Pagina 56 van 89 Eerste ... 64652535455565758596066 ... Laatste
    squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben het er mee eens dat de term racisme soms wat te snel gebruikt wordt, maar als dit al geen racisme is, dan is er niets nog racisme.
    Nochtans zijn de vier dames van vier verschillende afkomsten. Het enige dat hen verenigt is dat ze democraten zijn van progressieve strekking, iets dat Trump ook letterlijk in de tweet vermeldt. Dan is het toch logisch dat het om de progressieve politiek gaat die Trump aan een slechte uitkomst wil linken? Niet om het feit dat het mensen met latijns-amerikaanse en midden-oosterse afkomst heeft. Zoals reeds gemeld, Cruz is veel meer latijns-amerikaans dan Ocasio-Cortez, maar die krijgt niet dezelfde veeg uit de pan van Trump, omdat die geen progressieve politiek wil voeren.

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Nochtans zijn de vier dames van vier verschillende afkomsten. Het enige dat hen verenigt is dat ze democraten zijn van progressieve strekking,.
    en niet blank
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    en niet blank
    Niet relevant. Er zijn eveneens niet-blanke republikeinen die dergelijke opmerkingen niet krijgen van Trump. (en niet-blanke centrumdemocraten idem).

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Nochtans zijn de vier dames van vier verschillende afkomsten. Het enige dat hen verenigt is dat ze democraten zijn van progressieve strekking, iets dat Trump ook letterlijk in de tweet vermeldt. Dan is het toch logisch dat het om de progressieve politiek gaat die Trump aan een slechte uitkomst wil linken? Niet om het feit dat het mensen met latijns-amerikaanse en midden-oosterse afkomst heeft. Zoals reeds gemeld, Cruz is veel meer latijns-amerikaans dan Ocasio-Cortez, maar die krijgt niet dezelfde veeg uit de pan van Trump, omdat die geen progressieve politiek wil voeren.
    Nee, het enige dat ze verenigt, is wat hij al in zijn tweet zei. Daar hoef je niet achter te vissen, het staat er letterlijk: Roots die hem niet aanstaan. Roots in een land dat z'n eigen zaakjes niet op orde heeft.
    Dit wordt echt te belachelijk. Wat hij zegt, heeft volgens jouw niets met hun afkomst te maken. Dus niet met het feit dat ze uit het Midden-Oosten komen of uit Latijns-Amerika.

Maar bekijk de tweets eens: 90% ervan gaat over afkomst. "Who originally came from..." in tegenstelling tot "the Greatest country, our country" (ons, en niet het hunne). "Go back" (opnieuw, over het land, niet over hun politiek), en pas dan komt voor het eerst de politiek van dat land ter sprake. Dat het daar niet goed gaat. 1 zin. En dan gaat het weer over "come back" (weer het land).

Dat verloochenen is wel een beetje een eyeopener voor mij, moet ik eerlijk zeggen.

Niet relevant. Er zijn eveneens niet-blanke republikeinen die dergelijke opmerkingen niet krijgen van Trump. (en niet-blanke centrumdemocraten idem).
    Hier mag ik toch eens smakelijk mee lachen... Dat is op geen enkele manier Trump vrijpleiten van racisme, dat snap je toch? Dat is specifiek waar de term "uppity nigger" vandaan komt, hè. Een neger moet zwijgen en luisteren, dan is hij braaf. En dan mag hij meedoen. Maar niet uppity zijn, hij moet zijn plaats kennen.

Ik zeg niet dat Trump dat vindt. Maar je doet alsof dat bewijst dat hij geen racist is. Maar dat is allesbehalve zo. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het kan dat hij geen racist is en tegelijk een racistische tweet stuurt.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0
    Wat hebben we vandaag geleerd:
    - In een discussie over of een opmerking al dan niet racistisch is, is de huidskleur van de personen tegen wie de opmerking gericht is niet relevant
    - Zolang je niet tegen alle gekleurde mensen in heel het land zegt dat ze terug naar hun land moeten is het niet racistisch

toftoftof

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Nee, het enige dat ze verenigt, is wat hij al in zijn tweet zei. Daar hoef je niet achter te vissen, het staat er letterlijk: Roots die hem niet aanstaan. Roots in een land dat z'n eigen zaakjes niet op orde heeft.
    Dit wordt echt te belachelijk. Wat hij zegt, heeft volgens jouw niets met hun afkomst te maken. Dus niet met het feit dat ze uit het Midden-Oosten komen of uit Latijns-Amerika.

Maar bekijk de tweets eens: 90% ervan gaat over afkomst. "Who originally came from..." in tegenstelling tot "the Greatest country, our country" (ons, en niet het hunne). "Go back" (opnieuw, over het land, niet over hun politiek), en pas dan komt voor het eerst de politiek van dat land ter sprake. Dat het daar niet goed gaat. 1 zin. En dan gaat het weer over "come back" (weer het land).

Dat verloochenen is wel een beetje een eyeopener voor mij, moet ik eerlijk zeggen.
    Again, waarom zegt hij dat niet over Ted Cruz? Nochtans ook latijns-amerikaanse afkomst. Of aan de andere kant over Tammy Duckworth, Garcia of Carbajal? Het lijkt me duidelijk dat hij specifiek de progressieve vleugel van de democraten viseert, en geen politici uit eigen rangen of uit het centrum van de democraten. Dus waar gaat het dan over, ras of hun politieke ideeen?

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Wat hebben we vandaag geleerd:
    - In een discussie over of een opmerking al dan niet racistisch is, is de huidskleur van de personen tegen wie de opmerking gericht is niet relevant
    - Zolang je niet tegen alle gekleurde mensen in heel het land zegt dat ze terug naar hun land moeten is het niet racistisch

toftoftof
    Het staat letterlijk in zijn tweet, en zelfs tussen aanhalingstekens. Hij viseert ze om hun "progressieve" politieke ideeen te linken aan de failed states die hun landen van oorsprong zijn.

En ja, racisme is discriminatie op basis van oorsprong, dit is dat niet, aangezien het in eerste instantie over de politieke ideeën gaat.

beton's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik val echt van mijn stoel bij het lezen van de laatste pagina's hier. Hoe wil je nog serieus genomen worden als je die uitspraken afdoet als niet racistisch.

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Amerikaanse politiek - Het Trump-tijdperk (Deel 3)

Again, waarom zegt hij dat niet over Ted Cruz? Nochtans ook latijns-amerikaanse afkomst. Of aan de andere kant over Tammy Duckworth, Garcia of Carbajal? Het lijkt me duidelijk dat hij specifiek de progressieve vleugel van de democraten viseert, en geen politici uit eigen rangen of uit het centrum van de democraten. Dus waar gaat het dan over, ras of hun politieke ideeen?

En hier al de andere mooie dingen die ze over elkaar gezegd hebben: https://www.businessinsider.com/trum...attacks-2016-9

Trouwens, het lijkt me duidelijk dat hij in de aanval gaat tegen die 4 vrouwen omdat zij in de aandacht komen met andere ideeën dan Trump.

Deze youtube comment vond ik best wel passend anders:

‘I like Trump because he’s a straight shooter who always says what he means.’

Also: ‘Well he didn’t mean it that way! That’s not what he meant!’
    Laatst gewijzigd door Lemme; 17 juli 2019 om 11:10
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme

iTrader
    0
    Ik heb niet gezegd dat het een goed argument is he, enkel dat het geen racisme is.
    Je hebt wel gezegd dat het een inhoudelijke aanval is, quod non. Drogredenen zijn niet inhoudelijk. En of het geen racisme is, daar wil ik me niet over uitlaten.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Je hebt wel gezegd dat het een inhoudelijke aanval is, quod non. Drogredenen zijn niet inhoudelijk. En of het geen racisme is, daar wil ik me niet over uitlaten.
    'Ga terug naar uw land' is zo ongeveer het prototype van de racistische uitspraak. Dat is wat ze in een cartoon roepen als de schrijver wil zeggen kijk dat is een racist. Simpeler wordt het niet.
    Laatst gewijzigd door utred?; 17 juli 2019 om 11:37
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Sorry, maar hiermee kan je toch enkel maar lachen. Je begint te klinken als Mark Peeters over ruimtevaart.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Als het dan toch niet zo relevant is, waarom dan de "Why don’t they go back"?
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Het staat letterlijk in zijn tweet, en zelfs tussen aanhalingstekens. Hij viseert ze om hun "progressieve" politieke ideeen te linken aan de failed states die hun landen van oorsprong zijn.

En ja, racisme is discriminatie op basis van oorsprong, dit is dat niet, aangezien het in eerste instantie over de politieke ideeën gaat.
    How about een racistische (of xenofobe, als je wil) redenering om een politieke strekking in diskrediet te brengen? Of met andere woorden, "ze zijn van vreemde afkomst dus hun ideeën zijn verdacht". Of Trump een pure racist is in het diepst van zijn gedachten, waar jij tegen lijkt te willen argumenteren, doet er helemaal niet toe.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    How about een racistische (of xenofobe, als je wil) redenering om een politieke strekking in diskrediet te brengen? Of met andere woorden, "ze zijn van vreemde afkomst dus hun ideeën zijn verdacht". Of Trump een pure racist is in het diepst van zijn gedachten, waar jij tegen lijkt te willen argumenteren, doet er helemaal niet toe.
    Dit kan ik volgen.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Pagina 56 van 89 Eerste ... 64652535455565758596066 ... Laatste

Regels voor berichten