Pagina 1 van 105 123451151101 ... Laatste

Discussie: Schild en Vrienden

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Schild en Vrienden

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08...hild-vrienden/

Sommige 'instructies' en meningen van bepaalde users hier zie je in die reportage mooi terugkomen.

Mooi dat ze zo ver achter de schermen zijn geraakt.
    Laatst gewijzigd door JPV; 5 september 2018 om 23:38
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    9 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zag niet zoveel dat nog niet bekend was: copypasta van de onzin van reddits als TRP en 4Chan boards als /pol/, invloeden van die bullshit van Jordan Peterson, een groepje mannen die het neerhalen van een vlag opgehangen door een bende hippie lefties een great success vinden .

Waar ik wel van verrast was was het amateurisme van Van Langenhove en zijn groepje. Hoe je nu niet kan beseffen dat je ware bedoelingen naar buiten komen als je het op FB-groepen en Discord zet, ook al zijn die privé. Als die iets van professionaliteit hadden zouden die die groepen streng modereren en via Signal of andere veilige kanalen coördineren.

Daarnaast kan het ook framing zijn, maar wat een egotripper lijkt me die Van Langenhove zeg. Dat groepje lijkt me geen lang leven beschoren met zo iemand aan het stuur.

Kortom, niet dat ik het wil marginaliseren, maar het had wel een hoog "don't worry, we're from the internet" gehalte.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Schild en vrienden? Nog nooit van gehoord maar las het net op hln.
    Blijkbaar heeft die langenhove zelf voor de uitzending al een video verspreid over de pano uitzending

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/v...093.1470286950
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    164 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik kende hem van de "ophef" door dat interview van De Morgen door De Ceulaer die hem dan zogezegd een podium en credibiliteit gaf ... maar wat was dit allemaal?

"Dries, die posts van u in die groep, wat is dit?"
    -"Die zijn niet van mij"
    "Dries, uw naam staat er toch bij"
    -"Da's iemand anders, gij hebt dat gewoon van het internet gekopieerd!"

Memes zijn een middel, niet het doel!!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kortom, niet dat ik het wil marginaliseren, maar het had wel een hoog "don't worry, we're from the internet" gehalte.
    Allez nu Epyon! Gij zit toch altijd te klagen dat het rechtse volk niet op straat samenkomt in tegenstelling tot de efficiënte bakfietsgemeenschap? Nu trainen ze samen, zelfs met geweren, in een organisatie en is het "ze zijn van het internet."
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Allez nu Epyon! Gij zit toch altijd te klagen dat het rechtse volk niet op straat samenkomt in tegenstelling tot de efficiënte bakfietsgemeenschap? Nu trainen ze samen, zelfs met geweren, in een organisatie en is het "ze zijn van het internet."
    Als dat het rechtse volk is, dan ben ik blij ongelijk te hebben . Een groepje hurr durr I'm doing the typical tourist stuff in Romania?
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Zo zie je maar dat elke Arier met een strak kapsel in een maatpak met een megafoon, een hele kudde schapen achter zich kan krijgen.
    Ik dacht meerdere momenten bij de reportage: haal die idioot weg en iedereen gaat visjes eten bij moeke.
    Kom jongens we gaan dit doen! Kom jongens we gaan dat doen! Goed gedaan!
    Het leek te Jommekesclub wel.

Zo zie je ook dat elke idioot rechten kan gaan studeren en een pak kan kopen, of vlogs kan maken in zijn papa's huis met een grote tuin op de achtergrond.
    Om dan vervolgens de hele dag op instagram neger memes te delen met zijn geheime vriendjes.

Het grappigste vond ik nog "ik heb mijn computer nodig om u te tonen dat ik het niet was! dat gaat dus niet hier!".
    Waarna de journalist droog zei "dat kan je tegenwoordig meteen op je smartphone tonen hoor" en in stilte het hoofd geschud werd.
    6 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik was toch ook geschrokken van het lage niveau en het onprofessioneel gedoe. Totaal door de mand gevallen als een bende domme racisten.

Die kerel zal vannacht niet goed slapen denk ik.

rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    111 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Fouad Belkacem is ook begonnen als een randdebiel met een hoop idioten die hem adoreerden. De berichten over wapens, trainingen en verwijzingen naar Golden Dawn en zijn wel onrustwekkend.
    PSN: rscaboy_belgium

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Ik was toch ook geschrokken van het lage niveau en het onprofessioneel gedoe.
    dat wel.

anderzijds was het wel weer een typsiche geframede vrt uitzending. een paar meme's steeds weer opnieuw tonen om toch maar zeker duidelijk te maken hoe racistisch ze zeker zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    dat wel.

anderzijds was het wel weer een typsiche geframede vrt uitzending. een paar meme's steeds weer opnieuw tonen om toch maar zeker duidelijk te maken hoe racistisch ze zeker zijn.
    Voor mij draaide die hele rapportage maar om 1 ding, namelijk dat ze 2 gezichten hebben.
    En dat konden ze mooi aantonen door de berichten in die geheime groepen, waar die idioot om een of andere reden niet op gerekend had? En hij moet dan rechten studeren?

En nee dat waren niet 'een paar memes'. Ik heb er zeker 100 zien voorbij gaan, niet telkens dezelfde.
    En niet alleen memes, ook geschreven teksten. Een heel uur vol.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 6 september 2018 om 00:54

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    idd, als ge zo'n ideeën kunt verspreiden, en een grote groep volgelingen kunt verzamelen, maakt het niet veel uit of ge het slim aanpakt of niet. hoe meer aanvaard die ideeën overkomen in die groep, hoe gevaarlijker ze worden.

je kan je wel vragen stellen hoe gemakkelijk zo'n amateurs hun woorden en memes effectief gaan kunnen omzetten naar daden, maar koudweg stellen dat het niks voorstelt omdat het amateuristisch is zou ik ook niet doen.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    164 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Als dat het rechtse volk is, dan ben ik blij ongelijk te hebben . Een groepje hurr durr I'm doing the typical tourist stuff in Romania?
    Haha, het was echt wel dramatisch. Maar van die berichten "binnen twee jaar staat onze knokploeg die op te wachten aan het volgend station" en dan tien minuten later schiettraining houden ... da's al heel wat minder. Of meer. Daar mag ik toch wel schrik van krijgen alleszins.

rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    111 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Ik was toch ook geschrokken van het lage niveau en het onprofessioneel gedoe. Totaal door de mand gevallen als een bende domme racisten.

Die kerel zal vannacht niet goed slapen denk ik.
    Niet vergeten dat ze zes maanden hebben meegelopen met die gasten. Recent was er nog een politicoloog die verwees naar schild en vriend als nieuwe politieke beweging zoals zovelen geen woord gerept over fascistische ideologie. Niet zo moeilijk als je ziet wat ze openbaar zeggen versus intern. Ze zaten ook in de jeugdraad en bestuur van de unief Gent. De ontmaskering is eerder te wijten aan goede onderzoeksjournalistiek.
    Laatst gewijzigd door rscaboy; 6 september 2018 om 01:14
    PSN: rscaboy_belgium

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Veel van de leden van die groep zullen nu wel doorhebben dat ze compleet exposed zijn en hun dekmantel op een vernederende manier afgenomen is.
    Aan de andere kant zullen veel hardcore racisten zich nu wel aanmelden op hun facebook pagina.

Positief voor hun kan je dat niet echt noemen, de enige manier waarop ze zich konden distancieren van andere racistische groepen is hun neppe imago, dat nu gebroken is.

Pagina 1 van 105 123451151101 ... Laatste

Regels voor berichten