Pagina 4 van 73 Eerste 123456781454 ... Laatste
    Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is dankzij Europese waarden dat salafisten hier gewoon hun zin kunnen doen. Het trekt hun gewoon zelfs aan, en ze lachen ons er nog mee uit ook.
    Hoogtijd dus om deze Europese waarden te veranderen.
    Niets is statisch, evolutie is nodig, ook in waarden.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik moet niet aantonen dat ze via daar binnengekomen zijn. Ik zet ze daar gewoon af na het nemen van de vingerafdrukken (en andere identificerende mogelijkheden) aan de andere kant van de grens. Zoals je zelf gezegd hebt op geen enkele manier is de grens voor de volle 100% bewaakt (ook niet vanuit turkije of...).
    en in Nederland zet men ze terug af in België. Goeie oplossing.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx
    Indien ze mij zeggen vanuit nederland, dan neem ik dat aan als zijnde niet meewerkend en zet ik ze af aan de meest probabele weg.
    En pakweg Turkije, als je ze naar daar stuurt, zal ze niet aanvaarden en terugsturen naar de meest probabele weg van waar ze Turkije binnengekomen zijn: België (of Griekenland als je ze over de weg stuurt). Je beseft toch ook dat dat niet zal werken? Waarom zou een land die mensen aannemen als jij niet redelijkerwijs kan aantonen dat ze via Turkije binnengegaan zijn (en bvb niet de route via Spanje, Italië of zelfs Polen genomen hebben)?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    dus wij moeten criminelen uit de hele wereld hier gewoon toelaten en laten loslopen omdat ze in toevallig uit een land komen waar ze wel streng gestraft kunnen worden voor hun misdaden?
    waar zeg jij dat de 1 + 1 gelijk is aan 3?

om maar te zeggen dat ik dit niet gezegd heb.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi
    want dat is de situatie waar we nu in zitten. een syrische seriemoordenaar kan naar hier vluchten en hier gewoon vrij rondlopen. we kunnen hem niet opsluiten zolang hij niets misdaan heeft
    is hij nu een seriemoordenaar of iemand die niets misdaan heeft? Maak dat je verhaal een beetje klopt, hé.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    en in Nederland zet men ze terug af in België. Goeie oplossing.
    En pakweg Turkije, als je ze naar daar stuurt, zal ze niet aanvaarden en terugsturen naar de meest probabele weg van waar ze Turkije binnengekomen zijn: België (of Griekenland als je ze over de weg stuurt). Je beseft toch ook dat dat niet zal werken? Waarom zou een land die mensen aannemen als jij niet redelijkerwijs kan aantonen dat ze via Turkije binnengegaan zijn (en bvb niet de route via Spanje, Italië of zelfs Polen genomen hebben)?
    Dat gebeurd 3 keer. Niet meer.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Dat gebeurd 3 keer. Niet meer.
    Zal inderdaad een goeie schatting zijn van hoeveel keer jij dat kan proberen vooraleer je ermee zal stoppen.

Even de mogelijkheden:
    - België stuurt een vliegtuig met een illegaal erop naar Turkije. Turkije stuurt het vliegtuig terug naar België, met alle inzittenden (ook de legale) erbij.
    - België stuurt een illegaal via het land (gewone weg) naar Turkije. Turkije duwt hem een metertje verder terug naar Griekenland.
    - België stuurt een illegaal via het land naar Turkije via een geheime weg/operatie. Turkije doet hetzelfde, Griekenland wordt boos op België

Nog andere opties?
    Rosa Parks

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zal inderdaad een goeie schatting zijn van hoeveel keer jij dat kan proberen vooraleer je ermee zal stoppen.

Even de mogelijkheden:
    - België stuurt een vliegtuig met een illegaal erop naar Turkije. Turkije stuurt het vliegtuig terug naar België, met alle inzittenden (ook de legale) erbij.
    - België stuurt een illegaal via het land (gewone weg) naar Turkije. Turkije duwt hem een metertje verder terug naar Griekenland.
    - België stuurt een illegaal via het land naar Turkije via een geheime weg/operatie. Turkije doet hetzelfde, Griekenland wordt boos op België

Nog andere opties?
    Belgie sluit die illegaal op tot hij zegt van waar hij afkomstig is en zet hem dan op een vliegtuig terug naar daar.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Belgie sluit die illegaal op tot hij zegt van waar hij afkomstig is en zet hem dan op een vliegtuig terug naar daar.
    Zie punt 1 van mijn 3 mogelijkheden.
    Rosa Parks

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Belgie schaft bij deze de dubbele nationaliteit af en geeft turken de mogelijlheid. Belg worden of vertrekken naar hun grote leider. Belgie knipt alle geldstromen door richting en van turkije.
    Illegalen worden opgesloten, niet in de hotels van nu maar naar gelijkwaardige gevangenissen zoals in streek van herkomst.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Belgie schaft bij deze de dubbele nationaliteit af en geeft turken de mogelijlheid. Belg worden of vertrekken naar hun grote leider. Belgie knipt alle geldstromen door richting en van turkije.
    Illegalen worden opgesloten, niet in de hotels van nu maar naar gelijkwaardige gevangenissen zoals in streek van herkomst.
    Het ging hier over illegalen, niet over Turken.
    Rosa Parks

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ja, als turlije ze niet terug neemt...

iTrader
    3 (100%)
    voorstel : EU betaalt Afghanistan voor iedere vluchteling dat we sturen wanneer ze geen paspoort willen voorleggen of zeggen van welk land ze zijn.
    Dan is het simpel hé :
    Van waar ben je
    Ik wil niet zeggen
    Ah een afghaan dus

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat heeft turkije ermee te maken? Een congolees sturen we terug naar congo, een afghaan naar afghanistan. Turken kunnen we inderdaad terugsturen naar turkije, ik zie niet in waarom ze landgenoten niet zouden aanvaarden.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Wat heeft turkije ermee te maken? Een congolees sturen we terug naar congo, een afghaan naar afghanistan. Turken kunnen we inderdaad terugsturen naar turkije, ik zie niet in waarom ze landgenoten niet zouden aanvaarden.
    Hierboven stuurt men ze terug naar waar ze de EU binnenkwamen, ik ga daarvan uit.

En hoe denk je een Congolees te onderscheiden van een angolees? Hoe denk je een afghaan te onderscheiden van een Iranees of een oezbeek?
    Rosa Parks

Sonny Crockett's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Laten we wel in acht nemen dat er op zich niets verkeerd is met 'vluchtelingen'.
    Een vluchteling, in de zuivere zin van het woord, ontvlucht zijn land niet voor het plezier. Hij doet dat omdat het land leeft onder het juk van ofwel terreur of een zodanig doorgedreven politieke heerschappij, waarbij één verkeerde scheet laten, resulteert in de doodstraf.
    Jawel, als ik in zo een land zou leven, dan maak ik ook dat ik wegkom.

Het staat helaas niet op iemands voorhoofd te lezen of die een vluchteling is of iets anders ... (economische gelukzoeker; gezocht in eigen land omwille van criminele activiteiten; isis-adept met als doel terreur te plegen; ...)

Hoe we dat moeten aanpakken, weet ik niet. En ik begrijp de kritiek op de voorstellen die hier worden gedaan. Echter wil dat niet zeggen, dat de manier waarop wij dat vandaag doen zo geweldig is. Dat is het helemaal niet. Het moet anders. Als we voortdoen zoals nu, dan graven we onze eigen toekomst gewoon onder. Je moet blind (of koppig - kies maar uit) zijn, om dat niet te willen inzien.
    Nooit gehoord van leestekens?
    Een zin begint zonder hoofdletter?
    Dan interesseert jouw mening/vraag me niet.
    Dan antwoord ik niet.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
    Hoe we dat moeten aanpakken, weet ik niet. En ik begrijp de kritiek op de voorstellen die hier worden gedaan. Echter wil dat niet zeggen, dat de manier waarop wij dat vandaag doen zo geweldig is. Dat is het helemaal niet. Het moet anders. Als we voortdoen zoals nu, dan graven we onze eigen toekomst gewoon onder. Je moet blind (of koppig - kies maar uit) zijn, om dat niet te willen inzien.
    dat het niet geweldig is zoals het nu is, ben ik het mee eens. Het is nu een combinatie van te streng willen zijn op sommige vlakken en te soft op andere vlakken.

Een vluchteling mag bvb tijdens de asielprocedure niet werken als werknemer. waarom niet?

Een kind van vluchtelingen, geboren in België en > 15 jaar aanwezig in België, kan nu nog teruggestuurd worden naar zijn "thuisland", een land dat hij nooit kende en waarvan hij mogelijks de taal zelfs totaal niet kent. Logisch? Nee.

Een vluchteling die perfect geïntegreerd is en al jaren een knelpuntjob uitoefent, kan toch nog teruggestuurd worden omdat hij bvb in het begin tijdens de asielprocedure gelogen heeft. Tenzij het een essentiële fout is die een bedreiging vormt voor het land: totaal onlogisch vanuit economisch opzicht.

Langs de andere kant moeten de procedures ook sterk vereenvoudigd én verkort worden. Nu zorgen de diverse beroepsprocedures voor situaties zoals hierboven. Een duidelijkere procedure die bvb max 6 maand duurt, zal het al véél gemakkelijker maken. Het aanleren van een taal moet ook onmiddellijk mogelijk worden, situaties waarbij de vluchteling 8 maand moet wachten vooraleer te kunnen starten met een cursus Nederlands, is schrijnend.

Je kan ook als overheid de nieuwe vluchtelingen verplicht de eerste 2 jaar een art. 60 laten werken (job via het OCMW) tenzij ze zelf een eigen tewerkstelling kunnen vinden. En daar moet het OCMW dan zélf kijken om een gepaste arbeid te vinden, zodat ze zo vlug mogelijk op de werkvloer Nederlands (of een plaatselijk dialect ) leren. Werkweigering kan dan meespelen in de procedure (bvb voor gezinshereniging).
    Rosa Parks
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 4 van 73 Eerste 123456781454 ... Laatste

Regels voor berichten