Pagina 58 van 89 Eerste ... 84854555657585960616268 ... Laatste
    beton's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    We hebben zonet om de sociale zekerheid betaalbaar te houden de pensioenleeftijd al 2 jaar moeten verhogen. Dat kunnen we moeilijk binnen een paar jaar terug doen om onze balans in evenwicht te houden. Het meeste van ons patrimonium is al ook verpatst. De kunstgrepen gaan niet blijven duren. Ondertussen krijgen hulpbehoevenden het steeds moeilijker, en worden de wachtlijsten van gehandicapten steeds langer.

Dus ons EN-EN verhaal loopt op zijn laatste benen, en maatregelen en keuzes dringen zich op, na de 20 jarige patstelling van de Belgische politiek. Jouw houding van "kijkt, het lukt ons toch?" Klopt niet. Het lukte ooit, maar nu nimeer.
    Pensioenleeftijd verhogen is logisch als de levensverwachting verhoogt (en ze is de laatste 10 jaar drastisch verhoogd).
    Er is natuurlijk ook sprake van vergrijzing, en dat helpt niet als we pensioenen niet hervormen. Ik ben absoluut voorstander voor hervorming van de huidige werking (waar de werkende mens de pensioenen van de gepensioneerden betalen) naar een werking waarbij de werkende mens zijn eigen toekomstige pensioen betaalt, zonder privatisering - een echte pensioenkas, dus.

Wat denk je trouwens dat het effect van gesloten grenzen zou zijn op vergrijzing? Ik denk dat migratie misschien de grootste rem is op de vergrijzing die we ons kunnen inbeelden.

Het EN-EN verhaal werkt nog steeds. Ja, het klopt dat er aanpassingen/hervormingen/bijsturingen moeten komen. Maar naar een Amerikaans model gaan zijn geen "aanpassingen", dat is alles met z'n klikken en klakken buiten smijten.

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beton Bekijk bericht
    Pensioenleeftijd verhogen is logisch als de levensverwachting verhoogt (en ze is de laatste 10 jaar drastisch verhoogd).
    Er is natuurlijk ook sprake van vergrijzing, en dat helpt niet als we pensioenen niet hervormen. Ik ben absoluut voorstander voor hervorming van de huidige werking (waar de werkende mens de pensioenen van de gepensioneerden betalen) naar een werking waarbij de werkende mens zijn eigen toekomstige pensioen betaalt, zonder privatisering - een echte pensioenkas, dus.

Wat denk je trouwens dat het effect van gesloten grenzen zou zijn op vergrijzing? Ik denk dat migratie misschien de grootste rem is op de vergrijzing die we ons kunnen inbeelden.

Het EN-EN verhaal werkt nog steeds. Ja, het klopt dat er aanpassingen/hervormingen/bijsturingen moeten komen. Maar naar een Amerikaans model gaan zijn geen "aanpassingen", dat is alles met z'n klikken en klakken buiten smijten.
    Dat er aanpassingen/hervormingen/bijsturingen nodig zijn beseft iedereen hier al 25 jaar, maar de waalse sossen hielden jarenlang de belgische politiek gegijzeld. We zouden zoveel verder kunnen staan met onze economie en innovatieve ondernemingen, het is triest hoe we dat politiek allemaal verkwanseld hebben, en het allemaal heel krap wordt.
    Nu NVA, akkoord, amateuristisch, dat een beetje begint bij te sturen, zijn zij de boeman, haters, landopblazers, enz.

En ik zeg niet dat we naar een amerikaans model moeten, ik zeg dat ons model afstevent op een fail als er niet snel die aanpassingen komen waar jij op hoopt, maar niet durft te benoemen wat of hoe.
    De vergelijking BE/US kwam er, omdat jij vond dat amerika het belgisch model zou moeten aannemen, en de vraag is vooral of dat wel realistisch is: wie weet ligt hun economie na 10 jaar plat als ze hun loonkost sterk verhogen om die algemene sociale zekerheid te betalen.

"Alles gratis" , " iedereen welkom" roepen klinkt natuurlijk mooi, en is simpel om kiezers te lokken, maar het is de portemonee van de kiezer die de politiek tot realisme dwingt. En in Amerika heeft dat blijkbaar tot de verkiezing van Trump geleid.

Stel u voor dat Almaci de verkiezingen gewonnen zou hebben en regeren. En Filip DW vanuit de oppositie een idee opwerpt die Almaci echt niet ziet zitten, dan kan zij ook zeggen: "Kijk Filip, als je het niet eens bent met mijn beleid, mag je altijd naar een ander land verhuizen". Is dat dan ook racisme?

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Dit kan wel van het meest puur racistische zijn dat ik hier al gelezen heb, ook al lijkt het misschien op het eerste zicht niet zo. Dan bedoel ik niet beledigen van gekleurde mensen, of discriminatie of zo. Gewoon puur, onversneden rassensuperioriteit.

Dus Alexandria Ocasio-Cortez heeft roots. Net als iedereen. Haar grootvader is van Puerto Rico, haar vader is in de VS geboren en zijzelf ook. Maar op de één of andere manier zit een gefaalde staat in haar genen. In haar bloed.

Je zegt dat ze zo veel mogelijk van haar familieleden zou willen overbrengen. Tot daaraan toe. Dat betekent alleen dat je niet weet wat de Jones Act is, of dat Puerto Rico in de praktijk de 51ste staat is: Inwoners van Puerto Rico mogen zonder visum in de VS gaan wonen. Dus "overbrengen" van de bloedband is in dit geval pure onzin. Maar hoewel het slecht geïnformeerd is, snap ik wel wat je bedoelt.
    Alleen ga je er daarmee vanuit dat een politicus alleen maar dingen voor zichzelf wil doen. Alléén uit cliëntelisme. Zelfs niet als bijproduct, maar als hoofddoel. Dat is gewoon veel te cynisch, en flauwekul. Er zijn veel betere manieren om mensen over te krijgen dan heel het circus te doorlopen om president te worden, om dan alleen dat eventjes te komen doen. Dat is het afdoen van een andere politiek als "eigengewin".

Maar zoals gezegd: Tot daaraan toe. Wat je daarna zegt, vind ik echt stuitend. Dus er zit in Trump z'n bloed, zijn ras, van generatie op generatie, het racistische populisme van nazi-Duitsland? En niet alleen dat, je zegt hier letterlijk en onverholen: Sommige roots zijn succesvol, andere gewoon niet. Dus Trump mag z'n roots meebrengen, want dat zijn blanke roots en blanken zijn nu rijk. Maar Ocasio-Cortez niet, want dat zijn "foute" en zelfs inferieure roots! Ten eerste is het achterhaalde, middeleeuwse onzin dat zulke dingen in je bloed zitten, en sorry dat ik het zeg, maar het is een walgelijk racisme.
    Dat is wat jij ervan maakt, rassen en bijhorende superioriteit. Of hoe gewoon alles omkeldert naar racisme.
    Voor mij gaat het om samenhorigheid, familiale banden, culturele verbanden, e.a. vaak gedreven door pure emoties.
    Ik maakt me ook geen illusie, mocht ik uit zo'n land afstammen, ginds nog kennissen heb met een achtergestelde levenstandaard, dat ik het mogelijk anders zou bekijken en de grenzen wagenwijd zou willen openzetten. Ook al heb je ginds geen kennissen meer, toch vereenzelvig je je er nog ergens mee.
    Emoties versus realistisch blijven.

Hezelfde zie je hier.
    Waarom veel migranten toch trouw blijven aan hun rootland, zelfs tot 3 generaties verder.
    Waarom partijen die tegen een streng migratiebeleid zijn, net populair zijn bij deze migranten, ook dat beleid mee willen uitstippelen.

Hetzelfde voor Trump, met zijn Duitse roots, dat plots onmiddellijk wordt terug gegrepen naar quasi de nazi's.
    Het gaat me gewoon om de meer Westerse cultuur. Ook mogelijk wel gedreven, door de Duitse hardere arbeidsmentaliteit. Wel degelijk doorgegeven van generatie op generatie, binnen de eigen kringen, binnen de familie.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Stel u voor dat Almaci de verkiezingen gewonnen zou hebben en regeren. En Filip DW vanuit de oppositie een idee opwerpt die Almaci echt niet ziet zitten, dan kan zij ook zeggen: "Kijk Filip, als je het niet eens bent met mijn beleid, mag je altijd naar een ander land verhuizen". Is dat dan ook racisme?
    Nee dat is geen racisme. Maar het is ook een compleet scheve vergelijking met wat Trump heeft gezegd.

De juiste vergelijking is degene die ik heb gepost:

Zouden jullie het dan ook ok vinden moest bv. een Filip De Winter/Peter Mertens/Wie dan ook tegen Almaci/El Kaouakibi/Ait Daoud (ik gebruik bewust verschillende partijen om niemand tegen de borst te stoten) zeggen dat ze maar eerst de plekken waar ze vandaan komen, moeten gaan herstellen voor dat ze kritiek mogen leveren op het beleid hier?

Jij vindt dat geen racisme?

Het betoog van Trump is: als ge het hier niet goed vindt, bol het dan af naar waar ge vandaan komt.

1. Zij komen van de USA. Dat is hun land. Ze zitten er zelfs in het parlement.
    2. Iemand met kritek op zijn beleid moet het maar afbollen. Freedom of speech anyone?
    3. Heel zijn campagne was er op gestoeld dat America in de prak lag. Er was nog amper iets goed. Dus had hij het dan ook niet moeten afbollen naar waar hij vandaan komt?
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lemme Bekijk bericht

2. Iemand met kritek op zijn beleid moet het maar afbollen. Freedom of speech anyone?
    3. Heel zijn campagne was er op gestoeld dat America in de prak lag. Er was nog amper iets goed. Dus had hij het dan ook niet moeten afbollen naar waar hij vandaan komt?
    1. Maar wel in de oppositie, en met kritiek die waarschijnlijk vooral gaat over buitenlands beleid, migratie en belangen voor vooral amerikanen met een migratie achtergrond. Dat je dan een sneer terugkrijgt "ga gerust daar wonen dan" kan gebeuren, eender welke kleur je hebt.

2. "Can" en "Feel free to" vertaal je niet met "moeten", dus daar verdraai je zijn woorden. En er werd niemand vervolgd voor wat men zei, dat is gekibbel tussen politiekers. Net zoals ze dat hier doen, dat is in bourgeois termen dan, maar even kinderachtig.
    Als je Trump al haat, dan moet je Erdogan toch door en door haten? Daar is het van in den bak "moeten" bij een scheef woord. Waar zijn topics daarover? Ik vind dat vele erger.

3. Het is amerika, hij MOCHT blijven, en hij MOCHT vertrekken. Of een ander land hem wou laat ik in het midden. Hij is blijkbaar gebleven.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Hetzelfde voor Trump, met zijn Duitse roots, dat plots onmiddellijk wordt terug gegrepen naar quasi de nazi's.
    Het gaat me gewoon om de meer Westerse cultuur. Ook mogelijk wel gedreven, door de Duitse hardere arbeidsmentaliteit. Wel degelijk doorgegeven van generatie op generatie, binnen de eigen kringen, binnen de familie.
    Niemand vergelijkt Trump met een nazi omdat zijn grootvader Duits was. Dat heeft eerder met zijn daden te maken.

Idem is harde arbeidsmentaliteit nu niet een woord dat ik direct met Trump zou vereenzelvigen.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Amerikaanse politiek - Het Trump-tijdperk (Deel 3)

1. Maar wel in de oppositie, en met kritiek die waarschijnlijk vooral gaat over buitenlands beleid, migratie en belangen voor vooral amerikanen met een migratie achtergrond. Dat je dan een sneer terugkrijgt "ga gerust daar wonen dan" kan gebeuren, eender welke kleur je hebt.

2. "Can" en "Feel free to" vertaal je niet met "moeten", dus daar verdraai je zijn woorden. En er werd niemand vervolgd voor wat men zei, dat is gekibbel tussen politiekers. Net zoals ze dat hier doen, dat is in bourgeois termen dan, maar even kinderachtig.
    Als je Trump al haat, dan moet je Erdogan toch door en door haten? Daar is het van in den bak "moeten" bij een scheef woord. Waar zijn topics daarover? Ik vind dat vele erger.

3. Het is amerika, hij MOCHT blijven, en hij MOCHT vertrekken. Of een ander land hem wou laat ik in het midden. Hij is blijkbaar gebleven.
    En alweer antwoord je niet op mijn vraag. Dus zal ze dan maar voor de 3de keer posten:

Zouden jullie het dan ook ok vinden moest bv. een Filip De Winter/Peter Mertens/Wie dan ook tegen Almaci/El Kaouakibi/Ait Daoud (ik gebruik bewust verschillende partijen om niemand tegen de borst te stoten) zeggen dat ze maar eerst de plekken waar ze vandaan komen, moeten gaan herstellen voor dat ze kritiek mogen leveren op het beleid hier?

1. Dus als je in de oppositie zit, mag je geen kritiek hebben?

En voor de zoveelste keer: hij heeft niet gezegd, ga gerust daar wonen. Hij heeft gezegd: ga terug vanwaar je komt. Ze komen van de USA. Hoeveel keer moet het nog gepost worden?

2. Gekibbel tussen politiekers. Mij valt het dan toch wel op dat Trump altijd als een klein kind moet kibbelen en dat de 4 dames wel deftig kunnen debateren.

Ik haat Trump trouwens niet. Ik vind hem een waardeloos politicus en een schande voor de US maar hij doet me wel elke dag lachen.

Erdogan heeft al helemaal niets met deze discussie te maken. Maar ja, die is erger. Wat een verwezelijking van Trump. Minder erg dan Erdogan.
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lemme Bekijk bericht
    En alweer antwoord je niet op mijn vraag. Dus zal ze dan maar voor de 3de keer posten:

.
    De tweets waren ni op naam, anders had hij al lang een proces aan zijn been.
    Ik voelde mij ook wa beledigd door die back to crime infested places, ik woon ni zooover van Molenbeek. Maar ik heb ermij overgezet. Men is even niet welkom in amerika, ze hebben een dipken. Ik respecteer dat en blijf thuis.

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik begrijp niet goed wat je wilt zeggen, maar ik denk dat je me gelijk begint te geven.

2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beton Bekijk bericht
    Uh. Not sure if serious?
    Jij zou de Belgische ziekenzorg inruilen voor de Amerikaanse? Heb jij ... uh ... enig idee?
    Ja natuurlijk, onmiddellijk zou ik dat doen. Ik zie het nut niet in van een peperduur systeem zoals het onze waar iedereen à volonté in mag graaien, ongeacht je bijdrage. Dat systeem is op lange termijn gewoon niet houdbaar, zie bijv. onze Belgische staatsschuld die we al decennialang niet meer onder controle krijgen.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het betoog van Trump is: als ge het hier niet goed vindt, bol het dan af naar waar ge vandaan komt.
    Nixon zei dat ook al, en voor hem werd die uitspraak ook al gebruikt. In andere landen halen politici die slagzin evenzeer aan, maar kom.

1. Hun roots liggen daar niet, meer moet je daar niet achter zoeken.
    2. Exact, gun Trump die freedom nu ook, meer niet.
    3. Nope, hij gaat het net terug beter maken. Dat was zijn slogan.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Ja natuurlijk, onmiddellijk zou ik dat doen. Ik zie het nut niet in van een peperduur systeem zoals het onze waar iedereen à volonté in mag graaien, ongeacht je bijdrage. Dat systeem is op lange termijn gewoon niet houdbaar, zie bijv. onze Belgische staatsschuld die we al decennialang niet meer onder controle krijgen.
    Hoe hoog is de US staatsschuld ook alweer? 107% van BNP?
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

Glor's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat mocht hij toch helemaal niet zeggen? Hoe kon hij nu kritiek geven vooraleer hij eerst de situatie in zijn thuisland (Duitsland) had opgelost?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Trotse winnaar van de pronostiekcompetitie 2005-2006
    Sponsored by 9 lives

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0

1. Hun roots liggen daar niet, meer moet je daar niet achter zoeken.
    2. Exact, gun Trump die freedom nu ook, meer niet.
    Met elke comment die je over dit onderwerp maakt, slaag je er in om nog hypocrieter over te komen. Hoe je zo blind kan zijn voor je eigen hypocrisie ...

Dit is gewoon je reinste fundamentalisme. Je bent niet meer in staat om je kritische zin te gebruiken wanneer het op Trump komt. De Mark Peeters van 9lives is opgestaan?

Pagina 58 van 89 Eerste ... 84854555657585960616268 ... Laatste

Regels voor berichten