Pagina 7 van 114 Eerste ... 345678910111757107 ... Laatste
    Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    CIA op een hoop gooien met de onafhankelijke onderzoekers? De CIA heeft zijn geloofwaardigheid verloren met het Irak-fiasco, waaruit duidelijk bleek welke agenda ze pushen, namelijk die van het militair industrieel complex. Maar bon, als t maar in de narrative past zeker?
    Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de FBI, NSA, CIA en onafhankelijke onderzoekers één ding zeggen, en Kim Jong-un iets anders.
    Dan Kim geloven, is op z'n zachtst gezegd vreemd.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat was meteen ook weer een mooie illustratie van een foute manier van discussiëren: er één detail uitpikken alsof al de rest daardoor plots ook onwaar is.
    Physics is like sex: Sure, it may have practical results, but that is not the reason we do it. ~ R. Feynman
    All science is either physics or stamp collecting. ~ E. Rutherford
    S'il est vrai qu'on construit des cathédrales aujourd'hui dans la Science, il est bien dommage que les gens n'y puissent entrer, ne puissent pas toucher les pierres elles-mêmes.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pseudo Bekijk bericht
    Ik vind een verdubbeling van de approval rating bij zwarte Amerikanen nochtans wel nieuwswaardig, zeker als je nieuwswaardige onpartijdige nieuwsartikels zoals deze elke dag moet lezen waarin 2 maal geïnsinueerd wordt dat Trump verdeeldheid zaait tussen blank en zwart of racistisch is. Door oa ene Mia Farrow dan nog, een actrice relevant in de jaren 60, haar opinie moest zeker en vast opgenomen zijn in dit nieuwswaardige onpartijdige nieuwsartikel. (Uiteraard staat er ook weer een reactie tussen van iemand in de republikeinse partij , dit doen ze om het artikel extra gewicht mee te geven (ook al trekken zij en Trump niet aan dezelfde kar) zie ook https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07...nse-verkozenen ondanks https://www.zerohedge.com/news/2018-...nce-poll-shows .)
    Heb je veel Belgische artikels gevonden waar er diepgaande demografische analyses worden gedaan van Trump zijn approval ratings? Een snelle zoekopdracht toont mij dat er hoe dan ook al niet veel over geschreven wordt en als het opduikt is het bijna steeds enkel het algemene cijfer. Waarom vind je dan dat de pers nu een uitzondering zou moeten maken en er wel over schrijven? Er is blijkbaar een stijging van 10% bij de zwarte mannelijke bevolking (die nu 20% bedraagt, nog steeds heel laag lijkt me).Als je vergelijkt met hoe approval ratings van vorige presidenten schommelden lijkt het dat zelfs een wijziging van 10% van een globale rating niet echt spectaculair zou zijn, laat staan een wijziging van 10% van een heel specifieke subset van de populatie.

Als je er zelf heel sterk mee bezig bent dan lijken zo'n dingen misschien enorm relevant, maar al bij al is dit voor de media die voor een Belgisch publiek schrijven amper nieuwswaardig.

iTrader
    1 (100%)
    President Trump doet per dag 7 valse of misleidende uitspraken - België - Knack.be
    Dit nieuws is hier klaarblijkelijk nog niet gepasseerd.

En die beelden in het journaal enkele dagen geleden, met Trump ergens op een rally in Pennsylvania waar hij de aanwezige media beschimpt en bespot. Het volk wordt helemaal opgezet tegen de reporters, die zich steeds meer onveilig voelen. Tenenkrullend voor een ontwikkeld land.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    En die beelden in het journaal enkele dagen geleden, met Trump ergens op een rally in Pennsylvania waar hij de aanwezige media beschimpt en bespot. Het volk wordt helemaal opgezet tegen de reporters, die zich steeds meer onveilig voelen. Tenenkrullend voor een ontwikkeld land.
    Wat echt tenenkrullend is, is de coverage die de media brengen over Trump. Alle nuance is compleet zoek, en dat maakt het hem uiterst gemakkelijk om hen aan te vallen. Je moet er maar eens op letten: Hoe vaak is Stormy Daniels in de media verschenen versus hoe vaak het verschenen is dat Trump een nieuw national park heeft opgericht...

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Wat echt tenenkrullend is, is de coverage die de media brengen over Trump. Alle nuance is compleet zoek, en dat maakt het hem uiterst gemakkelijk om hen aan te vallen. Je moet er maar eens op letten: Hoe vaak is Stormy Daniels in de media verschenen versus hoe vaak het verschenen is dat Trump een nieuw national park heeft opgericht...
    Welk National Park heeft Trump opgericht?

Maar meer to the point: Gaat het over het nieuws hier, of over het nieuws in de VS? En wat is "het nieuws"?
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Welk National Park heeft Trump opgericht?

Maar meer to the point: Gaat het over het nieuws hier, of over het nieuws in de VS? En wat is "het nieuws"?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Martin...istorical_Park is onder Trump van national historic site naar het meer beschermde national park gegaan. 1 van de beslissingen IMHO die de national park council hun ontslag heeft laten indienen (hoewel ze, voor politieke redenen, dat nooit gaan toegeven)

iTrader
    0
    https://en.wikipedia.org/wiki/Martin...istorical_Park is onder Trump van national historic site naar het meer beschermde national park gegaan. 1 van de beslissingen IMHO die de national park council hun ontslag heeft laten indienen (hoewel ze, voor politieke redenen, dat nooit gaan toegeven)
    Aan de andere kant zijn er ook wel verschillende natuurreservaten onder Trump ingekort als ik me goed herinner, zodat er gemakkelijk aan natuurlijke grondstoffen kan geraakt worden....

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door khendro Bekijk bericht
    Aan de andere kant zijn er ook wel verschillende natuurreservaten onder Trump ingekort als ik me goed herinner, zodat er gemakkelijk aan natuurlijke grondstoffen kan geraakt worden....
    natuurreservaten wel, national parks niet. Maar je hebt gelijk dat de NPC zich daarachter zal verstoppen. In werkelijkheid zijn ze gewoon opgestapt omdat ze overbodig waren aangezien Trump de beslissingen (goed of slecht, daar spreek ik me niet over uit) gewoon nam zonder hen te consulteren.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Dus: Gaat het hier om het nieuws in de VS, of hier? En over welk 'nieuws' gaat het precies? Want je beantwoordt weer maar één van de drie vragen.
    Maar goed, je bent niet echt op zoek naar een discussie. Je wilt graag zeggen dat "het nieuws" biased is, zonder aan te geven dat je alleen naar biased sources kijkt. Want het staat ook gewoon netjes vermeld op CNN... Dus, ja.

En je moet niet doen alsof het een schimmige reden is waarom de Park Council z'n ontslag heeft ingediend. Ze stellen heel duidelijk waarom dat is:
    "More than three-quarters of the members of a federally chartered board advising the National Park Service have quit out of frustration that Interior Secretary Ryan Zinke had refused to meet with them or convene a single meeting last year."

Maar dat wist je ook, want dat heb ik nog al eens gezegd. Je bent echt aan het afglijden van alles objectief te willen bekijken naar het opzettelijk wazig voorstellen van feiten, Squalleke.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    https://www.telegraph.co.uk/news/201...llow-drilling/
    Ja, erg groene jongen die Trump. Dat hij economie verkiest boven ecologie, dat standpunt kan ik mij inbeelden. Maar dat je hem nu voorstelt als een groene jongen, dat vind ik een verdraaiing van de feiten.

Wat Stormy Daniels betreft, I couldn't care less. Het interesseert mij niet, dus ik klik niet op artikels erover. Het beperkt een leider zijn macht niet, en het zal Trump zijn beleid ook niet beïnvloeden. Op dat vlak, is het maar een storm in een glas water.

Wat die rally in Pennsylvania betreft, op dat moment moest ik denken aan Erdogan. Het schoot ineens in mijn hoofd. Je moet al veel moeite doen om als VS-president dat teweeg te brengen bij mij.

iTrader
    6 (100%)
    https://www.telegraph.co.uk/news/201...llow-drilling/
    Ja, erg groene jongen die Trump. Dat hij economie verkiest boven ecologie, dat standpunt kan ik mij inbeelden. Maar dat je hem nu voorstelt als een groene jongen, dat vind ik een verdraaiing van de feiten.

Wat Stormy Daniels betreft, I couldn't care less. Het interesseert mij niet, dus ik klik niet op artikels erover. Het beperkt een leider zijn macht niet, en het zal Trump zijn beleid ook niet beïnvloeden. Op dat vlak, is het maar een storm in een glas water.
    Waar stel ik hem voor als groene jongen. Het is toch duidelijk, met de link, dat het geen natuurpark betreft...

Wat die rally in Pennsylvania betreft, op dat moment moest ik denken aan Erdogan. Het schoot ineens in mijn hoofd. Je moet al veel moeite doen om als VS-president dat teweeg te brengen bij mij.
    Die gelijkenis is wat vergaand, maar ik snap waar die vandaan komt. Toch zie ik geen mogelijkheid voor de VS om naar een dictatuur als Turkije af te glijden. Het systeem van checks and balances is daarvoor te goed.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar dat wist je ook, want dat heb ik nog al eens gezegd. Je bent echt aan het afglijden van alles objectief te willen bekijken naar het opzettelijk wazig voorstellen van feiten, Squalleke.
    Sorry he, maar objectief bekeken is de coverage van Trump voor de overgrote meerderheid negatief. En een belangrijk deel van die negatieve coverage is puur speculatie. En zaken die positief op Trump afstralen worden maar beperkt gecoverd in die mate dat de meesten zelfs niet weten dat hij Martin Luther King zijn geboortehuis een nationaal park status gegeven heeft (en ja, dat was maar 1 stom voorbeeld).

iTrader
    1 (100%)
    Waar stel ik hem voor als groene jongen. Het is toch duidelijk, met de link, dat het geen natuurpark betreft...
    Excuses, ik ben even te kort door de bocht gegaan in het onderscheid tussen national parks en national monuments (wat jij en khendro natuurreservaat/natuurpark noemden?). Verwarrend allemaal (zeker omdat niet elk nationaal park daarom 'natuur' is). Nu, in wezen is er weinig verschil in de mate van bescherming van het gebied als nationaal park of nationaal monument.

Het oprichten van 1 national park (I know, het is geen groene natuur) en het negeren van het 'consumeren' van verschillende national monuments, dat lijkt alsof je wou doen uitschijnen dat hij een groen beleid voert. Vandaar mijn 'groene jongen' uitspraak. Daar was ik niet mee akkoord.

Die gelijkenis is wat vergaand, maar ik snap waar die vandaan komt. Toch zie ik geen mogelijkheid voor de VS om naar een dictatuur als Turkije af te glijden. Het systeem van checks and balances is daarvoor te goed.
    Klopt. Het is ook niet dat ik daar schrik voor heb. Ik bekijk Trump ook niet als de duivel, maar vind het vooral een vreemde snuiter.
    De vergelijking met Erdogan zou ik dan ook nooit bewust maken, want irrelevant, maar dat het plots door mijn hoofd schoot, vond ik opmerkelijk.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Sorry he, maar objectief bekeken is de coverage van Trump voor de overgrote meerderheid negatief. En een belangrijk deel van die negatieve coverage is puur speculatie. En zaken die positief op Trump afstralen worden maar beperkt gecoverd in die mate dat de meesten zelfs niet weten dat hij Martin Luther King zijn geboortehuis een nationaal park status gegeven heeft (en ja, dat was maar 1 stom voorbeeld).
    Je antwoordt nog steeds niet op de vraag. Zo valt er niet te praten, zoals ik in m'n vorige post al zei.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Pagina 7 van 114 Eerste ... 345678910111757107 ... Laatste

Regels voor berichten