Pagina 2 van 73 Eerste 1234561252 ... Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het merendeel van die migranten komt nochtans niet al zwemmend naar Europa. Qua moreel vraagstuk blijf je dus met hetzelfde probleem zitten: is het aanvaardbaar om die bootjes terug te duwen en niet aan land te laten komen? Bovendien is het Australische principe van geen asiel te verlenen aan eenieder die toch per boot in Australië is aangekomen is ook in de praktijk uitvoerbaar, maar ook daar zit je natuurlijk met de vraag in welke mate dat wenselijk is.
    Nog altijd een verschil tussen de paar honderd kilometers die ze maximum vanuit Libië afleggen en de paar duizend die ze op de Grote Oceaan zouden doen.

En je terugtrekken uit de rechten van de mens, 1936 wil haar ideeën terug.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Ik ben blij dat je het zelf toegeeft dat een grensbewaking van 37.000 km strand niet te vergelijken valt met een straat van 60 km lang waar op 100 jaar tijd ofzo nog maar 300 atleten in geslaagd zijn om die 18 km in 14°C koud water en met begeleiding af te leggen.
    De 20 km tussen Turkije en Griekenland vergeten?

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik ben blij dat je het zelf toegeeft dat een grensbewaking van 37.000 km strand niet te vergelijken valt met een straat van 60 km lang waar op 100 jaar tijd ofzo nog maar 300 atleten in geslaagd zijn om die 18 km in 14°C koud water en met begeleiding af te leggen.

Als het eerste mogelijk is lukt het tweede met 100% zekerheid.
    Met mijn zwembrevet kan ik anders perfect van Turkije naar Lesbos zwemmen. Met een goedkope RIB kan ik sneller van Tunesië naar Malta varen dan drie marineschepen me kunnen onderscheppen, als ze me al kunnen zien want dat vaart onder de radar.

Migranten die daarentegen Australië willen bereiken moeten al een deftig schip hebben, geen boot. Zowel de financiële als de praktische haalbaarheid daarvan ligt daar grootteordes hoger (schepen zie je op de radar, de interceptieafstand is tientallen malen groter). Australië moet niet patrouilleren met militaire schepen. Eén à twee schepen in de Middelandse zee laten patrouilleren kost Europa daarentegen €90 miljoen per maand. En met welke resultaten? De Europese grens is permeabel, en de vergelijking met Australië is (bewuste) misleiding. Er zijn geen eenvoudige oplossingen voor complexe problemen. De enige oplossing is gecontroleerde, geordende migratie.

Het zou overigens efficiënter en goedkoper kunnen mocht Frontex echt de Europese buitengrenzen kunnen bewaken. Maar dat wil de Europese ECR fractie, waar ook de N-VA in zit, niet. Mss moet Theo daar eens over tweeten?
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Met mijn zwembrevet kan ik anders perfect van Turkije naar Lesbos zwemmen. Met een goedkope RIB kan ik sneller van Tunesië naar Malta varen dan drie marineschepen me kunnen onderscheppen, als ze me al kunnen zien want dat vaart onder de radar.

Migranten die daarentegen Australië willen bereiken moeten al een deftig schip hebben, geen boot. Zowel de financiële als de praktische haalbaarheid daarvan ligt daar grootteordes hoger (schepen zie je op de radar, de interceptieafstand is honderden malen groter). Australië moet niet patrouilleren met militaire schepen. Eén à twee schepen in de Middelandse zee laten patrouilleren kost Europa daarentegen €90 miljoen per maand. En met welke resultaten? De Europese grens is permeabel, en de vergelijking met Australië is (bewuste) misleiding. Er zijn geen eenvoudige oplossingen voor complexe problemen. De enige oplossing is gecontroleerde, geordende migratie.

Het zou overigens efficiënter en goedkoper kunnen mocht Frontex echt de Europese buitengrenzen kunnen bewaken. Maar dat wil de Europese ECR fractie, waar ook de N-VA in zit, niet. Mss moet Theo daar eens over tweeten?
    Maar dat is het juist je gaat nooit gecontroleerde en georganiseerde migratie krijgen. Dat werkt namelijk niet zonder een manier om dat kunnen af te dwingen. Maar men is niet bereid om de middelen om dat af te dwingen te implimenteren. Enerzijds omdat de gemakkelijkste tegen de rechten van de mens indruisen. En er quasi geen andere zijn die geen miljarden gaan kosten en dan nog ineffectief blijken te zijn.

De enigste uitzondering wanneer dit wel zou gaan is door te zeggen iedereen is welkom (alhoewel dat geordend dan wel moeilijk zou kunnen zijn). Maar dat kan europa niet aan. Noch is dat positief noch menswaardig voor de landen van waaruit deze mensen vertrekken.

PS: ik weet niet hoeveel mensen effectief 4u zwemmen zonder problemen aankunnen. Hiernaast lijkt het mij ook dat dit al zwemmend oversteken nu ook niet op elk punt over de middelandse zee mogelijk is.
    Laatst gewijzigd door Renegadexxripxx; 31 augustus 2018 om 23:44

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    ow wacht...

De voorbeelden dus:
    - Westelijk sahara waar van (naar schatting) 500.000 inwoners er 160.000 militairen zijn die ervoor zorgen dat zo'n 30000 mensen niet over de 6 barrieres kunnen.
    - Israel, die Palestina afsluit met een gigantische muur waar quasi geen handel door kan komen.
    - Ijzeren gordijn. Tjah. Nee, écht geen goed voorstel.

Dat het deel dat je effectief moet afsluiten beperkt is, zien we nu. Het is net door het water waar ze nu komen. Dat het nu al grotendeels afgesloten is, zien we door het aantal migranten die wél nog door geraken.
    ik begrijp niet wat je eigenlijk wil zeggen. ik geef 3 voorbeelden van barrières die goed werken of werkten, maar jij vindt ze niet goed om een reden die je niet toelicht? het is technisch en financieel perfect mogelijk om illegale migratie quasi volledig te weren uit europa, het enige wat nog ontbreekt is de politieke moed.

Europa, waar de afstand tot Noord-Afrika zo klein is dat je ze al zwemmend kan overbruggen, vergelijken met een continent waar een ganse oceaan de grens met het dichtste land met emigratiedruk vormt .

Iedere keer als ik die vergelijking met Australië zie passeren sterf ik intellectueel een beetje.
    het voordeel dat we nog hebben is dat de meeste afrikanen niet kunnen zwemmen.

je kan natuurlijk idiote zaken aanhalen om toch maar uw gelijk te proberen halen, maar de realiteit is dat het australische migratiemodel goed werkt. enkel legale migranten aanvaarden en al de rest onverbiddelijk terugsturen naar hun land of anders naar gesloten centra is waar we hier ook naartoe gaan. het zal misschien nog een aantal jaar duren, en er zullen eerst nog heel wat moorden en verkrachtingen moeten gebeuren, maar dat is de toekomst als we europa leefbaar willen houden.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    je kan natuurlijk idiote zaken aanhalen om toch maar uw gelijk te proberen halen, maar de realiteit is dat het australische migratiemodel goed werkt. enkel legale migranten aanvaarden en al de rest onverbiddelijk terugsturen naar hun land of anders naar gesloten centra is waar we hier ook naartoe gaan. het zal misschien nog een aantal jaar duren, en er zullen eerst nog heel wat moorden en verkrachtingen moeten gebeuren, maar dat is de toekomst als we europa leefbaar willen houden.
    Je kan natuurlijk idiote hyperbolen aanhalen om toch maar uw gelijk te halen, maar de realiteit is dat Australische migratiemodel goed werkt als je een continent bent dat 10 maal verder van landen met migratiedruk ligt dan Europa.

Maar zoals je zelf zegt is de enige oplossing idd gecontroleerde, geordende migratie. Zoals de meesten met gezond verstand al twee decennia voor pleiten. Migratie i.f.v. economie (bijv. knelpuntberoepen en beroepen die wij niet meer willen uitvoeren) en demografie. Maar ook daar loopt de vergelijking met Australië mank. De gemiddelde leeftijd van de autochtone Europeaan is 42 (in West-Europa nog wat hoger), die van de gemiddelde autochtone Australiër 31. Dat stelt andere randvoorwaarden aan immigratie.

Dus tijd om te stoppen met tijd verspillen aan verwijzingen naar een Australisch model dat hier nooit kan werken, met gesloten grenzen die altijd permeabel zullen zijn, maar eens te beginnen werken aan een structurele Europese aanpak van het probleem. En die zal enkel komen van een eengemaakte grensbewaking en het verlichten van de migratiedruk.
    _/Forum Supervisor

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Maar dat is het juist je gaat nooit gecontroleerde en georganiseerde migratie krijgen. Dat werkt namelijk niet zonder een manier om dat kunnen af te dwingen. Maar men is niet bereid om de middelen om dat af te dwingen te implimenteren. Enerzijds omdat de gemakkelijkste tegen de rechten van de mens indruisen. En er quasi geen andere zijn die geen miljarden gaan kosten en dan nog ineffectief blijken te zijn.

De enigste uitzondering wanneer dit wel zou gaan is door te zeggen iedereen is welkom (alhoewel dat geordend dan wel moeilijk zou kunnen zijn). Maar dat kan europa niet aan. Noch is dat positief noch menswaardig voor de landen van waaruit deze mensen vertrekken.

PS: ik weet niet hoeveel mensen effectief 4u zwemmen zonder problemen aankunnen. Hiernaast lijkt het mij ook dat dit al zwemmend oversteken nu ook niet op elk punt over de middelandse zee mogelijk is.
    Ach, dit issue ontploft ooit zo hard, en eerder vroeg dan laat nog.
    Landen aan de grenzen zullen gewoon meer en meer hun eigen ding beginnen doen, nu nog tegengehouden door enige moraal en toekijken. Dit brokkelt af.

En grenzen bewaken is 1 ding, of ze staan voor de grens of achter de grens, ze kunnen hier quasi vrij rondlopen, daar zit het grootste probleem.
    Men moet niet hard zoeken om illegalen te vinden.
    Het grondgebied is zelf een grote filter. Burgers, politie, legers, politiek,... 1 grote filter. Nu uit dat zich in een papiertje waarop staat dat men moet terugkeren... daar zit de grootste fout. Zoveel moeite om ze op het water te onderscheppen, terwijl je ze iets later wel zo kan vinden.
    Lauw handelen, en de ogen dicht doen.
    Nu dat welkomst klimaat zal vroeg of laat al even goed wegebben. Er zullen wel mensen opstaan die het vuile werk willen doen.
    En vooral, de EU stond erbij en keek er naar.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 1 september 2018 om 10:11

iTrader
    0
    Je kan natuurlijk idiote hyperbolen aanhalen om toch maar uw gelijk te halen, maar de realiteit is dat Australische migratiemodel goed werkt als je een continent bent dat 10 maal verder van landen met migratiedruk ligt dan Europa.

Maar zoals je zelf zegt is de enige oplossing idd gecontroleerde, geordende migratie. Zoals de meesten met gezond verstand al twee decennia voor pleiten. Migratie i.f.v. economie (bijv. knelpuntberoepen en beroepen die wij niet meer willen uitvoeren) en demografie. Maar ook daar loopt de vergelijking met Australië mank. De gemiddelde leeftijd van de autochtone Europeaan is 42 (in West-Europa nog wat hoger), die van de gemiddelde autochtone Australiër 31. Dat stelt andere randvoorwaarden aan immigratie.

Dus tijd om te stoppen met tijd verspillen aan verwijzingen naar een Australisch model dat hier nooit kan werken, met gesloten grenzen die altijd permeabel zullen zijn, maar eens te beginnen werken aan een structurele Europese aanpak van het probleem. En die zal enkel komen van een eengemaakte grensbewaking en het verlichten van de migratiedruk.
    ik vraag me af of je er eigenlijk om doet? ik geef je 3 voorbeelden van lange grenzen die toch quasi volmaakt afgesloten waren of zijn, en jij blijft hier maar met je vingers in je oren nananana roepen en beweren dat het onmogelijk is.

zoals ik al zei is het enige wat ontbreekt is de politieke moed, want technisch en financieel is het perfect mogelijk om illegale migratie zo goed als volledig te weren uit europa

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    ik vraag me af of je er eigenlijk om doet? ik geef je 3 voorbeelden van lange grenzen die toch quasi volmaakt afgesloten waren of zijn, en jij blijft hier maar met je vingers in je oren nananana roepen en beweren dat het onmogelijk is.
    En ik toon aan waarom die voorbeelden niet representatief zijn. Dus het mag gerust eens gedaan zijn met de oogkleppen en eens gewerkt worden aan een echte Europese oplossing. O.a. politiek zal er idd iets moeten veranderen, zoals de ECR fractie van de N-VA nu een strenge grensbewaking tegenhoudt komen we er nooit. Met Tweets alleen los je geen probleem op.

zoals ik al zei is het enige wat ontbreekt is de politieke moed, want technisch en financieel is het perfect mogelijk om illegale migratie zo goed als volledig te weren uit europa
    Qua haalbaarheid staat het idd naast pakweg een volledig hernieuwbare energievoorziening in Europa. Technisch en financieel perfect mogelijk, enige wat ontbreekt is politieke moed.
    _/Forum Supervisor

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0

Migranten die daarentegen Australië willen bereiken moeten al een deftig schip hebben, geen boot. Zowel de financiële als de praktische haalbaarheid daarvan ligt daar grootteordes hoger (schepen zie je op de radar, de interceptieafstand is tientallen malen groter). Australië moet niet patrouilleren met militaire schepen. Eén à twee schepen in de Middelandse zee laten patrouilleren kost Europa daarentegen €90 miljoen per maand. En met welke resultaten? De Europese grens is permeabel, en de vergelijking met Australië is (bewuste) misleiding. Er zijn geen eenvoudige oplossingen voor complexe problemen. De enige oplossing is gecontroleerde, geordende migratie.

En de goalpost verschuift van Marokko naar Turkije :-)
    Een zwembrevet dat je gehaald hebt in een plonsbad maakt niet dat je de straat van Gibraltar kan overzwemmen. Die 18 km zwemmen is alleen nog maar het makkelijkste stuk. De onderkoeling en Atlantische stroming maken het voor de meeste mensen onmogelijk om dit te verwezenlijken. Die paar migranten die daarin slagen hoef je niet terug te sturen. Die kunnen eindelijk nog eens voor gouden medailles zorgen op de olympische spelen.

Even een stapje terug van je James Bond avonturen naar de realiteit hoe de meeste migranten vanuit Noord-Afrika wel in Europa geraken: met Europese schepen. Ze kruipen met honderden op grote, trage boten die perfect detecteerbaar zijn. Met die bootjes nemen ze ook helemaal niet het risico of de moeite om 500 km tot in Malta te varen zoals jij stelt. Ze dobberen amper 50 km voor de kust van Libië waar ze overstappen naar betere scheepswaardige ngo boten die hen naar Europa brengen.
    Dus de midellandse zee is alleen maar permeabel omdat ze door Europese schepen tot in Europa gebracht worden, niet omdat ze daar uit eigen beweging gemakkelijk zouden geraken zoals jij stelt.

De situatie in Australie is trouwens niet zo geheel verschillend als jij schetst. Ook daar zit men van een gelijkaardige afstand in Nieuw Guinea van Queensland verwijderd.

Frontex kan een oplossing zijn voor die grenscontrole. Maar dan moeten de Europese landen eerst eens geraken over de spelregels wie Frontex aanstuurt en dat ze permissie nodig hebben om landgebied van EU lidstaten te betreden. Anders wordt de EU de nieuws Sovjet Unie.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Een zwembrevet dat je gehaald hebt in een plonsbad maakt niet dat je de straat van Gibraltar kan overzwemmen. Die 18 km zwemmen is alleen nog maar het makkelijkste stuk. De onderkoeling en Atlantische stroming maken het voor de meeste mensen onmogelijk om dit te verwezenlijken. Die paar migranten die daarin slagen hoef je niet terug te sturen. Die kunnen eindelijk nog eens voor gouden medailles zorgen op de olympische spelen.
    .
    Afaik heeft Epyon het altijd over Griekenland-Turkije gehad. Gibraltar is idd niet echt te zwemmen voor de meeste mensen. Lesbos of andere eilanden wel al.

Zijn er trouwens getallen voor het aantal vluchtelingen dat via reddingsschepen binnenkomt vs totaal aantal? Ik vind ze niet onmiddellijk terug.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Gibraltar? Vanaf Turkije kan je Europa zien liggen. James Bond avonturen? Limburgse in Lesbos: ‘Migranten zwemmen met kind op hoofd naar hier’

Vooraleer hyperbolen als 'James Bond' of fabeltjes over ijzeren grenzen te vertellen zou men beter eerst eens zelf gaan zeilen in de Middelandse zee, en eens spreken met ervaren schippers daar. Die grens is onverdedigbaar. De enige reden waarom mensenhandelaars nu trage, overladen bootjes inzetten is uit praktische overwegingen. Die kunnen door migranten zelf bestuurd worden (je wilt als smokkelaar niet opgepakt worden), het is goedkoper en ze weten toch dat, eens ontdekt, iedereen van de boot gered wordt. Die boten worden zelfs gebruikt net om gedetecteerd en opgepikt te worden.

Als er ooit pushbacks zouden gebeuren schakelen mensensmokkelaars over op snelle RIBs. Daar zijn er daar genoeg van. Men voert op de Middelandse zee nl. al bijna twee decennia een verloren strijd tegen drugssmokkel met RIBs en andere snelle, kleine boten. Tegen de tijd dat de boot gesignaleerd is en er tot actie overgegaan kan worden ligt ze al voor de kust van Sicilië haar lading aan het afwerpen. Als ze al gesignaleerd kan worden. De schepen van de marine en kustwacht zijn zichtbaar op radar, RIBs moeten daarentegen visueel opgespoord worden. Als je 's nachts met de GPS vaart is dat onmogelijk.

Ga echt eerst eens de 20'ish rimpelloze kilometers tussen Noord-Afrika op de kalme Middellandse Zee zeilen of varen, en dan eens de 150 verraderlijke, onstuimige kilometers van de straat van Torres die Papoea Nieuw-Guinea van Australië scheiden. Je zal snel zien hoe irrelevant het Australische grensmodel in de discussie over Europese migratieroutes is.
    _/Forum Supervisor

3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Gibraltar? Vanaf Turkije kan je Europa zien liggen. James Bond avonturen? Limburgse in Lesbos: ‘Migranten zwemmen met kind op hoofd naar hier’

Vooraleer hyperbolen als 'James Bond' of fabeltjes over ijzeren grenzen te vertellen zou men beter eerst eens zelf gaan zeilen in de Middelandse zee, en eens spreken met ervaren schippers daar. Die grens is onverdedigbaar. De enige reden waarom mensenhandelaars nu trage, overladen bootjes inzetten is uit praktische overwegingen. Die kunnen door migranten zelf bestuurd worden (je wilt als smokkelaar niet opgepakt worden), het is goedkoper en ze weten toch dat, eens ontdekt, iedereen van de boot gered wordt. Die boten worden zelfs gebruikt net om gedetecteerd en opgepikt te worden.

Als er ooit pushbacks zouden gebeuren schakelen mensensmokkelaars over op snelle RIBs. Daar zijn er daar genoeg van. Men voert op de Middelandse zee nl. al bijna twee decennia een verloren strijd tegen drugssmokkel met RIBs en andere snelle, kleine boten. Tegen de tijd dat de boot gesignaleerd is en er tot actie overgegaan kan worden ligt ze al voor de kust van Sicilië haar lading aan het afwerpen. Als ze al gesignaleerd kan worden. De schepen van de marine en kustwacht zijn zichtbaar op radar, RIBs moeten daarentegen visueel opgespoord worden. Als je 's nachts met de GPS vaart is dat onmogelijk.

Ga echt eerst eens de 20'ish rimpelloze kilometers tussen Noord-Afrika op de kalme Middellandse Zee zeilen of varen, en dan eens de 150 verraderlijke, onstuimige kilometers van de straat van Torres die Papoea Nieuw-Guinea van Australië scheiden. Je zal snel zien hoe irrelevant het Australische grensmodel in de discussie over Europese migratieroutes is.
    uiteindelijk maakt dat allemaal eigenlijk zelfs niet uit. enkele maanden na de dag dat we onverbiddelijk iedereen die illegaal naar hier komt terugsturen droogt de stroom op.

het australische model dus.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    uiteindelijk maakt dat allemaal eigenlijk zelfs niet uit. enkele maanden na de dag dat we onverbiddelijk iedereen die illegaal naar hier komt terugsturen droogt de stroom op.

het australische model dus.
    Waar stuur je mensen zonder identiteit naar toe?
    _/Forum Supervisor

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Waar stuur je mensen zonder identiteit naar toe?
    Als ze niet willen meewerken om dat te melden eender welk land. Je gaat ze niet belonen om niet mee te werken in dat goed georganiseerde en ordentelijke migratiebeleid.

Ik heb nog maar een paar dagen geleden gesteld dat rechten van de mens een georganiseerd migratiebeleid tegenhouden en je hebt hier al een perfect voorbeeld ervan :
    Kinderrechtencommissaris: ‘Meisje van 6 staat doodsangsten u... - De Standaard

Pagina 2 van 73 Eerste 1234561252 ... Laatste

Regels voor berichten