Pagina 3 van 73 Eerste 12345671353 ... Laatste
    denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waar stuur je mensen zonder identiteit naar toe?
    naar papoea-Nieuw-Guinea.

ofwel naar om het even welk gesloten opvangkamp waar ze moeten blijven tot ze vrijwillig terugkeren.
    Laatst gewijzigd door denkimi; 2 september 2018 om 22:00

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Als ze niet willen meewerken om dat te melden eender welk land. Je gaat ze niet belonen om niet mee te werken in dat goed georganiseerde en ordentelijke migratiebeleid.

Ik heb nog maar een paar dagen geleden gesteld dat rechten van de mens een georganiseerd migratiebeleid tegenhouden en je hebt hier al een perfect voorbeeld ervan :
    Kinderrechtencommissaris: ‘Meisje van 6 staat doodsangsten u... - De Standaard
    Idd, een koppige laten winnen. Quasi kiezen voor de eigen ondergang. Veel te soft.
    Mss gewoon aan een Orbán vragen.

Vergeven's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    En de goalpost verschuift van Marokko naar Turkije :-)
    Een zwembrevet dat je gehaald hebt in een plonsbad maakt niet dat je de straat van Gibraltar kan overzwemmen. Die 18 km zwemmen is alleen nog maar het makkelijkste stuk. De onderkoeling en Atlantische stroming maken het voor de meeste mensen onmogelijk om dit te verwezenlijken. Die paar migranten die daarin slagen hoef je niet terug te sturen. Die kunnen eindelijk nog eens voor gouden medailles zorgen op de olympische spelen.

Even een stapje terug van je James Bond avonturen naar de realiteit hoe de meeste migranten vanuit Noord-Afrika wel in Europa geraken: met Europese schepen. Ze kruipen met honderden op grote, trage boten die perfect detecteerbaar zijn. Met die bootjes nemen ze ook helemaal niet het risico of de moeite om 500 km tot in Malta te varen zoals jij stelt. Ze dobberen amper 50 km voor de kust van Libië waar ze overstappen naar betere scheepswaardige ngo boten die hen naar Europa brengen.
    Dus de midellandse zee is alleen maar permeabel omdat ze door Europese schepen tot in Europa gebracht worden, niet omdat ze daar uit eigen beweging gemakkelijk zouden geraken zoals jij stelt.

De situatie in Australie is trouwens niet zo geheel verschillend als jij schetst. Ook daar zit men van een gelijkaardige afstand in Nieuw Guinea van Queensland verwijderd.

Frontex kan een oplossing zijn voor die grenscontrole. Maar dan moeten de Europese landen eerst eens geraken over de spelregels wie Frontex aanstuurt en dat ze permissie nodig hebben om landgebied van EU lidstaten te betreden. Anders wordt de EU de nieuws Sovjet Unie.

50 km van de Libische kust is overdreven. Ze halen boten op die veel dichter varen bij de Libische kust.

Bron: https://www.youtube.com/watch?v=TbIc1LZqIAw
    En wat doet de mensheid? De mens heeft nog maar nauwelijks geleerd om op zijn achterbenen te staan.

Sonny Crockett's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als ze niet willen meewerken om dat te melden eender welk land. Je gaat ze niet belonen om niet mee te werken in dat goed georganiseerde en ordentelijke migratiebeleid.

Ik heb nog maar een paar dagen geleden gesteld dat rechten van de mens een georganiseerd migratiebeleid tegenhouden en je hebt hier al een perfect voorbeeld ervan :
    Kinderrechtencommissaris: ‘Meisje van 6 staat doodsangsten u... - De Standaard
    Enkele bedenkingen toch, hoewel ik in grote lijnen wel akkoord ben met wat je zegt.

Hoe weet je of iemand meewerkt? Zonder papieren kan je claimen van waar ook te komen. Het volstaat dan te zeggen dat je afkomstig bent van een land dat bij ons op een zwarte lijst staat. Soedan bijvoorbeeld, om een recent voorbeeld aan te halen.

En eender welk land? Zo kan Italië/Malta/... vanuit dezelfde insteek stellen dat ze die mannen naar België (als willekeurig eender welk land) sturen ... Dat 'eender welk ander land' moet met andere woorden wel akkoord zijn om die opvang te voorzien. Het kan natuurlijk, maar ik weet nu ook niet of er een land (of meerdere landen) is (zijn) die dat willen. Laat staan, dat kunnen.
    En met 'kunnen' bedoel ik dan ook het volhouden; en op zijn minst voorzien in een minimum van fatsoen.

Ja, en wat betreft het EVRM ... Niet alleen wat betreft dit onderwerp staat dit heel wat in de weg. Zodra je een beslissing wenst te nemen inzake wat dan ook dat betrekking heeft op religie in een seculiere samenleving, staat datzelfde EVRM ook vaak in de weg.
    Nooit gehoord van leestekens?
    Een zin begint zonder hoofdletter?
    Dan interesseert jouw mening/vraag me niet.
    Dan antwoord ik niet.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Waar stuur je mensen zonder identiteit naar toe?
    Who cares? Het punt is dat je ze wegstuurt, van mij apart naar een rotsblok in de oceaan

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Who cares? Het punt is dat je ze wegstuurt, van mij apart naar een rotsblok in de oceaan
    Dat rotsblok in de oceaan zal ze niet willen opvangen.

Soit, mensen die hier tegelijk de europese waarden verdedigt tegen mensen die de mensenrechten ondergeschikt vinden aan hun eigen waarden, maar tegelijk zélf die europese waarden aan banden willen leggen om hun eigen visie te verdedigen. Zoek de logica.
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Dat is ons probleem niet.

Soit, mensen die hier tegelijk de europese waarden verdedigt tegen mensen die de mensenrechten ondergeschikt vinden aan hun eigen waarden, maar tegelijk zélf die europese waarden aan banden willen leggen om hun eigen visie te verdedigen. Zoek de logica.
    De meesten hebben gewoon een probleem met illegale migratiestromen. Daar mogen ze gerust wat harder tegen optreden (genre Australië), want het huidige beleid zet geen zoden aan dijk.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Ik pas de europese waarden toe op de europeanen. Ik vind niet dat deze europese waarden van toepassing zijn op de niet europeanen. Hetgeen jij doet is puur ideologisch kolonialisme ( wij zijn de enigste die weten wat goed is, en iedereen moet het maar doen zoals wij dat willen). Net zoals dat ik mij ook niet ga moeien in Saoedie arabia wanneer ze daar de vrouw niet dezelfde rechten geven als de man. Of eender welke andere culturele verschillen... Deze zullen enkel op hun van toepassing zijn wanneer ze ZELF ervoor opteren om dat bij hen te implementeren.

Zolang iemand nog niet legaal in ons land verblijft is die op dat moment geen europeaan en heb ik geen probleem om de normale leefwijze die zij hebben bij hun toe te passen op hun verblijf hier. Komen ze van huppeldepup en heeft men daar geen eten. Dan krijgt men hier ook geen eten behalve voldoende om te overleven (ik ben geen onmens) maar ze zullen worden gerepatrieerd (sterven ze dan is het zo). OPNIEUW WANNEER MEN HIER LEGAAL IS, hebben ze van mij de basisvoorziening die wij hebben. Volgen ze de correcte methode voor de immigratie te vervolledigen, perfect. Ik ga hen echter niet omdat ze hier illegaal komen zodanig behandelen dat dit voor ons het minimum is maar voor hen leven is als god in frankrijk in vergelijking van waar ze komen. Omdat je op die manier uw volledige immigratieprocedure volledig ondergraaft.

Dat is niet humaan. Maar het is moreel. Omdat enerzijds wij een ongebreidelde immigratie niet aankunnen en hierdoor hen op termijn ook geen humaan beleid kunnen garanderen. Noch dat er bij hen iets gaat veranderen omdat er degenen die iets willen veranderen liever de gemakkelijke weg nemen door naar ons te komen dan de veranderingen bij hen zelf af te dwingen. Dit is juist het minst humane omdat je hen niet leert om op eigen benen te staan.

Wanneer men ziet dat het bloedend hart van de europeaan toch niet zo groot is. Ze niet in betere omstandigheden leven wanneer ze illegaal migreren. Ze zelfs het risico lopen wanneer ze dit meerderr keren proberen om te sterven en als orgaandonor te eindigen... wedden dat men dan ofwel de normale procedure zal doen ofwel proberen om in hun land de wijzigingen te doen ?

En op dat moment kunnen wij dan nog de geleide immigratie toepassen om onze problemen van oudere bevolking (al is dat voor mij geen probleem) op te lossen met een gestuurde immigratie.

En neen mij boeit dat niet dat er kinderen sterven of immigranten sterven. Er sterft elke seconde wel ergens iemand. Als ik mij dat allemaal moest aantrekken dan deden we niets meer behalve triestig zijn en de emo-toer opgaan. Maar ja het is toch o zo plezant om de persoon / ploeg met het bloedend hart te spelen hé...

Wanneer er echter ooit een wereuropa gecreëerd wordt dan is dat voor mij anders. Maar zolang het europa, afrika, amerika, etc... is, is het elk voor zich en moeten ze dan maar hun eigen boontjes dopen... dat gaan wij ook moeten doen hoor indien het andersom was. En die zaken van de EVRM worden al jaar en dag uit zijn initiële ontstaansreden gehaald. Het handelde vroeger over overleven... niet over luxueus overleven of over overleven volgens de standaarden van land x of y.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
    Enkele bedenkingen toch, hoewel ik in grote lijnen wel akkoord ben met wat je zegt.

Hoe weet je of iemand meewerkt? Zonder papieren kan je claimen van waar ook te komen. Het volstaat dan te zeggen dat je afkomstig bent van een land dat bij ons op een zwarte lijst staat. Soedan bijvoorbeeld, om een recent voorbeeld aan te halen.
    daarom moeten we ook alle zwarte lijsten afschaffen.
    nu zitten we in een situatie waarin criminelen en seriemoordenaars vanuit de hele wereld naar hier kunnen komen, en niet eens kunnen uitgezet worden.

stel je voor dat dutroux naar frankrijk zou vluchten, en dat de fransen hem gewoon zouden laten lopen omdat hij in frankrijk niets misdaan heeft en ze hem niet naar belgie kunnen sturen omdat we op hun zwarte lijst staan.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    daarom moeten we ook alle zwarte lijsten afschaffen.
    nu zitten we in een situatie waarin criminelen en seriemoordenaars vanuit de hele wereld naar hier kunnen komen, en niet eens kunnen uitgezet worden.

stel je voor dat dutroux naar frankrijk zou vluchten, en dat de fransen hem gewoon zouden laten lopen omdat hij in frankrijk niets misdaan heeft en ze hem niet naar belgie kunnen sturen omdat we op hun zwarte lijst staan.
    Dan zal je als land misschien iets doen om niet op die zwarte lijst te staan en verbetert de wereld

Ik pas de europese waarden toe op de europeanen. Ik vind niet dat deze europese waarden van toepassing zijn op de niet europeanen.
    euhm... dat zal een salafist hier ook vinden. Zij vinden ook dat ze niet zich moeten houden aan de europese waarden. Dat vind jij dus geen probleem?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegaderxxripxx
    Zolang iemand nog niet legaal in ons land verblijft is die op dat moment geen europeaan en heb ik geen probleem om de normale leefwijze die zij hebben bij hun toe te passen op hun verblijf hier. Komen ze van huppeldepup en heeft men daar geen eten. Dan krijgt men hier ook geen eten behalve voldoende om te overleven (ik ben geen onmens) maar ze zullen worden gerepatrieerd (sterven ze dan is het zo). OPNIEUW WANNEER MEN HIER LEGAAL IS, hebben ze van mij de basisvoorziening die wij hebben.
    opnieuw: naar waar repatrieer je ze als ze beweren dat ze Brit zijn?
    Loesje
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    9 (100%)
    euhm... dat zal een salafist hier ook vinden. Zij vinden ook dat ze niet zich moeten houden aan de europese waarden. Dat vind jij dus geen probleem?
    Gelieve mijn post opnieuw te lezen.
    Al begrijp ik niet 100% de richting waarmee je hiermee wenste uit te gaan.
    Ik repatrieer die naar het land via het welke die Europa zijn binnengekomen. Is dat turkije. Dan is dat turkije. Is dat engeland, dan is dat engeland. Is dat overgezwommen vanuit malta dan is dat malta. Ik repatrieer die NIET naar het land der oorsprong. Is niet mijn taak. Ze zijn tot hier geraakt, dan kunnen ze ook wel terug geraken.
    Ik gok dat je dan wel een follow-up vraag hebt. Ik stel voor dat je ze niet stelt, want je gaat het antwoord niet graag horen.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    ik dacht dat anderen spreken over 100000 mensen, niet het dubbel. En dat gaat over alle illegalen, ook de Belgen zonder adres (die wettelijk gezien dan illegaal zijn in België). Nu, écht betrouwbare cijfers zijn er niet, omdat je illegalen per definitie niet echt deftig kan registreren.
    En het tegenhouden van illegalen is onmogelijk, gezien de groeiende mobiliteit die er is. Die is er niet enkel door de open grenzen, maar vooral door internet en dergelijke. In de jaren 70-80 had je misschien wel geen open grenzen, maar wie wist van het goeie bestaan in Europa, kwam ook naar hier. Een douanier stond niet op elke 100 meter van de grens.
    Nu deze thread is afgesplitst en het lijkt alsof ik hem heb opgestart, toch even kaderen dat ik mijn cijfers niet gewoon uit een Vlaams Belang brochure heb gehaald, maar dat je ook in Humo gelijkaardige cijfers terugvond: https://www.humo.be/humo-archief/359...rt-en-illegaal

Dat gezegd zijnde 100 000 of 200 000 verandert weinig aan de essentie van de discussie, het zijn beide véél te grote aantallen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Gelieve mijn post opnieuw te lezen.
    Al begrijp ik niet 100% de richting waarmee je hiermee wenste uit te gaan.

Ik repatrieer die naar het land via het welke die Europa zijn binnengekomen. Is dat turkije. Dan is dat turkije. Is dat engeland, dan is dat engeland. Is dat overgezwommen vanuit malta dan is dat malta. Ik repatrieer die NIET naar het land der oorsprong. Is niet mijn taak. Ze zijn tot hier geraakt, dan kunnen ze ook wel terug geraken.
    Ik gok dat je dan wel een follow-up vraag hebt. Ik stel voor dat je ze niet stelt, want je gaat het antwoord niet graag horen.
    Ik heb geen vraag, ik heb een feit: die landen nemen die mensen niet op. Gewoon al omdat jij niet kan aantonen dat ze via 1 bepaald land binnengekomen zijn.

Soit om je toch een vraag te stellen, als ze je het antwoord: "Nederland" geven, wat ga je dan doen?
    Loesje

iTrader
    9 (100%)
    Ik heb geen vraag, ik heb een feit: die landen nemen die mensen niet op. Gewoon al omdat jij niet kan aantonen dat ze via 1 bepaald land binnengekomen zijn.

Soit om je toch een vraag te stellen, als ze je het antwoord: "Nederland" geven, wat ga je dan doen?
    Ik moet niet aantonen dat ze via daar binnengekomen zijn. Ik zet ze daar gewoon af na het nemen van de vingerafdrukken (en andere identificerende mogelijkheden) aan de andere kant van de grens. Zoals je zelf gezegd hebt op geen enkele manier is de grens voor de volle 100% bewaakt (ook niet vanuit turkije of...).
    Indien ze mij zeggen vanuit nederland, dan neem ik dat aan als zijnde niet meewerkend en zet ik ze af aan de meest probabele weg.

iTrader
    0
    Dan zal je als land misschien iets doen om niet op die zwarte lijst te staan en verbetert de wereld
    dus wij moeten criminelen uit de hele wereld hier gewoon toelaten en laten loslopen omdat ze in toevallig uit een land komen waar ze wel streng gestraft kunnen worden voor hun misdaden?

want dat is de situatie waar we nu in zitten. een syrische seriemoordenaar kan naar hier vluchten en hier gewoon vrij rondlopen. we kunnen hem niet opsluiten zolang hij niets misdaan heeft, we kunnen hem niet terugsturen want in syrie zal hij vervolgd worden. we kunnen enkel hopen dat hij hier geen moorden zal plegen.

dan nemen we contact op met het VK om te weten of dat effectief zo is. indien wel dan laten we hem los, indien niet dan sluiten we hem op tot hij ons wel kan vertellen waar hij echt vandaan komt.
    Laatst gewijzigd door denkimi; 2 september 2018 om 22:43

Pagina 3 van 73 Eerste 12345671353 ... Laatste

Regels voor berichten