Pagina 5 van 102 Eerste 1234567891555 ... Laatste

Discussie: Schild en Vrienden

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Pfff wat een opgeblazen gedoe zeg.

Dat hun eigenlijke agenda (en de inhoud daarvan) niet overeenkomt met wat ze verklaren aan de buitenwereld, is zorgwekkend.
    Maar alles wat racistisch, discriminerend, fascistisch is, houden ze vrijwel intern. Behalve die journalist die heeft moeten infiltreren, heeft daar niemand direct in contact mee gekomen. Wat hun interne fantasie & gedachtegang betreft, hebben ze die zelfs beter afgeschermd dan wat andere groeperingen openbaar zitten te verklaren

Zolang het bij een fantasie en interne ideologie blijft die afgeschermd blijft en waarbij ze niemand openlijk schofferen, valt het (imo) voor mij onder vrije meningsuiting. Alhoewel je zou kunnen 'aanzetten tot haat & geweld' erbij betrekken, maar dit is opnieuw intern in de reeds bestaande groep.
    En qua acties ... een vlag naar beneden halen? Big whoop !

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zelfs Aalsterse NVA'ers die die pagina gewoon volgen worden aan de schandpaal genageld, zo ver is de VRT gegaan door al die volgens/likers van die pagina te gaan uitpluizen. Nogmaals, de bedoeling van deze 'actie' lijkt mij echt wel duidelijk.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    En qua acties ... een vlag naar beneden halen? Big whoop !
    Je vergeet hun ergste wapenfeit: een lijst academici door google draaien.

Wel maar 10 per persoon, anders was het te veel werk. De revolutie wordt een marathon, geen sprint.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Goh welke reactie kan hij anders geven? Hij heeft het trouwens over die memes en ranzige posts, niet over het liken of volgen van de S&V pagina op zich (waar zich tussen de volgers overigens redelijk wat linksgezinden ook bevinden).

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Maar Charlie Hebdo was hetzelfde hé. De aanleiding van de aanslag was een racistische cartoon over Mohammed. Dit is iets waarvan iedereen weet dat het bij de moslimgemeenschap héél gevoelig ligt, en als ik het mij goed herinner was het dan nog Mohammed met een bom. Je kan moeilijk zeggen dat dit niet racistisch is. Persvrijheid en vrije meningsuiting waren dan de zaken waarachter we ons wegstaken om allemaal en masse Charlie Hebdo te verdedigen. Allemaal mooi onze profielfoto op Facebook aangepast en allemaal het eerstvolgende exemplaar van CH gekocht. Hoewel we eigenlijk serieus moeten blijven: Charlie Hebdo is vaak op hetzelfde racistische spectrum als S&V, maar omdat het "satire" en "persvrijheid" is, is het oké. Maar nu plots is racistische memes delen (wat ook satire is) en er een andere mening op nahouden over bepaalde zaken iets dat niet door de beugel kan. En ja, die mening is racistisch. Maar we hebben evengoed NSV in de studentenverenigingen en N-VA en VB in onze politiek. Die hebben ook racistische meningen.

Goed, ze moesten daarom nog altijd geen slachtoffer van een aanslag worden, natuurlijk. Maar je kan niet Charlie Hebdo verdedigen en nu S&V willen monddood maken. Vrijheid van meningsuiting in een democratie wil vaak zeggen dat je het met ruim de helft van de mensen niet eens gaat zijn over belangrijke zaken. Want ja, de domme racistische kalvers hebben evenveel recht om bijeen te hokken en een boyband op te richten als de intellectueel politiek-neutralen.
    Mja. Wel even niet alles op een hoopje gooien, hè. Charlie Hebdo is een krant. Die alles en iedereen op de hak neemt. Het is niet racistisch als je alles en iedereen, zonder te discrimineren, op de hak neemt.
    Daarnaast ben ik helemaal geen voorstander van Charlie Hebdo, en vind ik ze zelden grappig. Ik vind ook dat je zulke cartoons niet hoéft te maken. Wel dat je ze màg maken. Binnen de context van een kritisch/parodiërend blad.
    CH is helemaal niet even racistisch als S&V, dat is het net. Het verspreiden van zo'n meme van S&V maakt van die gebruiker nog geen racist. Dan zou ik er ook een zijn, want ik vertel ook al graag eens een mop over andere rassen. Maar als je het plaatst binnen het geheel, krijgt het wel een heel ander smaakje. Zo'n cartoon maakt van de cartoonist geen racist, als hij die ook maakt van pedopriesters, van kapitalisten en van neo-communisten. Wat ook gebeurt, bij CH. Let wel, ik heb het over meningen en cartoons. Niet over daden waarbij iemand benadeeld wordt, hè. Dan is het automatisch racisme.

Daarnaast kun je ook (zoals ik heb gedaan) het geweld (!) tegen gelijk wie veroordelen, zonder dat je het slachtoffer wilt verdedigen. Ik kan vinden dat gelijk wat er geschreven wordt, een aanslag altijd veroordeeld moet worden.

Ik kan dus heel makkelijk CH verdedigen en S&V monddood willen maken. Het is niet omdat de ene aap een grap mag maken, dat de andere aap een extreemrechtse militie mag vormen. Ze hebben evenveel recht om bijeen te hokken en een boyband op te richten. Maar niet om racisme te verspreiden en op te roepen tot geweld.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Goh welke reactie kan hij anders geven?
    Een slimme. Maar goed, 't is Theo.

Zijn "onderzoek" druist in tegen de privacywetgeving. Er is geen sprake van staatsgevaar, er is sprake van een bende opgeblazen snobs die racistische memes posten en delen op Facebook.

Als ik mij onveilig moet voelen omdat er racistische snobs rondlopen, dan moet ik misschien wat verder van Sint-Martens-Latem gaan wonen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ik kan dus heel makkelijk CH verdedigen en S&V monddood willen maken. Het is niet omdat de ene aap een grap mag maken, dat de andere aap een extreemrechtse militie mag vormen. Ze hebben evenveel recht om bijeen te hokken en een boyband op te richten. Maar niet om racisme te verspreiden en op te roepen tot geweld.
    Ik vind dit een moeilijke, want ze roepen eigenlijk enkel intern op tot haat en geweld. Naar de buitenwereld toe zijn hun punten en principes en stúk gematigder en gedragen ze zich normaler. Het is nu enkel door die Pano-reportage dat het naar buiten komt, en dan krabbelen ze ook al meteen terug in hun schulpje en is hun verdediging in feite "ja maar ze hebben ook beelden waar we wél lief zijn".

Toch net iets anders dan échte haatzaaiende organisaties, die alles doen wat ze kunnen om met hun extreme ideeën bij het brede publiek te geraken, nee?
    Laatst gewijzigd door Vinceness; 6 september 2018 om 09:45

iTrader
    0
    Een slimme. Maar goed, 't is Theo.

Zijn "onderzoek" druist in tegen de privacywetgeving. Er is geen sprake van staatsgevaar, er is sprake van een bende opgeblazen snobs die racistische memes posten en delen op Facebook.

Als ik mij onveilig moet voelen omdat er racistische snobs rondlopen, dan moet ik misschien wat verder van Sint-Martens-Latem gaan wonen.
    Maar racisme is wel degelijk strafbaar in Belgie dus ja er is wel degelijk reden tot onderzoek, er zijn beschuldigingen van racisme op nationale tv gebracht. Op zijn minst moet er een onderzoek volgen, of er sprake is van structureel racisme binnen die groepen, waarna men moet onderzoeken om welke personen het gaat. Heeft niks met staatsveiligheid te maken, dit is gewoon een regelrechte inbreuk op de racisme wetgeving van Belgie.

iTrader
    0
    Reportage niet gezien want ik mijd zoveel mogelijk wat van de VRT afkomstig is.
    Ik heb even een HLN-artikel doorgenomen en het is duidelijk dat de met belastinggeld gefinancierde linkse propagandamachine op volle toeren draait.
    De laatste dagen constant opinies van verlichte geesten over hoe racistisch we wel zijn en nu dit.

Vrtfakenws lijkt me in die zin gevaarlijker dan een paar studenten die plaatjes delen om te lachen.
    Het is nog niet zo lang geleden dat ze een jongere die naar rechts leunt de dood hebben ingejaagd met hun framing en heksenjacht. Dat was echter geen berichtgeving waard. Maar dit is wereldnieuws hoor!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Ik vind dit een moeilijke, want ze roepen eigenlijk enkel intern op tot haat en geweld. Naar de buitenwereld toe zijn hun punten en principes en stúk gematigder en gedragen ze zich normaler. Het is nu enkel door die Pano-reportage dat het naar buiten komt, en dan krabbelen ze ook al meteen terug in hun schulpje en is hun verdediging in feite "ja maar ze hebben ook beelden waar we wél lief zijn".

Toch net iets anders dan échte haatzaaiende organisaties, die alles doen wat ze kunnen om met hun extreme ideeën bij het brede publiek te geraken, nee?
    Echte haatzaaiende organisaties bestaan niet, omdat die niet wettelijk zijn. Die worden opgevangen door de antiracismewet.
    Dus ze kunnen niet anders doen dan wat ze nu doen. Sharia4Belgium heeft ook nooit publiekelijk opgeroepen tot geweld.
    En van zodra men ontdekte dat ze dit intern wel deden, hebben ze hun aangepakt.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borgus Bekijk bericht
    Heeft niks met staatsveiligheid te maken, dit is gewoon een regelrechte inbreuk op de racisme wetgeving van Belgie.
    Tjah, we hebben met het Vlaams Blok ook eens zoiets gehad hé. En dan gaan ze gewoon verder onder een andere naam. Denk echt niet dat het sop de kolen waard is, zeker niet als het gaat om wat interne propaganda, grootpraterij, opgeblazen ego's en delen van racistische memes. Als we op elke groep studenten moeten springen die zich hiermee bezig houdt, stopt het niet.

En dan nog blijf ik erbij dat er een groot verschil is in termen van "gevaar" als we kijken naar een Vlaams Belang of zelfs N-VA en dan kijken naar Schild "hihihihihi we hebben een lijst politieke vijanden samengesteld via Google en Theo vindt ons tof hihihihi' & Vrienden. Ze zijn het grootste gevaar voor zichzelf, vrees ik. Ze geven mij niet de meest intelligente indruk.

Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inv Bekijk bericht
    Kom op, dit is wel degelijk een symptoom van een wereldwijde beweging die gemobiliseerd wordt door extreem rechtse "nieuws" sites zoals infowars, sceptr en consoorten. De vereniging "Schild en vrienden" op zich is misschien klein, maar maakt deel uit van de hele alt-right beweging die denken dat er een cultuuroorlog woedt tussen links en rechts. Elke verandering in de samenleving (zoals rechten voor transgenders vb.) wordt bekeken als een rechtstreekse aantasting van de eigen identiteit. Hun perceptie is dat ze gediscrimineerd worden omdat ze niet PC genoeg zijn, of blank. Ironisch genoeg zijn ze zelf heel discriminerend...
    Dat speelt zich voornamelijk online af, maar probeert de publieke opinie te beïnvloeden om gelijkdenkenden te recruteren.

Extreemlinks heeft een dergelijke counterbeweging: antifa. Even extreem en fascistisch, maar dan langs linkerzijde. Zou imo ook een mooie documentaire zijn voor Pano

https://www.diggitmagazine.com/articles/schild-vrienden

Uitgelegd door iemand met een iets vlottere pen

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    158 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Ik kende hem van de "ophef" door dat interview van De Morgen door De Ceulaer die hem dan zogezegd een podium en credibiliteit gaf
    https://twitter.com/jdceulaer/status...96122452291584

RIP Joël.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht
    De VRT is precies wel heel trots op hun reportage.
    De hoofdpagina van hun site staat vol alsof het de nieuwe Klu Klux Klan is.
    Ik kan wel begrijpen dat het groot feest moet zijn op de redactie bij de VRT, zeker na een deel van de eerste aflevering van die journalistendocu en hun verheven ego op Canvas te zien eerder deze week. Hier leven die voor.
    Al de usual suspects van andere bronnen zijn ook van de partij, van circlejerk als tactiek gesproken.

Als ik mij onveilig moet voelen omdat er racistische snobs rondlopen, dan moet ik misschien wat verder van Sint-Martens-Latem gaan wonen?
    Hebben die boys daar ook allemaal wapens?

Wat wél vaststaat, is dat al die boys hut zullen zeggen in plaats van huis. Daar twijfel ik niet aan.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Idd, er kan perfect een onderzoek gestart worden zonder dat er iemand klacht hoeft in te dienen. Als het argument is dat 'iemand anders dat gepost heeft', onderzoek het dan.

Ik ben teleurgesteld over de reportage. Ik las dingen zoals 'redenaarstalent', etc ... maar uiteindelijk gaat het om een slap afkooksel van alt right en generation identitair (ofzoiets) editie 'de vloanders'. Een zenuwachtige voorzitter van het derde garniteur gevolgd door een meute schapen. Totaal gebrek aan creativiteit. Ze zijn allemaal ongeveer hetzelfde gekleed. En het gros van hun woordgebruik (vb. racisme is uitgehold begrip) en argumenten hebben ze volgens mij van dit 9lives forum geplukt.
    Alleen al het idee dat zij eens gingen aantonen hoe de VRT hen framet in plaats van hoe dit als een boemerang in hun gezicht terug slaat is een serieuze overschatting van hun mediale talent gebleken. Je weet op voorhand dat als je 6 maanden lang gefilmd wordt, dat daar de gortigste stukken uit gebruik zullen worden.
    Als je dan ook nog eens met wapentraining voor leden begint, is er geen persoon in Vlaanderen die je gaat overtuigen dat je een gematigde rechtse beweging bent in plaats van een paramilitaire beweging a la VMO.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Gladiator's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    ik denk niet dat het de aandacht waard is. Kunnen er terug meerdere lessen uit trekken. Ook schrik ik er niet van... racistische Belgen? Op vandaag? tiens...

Ze zijn mooi door de mand gevallen, dat wel!
    We are all mature! Untill someone brings out some bubblewrap!

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Die Van Langenhove is precies de Mathieu De Ruyck van rechts .
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 5 van 102 Eerste 1234567891555 ... Laatste

Regels voor berichten