Discussie: Schild en Vrienden

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugiman Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waar zeg ik dat een werkgever u mag buitengooien voor dingen in je vrije tijd zonder enige link?
    In mijn voorbeeld, is de persoon op weg met een bedrijfswagen. Dus gevolgen van dat roekeloos rijgedrag kunnen er effectief zijn. Alsook evt imagoschade ofzo.

Bij de man van schuld en vrienden werd er prive info gelekt van studenten. Hij blijkt deze niet verkregen te hebben via zijn functie, maar het is toch in ieder geval ietwat dubieus dat je prive info lekt over studenten van de school waar je werkt. Die mensen lopen daar nog rond schoolgaand, iedereen kan hun privé-gesprekken zien en de man die ze lekte werkt daar verder. En als je dan nog de hele mediahetze ziet waarin UGent dan ook weer plots betrokken raakt. Er is toch een link.
    Dit, en dat deze actie 'het interne reglement' niet zou schenden omdat de persoon initieel anoniem handelde.. Kom op zeg Loser, hoe kan je nu akkoord gaan met UGent?

Verdere discussie is ook gewoon zinloos op deze manier van Loser.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Zijn reden staat er duidelijk bij:
    "om een analyse te kunnen maken en de tegenaanval in te zetten op de marxistische, postmoderne kliek die via de universiteiten de Vlaamse jeugd indoctrineert"

Da's niet om bloemetjes te sturen.
    En je pikt er één post uit. Als DVL alleen die ene post had gemaakt en nooit wat anders, dan had hij z'n plekje in het bestuur vast nog. De hele lijst staat een paar pagina's terug. Dit voorbeeld haal ik aan, omdat Bugiman wou doen alsof er twijfel bestond over het feit dat DVL het zelf had geschreven.

@Bugiman: Voilà. Je "overduidelijke schuld" is al verandert naar "in ieder geval ietwat dubieus"... En daarom kun je nog niet ingrijpen op dit vlak voor hij juridisch veroordeeld is.
    Nee je begrijpt me verkeerd.
    Voor de school zou je kunnen zeggen dat er geen link is (vrije tijd, en info niet verkregen via school) alleen lekte hij ntrlk wel info over studenten. Dat staat vast he. Zelf vind ik dat totaal niet kunnen. Maar het is toch op zijn minst dubies. Dus er is een link voor de school. Ik spreek enkel daarover. Over die link, die wil ik aantonen.

Dus hij heeft die info gelekt, wat de gevolgen daarvan voor hem zullen zijn weet ik niet. De school vergeeft het allemaal blijkbaar, al vind ik dat persoonlijk dan 100% onterecht.
    Maar hij lekte de info, daar is niets aan veranderd.

Dus ik mag toch stellen dat UGent het ok vind dat een medewerker van hen prive info lekt over hun studenten, zolang hij geen tijd en middelen van de school gebruikt? Dat is toch zo? Dat zien we toch ook online net zoals we die post van DVL zien?
    En het is ook onwettelijk, of er klacht zal ingediend worden weet ik niet. Maar wettelijk mag je geen prive info lekken.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Voor hetzelfde geld maken ze een index van de faculteiten om daar gericht te gaan flyeren en zo een "tegenaanval" in te zetten.

't Is niet alsof ze al op Darkweb een huurmoordenaar aan het bestellen waren ook hé. 't Is militantenpraat, niet meer of niet minder.
    Tuurlijk. Want dan was het illegaal. En dat is het nu niet.

Maar zoals ik dus al zei: Dat voorbeeld is nu uit een pagina met een heleboel voorbeelden gepikt, die ook niet eens exhaustief was.
    Dat had ik eruit gepikt omdat Bugiman zei dat "alle" voorbeelden misschien niet door DVL gezegd waren, omdat hier z'n naam en foto boven staat. De lijst is veel langer. Als DVL alleen maar die FB-post had gemaakt, zou hij dan geschorst zijn? Ik denk het niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugiman Bekijk bericht
    Dus ik mag toch stellen dat UGent het ok vind dat een medewerker van hen prive info lekt over hun studenten, zolang hij geen tijd en middelen van de school gebruikt? Dat is toch zo? Dat zien we toch ook online net zoals we die post van DVL zien?
    En het is ook onwettelijk, of er klacht zal ingediend worden weet ik niet. Maar wettelijk mag je geen prive info lekken.
    Er is een verschil tussen "oké vinden" en "hem er niet voor schorsen". Maar ja, zo klopt het inderdaad. Want hij heeft niet te snel gereden met een bedrijfswagen, maar met zijn privéwagen. Om het zo te stellen.
    En er hoeft geen klacht ingediend te worden. De GBA mag ook zonder klacht overgaan tot sancties.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0

Er is een verschil tussen "oké vinden" en "hem er niet voor schorsen". Maar ja, zo klopt het inderdaad. Want hij heeft niet te snel gereden met een bedrijfswagen, maar met zijn privéwagen. Om het zo te stellen.
    En er hoeft geen klacht ingediend te worden. De GBA mag ook zonder klacht overgaan tot sancties.
    Ok dan zijn we het eens? Nu snap ik er geen reet meer van maar ok

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zijn reden staat er duidelijk bij:
    "om een analyse te kunnen maken en de tegenaanval in te zetten op de marxistische, postmoderne kliek die via de universiteiten de Vlaamse jeugd indoctrineert"

Da's niet om bloemetjes te sturen.
    En je pikt er één post uit. Als DVL alleen die ene post had gemaakt en nooit wat anders, dan had hij z'n plekje in het bestuur vast nog. De hele lijst staat een paar pagina's terug. Dit voorbeeld haal ik aan, omdat Bugiman wou doen alsof er twijfel bestond over het feit dat DVL het zelf had geschreven.
    Je pikte deze post er toch zelf uit?
    Ook in al die andere voorbeelden gebruikt Dries dat soort oorlogsretoriek om op te roepen tot online activisme aka trollen. Hoe kan je dat dan op een andere manier interpreteren?

Om aan de hand daarvan te insinueren dat Dries oproept tot geweld is bij de haren getrokken. En uiteindelijk is dat ook de reden dat Dries nog steeds in de raad van bestuur zit:
    https://www.ugent.be/nl/univgent/org...ad-van-bestuur
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Je pikte deze post er toch zelf uit?
    Ook in al die andere voorbeelden gebruikt Dries dat soort oorlogsretoriek om op te roepen tot online activisme aka trollen. Hoe kan je dat dan op een andere manier interpreteren?

Om aan de hand daarvan te insinueren dat Dries oproept tot geweld is bij de haren getrokken. En uiteindelijk is dat ook de reden dat Dries nog steeds in de raad van bestuur zit:
    https://www.ugent.be/nl/univgent/org...ad-van-bestuur
    Ik zeg toch ook niet dat hij oproept tot geweld? Zeg, leest er verdorie ook nog iemand een paar pagina's, of wordt er alleen op elke opmerking gesprongen in een post zonder enige context?
    Als hij zou oproepen tot geweld, was het illegaal. Tegen de wet. Dat is een ander luik, het gaat hier niet over wat er juridisch kan of wat niet.

Waarom ik de post er zelf uithaal, staat verdorie in de post die je zelf quote! "Omdat Bugiman wou doen alsof er twijfel bestond over het feit dat DVL ook maar IETS zelf had geschreven". Deze post bewijst het tegendeel, het is van zijn FB-pagina. Dat is de enige reden waarom ik die eruit pik.

Doe gerust alsof al die andere voorbeelden niet bestaan. En inderdaad, als je die wegdenkt, en je denkt de (onsmakelijke, maar dat is subjectief) grappen weg, en je bekijkt het als gewoon "online activisme", dan schiet er weinig van over. Maar zoals Dieter85 al schreef: Als mijn kat een koe was, kon ik ze melken.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Stevige beschuldigingen. Want hoewel je hier nu wilt doen alsof je er geen probleem mee hebt, je hebt al vaker duidelijk laten blijken dat je het erg vindt dat sommige meningen niet kunnen in een universiteit. Als dat zo zou zijn, zou ik dat ook heel erg vinden. Maar daar ben ik niet van overtuigd.

Maar als je met die beschuldigingen komt, dan wil ik ook wel graag zien hoe je daarbij komt: Ten eerste voor de uitspraak dat ze historisch links zijn, en ten tweede voor het feit dat het nu ook nog is, maar minder. Of is het propaganda?
    Heb je al eens de geschiedenis erop nageslagen?
    De RUG kan je toch bezwaarlijk een conservatieve universiteit noemen.

Alles is geëvolueerd uiteraard. Toch zeker met het gemengd bestuur. Logisch ook lijkt mij.

Daarbij is een sfeer ook meer dan enkel het intern reglement en het bestuur. Als het gros van de studenten links zijn, dan kan je toch wel stellen dat de ondertoon links is?
    Ik zeg toch ook niet dat bepaalde meningen niet kunnen? Ik zeg toch ook niet dat je enkel maar toegang hebt als je links bent?

Genoeg universiteiten in België om uit te kiezen als de stijl en gang van zaken in de UGent u niet liggen.

Maar dat er openlijk censuur en willekeur is. Nee dat kan echt niet. Want dat is een ander niveau, en dat kan je in deze kwestie toch wel aanhalen. DVL zo voor paal zetten. En zijn tegenstander met de mantel der liefde behandelen. Maar je hebt uw argumenten daarover gegeven en uw punt gemaakt. Hier verder over discusieren lijkt me dan ook zinloos.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Heb je al eens de geschiedenis erop nageslagen?
    De RUG kan je toch bezwaarlijk een conservatieve universiteit noemen.

Alles is geëvolueerd uiteraard. Toch zeker met het gemengd bestuur. Logisch ook lijkt mij.

Daarbij is een sfeer ook meer dan enkel het intern reglement en het bestuur. Als het gros van de studenten links zijn, dan kan je toch wel stellen dat de ondertoon links is?
    Ik zeg toch ook niet dat bepaalde meningen niet kunnen? Ik zeg toch ook niet dat je enkel maar toegang hebt als je links bent?

Genoeg universiteiten in België om uit te kiezen als de stijl en gang van zaken in de UGent u niet liggen.

Maar dat er openlijk censuur en willekeur is. Nee dat kan echt niet. Want dat is een ander niveau, en dat kan je in deze kwestie toch wel aanhalen. DVL zo voor paal zetten. En zijn tegenstander met de mantel der liefde behandelen. Maar je hebt uw argumenten daarover gegeven en uw punt gemaakt. Hier verder over discusieren lijkt me dan ook zinloos.
    Als het gros van de studenten links zijn, kun je helemaal niet zeggen dat de ondertoon links is?
    Ik weet niet wie hoe stemt bij mijn werkgever, maar als nu blijkt dat 70% van de werknemers links is, is dat dan een linkse werkgever? Ook al is hij neutraal in alles wat hij doet of zegt?

Maar wat ik dus dacht: Stevige beschuldigingen zonder enig bewijs. Niet voor hoe ze historisch links zijn, niet voor het feit dat het nu nog is, maar minder.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Als het gros van de studenten links zijn, kun je helemaal niet zeggen dat de ondertoon links is?
    Ik weet niet wie hoe stemt bij mijn werkgever, maar als nu blijkt dat 70% van de werknemers links is, is dat dan een linkse werkgever? Ook al is hij neutraal in alles wat hij doet of zegt?

Maar wat ik dus dacht: Stevige beschuldigingen zonder enig bewijs. Niet voor hoe ze historisch links zijn, niet voor het feit dat het nu nog is, maar minder.
    Neem dit dan maar eens door.
    https://www.ugentmemorie.be/gebeurte...entenprotesten
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    . DVL zo voor paal zetten. En zijn tegenstander met de mantel der liefde behandelen. Maar je hebt uw argumenten daarover gegeven en uw punt gemaakt. Hier verder over discusieren lijkt me dan ook zinloos.
    Ik ga akkoord met alles wat hier gequote wordt.

Lets agree to disagree.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Dan waren ze drie jaar eerder een rechtse universiteit? Met Leuven Vlaams, op dezelfde website?
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zeg toch ook niet dat hij oproept tot geweld? Zeg, leest er verdorie ook nog iemand een paar pagina's, of wordt er alleen op elke opmerking gesprongen in een post zonder enige context?
    Als hij zou oproepen tot geweld, was het illegaal. Tegen de wet. Dat is een ander luik, het gaat hier niet over wat er juridisch kan of wat niet.
    Daar gaat het wel over. Want de redenen die de rector gaf om Dries uit de universiteit te zetten waren oproepen tot de 3 -ismes en geweld. En al die dingen zijn illegaal.
    Als hij dat allemaal niet gedaan heeft, waarom is hij dan wel geschorst?

Doxing daarintegen, is volgens de nieuwe Europese regelgeving wel strafbaar. Waarom is hun eigen UGent docent dan nog niet geschorst?
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Daar gaat het wel over. Want de redenen die de rector gaf om Dries uit de universiteit te zetten waren oproepen tot de 3 -ismes en geweld. En al die dingen zijn illegaal.
    Als hij dat allemaal niet gedaan heeft, waarom is hij dan wel geschorst?
    Loser zegt niet dat hij dat niet gedaan heeft, hij zegt dat hij niet zegt dat hij dat wél gedaan heeft. Maw: Loser laat dat dus open, omdat het er op zich ook niet toe doet.

Zie ook wat de rector zélf zegt: niet enkel het juridische is een probleem, maar ook het morele.

"De rector benadrukt dat de UGent vrije meningsuiting hoog in het vaandel draagt. "Maar in de "Pano"-reportage is een belangrijke grens overschreden. Iedereen mag zijn of haar mening geven. Maar het discours van Schild & Vrienden overschrijdt een grens omdat het aanzet tot antisemitisme, racisme, seksisme, wapengebruik en geweld. Dat is niet alleen juridisch strafbaar, maar overschrijdt ook een morele grens. De deuren van de UGent gaan vandaag dicht voor Dries Van Langenhove.""
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade
    Doxing daarintegen, is volgens de nieuwe Europese regelgeving wel strafbaar. Waarom is hun eigen UGent docent dan nog niet geschorst?
    Kan nu iemand een voorbeeld geven van wat die assistent (néé, geen docent) zou misdaan hebben en tegen welke wetgeving dit concreet zou ingaan (mét artikel erbij, want hier wordt vaak nogal gefantaseerd)?
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Dus niet meer of minder links dan de toenmalige tijdsgeest. Wat probeer je te bewijzen?
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik vond dit een goed artikel, en heb het al eens gepost:
    https://www.tijd.be/dossiers/verkiez.../10133777.html

En dan vooral dit stukje:
    ‘Langer dan een jaar heeft hij de toekomst van Schild & Vrienden-leden proberen kapot te maken door hun namen, privégegevens en bankgegevens online te gooien’, klinkt het in De Morgen.

Die bankgegevens waren het rekeningnummer waarop S&V-sympathisanten konden storten. Volgens Schuld & Vrienden was dat het nummer van de rekening van Van Langenhoves eigen bedrijfje, waarvan de gegevens overigens voor iedereen toegankelijk zijn.

Nog volgens Van Langenhove gebruikte de man privégegevens waarover hij als UGent-medewerker kon beschikken ‘om studenten te pesten als ze rechts zijn’. Mocht de man persoonlijke info van de studenten zonder hun toestemming hebben gebruikt, zou dat een inbreuk op de privacyregels zijn.
    en dit:
    Van Eecke ziet mogelijke privacyinbreuken door beide kampen. ‘De wet bepaalt dat in principe niemands persoonsgegevens zonder zijn toestemming gebruikt mogen worden’, aldus Van Eecke. Er zijn wel uitzonderingen mogelijk om toch zonder toestemming info te gebruiken.

Daarvoor kan een beroep worden gedaan op het wat vage juridische begrip ‘eigen gerechtvaardigd belang’. Maar dat is geen vrijbrief, omdat de voorwaarde is dat je de fundamentele rechten en vrijheden van de persoon in kwestie er niet mee beknot. Van Eecke: ‘Dat laatste lijkt me niet helemaal koosjer als sprake is van doodsbedreigingen en haatberichten tegen de bezieler van de anonieme account. Hier zijn issues met de bescherming van zijn privacy.’

Maar ook de man achter Schuld & Vrienden ging mogelijk te ver. Van Eecke: ‘Er zijn speciale privacyregels als de politiek erbij komt kijken. Dan is altijd uitdrukkelijke toestemming nodig, tenzij de persoon in kwestie zijn politieke voorkeur publiek heeft gemaakt. Bij meneer Van Langenhove is dat het geval, maar bij een deel van zijn aanhang niet. Dus de Gentse onderzoeker zou hier op aangesproken kunnen worden.’
    @Moonblade, JPV vat het goed samen. Maar je zegt precies hetzelfde als eerst Sarcastr0, en daarna Bugiman. En telkens kwamen we tot dezelfde conclusie.

Edit: Die stomme autocorrect heeft iets tegen je naam, Moonblade! Mijn excuses
    Laatst gewijzigd door Loser; 14 juni 2019 om 06:52
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Pagina 93 van 105 Eerste ... 4383899091929394959697103 ... Laatste

Regels voor berichten