoolbeheerder in de familie.

Het voorbeeld dat ik eerder in deze thread gaf kwam erop neer dat er 2 leerkrachten waren die elke week 2 uren voor Smartschoolbeheer toegewezen kregen, dat is dus ruwweg 4 uur per week van het schooljaar, laten we dan nog aannemen dat die zelfs in de kleine vakanties daar ook een halve dag aan besteden (in realiteit ongetwijfeld niet) dan besteedde die school dus 43 dikke halve dagen aan Smartschoolbeheer...
    Ik zeg niet dat Smartschool géén werk zou kosten, maar niet à rato van een halve dag per week. Veruit het meeste werk eraan heb je bij de opstart van het schooljaar (klasgroepen aanmaken, aan de juiste vakken koppelen, agenda's in orde brengen, etc.), en na die piek neemt het werk serieus af en heb je hooguit "onderhuodswerk", met nog een aantal kleinere pieken bij de examenperiodes, afhankelijk van of de school zelfs Smartschool gebruikt voor het puntenbeheer (een 4-tal jaar geleden kende ik alvast een school die naast Smartschool er toch nog een apart puntensysteem op nahield (uit de jaren stilletjes)).
    Wij gebruiken smartschool zelf minimaal (grotendeels LVS), dus kan niet vergelijken met middelbaar. Maar als het smartschoolbeheer ook het ingeven van alle toetsen/testen/zorgproblematieken inhoudt, kan ik dat nog wel verstaan, ik ben er redelijk zeker van dat alle leerkrachten bij ons wel aan die halve dag per week samen zullen zitten (vooral de zorgleerkrachten dan). Jij weet beter of dat in die school al dan niet het geval was.
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Actualiteit actualiteit, vakoverschreidend... waar blijf je met de actualiteit?
    Het enige van actualiteit dat ik me kan herinneren uit de lagere school, is als de rode duivels het WK speelden en we vlaggetjes van de rode duivels knutselden.
    En zelfs die actualiteit kan je 8 jaar op voorhand inplannen in ene cursus.
    Of wat bedoel je dan actualiteit? Sinterklaas? Die kan je ook ver op voorhand inplannen hoor.
    Alsof die 5 minuten actualiteit de noodzaak aan voorgefabriceerde en jaarlijks gereviseerde cursussen tenietbrengen.

Dan is er veel veranderd de laatste 20 jaar.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lisolidus Bekijk bericht
    No problem, niemand is perfect en ik ben geen taalleerkracht. Al is de fout wel gênant .

Theoretisch gezien zou er geen groot bezwaar zijn voor geschiedenis. Nagenoeg elk leerplan geschiedenis is een graadplan. Er staat wel duidelijk in elk leerplan dat geschiedenis in elk jaar moet worden gegeven als het in de richting wordt aangeboden. Stel dat deze richtlijn er niet in staat dan blijft het probleem blijft wel dat je maar de helft van de inhoud en vaardigheden kunt aanleren in vergelijking met een ASO-leerling. Op de termijn van één jaar moet je dan de leerstof zien van twee jaar. Elke les die je dan verliest, is een les teveel, een buffer extra in de week of niet. Komt er nog eens bij dat geschiedenis toch wel een opbouwend vak is. Het is niet enkel een doorlopend verhaal, het is ook een vak waarbij leerlingen bronnen kritisch leren bestuderen en analyseren. Dat een jaar on hold zetten kan een averechts effect hebben, zeker bij jonge mensen die langs alle kanten (des)informatie krijgen. Al kunnen de taalvakken hierin een complementaire rol spelen door vaardigheden zoals begrijpend lezen (maar dan moeten die vaardigheden wel terug opgewaardeerd worden).
    Alle begrip voor je argumentatie, er zijn zeker ook argumenten ten voordele van elk jaar één uur te geven, in plaats van één jaar niets en één jaar twee uur. Bepaalde vakken zijn inderdaad opbouwend, maar zoals je zelf aanhaalt kan je dat voor de vaardigheden voor Geschiedenis die je aanhaalt ook compenseren door vakoverschrijdend te werk te gaan, of waarom ook niet: bepaalde vakken samen te nemen: zo kunnen scholen bijvoorbeeld tegenwoordig natuurwetenschappen en aardrijkskunde integreren.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Leerdoelen en leerplannen op Vlaams niveau, maar inderdaad een "comité" per schoolgroep. Dan sta ik er 100% achter.
    kan je verwachten dat elke scholengroep/scholengemeenschap die leerdoelen/leerplannen vertaalt naar een aparte cursus? Lijkt me een GIGANTISCHE overhead. Want dan kan een leerkracht zich niet meer op zijn eigen krabbels beroepen, maar zal iets ontworpen moeten worden dat door verschillende leerkrachten op dezelfde manier geïnterpreteerd wordt.

TUurlijk, als zoiets zou lukken, is dat fantastisch, maar zal dat de administratieve last verminderen? Ben ik totaal niet van overtuigd. Zo'n cursus opstellen lijkt me een titanenwerk. Als je dat al wil doen, zal je dan eerder in de richting van de scholenkoepels moeten denken. Zelf geen voorstander van omdat ik gezien heb hoelang het al duurt om relatief vage leerplannen op te stellen...
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik moet wel zeggen, wat de uren van Smartschoolbeheerders betreft, als dat ook inhoudt dat ze de oudere generatie moeten helpen met alles op Smartschool te vinden en in te geven ... tjah. Zo zit ge rap aan een halve dag per week hoor.

Ik heb hier eens tot half 10 zitten mailen met een docent die om mysterieuze cyber-redenen niet kon inloggen met haar account van onze school. Uiteindelijk heb ik op haar account ingelogd op mijn pc (wat ik niet mag), haar wachtwoord aangepast (wat zeker niet mag) en haar gezegd "doe deze login en dit wachtwoord en het zal lukken". Het lukte nog altijd niet, dus enkele dagen later stond ze aan mijn bureau met haar laptop, waarmee ze mij ging tonen wat het probleem was.

Nu, op dat moment was haar frank nog niet gevallen dat ze om op onze wifi te kunnen moest inloggen met haar account die zogezegd niet werkte, dus we hadden vrij snel door dat het aan haar lag. Maar op die manier kunt ge snel een halve dag op een week vullen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Of wat bedoel je dan actualiteit? Sinterklaas? Die kan je ook ver op voorhand inplannen hoor.
    Of vertelt je aan kinderen lagere school elke dag het 19u journaal?
    Dan is er veel veranderd de laatste 20 jaar.
    Wij zijn een methodeschool en idd, het nieuws (of wat de kinderen aanbrengen) is de basis van de werking van de rest van de dag/week/maand. Mijn zoon (3e kleuter) zal bvb morgen afkomen met buisjes die uit zijn oren gevallen zijn, maandag had hij een vliegtuigje mee ivm "aerodynamica". Da's natuurlijk uitzonderlijk dat we zo kort op de bal/kort op het kind spelen, maar in redelijk veel scholen wordt bvb het weekoverzicht van Karrewiet didactisch gebruikt. Al is het maar om een testje af te nemen over hoe goed ze een item kunnen verwerken: https://www.ketnet.be/quiz/de-actuaquiz-van-karrewiet

(hey, een standaardcursus: Karrewiet )
    Rosa Parks

Pagina 39 van 44 Eerste ... 29353637383940414243 ... Laatste

Regels voor berichten