Pagina 60 van 91 Eerste ... 105056575859606162636470 ... Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De staatsschuld is er in de laatste jaren gestegen na de financiële crisis om de economie terug een injectie te geven, wat ook goed gewerkt heeft. De Amerikaanse economie is het voorbije decennium veel sterker gestegen dan de Europese economie (leg eens de beursprestatie van een Amerikaanse indextracker langs die van een Europese, het verschil is enorm). In België (of andere Europese landen), lag die staatsschuld al hoog van voor de crisis en is ze nooit gedaald en dat terwijl de economie nauwelijks gegroeid is. Dat is voor een groot stuk te danken aan onze veel te dure sociale zekerheid.
    Dus het beleid van Obama was eigenlijk wel goed voor de Amerikaanse economie?
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht
    Met die 4 extreem linkse democraten heeft Trump de ultieme sleutel in handen om de presidentsverkiezingen te winnen. Zijn die democraten nu echt zó dom dat ze denken dat ze het traditionele "amerika" kunnen provoceren??

Het zou mij sterk verbazen moest Trump geen 2de termijn doen.
    Anderzijds kan het ook verraderlijk zijn om zich zo in te hakken op die 4 democraten - '"Send her back'", seriously? - met als resultaat dat Trump het centrum gaat verliezen wanneer de democraten wel een verbindende kandidaat à la Biden zouden lanceren. Zou ik persoonlijk het ideale scenario vinden.

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    Anderzijds kan het ook verraderlijk zijn om zich zo in te hakken op die 4 democraten - '"Send her back'", seriously? - met als resultaat dat Trump het centrum gaat verliezen wanneer de democraten wel een verbindende kandidaat à la Biden zouden lanceren. Zou ik persoonlijk het ideale scenario vinden.
    dat is wat de aanhangers roepen.
    en de media weer framed..

Misschien heb ik iets gemist maar nergens heb ik de exacte tweets gelezen op het nieuws.
    het gaat dus om de quote "if you're not happy here, you can leave!", en daar ga ik volledig mee akkoord, amerika heeft geen enkele les te trekken van immigranten wiens geboorteland een absolute puinhoop is. Dat ze hun puinhoop ginder maar eerst eens opruimen als ze toch perse in de politiek willen gaan.

Zelf hier in Belgie zou dat electoraal slecht vallen, laat staan in puriteins amerika.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Misschien heb ik iets gemist
    Je hebt veel gemist.

iTrader
    0
    Stieken hoop ik ook op Biden. Centrumkandidaat, blank en mannelijk.

Een zwarte en/of vrouwelijke kandidaat kan in Amerika nu eenmaal nog teveel mensen tegen het been schoppen, hoe triest ook.

Sowieso komt het aan op het mobiliseren van mensen om effectief te gaan stemmen. En de republikeinen doen er alles aan om het moeilijk te maken voor de atypische republikeinse kiezer om te gaan stemmen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    De staatsschuld is er in de laatste jaren gestegen na de financiële crisis om de economie terug een injectie te geven, wat ook goed gewerkt heeft. De Amerikaanse economie is het voorbije decennium veel sterker gestegen dan de Europese economie (leg eens de beursprestatie van een Amerikaanse indextracker langs die van een Europese, het verschil is enorm). In België (of andere Europese landen), lag die staatsschuld al hoog van voor de crisis en is ze nooit gedaald en dat terwijl de economie nauwelijks gegroeid is. Dat is voor een groot stuk te danken aan onze veel te dure sociale zekerheid.
    De betere Amerikaanse economie is er niet enkel door fiscale stimulans hoor. De VS is 1 land met een coherent beleid, de EU is een mix van beleid en weken van debatteren voor er een besluit geworden wordt. Komt daarbij dat er in Europa ook na de crisis heel veel factoren zijn die wegen op het vertrouwen:

- Crisis in Griekenland door puur wanbeleid
    - In mindere maten de crisissen in Portugal en Ierland (die nu onder controle lijken)
    - Oorlog in Oekraïne en de daartoe resulterende sancties van en tegen Rusland
    - Nog niet eens een volledige bankenunie in de EU, laat staan een gemeenschappelijk financieel instrument
    - ...

De VS heeft hier niet zo een last van.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    dat is wat de aanhangers roepen.
    en de media weer framed..

Misschien heb ik iets gemist maar nergens heb ik de exacte tweets gelezen op het nieuws.
    het gaat dus om de quote "if you're not happy here, you can leave!", en daar ga ik volledig mee akkoord, amerika heeft geen enkele les te trekken van immigranten wiens geboorteland een absolute puinhoop is. Dat ze hun puinhoop ginder maar eerst eens opruimen als ze toch perse in de politiek willen gaan.
    Ik zou zeggen, informeer je eerst voor je post, maar ik vrees dat het niet veel zal uitmaken.

Maar bon. Hij heeft het gezegd tegen vier Amerikaanse burgers. Waarvan 1 iemand als kind naar de VS is gekomen, en waarvan de rest hun roots al even lang of langer dan Trump in de States liggen.

Mensen die niet hetzelfde politieke gedachtegoed delen als Trump en zijn aanhangers, zijn vanaf nu slechte Amerikanen. Liggen die Amerikanen hun roots dan nog eens in een niet-Westers, of niet-blank land, dan mogen ze meteen ook opkrassen. Leve de dictatuur, leve de gedachtepolitie, leve de blanke superioriteit. Da's de essentie van Trump zijn retoriek de afgelopen weken.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Biden is geen verbindende kandidaat. Biden is een centrumkandidaat en kan dus niet rekenen op de stemmen van de linkerzijde of de african-americans, beetje dezelfde situatie als Clinton. En daarnaast geen onbesproken track record, bvb als voorstander van de invasie van Irak of de bombardementen op Libie, of als harde voorvechter van NAFTA. Hij heeft ook publiekelijk geclaimd dat de PATRIOT act op zijn legislatieve voorstellen gebaseerd is. Als ze hem nomineren dan ben ik zeker dat Trump herverkozen wordt.
    Laatst gewijzigd door squalleke123; 19 juli 2019 om 09:08

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Biden is geen verbindende kandidaat. Biden is een centrumkandidaat en kan dus niet rekenen op de stemmen van de linkerzijde of de african-americans, beetje dezelfde situatie als Clinton.
    Ik hoop dat als Biden naar voor komt als kandidaat de pers hier ook eens de moeite doet om hem zo aan te pakken als Trump.
    https://www.youtube.com/watch?v=DwXweiRjckI

Moest een republikein zoiets uitspoken als kandidaat het zou hier wekenlang in het nieuws zijn.

iTrader
    13 (100%)
    Met die 4 extreem linkse democraten heeft Trump de ultieme sleutel in handen om de presidentsverkiezingen te winnen. Zijn die democraten nu echt zó dom dat ze denken dat ze het traditionele "amerika" kunnen provoceren??

Het zou mij sterk verbazen moest Trump geen 2de termijn doen.
    Jup, zelfs Democrats geven anoniem toe dat Trump hier een geniale zet gedaan heeft. Vier kandidates die ver van de gemiddelde Democrat staan en die men heeft proberen wegschuiven krijgen nu nationaal podium.

"The President won this one," said another House Democratic lawmaker of the showdown. "What the President has done is politically brilliant. Pelosi was trying to marginalize these folks, and the President has now identified the entire party with them."
    https://edition.cnn.com/2019/07/18/p...ion/index.html

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Pressed on why he did not stop it, Mr. Trump said, “I think I did — I started speaking very quickly.” In fact, as the crowd roared “send her back,” Mr. Trump paused and looked around silently for more than 10 seconds as the scene unfolded in front of him, doing nothing to halt the chorus. “I didn’t say that,” he added. “They did.”

https://edition.cnn.com/2019/07/18/p...ant/index.html

Dus eerst er over liegen dat hij het proberen heeft te stoppen (de volle 10 seconden pauze laten), en dan zijn volgers onder de bus gooien. Marketinggewijs zal het allemaal wel weer kloppen zeker?

Hij kon trouwens zelfs niet AOC haar naam niet onthouden, ons very stable genius.
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Dus het beleid van Obama was eigenlijk wel goed voor de Amerikaanse economie?
    De kapitaalinjectie in de financiële sector (TARP), opgesteld en ontwikkeld door Hank Paulson heeft haar effect niet gemist, nee. Wat Obama daarmee te maken heeft ontgaat me (buiten het feit dat zijn legislatuur toen bezig was).

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badger Bekijk bericht
    De betere Amerikaanse economie is er niet enkel door fiscale stimulans hoor. De VS is 1 land met een coherent beleid, de EU is een mix van beleid en weken van debatteren voor er een besluit geworden wordt. Komt daarbij dat er in Europa ook na de crisis heel veel factoren zijn die wegen op het vertrouwen:

- Crisis in Griekenland door puur wanbeleid
    - In mindere maten de crisissen in Portugal en Ierland (die nu onder controle lijken)
    - Oorlog in Oekraïne en de daartoe resulterende sancties van en tegen Rusland
    - Nog niet eens een volledige bankenunie in de EU, laat staan een gemeenschappelijk financieel instrument
    - ...

De VS heeft hier niet zo een last van.
    Idd, dit verklaart waarom Europa zo pover heeft gepresteerd in vergelijking met de USA en waarom de USA er de dag van vandaag nog altijd veel sterker voor staat. Het laatste wat ze daar moeten doen is het Europese beleid (gratis SZ e.d.) gaan overnemen, Europa zou net het Amerikaanse groeibeleid moeten proberen te behalen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Het mag niet meer verbazen, wat Trump allemaal zegt. Hij heeft al wel vaker rare dingen gezegd, maar meestal zijn die nog min of meer terug te roepen, omdat het vaak hondenfluitjes zijn.
    Maar zijn recente tweets zijn toch echt gigantisch problematisch, hoor. En ik vind ze van het ergste wat ik al van hem gezien/gehoord heb. Keep in mind dat hij altijd heeft gezegd dat Twitter zijn manier is om het volk toe te spreken, een beetje zijn officiële persconferentie. In welk land kan een president nog zeggen dat: Sommige van die Dem kandidaten beter naar hun eigen (corrupte, failing) land terug zouden gaan, om daar orde op zaken te stellen. Over 5 kandidaten met een andere huidskleur. 4 van hen zijn geboren in de VS. 5 van hen zijn citizens. Wat een vuile praat is dat? Op welke manier is dat niét plat racisme?

"So interesting to see 'progressive' Democrat congresswomen, who originally came from countries whose governments are a complete and total catastrophe, the worst, most corrupt and inept anywhere in the world (if they even have a functioning government at all), now loudly and viciously telling the people of the United States, the greatest and most powerful nation on earth, how our government is to be run.

Why don't they go back and help fix the totally broken and crime-infested places from which they came. Then come back and show us how it is done.

These places need your help badly, you can't leave fast enough. I'm sure that Nancy Pelosi would be very happy to quickly work out free travel arrangements!"
    Waar is dat precies racistisch?

Mensen die immigreren en vervolgens niets als commentaar geven terwijl thuisland een puinhoop is, gaan beter naar huis om daar orde op zaken te stellen.

Clean your bedroom first, heet dat.

Ik zie hem nergens namen, personen, huidskleuren noemen.

Ruben666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Facisme 2.0, schaamteloos tentoongespreid bovendien.
    .

Pagina 60 van 91 Eerste ... 105056575859606162636470 ... Laatste

Regels voor berichten