squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    muur is het wel grappig, dat zie je zelf toch? Je zegt eerst: Hij liegt over futiliteiten, niet over zijn echte beleid. Dus we moeten naar zijn beleid kijken.
    Hét grote punt, dé slogan van de hele campagne was toch wel die muur? "It won't be a fence, it will be a wall." Maar dat komt slecht uit in dit geval, dus wordt het een "symbooldossier"... Beetje makkelijk.
    Als je echt denkt dat het daar om gaat, mij niet gelaten. Zijn supporters hadden net zo goed voor hem gestemd had hij een raket willen bouwen om al die migranten naar de maan te schieten. Het punt is dat hij een gemakkelijk te verkopen verhaal had waaruit bleek dat hij migratie SERIEUS ging aanpakken. Dat reduceren tot een muur bouwen was een simpele manier om dat verhaal aan de man te brengen. En hij moest dan wel verder gaan toen bleek dat een hek eigenlijk gewoon was wat er onder Bush of Obama al gedaan was...

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Gans russiagate heeft er eigenlijk voor gezorgd dat de campagne nooit gestopt is. De democraten hebben vier jaar zitten hopen dat Trump zou afgezet worden en ze opnieuw naar verkiezingen konden.
    Denk jij dat Trump zich anders zou gedragen als dat nooit was gebeurd? Want dat lees ik hier van anderen nog hé, het is eigenlijk de fout van de oppositie omdat die tegenwerken. Is dat eigenlijk de eerste president waarbij de oppositie op deze manier tegenwerkt, want de plicht van de oppositie is natuurlijk wel oppositie voeren?
    Als je echt denkt dat het daar om gaat, mij niet gelaten. Zijn supporters hadden net zo goed voor hem gestemd had hij een raket willen bouwen om al die migranten naar de maan te schieten. Het punt is dat hij een gemakkelijk te verkopen verhaal had waaruit bleek dat hij migratie SERIEUS ging aanpakken. Dat reduceren tot een muur bouwen was een simpele manier om dat verhaal aan de man te brengen. En hij moest dan wel verder gaan toen bleek dat een hek eigenlijk gewoon was wat er onder Bush of Obama al gedaan was...
    Dus eigenlijk was de muur een simpel verhaaltje om stemmen te winnen van goedgelovigen, maar moest iedereen eigenlijk weten dat het een symbool was. Ik vind dat nogal veel interpretatie en veronderstellingen achteraf. Zo kan je werkelijk elk doel in de politiek dat niet gehaald wordt goedpraten volgens mij.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Denk jij dat Trump zich anders zou gedragen als dat nooit was gebeurd? Want dat lees ik hier van anderen nog hé, het is eigenlijk de fout van de oppositie omdat die tegenwerken. Is dat eigenlijk de eerste president waarbij de oppositie op deze manier tegenwerkt, want de plicht van de oppositie is natuurlijk wel oppositie voeren?
    Eerlijk, ja. Ik denk echt dat hij zich anders had gedragen als hij niet had moeten vechten tegen compleet verzonnen aanklachten. Al is het maar omdat het minder dekking had gegeven aan afwijkende stemmen in zijn eigen partij.

Dus eigenlijk was de muur een simpel verhaaltje om stemmen te winnen van goedgelovigen, maar moest iedereen eigenlijk weten dat het een symbool was. Ik vind dat nogal veel interpretatie en veronderstellingen achteraf. Zo kan je werkelijk elk doel in de politiek dat niet gehaald wordt goedpraten volgens mij.
    Jij mag dat van mij zo zien. Ik zie echter dat mensen die voor Trump gestemd hebben vooral inzitten met het effect van migratie op hun leven. Het kan hen gestolen hoe men die migratie aanpakt, zolang men maar een plan lijkt te hebben om het ook effectief te doen. Dit zijn niet voor niets de mensen die voor Trump gestemd te hebben nadat ze in polls aangaven Sanders boven Clinton te verkiezen he. Sanders deelde die notie dat immigratie een impact had op blue collar wages. Sanders voerde die campagne NIET door voor een muur te pleiten.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Maar het is in een twee partijen stelsel inderdaad wel anders misschien. Hier heb je keuze genoeg, maar als je in een systeem als in de VS het beleid van 1 van de twee partijen echt niet kan smaken kan je misschien wel heel veel verdragen van de kandidaat van de andere partij.
    Klopt zeer zeker.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Jij mag dat van mij zo zien. Ik zie echter dat mensen die voor Trump gestemd hebben vooral inzitten met het effect van migratie op hun leven. Het kan hen gestolen hoe men die migratie aanpakt, zolang men maar een plan lijkt te hebben om het ook effectief te doen. Dit zijn niet voor niets de mensen die voor Trump gestemd te hebben nadat ze in polls aangaven Sanders boven Clinton te verkiezen he. Sanders deelde die notie dat immigratie een impact had op blue collar wages. Sanders voerde die campagne NIET door voor een muur te pleiten.
    Fair enough. Persoonlijk snap ik dat niet echt, hoe een gek voorstel zoals een muur door een ander land betaald mensen doet denken "deze politicus neemt dit probleem serieus", maar mij hoefde hij natuurlijk niet te overtuigen, en het moet dan toch gewerkt hebben.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dus wat je wil zeggen is dat het sowieso al FUBAR was? Ja akkoord, mede door dat tweepartijensysteem is de rede al lang zoek. Ik bedoel ook niet dat die zaken nu plots uit de lucht komen vallen. Maar door Trump zien we toch elke dag, via het zelfverklaard officieel kanaal van de president, nieuwe manieren om modder te gooien hoor. Misschien is dat eerder een symptoom van hoe scheef het er nu zit, want uiteindelijk hebben mensen daar wel voor gekozen, maar tot nu toe was het meestal na de campagne toch iets redelijker dan ervoor.

Maar los van wie er nu begonnen is, zouden we toch mogen stellen dat het erover is vind ik. En als je dat doet, krijg je reacties alsof Trump er eigenlijk wordt toe gedwongen zich zo te gedragen.
    Wat noem je 'iets redelijker'?

Vergeet de Trump - Russia conspiracy theorien waar men 3 jaar over gezeurd heeft. Ik vond 2 jaar lang gezeur over spermavlekken op het kleed van Monica Lewinsky het absolute dieptepunt en dat is intussen 20 jaar geleden.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Ruben666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Eerlijk, ja. Ik denk echt dat hij zich anders had gedragen als hij niet had moeten vechten tegen compleet verzonnen aanklachten.
    Nah, Trump heeft gewoonweg het raffinement niet om zich anders te gedragen dan hij is.
    Bovendien laat zijn narcistische pathologie dat niet toe, zelfs indien hij wél over wat meer raffinement zou beschikt hebben.

Ps: “Compleet” is in jouw post uiteraard hyperbolisch te begrijpen, zou een mens durven veronderstellen.
    .

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Wel bijblijven hé, jongens. We zitten al lang aan het volgende schandaal.
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    En toch als je de clusterfuck ziet van de Democratische primaries, zou ik mijn geld voorlopig nog altijd op Trump zetten. Idealiter hoop ik natuurlijk dat een gematigde Democraat/Democrate wint, want ik ben ook niet de grootste Trump-fan, maar het zegt verdomd veel over het Democratische partij establishment dat ze in 2016 al geslaagd zijn van Trump te verliezen door er een (on)populariteitspoll van Hillary Clinton van te maken en sleutelstaten te negeren, en zijn ze goed op weg om hun kansen voor 2020 ook nog eens te verbrodden.

iTrader
    0
    2020-2024 terug Trump, daarna waarschijnlijk de lancering van Ivanka Trump.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    En toch als je de clusterfuck ziet van de Democratische primaries, zou ik mijn geld voorlopig nog altijd op Trump zetten. Idealiter hoop ik natuurlijk dat een gematigde Democraat/Democrate wint, want ik ben ook niet de grootste Trump-fan, maar het zegt verdomd veel over het Democratische partij establishment dat ze in 2016 al geslaagd zijn van Trump te verliezen door er een (on)populariteitspoll van Hillary Clinton van te maken en sleutelstaten te negeren, en zijn ze goed op weg om hun kansen voor 2020 ook nog eens te verbrodden.
    Ze hebben gewoon nooit de nodige lessen getrokken uit de campagne van 2016. Nog een reden trouwens waarom het zich wegstoppen achter russische inmenging desastreuze gevolgen heeft.

Dat gezegd zijnde, bij de kleinere kandidaten zitten er wel wat met frisse ideeen IMHO. Gabbard voor buitenlandse zaken bijvoorbeeld zou een droom zijn. Yang zijn Freedom Dividend en zijn klimaatplan zijn ook uiterst interessant, ...

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Als er nu nog iets degelijks uit dat "Russische inmening"-verhaal gekomen zou zijn, dan was dat tenminste no geen ander verhaal geweest, maar dat is echt in hun gezicht ontploft nu daar zo goed als niets uit dat onderzoeksrapport gekomen is.

Gabbard zou inderdaad een droom zijn, maar mocht op het laatste debat tussen de kandidaten niet eens aanwezig zijn omdat het Democratische partij-establishment alweer de boel aan het manipuleren lijkt te zijn.
    Yang is interessant, alleen stel ik me de vraag hoeveel echte conservatieven hij kan overtuigen. Onmogelijk kan het niet zijn, want Alaska heeft eigenlijk al een vergelijkbaar "dividend" dacht ik, maar an op kleinere schaal. De keuze voor het begrip "freedom dividend" is sowieso al zeer intelligent natuurlijk, want het klinkt Amerikaanser - FREEDOM - dan basisinkomen.

KingOfWoods's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    What about Bernie? Ik heb die zijn pleidooi gehoord op Joe Rogans podcast en ik moet zeggen dat ik eigenlijk met alles eens was. Maar ik merk dat die op het internet ook door vele belachelijk gemaakt wordt al denk ik dat dit eerder een karikatuur is van zijn standpunten dan de feitelijke waarheid.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Als er nu nog iets degelijks uit dat "Russische inmening"-verhaal gekomen zou zijn, dan was dat tenminste no geen ander verhaal geweest, maar dat is echt in hun gezicht ontploft nu daar zo goed als niets uit dat onderzoeksrapport gekomen is.
    Het was duidelijk van in het begin dat er niks relevants gevonden zou worden. De narrative kan perfect teruggetraced worden naar het moment waarop de democraten de verkiezingen verliezen. De dagen ervoor was het verkiezingsproces (dat ze dachten te winnen) nog heilig en oncorrumpeerbaar (Dixit Obama).

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingOfWoods Bekijk bericht
    What about Bernie? Ik heb die zijn pleidooi gehoord op Joe Rogans podcast en ik moet zeggen dat ik eigenlijk met alles eens was. Maar ik merk dat die op het internet ook door vele belachelijk gemaakt wordt al denk ik dat dit eerder een karikatuur is van zijn standpunten dan de feitelijke waarheid.
    Ik weet niet of je de discussie gevolgd hebt in Belgie, maar de N-VA wil bij ons gemeenschapsdienst voor werklozen invoeren. Bernie wil hetzelfde doen. Ik ben meestal vrij rechts, maar dat soort politiek is compleet debiel: ofwel moet je heel restrictief zijn in het type jobs (en bereik je dus weinig resultaat) ofwel is die aanpak een mogelijkheid om mensen hetzelfde werk te laten doen voor een lager loon.

Pagina 96 van 114 Eerste ... 46869293949596979899100106 ... Laatste

Regels voor berichten